Harbour Grand Hong Kong Hotel

No.23 Oil Street, North Point, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Gym Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Utsikt Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Business Center Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Restaurang Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Pub/lounge Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Lobby Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Pool Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Pub/lounge Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Svit Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Restaurang Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Restaurang Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Restaurang Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Utsikt Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Restaurang Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Svit
Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Kommunikationer Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Mötesrum Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Mat och dryck Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Restaurang Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Lobby
Område: North Point Antal rum: 828

Harriet P. Reste med partner Sweden, den 17 februari 2013
Hong kong är fantastiskt

rummen badrummet utsikten från baren
Sebastian S. Affärsresenär Sweden, den 23 september 2012
Bra hotell nära tunnelbana

Nice view
Very nice hotel with a fantastic view over the harbour, the subway is very close so easy to reach other areas of shanghai
Anders L. Reste med partner Sweden, den 16 maj 2012
Underbar utsikt

standard, service o resturangen
Ett fantastiskt hotell med en enastående bra service. Bra restaurang med god mat
Michael S. Affärsresenär Sweden, den 14 maj 2012
Mycket fint hotell med bra service.

Utsikten från skybaren är bland de bästa jag skådat i HK.
Positivt intryck, tyvärr var ej Polen öppen under mitt besök.
Tips om att göra på hotellet: Besök hotellets skybar, och ta med kameran för den utsikten över HK skyline får man inte missa.
Fredric P. Reste med partner Sweden, den 16 februari 2012
Ett mycket trevligt hotell

Service, väldigt fräsht.
Hotellet var väldigt elegant, ett väldigt maffigt intryck när man kom in på hotellet. Servicen var på topp (personalen höll uppe dörrarna så fort man skulle någon stans, tex). Rummet var väldigt finna! Har inget att klaga på alls. Rekommenderas starkt !
Joachim J. Reste med partner Sweden, den 4 februari 2012
Fantastiskt!

Fantastisk restaurang på 44e våningen.
Bodde 2 nätter på vår väg till Filippinerna. På vägen hem bokade vi samma hotell igen. Rent, fantastisk service, underbar mat på 44e våningen. Kommer garanterat bo på detta hotell nästa gång jag/vi är i Hong Kong. Åkte i Januari/feb, så poolen på hotellet var stängd. Ute temperaturen var bara ca 15-20 grader.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Restaurangen på 44e våningen. Mkt bra mat! Taxi är billigt i Hong Kong. Till hotellet från flygplatsen ca 400kr, vi åkte fem stycken i en taxi. Tid ca 40 min. Vi nyttjade taxi hela tiden. Smidigt, billigt och snabbt.
Sonny A. Reste med partner Sweden, den 3 januari 2012
Mycket fint hotell

Trevlig personal, fina rum, bra utsikt
Vi bodde där över nyår i 3 nätter. Hotellet var mycket fint och rent. Vi blev uppgraderade till vån 40 utan extra kostnad. Fantastisk utsikt och mycket trevlig personal. Bara 3 min promenad till tunnelbanan som tog dig enkelt överallt. Närhet till en massa restauranger där man äter mycket billigare än på hotellet. Personligen nyttjade jag gymmet, poolen och bastun. Det som är negativt är givetvis priset på maten i hotellet, men det löste vi smidigt enl ovan. Samt att det är dyr internettaccess, dygn...
Patrik H. Affärsresenär Sweden, den 28 oktober 2011
Stilrent hotell

Otroligt fint rum och riktigt mysigt poolområde.
Bodde 3 nätter på Harbour Grand under okt 2011. Blev uppgraderad till en svit så jag bodde fantastiskt fint. När man bor mkt på hotell så har jag lärt mej uppskatta en riktigt skön säng och det var det verkligen här. Tog en halvdag off så jag la mej vid poolen. Kan rekommendera att om tid finns så ta en solstol och koppla av i denna riktigt mysig miljö. Kommer garanterat att bo här igen. / Poppe
Kent L. Familj med småbarn Sweden, den 17 juli 2011
Klassigt ställe med trevlig personal

Personalen, utomhuspool och vyn från både rummen och restaurangerna.
Personalen var tillmötesgående på de flesta punkter och försökte verkligen göra allt för att man ska känna sig välkommen och speciell. Concierge löser gärna problem som finns i hotellet som utanför. Generellt mycket professionellt omhändertagande förutom en liten incident(av den indiske dörröppnaren) i slutet av vistelsen som störde fullpotten.
Erik J. Affärsresenär Sweden, den 17 april 2011
Nytt hotel med panoramautsikt över Hong Kong

Resturangen och uteserveringen högst upp i världsklass
nytt fräscht hotell som dock ligger lite fel. kommer bli fantastiskt om det byggs upp andra fina hotell, shopping center mm runt omkring. poolen och skybar var bäst på hotellet.
Tips om att göra på hotellet: Dricka dringkar på takterassen med otrolig utsikt över både Kowloon och Hong Kong

Harbour Grand Hong Kong Hotel Hong KongHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - GymHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - UtsiktHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Business CenterHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - RestaurangHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Pub/loungeHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - LobbyHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - PoolHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Pub/loungeHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - SvitHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - RestaurangHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - RestaurangHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - RestaurangHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - UtsiktHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - RestaurangHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - SvitHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - KommunikationerHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - MötesrumHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Mat och dryckHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - RestaurangHarbour Grand Hong Kong Hotel Hong Kong - Lobby