Chanalai Garden Resort

247 Koktanode Road, Kata, Phuket, Thailand (Visa karta)

tidigare : Tropical Garden Resort
Chanalai Garden Resort Phuket - Pool Chanalai Garden Resort Phuket - Pool Chanalai Garden Resort Phuket - Pool Chanalai Garden Resort Phuket - Pool Chanalai Garden Resort Phuket - Strand Chanalai Garden Resort Phuket - Svit Chanalai Garden Resort Phuket - Svit Chanalai Garden Resort Phuket - Svit Chanalai Garden Resort Phuket - Svit Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum
Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum Chanalai Garden Resort Phuket - Gästrum Chanalai Garden Resort Phuket - Badrum Chanalai Garden Resort Phuket - Badrum Chanalai Garden Resort Phuket - Balkong/terrass Chanalai Garden Resort Phuket - Hotellet från insidan Chanalai Garden Resort Phuket - Pool Chanalai Garden Resort Phuket - Pool Chanalai Garden Resort Phuket - Pool Chanalai Garden Resort Phuket - Pool Chanalai Garden Resort Phuket - Pool
Område: Kata Antal rum: 209

Susanne A. Familj med äldre barn Sweden, den 4 januari 2015
6 nätter på Chanalai över nyår

Utsikten från ett av våra rum, mycket trevlig personal, hyfsad frukost.
Fick en dålig start då vi bokade rummen. Vi bokade ett erbjudande som vi läste igenom mycket noga. Det var först efter att betalningen var genomförd som vi fick se att vi även bokat nyårssupén på hotellet, vilket vi hade tänkt att fira på annat håll. Eftersom vårt erbjudande ej var avbokningsbart gick det inte heller att skicka meddelande till hotellet eller er ( agoda) om detta ( i speciella önskningar/ meddelandefält). Jag försökte även via hotellets facebooksida. Vid incheckning dagen efter försökte vi att åtgärda detta problem men fick då veta att det inte var möjligt att åtgärda då det var bokat genom agoda. Så det blev 4500sek dyrare än vi hade tänkt tyvärr. Vi fick annars två fina rum brevid varandra, varav det ena med vacker utsikt. Övriga utsikter på det planet verkade vara skymda av trädkronor. Hotellet är byggt i flera byggnader med många trappor o gång emellan. Två olika ganska långsamma, ofta upptagna hissar, så vi fick en del trappträning iallafall. Tråkigt med människor som på ett ohyfsat sätt lastar tallrikar överfulla med mat o frukt som de sedan bara lämnar på frukosten. Det gjorde oss illa berörda att se personalen som sedan bara fick slänga mat i onödan. Vi hade ändå en trevlig nyår till slut med bra underhållning och personalen tackade oss för att vi bjudit på oss själva och firat in det nya året.
Lars J. Reste med partner Sweden, den 1 januari 2015
Vackert läge med utsikt över Kata beach

Läget, rummet och servicen
Mycket bra mottagande direkt vi ankomsten där vi blev visade till rummet och även fick all nödvändig information. Vårt rum var högst upp vilket innebar 2 olika hissar och 2 kortare trappor till fots. Väl ute på balkongen var denna den transporten glömd, underbar utsikt över Kata beach. Bra förvaring, toalett med dusch och en stor platt tv på väggen. Sängen var hård men det ordnade de direkt med en tjockare bäddmadrass. Nere vid receptionen finns en dam som man kan köpa olika resor och utflykter av. Mycket trevlig och service inriktad samt det viktigaste även villig att pruta på resorna. Vid entrén finns även taxi service som med fördel kan användas för diverse transporter. På det stora hela ett hotell vi mycket väl kan tänka oss att återvända till. ALL personal var mycket service inriktad och måna om att vår vistelse var till belåtenhet. Vid poolbaren jobbar "Oskar" och genom honom får man många skratt samtidigt som han kan ge tips och råd om det mesta. Frukosten var helt ok utan att på något sätt sticka ut om man jämför med många andra hotell vi varit på i Thailand.
Tony H. Ensamresenär Sweden, den 20 februari 2014
härlig utsikt

stort hotell med 2 st pool områden och fin utsikt om man bor högt upp
Var nöjd med min vistelse
Johannes S. Reste med partner Sweden, den 23 januari 2014
Ok hotel med många trappor

Utsikten, frukosten, balkongen
Trevligt hotell nära stranden. Väldigt många trappor då hotellet är byggt i olika hus. Bara fri Wif i receptionen annars dyrt internet på rummet. Det var dessutom långsamt. Personalen talade dålig engelska.
Harri A. Reste med partner Sweden, den 14 november 2013
Mycket bra läge på Kata beach

Utsikten, nära till stranden och fin poolanläggning
Mycket bra resort på ett bra läge i Kata beach. Stranden ligger nära till hands. Frukosten höll god klass för att vara en tre stjärnig resort.
Harri A. Reste med partner Sweden, den 10 november 2013
Nära till stranden på Kata

Utsikten, frukosten och vänligt bemötande
Mycket bra resort för att vara tre stjärnigt. Fin poolanläggning och nära till stranden. Frukosten höll god standard. Visserligen var det en del trappsteg för att ta sig upp till de rummen som hade bästa havsutsikten, men det var det värt, men inget för dem med dålig kondition.
Torbjoern B. Familj med äldre barn Sweden, den 15 augusti 2013
Tredje gången på tropical garden.

lugnt område nära allt
Detta var den tredje gången för oss på detta hotell, men det har blivit betydligt sämre än var det har varit, vi var dom enda skandinaver det var bara ryssar och kineser som inte har samma syn på att visa hänsyn i nästan allt.Men det är inget fel på hotellet.
Mikael D. Ensamresenär Sweden, den 13 maj 2013
Bra!

Bra läge till stranden,trevlig personal,nära till övriga resturanger
Jorgen M. Familj med äldre barn Sweden, den 8 mars 2013
Ljust o fräscht, stora breda sängar, mycket trappo

Nära till strand, havsutsikt , ljust o fräscht
Vi trivdes bra rummen var stora o rymliga. Trevlig personal, men dåliga på att prata engelska. Hotellet låg högt uppe, vilket resulterade i att där var mycket trappor. Fanns hiss men den gick inte ända upp till vår våning, så det blev mycket promenader i trappor, men det störde inte oss vi är vanda motionärer. Vatten kokare fanns. Hårfön fanns. Bell boy hjälpte oss med resväskor.
Lukas J. Familj med småbarn Sweden, den 31 januari 2013
bra läge..

utsikten mot havet
Vi stannade bara en natt, alldeles för många trappor för att ta sig till rummet, lite för stort otell för min smak men till bra pris för bra läge. Ett plus för frukostbuffén.

Chanalai Garden Resort PhuketChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - StrandChanalai Garden Resort Phuket - SvitChanalai Garden Resort Phuket - SvitChanalai Garden Resort Phuket - SvitChanalai Garden Resort Phuket - SvitChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - GästrumChanalai Garden Resort Phuket - BadrumChanalai Garden Resort Phuket - BadrumChanalai Garden Resort Phuket - Balkong/terrassChanalai Garden Resort Phuket - Hotellet från insidanChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - PoolChanalai Garden Resort Phuket - ReceptionChanalai Garden Resort Phuket - LobbyChanalai Garden Resort Phuket - RestaurangChanalai Garden Resort Phuket - RestaurangChanalai Garden Resort Phuket - RestaurangChanalai Garden Resort Phuket - LobbyChanalai Garden Resort Phuket - LobbyChanalai Garden Resort Phuket - UtsiktChanalai Garden Resort Phuket - RestaurangChanalai Garden Resort Phuket - RestaurangChanalai Garden Resort Phuket - RestaurangChanalai Garden Resort Phuket - RestaurangChanalai Garden Resort Phuket - SpaChanalai Garden Resort Phuket - SpaChanalai Garden Resort Phuket - Strand