Garden View Hong Kong

1 Macdonnell Road, Hongkong Central / Sheung Wan, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

tidigare : The Garden View - YWCA Hotel (Garden View International House Hotel)
Garden View Hong Kong Hong Kong - Svit Garden View Hong Kong Hong Kong - Svit Garden View Hong Kong Hong Kong - Lobby Garden View Hong Kong Hong Kong - Omgivningar Garden View Hong Kong Hong Kong - Lobby Garden View Hong Kong Hong Kong - Gym Garden View Hong Kong Hong Kong - Gym Garden View Hong Kong Hong Kong - Lobby Garden View Hong Kong Hong Kong - Restaurang Garden View Hong Kong Hong Kong - Pool Garden View Hong Kong Hong Kong - Gästrum Garden View Hong Kong Hong Kong - Gästrum Garden View Hong Kong Hong Kong - Gästrum Garden View Hong Kong Hong Kong - Kök Garden View Hong Kong Hong Kong - Lobby Garden View Hong Kong Hong Kong - Pool
Garden View Hong Kong Hong Kong - Gästrum Garden View Hong Kong Hong Kong - Gästrum Garden View Hong Kong Hong Kong - Hotellet från utsidan
Område: Hongkong Central / Sheung Wan Antal rum: 141

6,4
Mats B. Reste med partner Sweden, den 30 november 2014
För högt

Komforten,Sängarna och Renligt
Det är ett bra Hotell, men för högt upp för vår smak när man ska ta sig ner är det ok men att ta sig upp är jättejobbigt! Går visserligen Buss o Taxi men som alla vet i Hongkong är det inga Busstider och Taxiköerna är jättelånga! men ett bra Hotell för övrigt!
Victor P. Gruppresenär Sweden, den 17 november 2014
Tvåbäddsrum

Läget och service.
Det var ett rum som låg dåligt (712). Sämre utsikt än andra rum, och standarden var inte jättebra. Hade förväntat oss mer för det priset. Men det var helt okej med bra service och ett bra läge så det är lätt att ta sig in till centrum.
Hanna L. Familj med småbarn Sweden, den 17 mars 2013
Underbar utsikt, men små rum och svåråtkomligt

Utsikten, renligheten,
Dåliga saker: De sa inte till på förhand att barnsängen var upptagen. Poolen var inte i bruk trots 25 grader ute. Det var ett bra läge, men ändå inga vettiga vägar till tex Soho som man kunde ta sig till snabbt men med fara för sitt eget liv.
Ingrid J. Familj med småbarn Sweden, den 23 oktober 2011
Trevliga rum till ett bra pris

Bra läge, små men bra rum, tyst, trevlig personal
Ingen lyx men rent och prydligt. Vi åt frukost på stan då detta ej ingick i priset.
Tips: Gå igenom Botaniska trädgården ner till stan, det är både enklast och trevligast. Vägarna som går rakt ner mot vattnet från hotellet är svåra att gå på med barnvagn.
Mathias J. Ensamresenär Finland, den 23 januari 2011
Helt okej med okej läge

Rent, bra service
som rubriken säger, helt okej! rummet är inte stort men helt tillräckligt, badrummet är prydligt. restaurangen har bra mat, aningen dyrt dock. endast nyhetskanaler och dokumentärer på engelska, resten kinesiska. helt okej utsikt från rummet, be dock om ett rum högt upp.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Väldigt nära Peak spårvagnen (2 minuters promenad) som ger en fantastisk utsikt över Hongkong, väl värt pengarna. Även nära till Hong Kong Park om man vill ha en liten paus från storsstadsvimlet.
Peter S. Reste med partner Sweden, den 25 december 2010
bra läge lätt att ta taxi från hotellet

bra pris och trvlig personal
Bra standrd för det pris man betalade,,man skall ju bara sova ändå på hotellrummet!Hyfsat gångavstånd men även lätt att ta taxi från hotellet då de stannar utanför hela tiden.
Tips om nattklubbar: fråga taxichaufförerne om sevärdheter och nattklubbar!!
Robert K. Reste med partner Sweden, den 5 juni 2010
The Garden View – YWCA Hotel

Rent Skona sangar Helt ok personal Bra bussforbindelse
Hotelrummet liknade lite Scandic hotel, Rummet var stort och luftigt. Inte alls langt till stan om du tar en prommenad eller aker bussen. Bra frukost!
Louise B. Reste med partner China, den 3 januari 2010
Mycket bra hotell mitt i Hong Kong

Hotellet är beläget 5-10 min. gångväg till Central (shoppingcenter och butiker) och Lan Kwai Fong (restauranger/barer). Bra frukostbuffé med både väst och öst representerat Kanske inte det mest moderna hotell men rent och ordentligt och prisvärt
Mycket bra hotell för resenärer som vill bo mitt i Hong Kong men ändå bo bra och prisvärt. Jag skulle absolut bo där igen.
Tips om shopping: Från hotellet är det lätt att antingen gå ner till Central (5 min) eller ta en taxi till Causeway Bay eller Wan Chai (5 min m taxi) där all shopping finns. Alternativet är att åk till Kowloon (fastlandet) och shoppa där. Kopiemarknad i Mong Kok (Ladies Market/Night Market) eller TST (T-bana) där Harbour Plaza finns som är ett jättestort shoppingcenter.
Daniel N. Reste med partner Sweden, den 8 augusti 2009
Trevlig vistelse Aug 2009

Rent och fint hotell med bra service. Frukosten var verkligen värd pengarna med mycket och välsmakande mat. det ligger nära till många sevärdheter och med fina promenadvägar genom parker.
The Garden View är ett väldigt prisvärt och trevligt hotell. Det ligger väldigt nära till centrum men flera härliga parker precis intill. Jag fick ett väldigt bra bemötande av all personal som såg till att göra min vistelse väldigt positiv. från hotellet kan man promenera ner till centrum med barer och restauranger på bara några minuter. Är du ute efter ett rent och fint hotell utan överflödig lux men med allt man behöver är detta ett mycket prisvärt alternativ mitt i City.
Tips om nattklubbar: Barområdet Lan kwai Fong vilket ligger 7min gångväg bort. Riktigt trevligt område med skön atmosfär.
Ken P. Reste med partner Hong Kong, den 14 december 2014
Although it s in mid-level, still Nice

1. View 2. Service 3. Staff with good manner
Room was not big but had a good price with such location

Garden View Hong Kong Hong KongGarden View Hong Kong Hong Kong - SvitGarden View Hong Kong Hong Kong - SvitGarden View Hong Kong Hong Kong - LobbyGarden View Hong Kong Hong Kong - OmgivningarGarden View Hong Kong Hong Kong - LobbyGarden View Hong Kong Hong Kong - GymGarden View Hong Kong Hong Kong - GymGarden View Hong Kong Hong Kong - LobbyGarden View Hong Kong Hong Kong - RestaurangGarden View Hong Kong Hong Kong - PoolGarden View Hong Kong Hong Kong - GästrumGarden View Hong Kong Hong Kong - GästrumGarden View Hong Kong Hong Kong - GästrumGarden View Hong Kong Hong Kong - KökGarden View Hong Kong Hong Kong - LobbyGarden View Hong Kong Hong Kong - PoolGarden View Hong Kong Hong Kong - GästrumGarden View Hong Kong Hong Kong - GästrumGarden View Hong Kong Hong Kong - Hotellet från utsidan

Kundrecensioner - Garden View Hong Kong, Hong Kong