Galle Face Hotel

2, Galle road, Galle Face Green, Colombo, Sri Lanka (Visa på karta)

Galle Face Hotel Colombo - Restaurang Galle Face Hotel Colombo - Restaurang Galle Face Hotel Colombo - Restaurang Galle Face Hotel Colombo - Restaurang Galle Face Hotel Colombo - Lobby Galle Face Hotel Colombo - Spa Galle Face Hotel Colombo - Spa Galle Face Hotel Colombo - Gästrum Galle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidan Galle Face Hotel Colombo - Fritidsfaciliteter Galle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidan Galle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidan Galle Face Hotel Colombo - Mötesrum Galle Face Hotel Colombo - Mötesrum Galle Face Hotel Colombo - Entré Galle Face Hotel Colombo - Gym
Galle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidan Galle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidan Galle Face Hotel Colombo - Entré Galle Face Hotel Colombo - Lobby Galle Face Hotel Colombo - Lobby Galle Face Hotel Colombo - Entré Galle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidan Galle Face Hotel Colombo - Lobby Galle Face Hotel Colombo - Lobby
Område: Galle Face Green Antal rum: 81

22 omdömen på svenska

9,1
Ola R. Familj med småbarn Sweden, den 10 januari 2016
Kolonial klass

Fantastisk arkitektur - en kolonial pärla, Havsnära med pool och härlig utsikt, Frukosten på terrassen.
Riktigt bra!
Helena E. Reste med partner Finland, den 1 januari 2016
En underbar upplevelse att få gästa Galle Face

En historisk byggnad på bra läge, supergod mat, service
Geir L. Reste med partner Norway, den 21 mars 2015
Fantastiskt bra hotell!

Poolen, läget och personalen
Gammalt välhållet hotell som har en egen bot strand och saltvattenpool. Personalen var väldigt trevlig och tillmötesgående. Frukosten har allt man kan önska och lite till... Sista dagen vi förlängd utcheck utan extra kostnad och fick använda poolområdet och Spa-avdelningen till att duscha efteråt innan vår flight gick utan problem. Absolut ett hotell värt att bo på!
Sofie B. Reste med partner Sweden, den 17 januari 2015
Stämningsfullt hotell i Colombo

Poolen, utsikten från utomhusbaren och restaurangen
Jag hade hört att servicen skulle vara medioker, men tyckte inte att det stämde. Upplevde att personalen var bra, rummet trevligt och läget utmärkt. Lite slö service var det i utomhusbaren, men ändå trevligt och fantastisk solnedgång. Härligt att poolen låg vid havet. Restaurangen var jättebra, frukosten supergod och barpersonalen inomhus fantastiskt bra.
Helena J. Reste med partner Poland, den 19 februari 2014
Trevlig avslutning.

Utsikt, läge, swimmingpool.
Vi har rest runt på Sri Lanka (2 veckor) och Galle Face skulle vara det sista stoppet för oss. Innan vi kom till hotellet reste vi 3 timmar i en buss, så den snabba och problemfria incheckningen var precis vad vi behövde. Rummet var inte riktigt vad vi hade väntat oss, men det var rent och bekvämt. Baren och poolen, nere vid självaste Oceanen, gjorde att vi snabbt glömde all "besvikelse". Snabb och vänlig personal. Inte det bästa av hotell jag bott på, men absolut värd att rekommenderas.
Kita C. Reste med partner Sweden, den 19 januari 2013
Fantastiskt fint hotel

Atmosfär och trevligt
Bodde första natten i den gamla delen, rummet väldigt slitet och mycket lyhört. Vi bytte rum till nya delen och fick ett jättebra rum och sov gott i bra sängar. Uthomhuspool mycket bra och frukostbufee ett måste. Finns allt!
Helena S. Gruppresenär United Kingdom, den 5 januari 2013
Underbart läge, pool, stämning...

Framför allt läget vid havet, den koloniala stämningen, och trevlig pool...
Prominenta gäster har bott här genom tiderna, deras kommentarer finns att läsa på en tavla i trappan, man kan bara hålla med, en fantastisk kolonial stämning på hotellet, med underbart läge precis vid havet, som man kan titta ut på medan man tar sina dopp i den vältempererade poolen...
Anna A. Ensamresenär Sweden, den 30 december 2012
Bra hotell med gamla anor, mycket trevlig och serv

Personalen, afternoon tea, trädgården
Mycket bra doch lite tråkig personal i barpoolen, som ensam kvinna fick jag vänta länge på att beställe. Han trodde nog att jag satt och väntade på en karl som kunde beställa åt mig!
Maud N. Reste med partner Sweden, den 27 december 2012
Stort rum

Nära till havet. Nära till ett spännande folkliv.
Fint läge,en känsla av historia. Rummet stort nästan lite kalt,i behov av renovering.Stor frukostbuffe.Bra stort område utomhus.Trevligt folkliv på en stor plan utanför och en strandpromenad som var genuin.
Pernilla H. Familj med äldre barn Sweden, den 26 december 2012
Tjusigt hotell men mycket långsam service

Bästa läget i Colombo
fint gammalt hotell med bästa läget i stan. tyvärr ganska tråkig mat och väldigt långsam service i restaurangerna (speciellt i poolbaren). men personalen i receptionen var väldigt snabba och tillmötesgående. det finns en nyare och en äldre del, försök att boka i den nyare delen. spadelen var stängd när vi var där (dec 2012)
Tips om shopping: Odel, House of Fashion, Barefoot
1 - 10 av 22 omdömen Nästa sida

Galle Face Hotel ColomboGalle Face Hotel Colombo - RestaurangGalle Face Hotel Colombo - RestaurangGalle Face Hotel Colombo - RestaurangGalle Face Hotel Colombo - RestaurangGalle Face Hotel Colombo - LobbyGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - FritidsfaciliteterGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - MötesrumGalle Face Hotel Colombo - MötesrumGalle Face Hotel Colombo - EntréGalle Face Hotel Colombo - GymGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - EntréGalle Face Hotel Colombo - LobbyGalle Face Hotel Colombo - LobbyGalle Face Hotel Colombo - EntréGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - LobbyGalle Face Hotel Colombo - Lobby

Agoda.com är en del av The Priceline Group, världsledande inom resor och relaterade tjänster online.