Carlton Hotel

76 Bras Basah Road, Marina Bay, Singapore (Visa karta)

Carlton Hotel Singapore - Hotellet från utsidan Carlton Hotel Singapore - Gästrum Carlton Hotel Singapore - Gästrum Carlton Hotel Singapore - Gästrum Carlton Hotel Singapore - Gästrum Carlton Hotel Singapore - Gästrum Carlton Hotel Singapore - Gästrum Carlton Hotel Singapore - Gästrum Carlton Hotel Singapore - Hotellet från insidan Carlton Hotel Singapore - Hotellet från insidan Carlton Hotel Singapore - Hotellet från insidan Carlton Hotel Singapore - Executive Lounge Carlton Hotel Singapore - Restaurang Carlton Hotel Singapore - Restaurang Carlton Hotel Singapore - Café Carlton Hotel Singapore - Restaurang
Carlton Hotel Singapore - Gym Carlton Hotel Singapore - Mötesrum Carlton Hotel Singapore - Pub/lounge Carlton Hotel Singapore - Mötesrum Carlton Hotel Singapore - Mötesrum Carlton Hotel Singapore - Mötesrum
Område: Marina Bay Antal rum: 915

9,0
Hans G. Reste med partner Sweden, den 4 mars 2013

Läget Bra service
Ett välbeläget hotell i intressant omgivning i Singapore På andra sidan gatan ligger Raffles hotell med sina annex och reswtauranger. Sevärt men dyrt.En Singapore sling bör man nog ta in på Long bar om inte annat. På promenadavstånd finns Marina Bay med sina intressanta/spektakulära byggnader museum, parker och shopping. Carlton består av 2 huskroppar. En äldre och en nybyggd. Vi hamnade ett relativt slitet rum/våning. Kanske beroende på att vi bokade med Agoda?En rek är alltså att beställa i rätt del av hotellet. Dessutom blev det problem med frukostbetalningen. Fick lov att betala för 1 perds trots att vi beställde rum för 2.
Linus A. Reste med partner Sweden, den 24 februari 2013
Trevlig frukost och pool

Väldigt god frukost, trevligt att kunna sola och bad mitt i Singapore
Mycket bra läge. Bra hotell. Vi uppskattade frukosten väldigt mycket. Trevligt med poolområde på hotellet mitt i staden.
Ulf O. Ensamresenär Sweden, den 24 februari 2013
Lyxigt boende icentrala Singapore

Centralt läge, Fräscha rum och trvlig personal
Jag är i Singapore 1-2 ggr/år och brukar då bo på hotell Carlton. Närheten till tunnelbanan, med anslutning till flygplatsen, hotellets centrala läge och behagliga miljö, gör att jag gärna återkommer hit. Från hotellet är det gångavstånd till affärscentra och ett stort utbud av restauranger. Läget i stort sett mitt emellan Chinatown och little India är också en fördel. Trevligt bemötande från hotellpersonalen bidrar också till trivseln. Rummen är ljusa och fräscha med stora fönster, som ger en panoramautsikt över Singapore (åtminstone om man bor några våningar upp). Om jag inte minns fel så har hotellet 27 våningar.
Hans P. Reste med partner Sweden, den 20 februari 2013
Propert hotel med utmärkt läge

Läget, god service, snyggt och rent
Mycket nöjda utom på en punkt: wi-fi erbjudes inte på rummen utan endast i lobbyn (kostnadsfritt)
Philip A. Reste med partner Sweden, den 12 februari 2013
Klassiskt tjusigt

Stort och "välskött"
bra hotell med bra läge i singapore. inte alls något utöver det vanliga, men allt man behöver. rummen var helt ok. frukosten helt ok. personalen helt ok. priset för högt, men i linje med alla andra boenden i singapore.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Singapore Zoo är ett måste om ni gillar djur. Vi var där en hel dag och hann knappt gå runt. Nattsafarit precis bredvid kan man skippa. Det är bara samma djur en gång till fast i mörker, typ.
Anette J. Reste med partner Sweden, den 3 februari 2013
Lyxigt hotell

Ligger nära många fina restauranger
Detta lyxiga hotell gav oss två fantastiska nätter i Singapore. Det finns ett pool område med spa som var skönt att använda efter en varm dag på stan. Det går att ta en promenad ner till exempelvis hotell Sand med en fantastisk vy från taket. Vi fick också förmånen att dricka en Singapore Sling på det berömda hotellet Raffles som ligger granne med Carlton.
Hans H. Reste med partner Sweden, den 24 januari 2013
Trevligt hotell med bästa läget

Rummet var stort och servicen god men bäst av allt var läget i staden
Någor negativt är polen som under förmiddagen och fram till 2 är skymd av ett av hotellets två torn. Annars trevlig pool och gym. Raffles ligger tvär över gatan med flera fana utbud. Snett över ligger ett fint köpcentrum med många restauranger. Man går lätt ned till Marina Bay som är mycket vackert speciellt på kvällen. Åk gärna upp till pollen i "båten" och se på utsikten. Går man åt andra hållet är man snabbt på Orchard road med ett enormt utbud av varuhus och butiker. Åt ett tredjee håll kommer man snabbt till Clarke Quay eller Boat Quay. Litet av turistfäller men med amssor av bra reaturanger. Läget kan inte vara bättre.
Sofia A. Ensamresenär Sweden, den 15 januari 2013
Standard businesshotell, rent och fräscht

Rent och fräscht, hjälpsam personal
Ett vanligt, standard businesshotell, rent och fräscht och vänlig personal i lobbyn. Fick tillgång till poolen hela dagen efter utcheckningen då flygresan tillbaka gick vid midnatt. Ett plus! Väldigt bra läge, nära restauranger och mysiga shoppingområden.
Tips om shopping: Rekommenderar shoppingen i Bugis istället för Orchard Road. Även lilla Haji Lane var väl värt ett besök (nära Arab street) för lite mer street wear och hippa butiker. Även många trevliga matstället nära Bugis!
Jan-Erik A. Familj med äldre barn Sweden, den 4 januari 2013
bästa läge

Utmärkt läge, nära till allt, fräscht och prisvärt
Tycker om hotellet för dess läge. I närheten till allt. 10 minuter med bil till de flesta ställen i Singapore, 25 min från flygplatsen. Rummen är rymliga och relativt tysta. Rent. Internet fungerar dåligt - endast kabel på rummet (mot extra betalning), WIFI i lobbyn med mycket svajande mottagning. Tips... Skaffa ett eget mobilt bredband!!! Tre dygn,fri surf - 18S dollar på Singtel. Kan införskaffas på Ruffles shopping mall "next door", plan 3.
Restaurangtips: Mycket trevlig middag med fusion europeiskt/asiatiskt på hotell Hyatt. En hel del trevliga restauranger och omgivningar på Robertson Quay. Marina Bay Sands är naturligtvis ett måste.
Maria H. Familj med äldre barn Sweden, den 28 december 2012

Mycket bra läge i Marina Bay med nära till allt och tunnelbana två minuter bort rel stora rum, rent.
bodde på hotellet fyra dagar med familjen i kommunicerande rum. bra som utgångsläge för att utforska vad singapore erbjöd för turister. personalen i receptionen är något långsamma, in/utcheckningen tog sin lilla tid. rummen var inte färdiga, trots att vi anlände vid halvsju på kvällen. internet-en katastrof på rummet (endast kabel och fungerade efter ett flertal samtal till helpdesk, trots betalning för 24 timmar bara vid första innloggning) och långsam i lobbyn. frukostbuffe ok.
Tips: Om ni behöver internet - skaffa eget i shopping mall i närheten

Carlton Hotel SingaporeCarlton Hotel Singapore - Hotellet från utsidanCarlton Hotel Singapore - GästrumCarlton Hotel Singapore - GästrumCarlton Hotel Singapore - GästrumCarlton Hotel Singapore - GästrumCarlton Hotel Singapore - GästrumCarlton Hotel Singapore - GästrumCarlton Hotel Singapore - GästrumCarlton Hotel Singapore - Hotellet från insidanCarlton Hotel Singapore - Hotellet från insidanCarlton Hotel Singapore - Hotellet från insidanCarlton Hotel Singapore - Executive LoungeCarlton Hotel Singapore - RestaurangCarlton Hotel Singapore - RestaurangCarlton Hotel Singapore - CaféCarlton Hotel Singapore - RestaurangCarlton Hotel Singapore - GymCarlton Hotel Singapore - MötesrumCarlton Hotel Singapore - Pub/loungeCarlton Hotel Singapore - MötesrumCarlton Hotel Singapore - MötesrumCarlton Hotel Singapore - Mötesrum