Harbour Hotel

No.968 Canton Road , Mongkok, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

Harbour Hotel Hong Kong - Gästrum Harbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Hotel Hong Kong - Gästrum Harbour Hotel Hong Kong - Gästrum Harbour Hotel Hong Kong - Gästrum Harbour Hotel Hong Kong - Badrum Harbour Hotel Hong Kong - Badrum Harbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Hotel Hong Kong - Restaurang Harbour Hotel Hong Kong - Lobby Harbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Hotel Hong Kong - Badrum
Harbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Harbour Hotel Hong Kong - Omgivningar
Område: Mongkok Antal rum: 40

Trevligt

6,6

6,4
6,8
6,5
5,6
Staffan A. Reste med partner Sweden, den 9 april 2013
Spännande att uppleva kina i Hongkong.

Billigt, centralt och rent.
Centralt och prisvärt. Negativt att rummen är ganska små.
Mats J. Affärsresenär Sweden, den 11 mars 2012
Enkelt hotell

nära mtr och mong kok
ett enkelt hotell med små rum och inte helt fräscht men för att vara i hong kong så får man det man betalar för! enkel frukost som är ok. nära till mong kok ladies market och gångavstånd till temple street.
Ton M. Reste med partner Sweden, den 9 september 2010
Harbour Hotel

Geografiskt läge!
Personalen i frontdesk har inte nån riktig servicekänsla, men de hjälper dig ifall du frågar. Frukosten som ingår är inget att hurra för, men hon som jobbar i cafét är väldigt trevlig. Rummen är oerhört små, vi både i ett dubbelrum, men fick knappt plats med våra två stora bagage. Det som dock ändå kommer att få mig att åter bo på hotellet är läget. 5 minuter promenad från Mong Kok Metro och även 5 minuter promenad till en härlig mall som heter Langham Place med en grym food court. Man sparar en hel del taxi pengar helt enkelt :)
Alexandra L. Reste med partner Sweden, den 31 maj 2010
Mycket hotell för en liten plånbok

Hotellet ligger väldigt centralt i Mong Kok, endast någon minuts avstånd till MTR stationen. Personalen är mycket trevlig och hjälpsam. Städningen av rummen är mycket bra, rena och fräscha rum.Många alternativ att välja på vid frukost.
Jag bodde på hotellet med min pojkvän under 9 nätter och vi har inget direkt att klaga på. Det är nära till tunnelbane-stationen, convenience stores finns i närheten samt fruktmarknad. Frukosten som ingår innehåller 4 alternativ som man har att välja på. Det var ingen stor frukost, men den var god. Personalen på Harbour Hotel har varit grymt trevliga och även hjälpsamma i alla lägen, allt ifrån att boka taxi till tips om restauranger. Vägg i vägg med hotellet ligger en tvätt-firma som tar ca 25 kronor för att tvätta 4 kg tvätt. Vi använde oss utav dom och de var även de bra så. En bra helhetsuppfattning helt enkelt.
Stefan H. Ensamresenär Sweden, den 23 mars 2010
Bra shopping hotell

Närheten till tunnelbanan. Närhet till elektronikbutiker. Trevlig personal.
Ett hotell med små rum som ligger centralt i Mon kock. Perfekt shoppingläge för den som tex. letar efter elektronikprodukter. Närheten till tunnelbanan samt att den ligger på den "röda" linjen gör att det är lätt att ta sig till Hongkong ön och dom flesta andra områden man vill besöka. Även om hotellet ligger mitt i staden så är det relativt lugnt och fritt från trafikljud. Under min vistelse så var det ganska mycket spring i korridorerna med högljudda röster.
Anders P. Ensamresenär Sweden, den 18 mars 2010
Harbour hotel

Acceptabel Toa
4,3
Det började med att Taxi-chauffören inte hittade, väl på plats fick vi se det minsta hotellrum vi nånsin sett, gick att gå på 2 sidor av den ca 140 cm breda bädden, kunde inte gå när vi fått in våra resväskor på golvet, ingen garderob för förvaring för kläder. Smutsiga o trasiga tapeter, så vi tog hissen ner tillbaka till receptionen för att kolla om detta var ett dubbelrum, det var det, då blev vi flyttade till att annat hotell - Pop Hotel - Liite större men paniken började komma, fick nästan Panik, så vi checkade ut o tog en taxi till Holiday Inn. Kostade men energin var då slut.
Anders P. Reste med partner Sweden, den 17 mars 2010
Holiday INn

Allt var toppen
Bjorn F. Familj med äldre barn Sweden, den 4 januari 2010
Harbour hotel

bra läge lugnt
Ett litet hotell med väldigt, väldigt sma rum. Centralt läge på en bakgata så man stördes inte av den livliga trafiken. Mycket nära både shopping, tunnelbana och buss, gångavstånd till en hel del turistattraktioner. Frukosten var ganska klen, den hade kunnat göras bättre. Personalen var hjälpsam och vänlig men pratade inte så bra engelska.
Johnny H. Familj med äldre barn Sweden, den 16 december 2009
Härlig oas

Mysigt
Mycket mysigt hotell med pool som ligger i slutet av en dammig grusväg. Man blir positivt överraskad när man kommer in till rumsområdet. 5 minuters promenad in till centrum med marknader och restauranger. Bra frukost och bra mat. Personalen var mycket vänlig och hjälpsam. Om man vill få sina kläder tvättade finns det ett litet tvätteri precis bredvid hotellet.
Stefan K. Reste med partner Sweden, den 5 november 2009
mon kok

The best place in Hong Kong to stay is Mon Kok. Its down town, but near to markets great shopping. Close to MTR. Easy to find.
Very good stay. IL recomend the hotyel to my friends. Small rooms but very clean.
Tips om shopping: Market 5-10 minutes from the hotel. Morningmarket just outside.

Harbour Hotel Hong KongHarbour Hotel Hong Kong - GästrumHarbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Hotel Hong Kong - GästrumHarbour Hotel Hong Kong - GästrumHarbour Hotel Hong Kong - GästrumHarbour Hotel Hong Kong - BadrumHarbour Hotel Hong Kong - BadrumHarbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Hotel Hong Kong - RestaurangHarbour Hotel Hong Kong - LobbyHarbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Hotel Hong Kong - BadrumHarbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanHarbour Hotel Hong Kong - Omgivningar