or

Enter your dates to check availability and book this hotel

Easy Star Hotel

Blazimska 1781/14, Prague 11, Prague, Czech Republic 14900 (Show on map)

Book now!

Jutta K. Couples Germany, September 29, 2013
funktional, sehr schlicht....

die Nähe zum Bus/Metro, bewachter Parkplatz
5.7
Das Garni zu finden ist trotz Navi nicht leicht - der Name steht amn Seitengebäude sehr klein dran weil es zu einer Gruppe gehört; der Haupteingang zu den anderen Hotels ist schön - der vom Garni deutlich runtergewirtschaftet - so auch die Zimmer; sehr schlicht - Betten - sehr hart, keine Möglichkeit das Kopfteil zu erhöhen, keine zusätzl. Kissen oder Decken, Schrank, Tisch, Stuhl und Bad - sauber war es aber deutlich abgenutzt; Preis für Prag ok wenn man die Nähe zu den Verkehrsmitteln betrachtet - der Bus fährt vor der Tür (Automat wechselt nicht...) - ich hatte aber auch nciht mehr erwartet. Das Frühstück ist nebenan im "großen" Hotel - Riesensaal, Massenabfertigung aber gutes Frühstück - ausreichend und zufriedenstellend -. nur das Abräumen der Tische nach dem ersten Durchgang ging schleppend; es war für 2 Ü/F ausreichend und ist was für den kleinen Geldbeutel, wenn man eh in die Innenstadt will - die Anbindung und 32 Kronen für Bus und Metro für eine Strecke machens wieder gut - Hotel liegt in einem Industriegebiet/Wohngebiet - da is nix...also es ist wirklich nur zum Übernachten - viele Einheimische und Jugendgruppen - aber ruig war es, auch in der Nacht. Das nächste mal nehm ich aber ein etwas preisintensiveres um etwas mehr zu haben
Ansgar B. Couples Germany, July 23, 2011
Nach Anlaufschwierigkeiten gut

Gutes Preisleistungsverhältnis
7.7
Erst sollten wir in einer Art Jugendherberge untergebracht werden. Erst nach langwierigen Diskussionen mit diversen Angestellten bekamen wir das gebuchte Zimmer. Das war dann allerdings von der Preisleistung recht gut. Auch das Frühstück war in Ordnung.
Christian P. Groups Germany, January 2, 2010
Besser als erwartet!

Nette Rezeption, schicke Lobby, Preis-/Leistungsverhältnis (über Silvester) gut, zahlreiche Sportmöglichkeiten, raucherfreundlich
Im Großen und Ganzen haben wir genau solch ein Hotel über Silvester in Prag gesucht. Leider war die Verbindung bis ins Stadtinnere sehr mühselig, aber das Frühstück dafür sehr umfangreich ;) In den Zimmern konnte geraucht werden, ebenso in der Lobby und im Restaurant. Der Pool stand auch zur Verfügung und der Preis p.P. von ca.
Shopping Tip: Metro-Station Chodov
Vladimir B. Couples Germany, June 13, 2011
Хорошее расположение, но маленькие номера"

завтрак отличный
6.7
завтрак отличный,в номере порванные занавески,поломанная тумбычка,вместо 2 кровати раскладушка ета поломанная.неt телевизора.
Hotel Feature Tip: завтрак отличный
Jana H. Solo travelers Sweden, August 24, 2010
Tredje gången gilt

Fantastiskt bemötande av samtliga anställda,
9.3
Jag har varit gäst på Top Hotel 2 x 2 nätter i augusti, den 8:e september ska jag till Prag igen denna gång med min make och jag kommer återkommer åter att boka denna hotel, trots att det tar lång tid från flygplatsen.
Sightseeing/Attractions Tip: Köp 100 kronors (jteckiska) och res 24 timmar med allmänna kommunikationer. Vaclav torg, Hradcany, Petrin, Vyskov ....
Hampus S. Groups Sweden, February 24, 2010
Top Prague Hotel

Bra service, oerhört fint hotel, bra frukost buffé, lätt att ta sig in till stadskärnan och fina rum.
9.7
Första intrycket var att vi måste ha kommit fel, man kommer in i lobbyn och möts av ett 5* utseende som man inte är van vid men efter en minuts prat med en trevlig engelsktalande person i receptionen så hade jag och min reskamrat varsin kortnyckel till vårt rum och väl på rummet så möttes vi av en väldigt trevlig överraskning att där fanns kyl på rummet vilket uppskattades. Hotellet ligger på behagligt gångavstånd in till stadsdelen Chodov där man kan lätt ta sig in till stadskärnan via Metron vilket gör hotellet väldigt prisvärt även om Poolen ej kunde nyttjas om man inte ville betala 200 CZ/person för en timmes bruk men hotellets fina frukost buffé och höga standard på allt gjorde att mitt slutbetyg i slutändan blev oerhört högt.
Sightseeing/Attractions Tip: Man kan lätt vandra in till Chodov på gångbana där billisterna stannar vid övergångsställena lika ofta som i Sverige vilket var smärre förvånande. Från Chodov kan man lätt ta sig in till Stadskärnan via Metron för att sedan besöka det du känner för, jag rekommenderar starkt att ni besöker kyrkotorget där ni kan vid varje heltimme bevittna det besynnerliga klockspelet vid sidan av klocktornet, i väntan på det kan ni få mer tips av den väldigt service inriktade informations tjänsten för att sedan gå upp i tornet och kanske även fotograferas med roliga gamla dräkter som jag och min reskamrat gjorde där han hade kvinnokostymen vilket var roande för alla i tornet, gå sedan till Karlsbron (Karluv most) och bevittna storslagen gammal arkitektur. För alla besökare är även vietnames marknaden som även passar barnfamiljer där alla kan fynda vad den än önskar till ett öerhört bra pris beroende på hur bra läsaren är på att pruta, det går att pruta och låt inte er luras att någonting är äkta, det är även ofarligt för män att gå in i deras containrar för att se på deras andra varor (kvinnor vet jag inte men ha en man med er för säkerhets skull om ni inte innan köpt en elpistol med 1800 volts styrka hehe, finns för billigt pris på plats) står ni och tittar ett tag vid ett stånd så kommer dem flesta att ta fram finare saker så ser ni en fin klocka så kolla en stund så kommer där fler som antagligen ser bättre ut. Där finns även väldigt god och billig mat på marknaden som är lokaliserad vid C Metro stationen Nádrazi holesovice. Tack och hoppas att ni får en trevlig resa
Jana H. Solo travelers Sweden, August 12, 2010
Top Hotel Prague Garni
9.7
This customer has only rated this hotel and has not submitted any comments.

Book now!

Sale ends soon!