or

Enter your dates to check availability and book this hotel

Hotell Anno 1647

Mariagrand 3, City Center - Södermalm, Stockholm, Sweden 116 46 (Show on map)

Book now!

Hotell Anno 1647 Stockholm - Guest Room Hotell Anno 1647 Stockholm - Meeting Room Hotell Anno 1647 Stockholm - Bathroom Hotell Anno 1647 Stockholm - Guest Room Hotell Anno 1647 Stockholm - Exterior Hotell Anno 1647 Stockholm - Interior Hotell Anno 1647 Stockholm - Meeting Room Hotell Anno 1647 Stockholm - Pub/Lounge Hotell Anno 1647 Stockholm - Restaurant Hotell Anno 1647 Stockholm - Restaurant Hotell Anno 1647 Stockholm - Interior Hotell Anno 1647 Stockholm - Guest Room Hotell Anno 1647 Stockholm - Interior Hotell Anno 1647 Stockholm - Guest Room Hotell Anno 1647 Stockholm - Guest Room Hotell Anno 1647 Stockholm - Interior
Hotell Anno 1647 Stockholm - Exterior Hotell Anno 1647 Stockholm - Standard Single Room
Area: City Center - Södermalm Number of Rooms: 37

Sort by:
Eric B. Solo travelers Sweden, October 2, 2010
Anno 1647 - Centralt och charmigt lugn

atmosfären, frukosten
Centralt och samtidigt lite avsides. Ett charmigt hotell med massor av atmosfär. Trötta ben eller stor packning kanske inte är det bästa med tanke på alla trappor. Samtidigt bidrar trappor och korridorer till den unika känslan i fastigheten. Trevligt (men litet) rum. Uppskattade den lilla skylten som berättade om rummets tapeter. Tidig frukost även på helger är ett stort plus. Speciellt när man har tidiga möten på lördagsmorgonen. Hög kvalitet på frukosten och trevlig matsal. Det här hotellet rekommenderas varmt till den som inte nödvändigtvis vill ha det flashigt utan bara bra och mysigt!
Ivan M. Solo travelers Russia, July 18, 2011
Небольшой и уютный отель

Расположение рядом со старым городом
Отель находится в центре рядом со станцией Slussen. До старого города 10 минут пешком, до вокзала около двадцати. В шаговой доступности супермаркет и множество кафешек. Прекрасная кровать в одноместном номере, небольшая но очень удобная. Отель напоминает Санкт-Петербургские гостиницы переоборудованные из коммунанолок. Очень маленький номер и ванная комната
Maria T. Groups Sweden, September 5, 2011
Gammalt och vackert med mysiga prång

Bra service, nära till T-bana.
mycket små rum. välkomponerad frukost. bra service och trevlig personal.
Restaurant Tip: SMAK på restaurangen - underbar restaurang där man väljer smaker istället för maträtter. Små smakportioner vilket innebär att du törs gå på sju smaker. Väl utvalda drycker till respektive smak. Rekommenderas varmt! Ligger på Oxtorgsgatan 14
Karina K. Couples Sweden, April 17, 2010
Vår Stockholmspaus

Vårt rum var stort och ljust, vette dessutom mot centrum. Frukosten var helt underbar.. massor att välja bland, både varm och kall mat såväl som frukt och kakor till kaffet. Dessutom var miljön i frukostrummet härligt avslappnande med en vacker naturfilm på storbildstv.
9.7
Vi anlände vid 11-tiden på förmiddagen, personalen i receptionen var trevlig och tillmötesgående. Trots tidig ankomst fick vi vårt rum direkt. Väl på rummet blev vi glatt överraskade över att det var så ljust och stort, det var smakfullt möblerat, rent och fint. Kuddarna och sänglinnet var skönt att sova i - det andades kvalite. Frukosten var helt fantastisk, där fanns allt man kan begära och lite till anser jag. Dessutom var det en lugn atmosfär och mycket trevlig personal (trots att jag höll på att bränna upp brödet i rostmaskinen). Storbildsskärmen med en fantastisk naturfilm som rullade på gjorde ju inte saken sämre. Att det inte var ljud till tycker jag var bra - då fanns ju möjligheten att välja. Vi har bara positiva erfarenheter av att bo på 1647, det var för oss första gången men definitivt inte den sista.
Travel tip: Vi köpte ett dygnstunnelbanakort för 100:-/pers. Hoppa sedan på tunnelbanan vid slussen (50m från hotellet), första stationen är gamla stan, nästa är t-centralen, kungsträdgården. Hur enkelt och smidigt som helst. Det är även helt okey att gå från hotellet till city gärna genom Gamla Stan. Åt andra hållet är ju Söder som också har mycket att erbjuda.... fantastiskt bra läge på detta hotell till det priset.
Anita K. Couples Sweden, December 13, 2009
ANNO 1647

Centratl läge Sköna sängar Tyst
8.7
Anno 1647 är ett trevligt hotell, gammalt anrikt hus, med central läge på söder i Stockholm. Vi fick bra mottagande i receptionen. Rummet var något litet, men bra. Sängarna var mycket sköna. Frukosten var riklig och god. Vi stannande i två nätter, det var mycket tyst, kunde höra lite ljud någongång men inget störande.

Book now!

Sale ends soon!

Hotell Anno 1647 Stockholm - Hotel ExteriorHotell Anno 1647 Stockholm - Guest RoomHotell Anno 1647 Stockholm - Meeting RoomHotell Anno 1647 Stockholm - BathroomHotell Anno 1647 Stockholm - Guest RoomHotell Anno 1647 Stockholm - ExteriorHotell Anno 1647 Stockholm - InteriorHotell Anno 1647 Stockholm - Meeting RoomHotell Anno 1647 Stockholm - Pub/LoungeHotell Anno 1647 Stockholm - RestaurantHotell Anno 1647 Stockholm - RestaurantHotell Anno 1647 Stockholm - InteriorHotell Anno 1647 Stockholm - Guest RoomHotell Anno 1647 Stockholm - InteriorHotell Anno 1647 Stockholm - Guest RoomHotell Anno 1647 Stockholm - Guest RoomHotell Anno 1647 Stockholm - InteriorHotell Anno 1647 Stockholm - ExteriorHotell Anno 1647 Stockholm - Standard Single Room