or

Enter your dates to check availability and book this hotel

Scandic Hasselbacken Hotel

Hazeliusbacken 20, Djurgården, Stockholm, Sweden (Show on map)

Book now!

Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest Room Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Interior Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest Room Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Restaurant Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Restaurant Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Interior Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest Room Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest Room Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Restaurant Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Spa Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Hot Tub Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Lobby Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Pub/Lounge Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest Room Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Restaurant
Area: Djurgården Number of Rooms: 113

8.4
All reviews (11)
Sort by:
Martina T. Couples Sweden, June 6, 2014
Close to a lot of touristattractions

Easy to find, nice and beutiful located
Ok, small room, ordinary breakfast, recommend it
Pauline B. Business travelers France, January 12, 2010
Bonne qualité

cadre, salle du petit déjeuner avec jolie vue, chambre et salle de bain, proximité transport en bateau et vasamuseet, bien desservi par les bus qui s'arrêtent au pied de l'hôtel
8.3
Le séjour dans cet hôtel a été très agréable. L'endroit est très calme et dans la nature, mais la ville est facilement accessible à pied si on dispose d'un peu de temps (ou en bus). Le tarif est un peu élevé mais l'hôtel est de qualité. j'ai particulièrement apprécié commencer ma journée dans la salle du petit déjeuner avec magnifique vue!
Eva C. Families with young children Finland, June 17, 2011
Todella hyvällä paikalla (Gröna Lund ja muut Djurg

Parhaimmat puolet löytyvät yhteisistä tiloista: Illallinen oli hyvä, tunnelmallinen terassi ja ihastuttava puutarha. Pieni leikkipaikkakin löytyy.
8.7
Huone oli viihtyisä ja sängyt mukavat. Ainoana haittapuolena oli jääkaapin puuttuminen. Jääkaappeja ei olekaan kaikissa huoneissa. Saimme säilyttää juomamme respassa, joten pärjäsimme sillä. Palvelu ystävällistä ja tasokasta. Suosittelen.
Roman M. Families with older children Ukraine, April 1, 2011
Отличное расположение и великолепный завтрак

Завтрак
9.3
Очень долго выбирал отель для двух взрослых и двоих детей и этот по цене и качеству подошёл больше всего. Номер громадный, было четыре больших кровати. С персоналом общался только при регистрации и отъезде. Отель чистый и спокойный. С понедельника по четверг был практически пустым и только в пятницу появилось много семей с детьми. Мы были в конце марта и в это время в отеле было прохладно. При выходе из отеля остановка трамвая №7, который за несколько минут доставляет до старого города и центра. Стокгольм показался очень дорогим городом.
Per L. Business travelers Sweden, October 4, 2013
Bra stadshotell, nära till historiska miljöer och

rent rum, god lunch, ordinär hotellfrukost
Lennart D. Couples Sweden, November 4, 2012
Bra läge men små rum

Trevlig personal och bra frukostbuffé
8.3
Hotellets läge passade oss utmärkt då vi besökte en krogshow i närheten.Rent och snyggt på rummen, men något små rum. Hotellet har bra parkeringsmöjligheter för de som är bilburna, dock tas en parkeringsavgift ut per dygn. Bra goodwill för hotellet om parkeringsavgiften ingick i hotellpriset. Hotell Hasselbacken är ett mycket fint hotell med gamla anor och härlig matsalsinredning.
Kjell K. Couples Finland, July 25, 2012
Ett fint och bra hotell med utmärkt läge

Mycket fin betjäning av vänlig personal
9.7
Vi besökte allsång på skansen så hotellet passade oss utmärkt. Närheten både till centrum och Skansen är bra för oss som kommer med färjan från Finland Vi tycker att betjäningen på Hotellet är i topp klass,så vi återkommer igen nästa år. Spårvagns förbindelsen till centrum passar oss bra då vi inte har någon bil med förbindelsen fungerar bra
Eva K. Couples Sweden, March 23, 2012
Utmärkt läge nära Tyrol

Nära till Tyrol och Circus
Vid incheckningen saknades vår bokning! Som tur var fanns det lediga rum. Vad hade vi gjort annars!? Har aldrig råkat ut för detta tidigare trots att jag gör hotellbokningar vid resor utomlands ett par gånger per år, dock har dessa bokningar varit hos andra websidor än Agoda. Jättedåligt!!!! Törs ej boka via Agoda igen!
Majvi L. Couples Sweden, February 24, 2012

Trevligt bemötande av personalen
var på cirkus och såg en show. nära och bra till hotellet. har övernattat flera ggr. på hasselbacken och tycker det är ett utmärkt hotell.
Eva S. Groups Sweden, October 11, 2011
Bra hotell, ligger trevligt på Djurgården

Nära Cirkus, Skansen och Gröna Lund
7.3
Tyvärr luktade det lite avlopp på hotellet, dom sa att det skulle åtgärd

Book now!

Sale ends soon!

Scandic Hasselbacken Hotel Stockholm - ExteriorScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest RoomScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - InteriorScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest RoomScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - RestaurantScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - RestaurantScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - InteriorScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest RoomScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest RoomScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - RestaurantScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - SpaScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Hot TubScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - LobbyScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Pub/LoungeScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Guest RoomScandic Hasselbacken Hotel Stockholm - Restaurant