Back to hotel info

nicolas P.
September 01, 2014
gutes Preis-Leistungsverhältnis in Pb
Service Standard, Charme, Lage
ein gutes hotel mit Charme mitten in prenzlauer berg. gute läge, parken in Garage 300m entfernt. viel von jungen Touristen besucht, wenig russen.

Monika W.

Sven S.
May 05, 2012
Angenehmes Hotel im Hinterhof
trotz zentraler Lage sehr ruhig; renoviertes Bad
Die Zimmer selbst sind recht alt und abgewohnt. Das Doppelbett ist klein, aber bequem. Ansonsten besticht die ruhige Lage im Hinterhof (Achtung, Gepäck muss selbst getragen werden) und das angenehme Ambiente. Toll auch die Lage: Mitten im Prenzlauer Berg gelegen, zum schönen Helmholtzplatz mit vielen Restaurants und Bars sind es zu Fuß nur 5min. U-Bahn-Haltestelle ist vor der Tür.

Sylvia M.
September 24, 2010
Frau
Sehr gut gelegen, ruhiges Zimmer.
Handtücher
Für Kurzbesucher der Hauptstadt sehr gut geeignet. Zentrale Lage, gute Verkehrsanbindung zu Fuß erreichbar. Bummel und Nachtleben am und um den Kollwitzplatz sehr nett, vielfältig und bunt im Erleben.

Lynn H.

Netherlands
January 05, 2015
prima hotel
ligging
Prima hotel geen ontbijt erbij nemen om de hoek zitten allemaal restaurantjes voor onbijbels.

Ali S.
Norway
March 28, 2016
Dårlig senger
De har veldig dårlig senger

Thomas B.
July 08, 2016
Mysigt och lugnt
Vi kom med egen bil. Lite lurigt för en som aldrig varit i Berlin tidigare gällande parkering. Att parkera ute i centrala Berlin var inte lätt, krävdes nåt grönt intyg som jag inte fick klart för mig hur jag skaffade plus zonkort eller p-biljett. Däremot om man parkerade i p-hus gick det bra utan. Tyckte jag hade koll på allt innan vi åkte utom just p-biten. Man lär så länge man lever..

Anneli B.
February 24, 2016
Väldigt bra läge
Mycket bra läge om man gillar närhet till många mysiga restauranger och närhet till tunnelbanan. Prisvärt, inget att klaga på. Åker gärna tillbaka.

Albin G.
August 29, 2012
Harpa till frukost!
Utmärkt litet lägenhetshotell med god frukost och centralt i Prenzlauer berg.
Riktigt fint litet ryskinspirerat hotell. En fantastisk överraskning att det spelades levande harpmusik till frukost. Det hade också varit ett utmärkt hotell att ta med små barn till eftersom det finns en innergård och några gungor.