Hotel Ku'Damm 101

Kurfurstendamm 101, Wilmersdorf, Berlin, Tyskland 10711 (Visa karta)

Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Entré Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Reception Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Pub/lounge Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Gästrum Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Gästrum Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Badrum Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Trädgård Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Balkong/terrass Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Lobby Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Mötesrum Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Faciliteter Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Mötesrum Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidan Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Restaurang Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Mötesrum Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Mötesrum
Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidan Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidan Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidan Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Gästrum Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidan Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Spa Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidan Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från utsidan Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidan Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Badrum Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Gästrum Hotel Ku’Damm 101 Berlin - Restaurang
Område: Wilmersdorf Antal rum: 169

Jorgen R. Reste med partner Sweden, den 16 november 2014
Perfekt!

Rummet, läget och personalens bemötande
Mats F. Ensamresenär Sweden, den 23 juni 2014
Rent och trevligt

Bra bar, stora rum och trevlig personal
Mats F. Ensamresenär Sweden, den 24 juni 2013
Bra och trevlig bar och reception i lugnt område

Personalen, baren och receptionen
Känns nästan som hemma kompletterat med trevlig personal. Skönt att ta det lugnt i baren efter en häktisk dag ute på stan.
Mats F. Reste med partner Sweden, den 10 april 2013
Stort och trevligt rum

Trevlig personal och bra restaurang
Denna gång bodde vi i ett Upper class rum, vilket är mycket större än standardrummen men samma standard i övrigt, förutom att det var badkar i badrummet, vilket vi utnyttjade då vårvärmen saknades ute.
Joakim E. Ensamresenär Sweden, den 19 februari 2013
Fräscht hotell

Trevlig personal.
Hotellet ligger en bit från citykärnan men bussar gär precis utanför hotellet.Fick först ett väl enkelt rum men uppgraderades för till ett mycket. Trevlig bar på hotellet men minus för att barskåp saknades på rummet. Sammanfattnigsvis ett prisvärt hotell som jag absolut kan tänka mig bo på igen.
Mats F. Ensamresenär Sweden, den 19 februari 2013
Bra medelklasshotell med trevlig personal

Nu ingår även Wifi på rummet
Trots att jag bott här några gånger nu så har jag inte tröttnat. Personal är fortfarande lika trevlig och jag upplever att värmen i duscharna är stabilare och nu finns gratis WiFi ( ) på rummet. En eloge till hotellet att det enda jag tidigare haft synpunkter på nu är åtgärdat.
Mats F. Reste med partner Sweden, den 9 oktober 2012
Rent och trevligt men inte så bra Internet

Trevlig bar
Efter flera besök uppskattar man mest den trevliga personalen. Denna gång fick vi rum långt ut i en korridor och det var kanske därför den inköpta Wifi-anslutningen inte fungerade speciellt bra. Så vill man ha tillgång till internet så kanske man skall be om rum i mitten på hotellet.
Restaurangtips: Gå 50 meter in mot centrum längs Ku´damm så hittar man "Haus der 100 biere" med stort ölsortiment och god tysk mat typ husmanskost.
Mats F. Ensamresenär Sweden, den 10 september 2012
Rent hotell med trevlig personal

Skönt att kunna sitta "i baren" med öppna glaspartier ut mot trottoaren
även denna gång möttes jag av trevlig personal och rummet var rent. dock hade jag rum in mot gården och dessa har inte lika rolig utsikt som de mot gatan. enkelrummen har inte någon bekväm plats att sitta och läsa t ex, så då är baren bredvid lobbyn ett bättre alternativ, speciellt när man kan sitta vid de öppna glaspartierna sommartid.
Mats F. Ensamresenär Sweden, den 15 maj 2012
Rent hotell med trevlig personal

Bra läge och trevlig personal
Bodde här tre nätter och trides bra. Trevlig personal lyfter alltid ett ställe och väger upp att sängarna var i hårdaste laget och att temperaturen i duschen inte var stabil. Inredningen går åt stramare hållet men är funktionell. Totalt sett en bra upplevelse och kan tänka mig att bo här igen.
Mats F. Ensamresenär Sweden, den 4 april 2012
Rent och Fräscht hotell

Trevlig personal och relativt billigt
möttes av vänlig och hjälpsam personal för att stanna tre nätter. rummen såg nyrenoverade ut och var rena och nydesignade åt det stramare hållet. tyvärr kostade internet för tre dagar euro, vilket inte var billigt då det brukar ingå. men för ett enkelrum under kronor per natt var det totalt sett mycket prisvärt.

Hotel Ku’Damm 101 BerlinHotel Ku’Damm 101 Berlin - EntréHotel Ku’Damm 101 Berlin - ReceptionHotel Ku’Damm 101 Berlin - Pub/loungeHotel Ku’Damm 101 Berlin - GästrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - GästrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - BadrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - TrädgårdHotel Ku’Damm 101 Berlin - Balkong/terrassHotel Ku’Damm 101 Berlin - LobbyHotel Ku’Damm 101 Berlin - MötesrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - FaciliteterHotel Ku’Damm 101 Berlin - MötesrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidanHotel Ku’Damm 101 Berlin - RestaurangHotel Ku’Damm 101 Berlin - MötesrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - MötesrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidanHotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidanHotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidanHotel Ku’Damm 101 Berlin - GästrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidanHotel Ku’Damm 101 Berlin - SpaHotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidanHotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från utsidanHotel Ku’Damm 101 Berlin - Hotellet från insidanHotel Ku’Damm 101 Berlin - BadrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - GästrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - RestaurangHotel Ku’Damm 101 Berlin - MötesrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - SpaHotel Ku’Damm 101 Berlin - MötesrumHotel Ku’Damm 101 Berlin - Mötesrum