Hotel Gat Point Charlie

Mauerstrasse 81-82, Mitte, Berlin, Tyskland 10117 (Visa karta)

Hotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från utsidan Hotel Gat Point Charlie Berlin - Gästrum Hotel Gat Point Charlie Berlin - Svit Hotel Gat Point Charlie Berlin - Gästrum Hotel Gat Point Charlie Berlin - Svit Hotel Gat Point Charlie Berlin - Gästrum Hotel Gat Point Charlie Berlin - Svit Hotel Gat Point Charlie Berlin - Gästrum Hotel Gat Point Charlie Berlin - Gästrum Hotel Gat Point Charlie Berlin - Gästrum Hotel Gat Point Charlie Berlin - Buffé Hotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidan Hotel Gat Point Charlie Berlin - Buffé Hotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidan Hotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidan Hotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidan
Hotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidan Hotel Gat Point Charlie Berlin - Gästrum Hotel Gat Point Charlie Berlin - Gästrum Hotel Gat Point Charlie Berlin - Gästrum Hotel Gat Point Charlie Berlin - Lobby Hotel Gat Point Charlie Berlin - Lobby Hotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidan
Område: Mitte Antal rum: 140

8,9
8,9
Christina E. Reste med partner Sweden, den 5 mars 2013
Trevligt designhotell

Rent, snyggt, god frukost. Bra läge
Ja Berlin är verkligen topp 1 av Europas huvudstäder. Fantastiskt att de lyckats bygga upp denna sönderbombade stad till vad den är idag. Det finns så många intressanta byggnader, minnesmärken och museer. Hotellet låg vid Check Point Charlie, bra läge för intressanta minnesmärken, lätt att promenera till/från stadskärnan. Flygbussen stannade vid Unter den Linden med promenadavstånd till hotellet.
Lina E. Reste med partner Sweden, den 27 januari 2013
Bra hotell och härlig stad att besöka

Trevlig personal, rent rum och härlig bartender
Hotellrummet var ganska litet men det gjorde ingenting då vi inte spenderade alls mycket tid på hotellet. Personalen var trevliga och hjälpsamma. Härlig bartender som jobbade extra. Vi åkte runt med S och U bahn och tog oss smidigt runt staden. Vi besökte även ett koncentrationsläger som var intressant. Mycket trevliga dagar i Berlin. Skulle gärna bo på detta hotell igen.
Berndt B. Reste med partner Sweden, den 24 augusti 2012
Fräscht hotell med trevlig personal

Bra läge och tyst på nätterna
Hotellet var relativt nytt vilket gör att intrycket blir bra. Frukosten överdådig och god.(man luras att äta lite för mycket.) Svårighet att hitta trapporna gjorde att vi fick åka hiss hela vistelsen. (Vi brukar av och till använda trapporna) En negativ sak var utformningen av duschen : det saknades draperi mellan dusch och toalett vilket gjorde det i stort sett omöjligt att undvika vattensprut till toaletten. Läget var för oss helt perfekt: vi kunde promenera till de flesta saker vi önskade besöka.
Katharina S. Affärsresenär Sweden, den 14 augusti 2012
Fint hotel med trevlig personal

Den morderna touchen
Perfekt läge för en vistelse i underbara Berlin...
Christoffer S. Reste med partner Sweden, den 14 juli 2012
Snyggt och trendigt hotell!

Rent, modernt och mycket för pengarna!
Hotellet var riktigt snyggt och även standard dubbelrummen var väldigt fina! Är man två behöver msn inte uppgradera rummet om man inte specifikt vill ha ett stort rum. Frukostbuffen var ganska bra, fanns det man behövde men inte mycket mer. Nackdel: ingen gratis parkering, lite skum område på kvällstid men på dagtid trevligt och ät ganska centralt!
Tips om att göra på hotellet: Testa den trevliga hotellbaren, supermysig personal!
Annika P. Reste med partner Sweden, den 13 maj 2012
Utmärkt läge men servicen kunde varit bättre

Läget, den moderna designen
Hotellet har jättebra läge med promenadavstånd till mycket av det mest intressanta i Berlin. Små rum, men effektivt utnyttjad yta. Personalen kunde varit mer serviceinriktad, vid två tillfällen stod personalen och argumenterade mot varandra i receptionen istället för att vända sig mot oss. Bra frukost.
Jimmy B. Ensamresenär New Zealand, den 20 juli 2014
Great breakfast, very clean

Great breakfast, clean, value for money
The hotel has no aircon and was very hot in Berlin (35 degrees) so was uncomfortable but after I complained I was provided with a fan that helped.
Xiaowei L. Familj med äldre barn China, den 12 juli 2014
very clean hotel but room was not that big

clean, centrally located and close to attractions
It was a nice stay
Tapio K. Gruppresenär Finland, den 30 juni 2014
City holiday to learn about Berlin

Staff, room, location
Everything worked well. Breakfast room bit crowded. They have an issue with hot milk
Lauren D. Gruppresenär Australia, den 30 juni 2014
Clean, friendly and super cool.

Trendy surrounds Close to tourist locations Easy and fast service
Fantastisch! The service was friendly and helpful and the hotel was really cool and modern

Hotel Gat Point Charlie BerlinHotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från utsidanHotel Gat Point Charlie Berlin - GästrumHotel Gat Point Charlie Berlin - SvitHotel Gat Point Charlie Berlin - GästrumHotel Gat Point Charlie Berlin - SvitHotel Gat Point Charlie Berlin - GästrumHotel Gat Point Charlie Berlin - SvitHotel Gat Point Charlie Berlin - GästrumHotel Gat Point Charlie Berlin - GästrumHotel Gat Point Charlie Berlin - GästrumHotel Gat Point Charlie Berlin - BufféHotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidanHotel Gat Point Charlie Berlin - BufféHotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidanHotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidanHotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidanHotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidanHotel Gat Point Charlie Berlin - GästrumHotel Gat Point Charlie Berlin - GästrumHotel Gat Point Charlie Berlin - GästrumHotel Gat Point Charlie Berlin - LobbyHotel Gat Point Charlie Berlin - LobbyHotel Gat Point Charlie Berlin - Hotellet från insidan