Galle Face Hotel

2, Galle road, Colombo Galle face Green, Colombo, Sri Lanka (Visa karta)

Galle Face Hotel Colombo - Svit Galle Face Hotel Colombo - Gästrum Galle Face Hotel Colombo - Svit Galle Face Hotel Colombo - Gästrum Galle Face Hotel Colombo - Gästrum Galle Face Hotel Colombo - Svit Galle Face Hotel Colombo - Gästrum Galle Face Hotel Colombo - Gästrum Galle Face Hotel Colombo - Badrum Galle Face Hotel Colombo - Lobby Galle Face Hotel Colombo - Restaurang Galle Face Hotel Colombo - Restaurang Galle Face Hotel Colombo - Hotellet från utsidan Galle Face Hotel Colombo - Restaurang Galle Face Hotel Colombo - Restaurang Galle Face Hotel Colombo - Restaurang
Galle Face Hotel Colombo - Lobby Galle Face Hotel Colombo - Lobby Galle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidan Galle Face Hotel Colombo - Spa Galle Face Hotel Colombo - Gym Galle Face Hotel Colombo - Gym Galle Face Hotel Colombo - Spa Galle Face Hotel Colombo - Spa Galle Face Hotel Colombo - Spa Galle Face Hotel Colombo - Spa Galle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidan Galle Face Hotel Colombo - Balkong/terrass
Område: Colombo Galle face Green Antal rum: 81

6,9
9,0
7,1
Helena J. Reste med partner Poland, den 19 februari 2014
Trevlig avslutning.

Utsikt, läge, swimmingpool.
Vi har rest runt på Sri Lanka (2 veckor) och Galle Face skulle vara det sista stoppet för oss. Innan vi kom till hotellet reste vi 3 timmar i en buss, så den snabba och problemfria incheckningen var precis vad vi behövde. Rummet var inte riktigt vad vi hade väntat oss, men det var rent och bekvämt. Baren och poolen, nere vid självaste Oceanen, gjorde att vi snabbt glömde all "besvikelse". Snabb och vänlig personal. Inte det bästa av hotell jag bott på, men absolut värd att rekommenderas.
Kita C. Reste med partner Sweden, den 19 januari 2013
Fantastiskt fint hotel

Atmosfär och trevligt
Bodde första natten i den gamla delen, rummet väldigt slitet och mycket lyhört. Vi bytte rum till nya delen och fick ett jättebra rum och sov gott i bra sängar. Uthomhuspool mycket bra och frukostbufee ett måste. Finns allt!
Helena S. Gruppresenär United Kingdom, den 5 januari 2013
Underbart läge, pool, stämning...

Framför allt läget vid havet, den koloniala stämningen, och trevlig pool...
Prominenta gäster har bott här genom tiderna, deras kommentarer finns att läsa på en tavla i trappan, man kan bara hålla med, en fantastisk kolonial stämning på hotellet, med underbart läge precis vid havet, som man kan titta ut på medan man tar sina dopp i den vältempererade poolen...
Anna A. Ensamresenär Sweden, den 30 december 2012
Bra hotell med gamla anor, mycket trevlig och serv

Personalen, afternoon tea, trädgården
Mycket bra doch lite tråkig personal i barpoolen, som ensam kvinna fick jag vänta länge på att beställe. Han trodde nog att jag satt och väntade på en karl som kunde beställa åt mig!
Maud N. Reste med partner Sweden, den 27 december 2012
Stort rum

Nära till havet. Nära till ett spännande folkliv.
Fint läge,en känsla av historia. Rummet stort nästan lite kalt,i behov av renovering.Stor frukostbuffe.Bra stort område utomhus.Trevligt folkliv på en stor plan utanför och en strandpromenad som var genuin.
Pernilla H. Familj med äldre barn Sweden, den 26 december 2012
Tjusigt hotell men mycket långsam service

Bästa läget i Colombo
fint gammalt hotell med bästa läget i stan. tyvärr ganska tråkig mat och väldigt långsam service i restaurangerna (speciellt i poolbaren). men personalen i receptionen var väldigt snabba och tillmötesgående. det finns en nyare och en äldre del, försök att boka i den nyare delen. spadelen var stängd när vi var där (dec 2012)
Tips om shopping: Odel, House of Fashion, Barefoot
Kerstin L. Reste med partner Sweden, den 23 december 2012
Galle Face Hotel är en klassiker!

läget, terassebaren, svimmingpoolen vid havet
Hotellet har fräschats upp ordentligt sen jag brukade vara där för ca 25 år sen. Bodde i Colombo då, och var medlem i deras svimming-club - dvs fick lov att anväanda deras pool ( en bristvara i Colombo, där man inte kan bada i havet). Vi var där dagarna innan jul, och då var det "Bröllopstid" i Colombo och nu är Galle Face det absolut mest populäara stället att gifta sig på - för den som har råd. Såg fantastiska bröllop med massor av vackra sariklädda gäster - en extra krydda på ett redan fantastikt ställe!
Tips om shopping: Intressant att se att flera av de sällen som var nya för 25 år sen fortsatt är bland de b'sta shoppingställena: Barefot och Paradiseroad, samt n- nytt för mig- Odel.
Kita C. Reste med partner Sweden, den 2 december 2012
Mycket bra och vackert hotell

Underbara sängar, perfekt rum fantastisk service.
Gamalt anrikt vackert hotell med absolut bästa service och underbara rum.
Marie V. Reste med partner Sweden, den 6 februari 2012
Bästa hotellläget i Colombo

Närheten till havet och trrevlig personal
rummen i classic wing är stora men gamla och nötta och motsvarar ej en standard som är önskvärd för en längre vistelse. den nya delen new wing är dock mycket bättre och rummet vi fick efter klagomål var mycket komfortabelt. utsikten fin och en underbar mycket bred dubbelsäng. rumsstädning bra och övrig personal glad och tillmötesgående.
Werner S. Affärsresenär Switzerland, den 6 december 2011
tolle lage und super service

nahe beim business zentrum - sehr ruhig
entgegen dem gebuchten wurde ich zum new wing upgraded. grosses schönes zimmer mit sicht aufs meer. der service ist einfach super gut und alle versuchen einem die wünsche vom gesicht abzulesen. dass das wifi nicht gratis ist sollte in einem 5 star hotel nicht mehr sein aber wenn man den minuten tarif wählt zahlt man auch nur das effektiv gebrauchte.
Restaurangtips: das cinnamon ist nur ca. 500 m weg und im untergeschoss hat es einen super english pub. beim pub hinten heraus hat es im hof ein srilanka openair restaurant auf ganz einfache weise aber wunderschön.

Galle Face Hotel ColomboGalle Face Hotel Colombo - SvitGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - SvitGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - SvitGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - BadrumGalle Face Hotel Colombo - LobbyGalle Face Hotel Colombo - RestaurangGalle Face Hotel Colombo - RestaurangGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från utsidanGalle Face Hotel Colombo - RestaurangGalle Face Hotel Colombo - RestaurangGalle Face Hotel Colombo - RestaurangGalle Face Hotel Colombo - LobbyGalle Face Hotel Colombo - LobbyGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - GymGalle Face Hotel Colombo - GymGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - Balkong/terrassGalle Face Hotel Colombo - CaféGalle Face Hotel Colombo - CaféGalle Face Hotel Colombo - CaféGalle Face Hotel Colombo - GymGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - SpaGalle Face Hotel Colombo - PoolGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från utsidanGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - CaféGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - StrandGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - GästrumGalle Face Hotel Colombo - Hotellet från insidanGalle Face Hotel Colombo - MötesrumGalle Face Hotel Colombo - Mötesrum