Concorde Hotel Kuala Lumpur

Jalan Sultan Ismail, KLCC, Kuala Lumpur, Malaysia 50250 (Visa på karta)

Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Badrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Badrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Mötesrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Mötesrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Festvåning Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Business Center
Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Restaurang Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Festvåning Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Festvåning Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gym Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Badrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Reception Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Restaurang Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Mötesrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Pub/lounge Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Gästrum
Område: KLCC Antal rum: 581

baserat på 4553
omdömen

8,5
Sven O. Reste med partner Sweden, den 22 februari 2015
Semester

Läget, läget, poolområdet
Våra två nätter feb 2015 var jättebra, perfekt läge med närhet till Twin Towers o shopping, frukosten helt ok, härligt poolområde med sol från tidig morgon till ca 16.00 Kan rekommendera detta hotell
Joakim S. Reste med partner Sweden, den 17 december 2014
Perfekt för shopping.

Nära till köpcenter och sevärdheter. Bra personal och trevliga rum.
Kenneth P. Ensamresenär Sweden, den 12 mars 2013
centralt , lyxigt bekvämt

tillgängligheten, läget omgivningarna
Mycket trevligt hotell, bra valuta för pengarna, kan vara trevligt att kosta på sej lite när man är i en storstad, gämfört med andra städer typ Singapor får man mycket för pengarna. Rena stora rum och bra personal, trevligt gym fast dock ej för ala, måste boka minst ett premier rum för at få tillgång.Läget är mycket centralt och man kan med lätthet hitta hit från KL Central.
Rolf W. Ensamresenär Sweden, den 2 maj 2012
bra hotell utmärkt läge

bra sängar, bra service, bar med live music
trevligt bemötande i entre och rception, bra rum o bra sängar. Bra bar med bra live music (men skulle önska mer bluesliknande musik)
Sightseeing/ tips om sevärdheter: kl tower, twin tower, high sky nice to visit
Caroline K. Reste med partner Sweden, den 7 juli 2010
Är tveksam på om servicen/personalen på detta hote

4,7
Vi reser mycket och bor alltid på 4-5 stjärnigt hotell så vi blev väldigt förvånade när vi (2pers) fick släpa upp vårt bagage själva som bestod av 4väskor på totalt 40kg + varsina kassar. Personalen frågade inte ens om vi ville ha hjälp! Dessutom såg jag vid några tillfällen hur personalen himlade med ögonen bakom ryggen på turister, så gör man inte! Efter att vi checkat in berättade de att de renoverade hotellet och att de borrar 9-17!!! den infon fanns varken på hemsidan eller i tidning Airasia vi läst, där det fanns en nyskriven artikel om Concorde som skulle stå nyrenoverat och klart? vi fick dock en gratis uppgradering men haallååå!!! vi kunde ju inte äns befinna oss i rummet förutom på kvällen. renoveringen är tydligen klar nov 2011 men ett tips är att ringa och höra först. Polen ligger i skugga hela dagen. The Ritz har börjat bygga framför Concorde och kommer att skymma utsikten från superior rummen. det byggs endast någon meter ifrån och kommer stå vägg i vägg. Vet ej hur länge den renoveringen håller (säkert 2år) den kommer höras om man sover på Concorde.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: sightseeing: bussen som går runt hörnet (från turistcentret) är väl värd slanten.har för mig den kostade typ 100kr å biljetten gäller 24timmar. shopping: bukit bintang station. kostar 3kr att ta monorail dit. Monorailen ligger brevid hotellet.
Peter S. Reste med partner Sweden, den 29 mars 2010
Concorde Hotel, Kuala Lumpur

Bra frukostbuffé, bra service, fina rum.
Det var ett fint hotell med massa finklädda människor så man kan känna sig lite utanför om man själv kommer med shorts och t-shirt som en annan gjorde men annars så var det bra och trevlig service. Väldigt god frukost buffé, Rummen var fina och rymliga. Hade tur och fick ett rum så vi såg Petronas Twin Towers just när de släckte ner för earth hour. Hotellet ligger precis brevid Hard Rock Café så det blev några goda middagar och trevlig musik underhållning där istället för hotell baren där vi inte fick komma in ens pga dresscode.
Tips om shopping: Monorailen går precis brevid hotellet och det är väldigt lätt och ta in sig till China Town och testa sina prut kunskaper.
Lars K. Reste med partner Sweden, den 14 mars 2010
Haparanda resenärer

Otroligt proffsigt bemötande med serviceinriktad personal. Mycket bra frukost. Stora eleganta och rena rum. Hela hotellet andas klass. Väldigt centralt belägen med utsikt mot Twin Towers.
Ett prismässigt väldigt bra val som visar sig vara av mycket hög kvalitet i alla delar. Mottagandet i den mycket eleganta receptionen var av yppersta klass. Hotellet ligger på gångavstånd till flera stora shopping center och till Petronas Twin towers som ju även inrymmer ett monstruöst stort shopping center. Detta hotell är helt klart något vi gärna återkommer till.
Bo S. Reste med partner Sweden, den 13 mars 2010
Kommer gärna igen

Centralt hotell i Gyllene triangeln. Rent. Fantastisk frukostbuffe. Bra pool och fitnesscenter. Trevlig och hjälpsam personal. Dagstidning varje morgon.
Toppenklass. Bodde där i sex dagar. Centralt beläget, Hard Rock Cafe i samma byggnad. Monorail utanför hotellet. Tunnelbana nära. Gåavstånd till fantastiskt vackra Turistbyrån med gratis internet, infornmation, utskrifter kartor mm. Nära Petronas Towers och KL Tower. Fantastisk känsla ligga vid poolen och se dessa två byggnadsverk. Hotellets Business Center hjälpsam med all info ang vidare resa med buss, tider kostn mm. "Super sunday" buffet dinner på hotellets rest "Melting Pot", ät två, betala för en.
Nils L. Affärsresenär Sweden, den 25 februari 2010
Hotell KL

Fint rum med bra kanaler och fräscht badrum.
Tycker hotellet är trevligt med bra läge nära Twin Tower och shopping.
Isabella H. Reste med partner Sweden, den 2 februari 2010
Prisvärt hotell

Rent fint rum. Hjälpsam personal. Stor fin frukost! Gångavstånd till shopping. Vägg i vägg med Hard Rock Café.
Vi bodde på Concorde 5 nätter och trivdes riktigt bra. Det var absolut prisvärt! en stor god frukost, tar ca 15 min att gå in till Shoppingområdet. Tar 5 min att gå till Twin towers. Låg vägg i vägg med Hardrock Café som vi tyckte var riktigt bra. Dom har god mat och det var ganska billigt jämfört med Hardrock Café i Bangkok. Rummet var rent och fräscht med det som man behöver. Hade absolut kunnat bo här igen.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Åk till Batu Caves, ca 30 min utanför KL.

Concorde Hotel Kuala Lumpur Kuala LumpurConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - BadrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - BadrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - MötesrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - MötesrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - FestvåningConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Business CenterConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - RestaurangConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - FestvåningConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - FestvåningConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GymConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - BadrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - ReceptionConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - RestaurangConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - MötesrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Pub/loungeConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - FestvåningConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - PoolConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - CaféConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GymConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - SvitConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - CaféConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - RestaurangConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - MötesrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - RestaurangConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - PoolConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - SvitConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GymConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - CaféConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - FestvåningConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - PoolConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - SvitConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - MötesrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - GästrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - BadrumConcorde Hotel Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Pool

Agoda.com är en del av The Priceline Group, världsledande inom resor och relaterade tjänster online.