Glow Elixir Koh Yao Yai Resort

99 Moo 3, Prunai, Koh Yao Yai / Koh Yao Noi, Phuket, Thailand 83000 (Visa karta)

tidigare : Elixir Resort
Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Gästrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Badtunna Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Badtunna Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Badrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Badrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Badrum Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Pool
Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Pool Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Pool Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Pool Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Pool Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Pool Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Pool Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från insidan Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från insidan Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Restaurang Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från utsidan Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från utsidan Glow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från utsidan
Område: Koh Yao Yai / Koh Yao Noi

8,5
8,6
Jonna O. Reste med partner Sweden, den 19 januari 2014
otroligt mysigt hotell, fin strand!

skön säng, fin strand, bra restaurang!
vi hade tidigare bott på helt fel sida av ön koh yao yai, stranden på den nordöstliga sidan var inte alls lika fin som denna vid glow elixir. tyvärr så hann vi bara bo här en natt hade önskat att vi tog detta hotell först, men men! vi hade en jätte bra sista natt i koh yao yai och sedan åkte vi direkt till flygplatsen i phuket och hotellet styrde hela rutten och det gick otroligt smidigt! hit skulle vi absolut kunna tänka oss att bo igen!
Johan A. Familj med småbarn Sweden, den 4 februari 2013
Fantastiskt resort i underbar miljö

Allt var så lugnt och fridfullt och vi hade en hel strand nästan för oss själva
Att komma till denna ö och detta resort var helt otroligt. Allt andades lugn och frid, bungalowen vi bodde i var väldigt fin med vacker toalett med fina detaljer. Duschen hade inget tak vilket var en trevlig detalj. Altanen var stor och härlig och gav plats för vår lilla tjej att krypa runt. Det fanns många aktiviteter, bl.a. fick vi barnpassning. Personalen var otroligt trevliga och hjälpsamma på alla sätt, och vår dotter blev väldigt förtjust dem i restaurangen vilka brukade leka med henne då vi åt. Stranden hade vi nästan för oss själva, den blev torrlagd vid lågvatten och det var en del sten och koraller en bit ut men det gjorde inte så mycket utan korallerna gjorde att det fanns en hel del fisk att titta på vilket gav bra möjlighet att snorkla. Den enda nackdelen var att allt var ganska dyrt, mat, transport och utflykter och att wifi inte fanns på rummet.
Erik L. Reste med partner Sweden, den 6 december 2012
Lyx i soft format

Lugnt och lyxigt
Kanonresort. Ett av de bästa resort vi bott på någonsin. På grund av att Agoda skrivit att vi skulle få havsutsikt och att vi inte kunde få det uppgraderade resorten oss gratis till en Deluxe villa med privat pool precis vid havet. Helt fantastiska rum med alla bekvämligheter man behöver. Bra restaurang och bra övrig service på resorten. Allt fanns. Detta rekommenderas varmt!
Tommy G. Reste med partner Sweden, den 6 december 2012
Vacker resort med mycket fin strand

Vackert, fin strand, lugnt & rogivande samt möjlighet till aktiviteter så som massage, vattengympa, dykning m.m.
vi bokade en superior villa och i annonsen stod det att den skulle ha havsutsikt. så var inte fallet, men hotell managern var mycket tillmötesgående och uppgraderade oss då istället till en deluxe villa med egen pool och havsutsikt. denna villa hade allt! badkar och dusch utomhus men inhägnat, härligt inredd, altan med solstolar och egen pool, samt alla andra standard bekvämligheter och lite till. personalen var mycket trevlig och tillmötesgående och i restaurangen fanns god mat och ok service. ön är ganska liten och det finns inte så mycket att göra där så man måste känna sig bekväm med att vara "fast" på resorten under sin vistelse. man kan hyra moped och åka runt på ön, men det finns egentligen inte så mycket att se än hur befolkningen som bor där har det. det är inte "turistigt". befolkningen är mestadels muslimsk och det kan därför vara svårt att t.ex. ta en öl till maten om man inte äter på resorten eller på någon annan resort/hotell på ön. jag tipsar dock om att våga sig ut från resorten. befolkningen är mycket vänlig och det kan vara roligt att komma i kontakt med dem i butikerna och restaurangerna. vi kom t.ex. i kontakt med en man som ordnade privat fisketur åt oss och som drev restaurang och butik. att äta och handla hos dem är ofta mycket billigare än på resorten, men minst lika gott!
Tips om att göra på hotellet: PADI finns på hotellet och anordnar dykturer till bl.a. Phi Phi och något som heter Shark reef nära koh yao yai. Åkte inte själv på detta, men kan vara bra att veta att det finns.
Inger S. Reste med partner Sweden, den 23 november 2012
Härlig resort

Mycket god service och vänligt bemötande
transfer fungerade perfekt. rummet fint med mysig utomhusdusch och delvis havsutsikt. bra service och god mat. det fanns dessutom ett dykcenter padi med kompetent personal.
Carola B. Reste med partner Sweden, den 19 december 2011
Trevlig och fint hotell

Trevlig finsk personal och god mat i restaurangen
hotellet låg tio minuter från hamnen där båtarna kommer in, nära och bra. fina bungalows näe vattnet men ingen rörelse på hotellet, det kändes som vi var helt ensamma på stället. maten i restaurangen var toppen. är man rädd för hundar passar denna ö perfekt för det finns bara en hund på hela ön. ön består av 95 % muslimer och de gillar inte hundar. tips är att hyra moppe och åka runt lite. vill man ha lugn och ro så passar detta hotell dig perfekt. men för oss räkte de med fyra dagar.
Arvid M. Reste med partner Norway, den 25 februari 2015
The Good, the Bad and the Ugly

Food, room and beach
Friendly transfer from ferry. Friendly reception. But roof inside reception like taken out of a horror movie with cob webs, birds nests and year old dirt hanging meters down from 10 meter high inside of roof. Good food, but extremely slow beverage servants. 15 minutes to carry one bottle of beer 15 meters. Although we always ordered for-drinks in good time before eating, food arrived first. Expensive wine like vinaigre. Dangerous decking around pool area with loose planks, holes and nails that could easily break your feet. That nobody wasn't damaged during our stay is a mystery. But the deck was so bad that people took great care walking there. Pool bar never opened - just as good since it was out of order like the pool with loose tiles. Nice and clean villas and nice and well maintained garden. This hotel is a mix of terrible and good hence we call it: The Good, the Bad & the Ugly. Avoid this hotel.
Carl F. Reste med partner Sweden, den 1 februari 2015
Great location

Great location, a bit off-site from other tourist areas
Claire B. Familj med småbarn France, den 30 december 2014
nice place to stay outside of Phuket

location, scuba diving, quietness
the stay was great, in a very quiet island and still very preserved. Enjoyed very much the scenery, ideal for family with young kid.
Donna M. Reste med partner United Kingdom, den 22 december 2014
Great potential but needs some improvements

Location, spacious rooms
Loved the location, needs improved maintence to improve the quality and enjoyment of the stay

Glow Elixir Koh Yao Yai Resort PhuketGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - GästrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - BadtunnaGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - BadtunnaGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - BadrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - BadrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - BadrumGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - PoolGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - PoolGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - PoolGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - PoolGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - PoolGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - PoolGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - PoolGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från insidanGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från insidanGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - RestaurangGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från utsidanGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från utsidanGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från utsidanGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från utsidanGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från utsidanGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Hotellet från utsidanGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - StrandGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - UtsiktGlow Elixir Koh Yao Yai Resort Phuket - Strand