Casa Hotel

487-489 Nathan Road, Yau Ma Tei, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Gästrum Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Casa Hotel Hong Kong - Entré Casa Hotel Hong Kong - Reception Casa Hotel Hong Kong - Reception Casa Hotel Hong Kong - Reception Casa Hotel Hong Kong - Lobby
Casa Hotel Hong Kong - Lobby Casa Hotel Hong Kong - Café Casa Hotel Hong Kong - Café Casa Hotel Hong Kong - Restaurang Casa Hotel Hong Kong - Restaurang Casa Hotel Hong Kong - Restaurang Casa Hotel Hong Kong - Café Casa Hotel Hong Kong - Business Center Casa Hotel Hong Kong - Business Center Casa Hotel Hong Kong - Business Center Casa Hotel Hong Kong - Business Center Casa Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan
Område: Yau Ma Tei Antal rum: 162

9,0
6,8
6,4
Yat F. Affärsresenär Sweden, den 2 juli 2013
Ingen lyx men helt OK

Renlighet, Personal, Läge
Som sagt det var ingen lyx jag var på genom resan och har bott på Casa Hotell tidigare och det är helt OK rummet var inte så stor men för mig är renlighet viktigare. Och läge är också bra det var nära till allt jag hade 30 meter till tunnelbana station och till kvälls shopping tog det bara 5 min till fots och personalen var mycket trevliga skulle jag kunna tänka mig att bor på Casa hotell nästa gång när jag kommer till Hong Kong? JA det skulle jag.
Helena M. Familj med småbarn Sweden, den 28 juli 2012
Fint yttre, bedrövligt inre

Läge, lätt att få rum
4,3
Otroligt små rum. Vi fick inte in väskorna och var tvungna att uppgradera. Smutsigt och omodernt. Hissen till reception ur funktion. Ligger vid en mycket trafikerad gata. Dock nära till MTR. Fasadrenovering pågick och vi hade byggjobbare utanför fönstren. Badrummet var mycket svårhanterat. Kan inte rekommendera till någon typ av gäst. Bra reserv om man inte få rum någon annanstans och man behöver bo centralt.
Christofer D. Gruppresenär Sweden, den 3 januari 2011
Bra hotell med trevilg personal

Bra med frukost- och lunchrestaurang. Fina rum, fin tv.
Fint hotell med trevlig personal och med en bra restaurang med billiga priser. Väldigt liten garderob men inget som direkt störde mig, hade även ett litet värdeskåp man kunde låsa in saker i.
Stefan N. Reste med partner Sweden, den 22 december 2009
Hotell med bra läge

Bra läge eftersom MTR-stationen Yau Ma Tei bara ligger 10m bort.
Casa Hotel ligger i ett bra läge utmed Nathan Road i Yau Ma Tei. Härifrån är det gångavstånd till MongKok och Tsim Sha Tsui. Tunnelbanestationen ligger bara 10m bort. I närheten finns 7Eleven och en bra Dim Sum restaurang. Bakom hotellet ligger berömda Temple street. Tyvärr är rummet mycket litet och man får knappt plats med väskorna.
Yat F. Affärsresenär Sweden, den 11 juni 2009
Hotal är nära till det mesta

Jag gilla att hotellet är nära till det mesta och att det är ren personal är vänliga.b
Jag var på genom resan och stannade i Hong Kong i en kväll och bode på denna hotel eftersom jag är ofta i Hong Kong och jobba och mitt kontor ligger på Dundas Street då är den här hotel perfekt för mig det lägger bara en sten kast ca. 250 m till mitt jobb och är väldigt nära till mesta aktivitet såsom shopping och restaurang och har man fått nog av allt shopping och stress en dag då kan man går till Kowloon Park för relexing det är bara 500 m bort otrolgt fin park så jag kommer att besöka denna hotel igen nästa gåna när jag är i Hong Kong den saken är klar.
Tips om shopping: Det är nära till det mesta och shopping med marknad och varuhus.
Heng C. Ensamresenär Malaysia, den 31 augusti 2014
good location , near MRT, centralize

good location , near MRT, centralize
Tudor B. Affärsresenär Moldova, den 27 augusti 2014
Too small room, very small, incredible small

Only the position it's good
3,7
Impossible to take a shower, the shower it's open in the bathroom with toilet. I paid more than 65 euros for 8sqm room. From the photos it's seem acceptable but the reality the room it's for a dog not a human. With this price I can get 5 star in Thailand 100sqm room. Suggest to other to look to an other hotel.
Pha S. Reste med partner Singapore, den 23 augusti 2014
Disappointed
3,3
Bad
Benny K. Ensamresenär Singapore, den 17 augusti 2014
Not possible to shower !! toilet just too Small...

Location
It's not possible to have a proper shower in this tiny toilet of a very tiny room !! Location is the only selling point !
Daniel M. Familj med äldre barn United States of America, den 15 augusti 2014
Good choice

See other review
See other room review

Casa Hotel Hong KongCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - GästrumCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanCasa Hotel Hong Kong - EntréCasa Hotel Hong Kong - ReceptionCasa Hotel Hong Kong - ReceptionCasa Hotel Hong Kong - ReceptionCasa Hotel Hong Kong - LobbyCasa Hotel Hong Kong - LobbyCasa Hotel Hong Kong - CaféCasa Hotel Hong Kong - CaféCasa Hotel Hong Kong - RestaurangCasa Hotel Hong Kong - RestaurangCasa Hotel Hong Kong - RestaurangCasa Hotel Hong Kong - CaféCasa Hotel Hong Kong - Business CenterCasa Hotel Hong Kong - Business CenterCasa Hotel Hong Kong - Business CenterCasa Hotel Hong Kong - Business CenterCasa Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - BadrumCasa Hotel Hong Kong - Badrum