B P International Hotel

No.8 Austin Road, Tsim Sha Tsui, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

B P International Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan B P International Hotel Hong Kong - Reception B P International Hotel Hong Kong - Lobby B P International Hotel Hong Kong - Lobby B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Badrum B P International Hotel Hong Kong - Utsikt B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Gästrum
B P International Hotel Hong Kong - Gästrum B P International Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan B P International Hotel Hong Kong - Café B P International Hotel Hong Kong - Pub/lounge B P International Hotel Hong Kong - Festvåning B P International Hotel Hong Kong - Festvåning
Område: Tsim Sha Tsui Antal rum: 529

6,9
Wintana K. Reste med partner Sweden, den 15 september 2014
Fräscht och ganska centralt!

Det är centralt. Fint och rent. Man kan promenera till många ställen utan att behöva ta taxi.
Jag kommer definitivt välja detta hotell en gång till om jag ska besöka hong kong igen!
Rune J. Reste med partner Sweden, den 19 april 2013
Centralt läge, bra standard

Läget, priset, rent
Allt enligt förväntningar. Enda klagomålet är att en "bellboy vid namn KING" inte ville sälja frimärken trots påslag om en dollar per st.Däremot erbjöd han sig att ta hand om korten och posta dem. Detta trots att brevlådan låg på andra sidan gatan. Jag tackade nej till erbjudandet. Jag har tidigare åkt på liknande erbjudanden, och då har korten inte kommit fram.
Martin H. Reste med partner Sweden, den 6 januari 2013
Bra läge i närheten av nattmarknaden

prisvärdhet
Bra läge alldeles i närheten av nattmarknaden. Gångavstånd till alla platser på Kowloon. Dyr frukost som inte känns värd sina pengar. Hissen är också en historia i sig och får ses som upprörande slö. Dock fräscha rum och vi återvände till detta hotell för en andra vistelse, vilket ändå får ses som ett gott betyg.
Martin H. Reste med partner Sweden, den 18 december 2012
Trevligt hotell med bra läge

Bra läget i Tsim Sha Tsui nära nattmarknaden, Komfortabelt rum med wifi och alla bekvämligheter, Hyfsat när T-banan och Star Ferry
Trevligt mellanklasshotell där allting fungerade bra utom hissarna som man kunde få vänta länge på.
Rolf H. Affärsresenär Sweden, den 22 oktober 2012
Bra hotell

Bra läge på Kowlon sidan
Bra läge på Kowlon sidan. I övrigt ett ordinärt hotell med normala faciliteter såsom bar frukostservering och bar.
Ann F. Gruppresenär Sweden, den 1 juli 2011

Läget, prisvärd
Ett prisvärd alternativ med bra läge och bra pris.
Tips om shopping: Tsim Sha Shui, Ocean Terminal o Harbour City.
Amy T. Familj med äldre barn den 1 juli 2011
Fint och ren Hotell

Prisvärd,Ren och fint hotell.Bra läge nära till allt
Mycket ren och fint hotell. Bra service vänlig hotell personal nära till tunnelbanna ta cirka 5-7 min. Många olika matstället runt omkring i området. bra läge. Om jag ska åka till Hongkong kan tänka mig välja samma hotell igen. Enda nackdel är om man är 3 personer på samma rum känns det ganska tvång med extra säng.
Kirsi H. Gruppresenär Finland, den 21 mars 2011
Utmärkt läge men små rum

Perfekt läge, nära till allting
Hotellet ligger perfekt nära tunnelbana och Nathan Road. Rummen är små men fräscha. Sängarna något hårda och smala, men det är rent både i badrum som rum. Vi fick ett rum som hade utsikten över Kowloon parken och från vårt rum från 17:e våningen kunde i vi även se ända bort till hamnen och till andra sidan till Hongkong ön, även ljusshowen på kvällen kunde skådas direkt från vårt fönster. Hotell personalen pratade bara engelska och var service inriktade. Internet koppling är trådlös men tyvärr måste man betala ca 50 HK$ / 4 timmar, inte ens lobbyn hade gratis uppkoppling/internet.
Tips: Gratis internet finns på Starbucks cafe ; du kan surfa 20 minuter gratis. Fråga efter lösenord.
Marie A. Reste med partner Sweden, den 4 mars 2011
Bra läge, nära till kommunikation, utmärkt utsikt.

Nära nattmarknad, näratill t-bana, gångavstånd till färjor.
Hottellets läge nära en park ger luftighet och fin utsikt. Parken ger möjligheter till rekreation och medhavd frukost utomhus i avslappnad miljö. Närheten till nattmaknad och shopping är ytterligare ett pluss. Ingen brist på matställen allt från pekinganka till wokkade nudlar allt till ett sansat pris. Gångavstånd genom park eller affärsdistrikt till hamnen med färjor över till Hongkongön.
Tips om shopping: Om du handlar elektronik, ta reda på vad det kostar hemma och köp ingenting som du inte kan exakt pris på. Betala inte förrän du ser att varan finns på disken framför dig.Ca. 25 - 30% lägre priser. Tänk på att garantin ofta bara gäller i HongKong.
Gunnel T. Reste med partner Sweden, den 17 februari 2011

Nära till allt
Bra med internet och saftybox på rummet. Mycket riklig frukost.

B P International Hotel Hong KongB P International Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanB P International Hotel Hong Kong - ReceptionB P International Hotel Hong Kong - LobbyB P International Hotel Hong Kong - LobbyB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - BadrumB P International Hotel Hong Kong - UtsiktB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - GästrumB P International Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanB P International Hotel Hong Kong - CaféB P International Hotel Hong Kong - Pub/loungeB P International Hotel Hong Kong - FestvåningB P International Hotel Hong Kong - Festvåning