Casa Hotel

487-489 Nathan Road, Yau Ma Tei, Hong Kong, Hongkong (Visa på karta)

Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Casa Hotel Hong Kong - Entré Casa Hotel Hong Kong - Reception Casa Hotel Hong Kong - Reception Casa Hotel Hong Kong - Reception Casa Hotel Hong Kong - Lobby
Casa Hotel Hong Kong - Lobby Casa Hotel Hong Kong - Café Casa Hotel Hong Kong - Café Casa Hotel Hong Kong - Restaurang Casa Hotel Hong Kong - Restaurang Casa Hotel Hong Kong - Restaurang Casa Hotel Hong Kong - Café Casa Hotel Hong Kong - Business Center Casa Hotel Hong Kong - Business Center Casa Hotel Hong Kong - Business Center Casa Hotel Hong Kong - Business Center Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan
Område: Yau Ma Tei Antal rum: 162

location,staff,clean
Yat F. Affärsresenär Sweden, den 2 juli 2013
Ingen lyx men helt OK

Renlighet, Personal, Läge
Som sagt det var ingen lyx jag var på genom resan och har bott på Casa Hotell tidigare och det är helt OK rummet var inte så stor men för mig är renlighet viktigare. Och läge är också bra det var nära till allt jag hade 30 meter till tunnelbana station och till kvälls shopping tog det bara 5 min till fots och personalen var mycket trevliga skulle jag kunna tänka mig att bor på Casa hotell nästa gång när jag kommer till Hong Kong? JA det skulle jag.
Helena M. Familj med småbarn Sweden, den 28 juli 2012
Fint yttre, bedrövligt inre

Läge, lätt att få rum
4,3
Otroligt små rum. Vi fick inte in väskorna och var tvungna att uppgradera. Smutsigt och omodernt. Hissen till reception ur funktion. Ligger vid en mycket trafikerad gata. Dock nära till MTR. Fasadrenovering pågick och vi hade byggjobbare utanför fönstren. Badrummet var mycket svårhanterat. Kan inte rekommendera till någon typ av gäst. Bra reserv om man inte få rum någon annanstans och man behöver bo centralt.
Christofer D. Gruppresenär Sweden, den 3 januari 2011
Bra hotell med trevilg personal

Bra med frukost- och lunchrestaurang. Fina rum, fin tv.
Fint hotell med trevlig personal och med en bra restaurang med billiga priser. Väldigt liten garderob men inget som direkt störde mig, hade även ett litet värdeskåp man kunde låsa in saker i.
Stefan N. Reste med partner Sweden, den 22 december 2009
Hotell med bra läge

Bra läge eftersom MTR-stationen Yau Ma Tei bara ligger 10m bort.
Casa Hotel ligger i ett bra läge utmed Nathan Road i Yau Ma Tei. Härifrån är det gångavstånd till MongKok och Tsim Sha Tsui. Tunnelbanestationen ligger bara 10m bort. I närheten finns 7Eleven och en bra Dim Sum restaurang. Bakom hotellet ligger berömda Temple street. Tyvärr är rummet mycket litet och man får knappt plats med väskorna.
Yat F. Affärsresenär Sweden, den 11 juni 2009
Hotal är nära till det mesta

Jag gilla att hotellet är nära till det mesta och att det är ren personal är vänliga.b
Jag var på genom resan och stannade i Hong Kong i en kväll och bode på denna hotel eftersom jag är ofta i Hong Kong och jobba och mitt kontor ligger på Dundas Street då är den här hotel perfekt för mig det lägger bara en sten kast ca. 250 m till mitt jobb och är väldigt nära till mesta aktivitet såsom shopping och restaurang och har man fått nog av allt shopping och stress en dag då kan man går till Kowloon Park för relexing det är bara 500 m bort otrolgt fin park så jag kommer att besöka denna hotel igen nästa gåna när jag är i Hong Kong den saken är klar.
Tips om shopping: Det är nära till det mesta och shopping med marknad och varuhus.
Somboon S. Ensamresenär Thailand, den 3 maj 2015
Good Location

Location, price and easy to travel by MTR
Kailun T. Reste med partner Singapore, den 2 maj 2015
Accessible Location

Accessible location
Good
Bah L. Ensamresenär Singapore, den 2 maj 2015
Casahotel

Customer service, convenience location, cleanliness
Great except bed was hard like a rock, standing to shower with limited movement
Jia X. Ensamresenär Singapore, den 29 april 2015
Good for solo traveller

Good location that near to MTR, clean room and friendly staff
Awesome!!! But a little sad part was. The lift to the entrance wasn't working or too messy and need to carry the luggage ourselves and with staffs staring at us.

Casa Hotel Hong KongCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanCasa Hotel Hong Kong - EntréCasa Hotel Hong Kong - ReceptionCasa Hotel Hong Kong - ReceptionCasa Hotel Hong Kong - ReceptionCasa Hotel Hong Kong - LobbyCasa Hotel Hong Kong - LobbyCasa Hotel Hong Kong - CaféCasa Hotel Hong Kong - CaféCasa Hotel Hong Kong - RestaurangCasa Hotel Hong Kong - RestaurangCasa Hotel Hong Kong - RestaurangCasa Hotel Hong Kong - CaféCasa Hotel Hong Kong - Business CenterCasa Hotel Hong Kong - Business CenterCasa Hotel Hong Kong - Business CenterCasa Hotel Hong Kong - Business CenterCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - ReceptionCasa Hotel Hong Kong - ReceptionCasa Hotel Hong Kong - EntréCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan