arrow-up-icon Välj ditt lojalitetsprogram för att se dina poäng
Tillbaka till hotellinfo

8,7 Johan F.
14 april 2011
Trevlig miljö, bra läge
Väldigt bra & trevlig personal
Ett välskött hotell med bra läge, rent och snyggt. Trevlig personal som ställer upp, bra frukost. Fin pool med bra solstolar. Bra taxiservice

10 Staffan B.
16 februari 2011
Billig lyx
trevlig service, problemlösare, kanon rum, schysst badrum, fint hotell
billig lyx med kanon service. några minuters gångväg från bukit bintang där de flesta galleriorna finns. även nära till twin towers och kl tower. nära till monotrain(metro) vid bukit bintang(kostar mellan 1,5-2 myr per resa). fräsha badrum med flera handdukar, sköna sängar med bra lakan och mycket kuddar. separat badkar med dusch på sidan om.

5,3 Hakan S.
14 mars 2011
Har sett bättre dagar
Läget
rummet var inte klart när vi fick nyckeln. vi fick sitta i rummet medan dom bäddade. ingen säkerhetsbox fanns, stora brännmärken på heltäckningsmattan och i den mjuka stolen. en annan stol höll på att ramla ihop, strykjärnet har farliga lösa sladdar, städningen på toaletten bakom skjutdörren där fanns en massa hår. det bästa man kan säga är läget och att lobbyn är mysig.

6 Sinisa M.
22 oktober 2010
OK location
Location
Old hotell
old hotel in city center, old rooms and bathroom, time to renovate soon? location is great, staff very friendly. if location is importat, chose this hotel. if you want more luxury, take some other 5 star hotel nearby. Good food, bars, and shopping near by, just few minutes walk. view over towers from room.

6,7 mathias J.
30 maj 2010
prisvärt
bra centralt läge, bra mat, stor frukostbuffe
liten pool, kallt på rummen
stort utbud vid frukostbuffen, hög kvalitet på maten

5 Christopher B.
25 april 2010
Billig men tveksam standard
Frukosten och läget är mycket bra.
Fick byta rum tre gånger innan vi fick ett hyffsat rent och acceptabelt rum. Vi blev mycket illa behandlade. Hotellet är gammalt och en upprustning är illa behövd.
Hotellets läge kunde inte vara bättre, nära till allt. Men efter att ha varit i KL 6 gånger tidigare och provat flera hotell så är det utan tvekan så att Istana inte håller samma standard som Crown Plaza eller Rennaisance. Rummen är mycket slitna och badrummen ofräscha med fläckar och skador. Vi fick byta rum 3 gånger innan vi fick ett rum som ens var städat och bemötandet från receptionen kunde varit bättre. Den person som tillslut tog tag i våra problem var dock mycket tillmötesgående. På plussidan hamnar dock frukosten som var riklig och hade mat som passade alla. Som helhet kan jag inte rekommendera hotellet speciellt med tanke på att man kan hitta mycket bättre hotell i samma prisklass med samma läge och standard. Istana behöver verkligen en renovering för att möta sig med konkurrenterna i närheten.

9 Helmer F.
12 april 2010
Malaysia visit
Rent och snyggt, bra service läget mitt i centrum, men ändå lungt
Något dyr lunch och middag
Detta är ett förstklassigt hotell, men bokning rekommenderas via t.ex internet , då priserna i princip halveras jämfört om man anländer obokat. Hotellets läge mitt i centrum, gör att det är gångavstånd till mycket shopping och sevärdheter. Rent och fint överallt, och en förstklassig service. Mycket prisvärt med rätt typ av bokning Vänlig personal.

4 Daniel R.
24 mars 2010
Sunkhotell
Läget.
Det luktar rök överallt. Heltäckningsmattorna är smutsiga.
När vi kom tog incheckningen väldigt lång tid. Vi fick sitta och vänta. Trots att vi bett om ett rökfritt rum fick vi ett rum för rökare. Askfatet stod på bordet till och med. Vi gick ner till receptionen och klagade omdelbart. Vi vänta en stund till och fick sedan ett annat rum som bara var marginellt bättre. Buffén på kvällen höll inte högsta klass. Sushin var inte färsk. När jag påtalade det för kocken sa han att dom förberett sushin tidigare på eftermiddagen. Tv hade väldigt få kanaler. Dessutom var kanalerna gryniga, det gick inte att se klart på dom. Vi var mycket besvikna. Helhetsintrycket var mycket dåligt. Det klart sämsta 5-stjärninga hotell vi någonsin bott på.

9 Christian G.
21 mars 2010
Fint hotell som ligger nära till det mesta
Bemötandet var mycket trevligt Väldigt bra frukost Rena och fräscha rum
Toaletterna behöver uppdateras
Vi fick ett mycket trevligt bemötande på hotellet och uppmärksamhet precis vid de rätta tillfällena. Frukosten var helt underbar med smaker från stora delar av Asien. Servicen var lika bra och härlig lobby med stora sköna soffor. Hade vi velat hade vi kunnat få barnvakt då all personal verkar väldigt barnkär. Billiga och bra transporter ordnades också till såväl andra orter som inom Kuala Lumpur.

7,7 Andreas W.
09 mars 2010
Hotell Istana
Trevlig personal Fint hotell Ligger väldigt bra till , nära shopping , barer och allt som man kan önska sig
fick vänta 3 timmar på rummet , då dom skyllde på att rummet va upptaget av sena gäster. Men efter har tjatat 10 ggr så byte dom rum och äntligen fick jag en nyckel. Dåligt med solstolar vid poolen. Dyrt internet.