Hotel Majestic Saigon

1 Dong Khoi Street, District 1, Distr. 1-vid floden, Ho Chi Minh-staden, Vietnam (Visa karta)

Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Pool Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Lobby Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Lobby Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Omgivningar Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum
Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum
Område: Distr. 1-vid floden Antal rum: 175

8,5

9,1
8,5
8,6
Wilhelmina E. Familj med äldre barn Sweden, den 18 december 2013
stad i förvandling

närhet till mekongfloden, närhet till stadskärnan, gångavstånd till operahus och marknaden
majestic är ett klassisk hotell med en nu pågående ny utbyggnad.vi hade rum nära den del som håller på att byggas till så det förekom en hel del störande ljud därifrån på morgonen. be om ett rum mot dhong koi gatan istället. rummen är stora med enkel inredning. poolområdet är litet och ljud därifrån hörs ganska väl in mot rum på den sidan - men efter några dagar i saigon med trafikvolymen så blir man ganska härdad! vi var i saigon för 6 år sedan och uppskattade mycket den gamla stadskärnan kring operahuset - sedan dess har det skett stora förändringar - gamla hus och kostnärsområden är rivna till förmån för ett antal stora och exklusiva shoppinggallerior - vilket vi tyckte tog bort en hel del av stadens karaktär. missa inte bitexco financial tower där ni får utsikt över helas stan och en drink på rex hotels roofbar.
Carl-Magnus H. Familj med äldre barn Sweden, den 16 mars 2013
Fint stadshotel i gammal fransk kolonialstil

Vacker design, bra läke, god service
Detta gamla centrala hotell byggt under den franska kolonialtiden hade mycket charm och vacker design. Vi hade en kolonialsvit som var stor och rejäl och väl gav plats för fullvuxet barn i extrasäng. Takbaren hade en fantastisk utsikt över floden.
Patrik T. Familj med småbarn Sweden, den 23 januari 2013
Mycket tjusigt hotell med anor.

Bra service, härligt rum, bra läge, frukosten serveras på taket med utsikt över Saigon floden.
Ett trevligt hotell med bra service och stil. Perfekt läge.
Kerstin S. Reste med partner Sweden, den 20 januari 2013
Tjusigt hotell och trevlig personal

Snabb och perfekt service, pesonalen har en bra engelsa, trevlig lyx
Hotellet ligger bra till i Saigon, när båthamnen och inte så långt till själva shoppingcentret. Vi hade ett rum med balkong som låg mot en trafikerad gata men hörde ingenting av trafiken på natten. Underbara sängar och gott om utrymme i rummet. Frukosten intogs på våning 5 där man kunde sitte och se över Saigon och den frukosten var nog den bästa vi fått i Vietnamn t o m kaffet var bra. Sen hade de en underbar takterass
Gun-Britt H. Reste med partner Sweden, den 16 september 2012
Fantastiskt hotel med underbar takterass

Vackert hotel i kolonialstil. Frukosten serverades på den härliga trakterassen med utsikt över Saigon River.
Vi bor i Singapore och åkte till Saigon för en långweekend. Valet föll på Hotel Majestic eftersom vi ville ha balkong och utsikt mot floden. Hotellet är mycket vackert, rent och snyggt, vårt rum var stort och badrummet utmärkt. Personalen var mycket trevlig, ja hela vistelsen så bra som vi önskat. Enda minuset var att det Executive Floor som utlovades till vårt rum inte fanns. Vi erbjöds High Tea vilket var det sämsta vi sett och varsin drink i baren per dag. Det var den enda besvikelsen.
Haakan H. Affärsresenär Sweden, den 11 september 2012
Klassiskt gammalt franskt hotell

bra pool, utmärkt frukost
Hellyckat Det var underbart att simma i poolen efter hel dags arbete i tropiskt klimat. Frukost på takterassen med utsikt över Mekongfloden, kunde inte vara bättre. Personalen väldigt rädda att göra fel - min tvätt kom tillbaka otvättad eftersom det inte var rätt antal plagg angivet på beställningslappen, sen fick jag skriva på ett papper att det var en lite fläck på den vita skjortan sen (1 dygns försening) gick kläderna till tvätten
Tips om att göra på hotellet: Det var underbart att simma i poolen efter hel dags arbete i tropiskt klimat. Frukost på takterassen med utsikt över Mekongfloden, kunde inte vara bättre. Personalen väldigt rädda att göra fel - min tvätt kom tillbaka otvättad eftersom det inte var rätt antal plagg angivet på beställningslappen, sen fick jag skriva på ett papper att det var en lite fläck på den vita skjortan sen (1 dygns försening) gick kläderna till tvätten........................................................................................................................................................................................................................
Ann C. Familj med äldre barn Sweden, den 22 december 2011
Fantastiskt kolonialhotell

Läget, hotellets karaktär och rummet
Underbart hotell, man kunde nästan känna historiens vingslag. Vi blev uppgraderade till jättefina sviter på våning 2. Det enda negativa var att det luktade mögel i rummen men det funkade efter att airconen varit på ett tag. Frukost ingick tyvärr inte i vår bokning och det var svårt att hitta frukost ställen i närheten. I övrigt gillade vi Saigon, man kunde promerera nästan överallt och det kändes väldigt tryggt. Helt crazy med alla motorcyklar!!!
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Ta er till backpacker området (kommer ej ihåg gatan)och slå er ner och ät något enkelt eller ta en öl på en myllrande gata!
Jonas T. Affärsresenär Sweden, den 13 maj 2011
Superbt läge men stora variationer på rummen

Kolinialstil med historia och trevlig oas
Hotellet ligger där en av huvudgatorna möter floden - väldigt centralt och med bra utsikt. Gammal kolonial stil på inredning och allmänna utrymmen. Swimmingpoolen på innergården är en liten lugn pärla. Det finns ett någotsånär bra gym. När jag kom hade jag ett ganska kraftigt rabatterat pris; det gav mig ett rum med förnster som var övertäckt av en banderoll - vilket jag inte upptäckte förrän dagen därpå. Det var dock inte svårt att byta till ett acceptabelt ru. Det är andra gången i vietnam som jag fått rum utan fönster, de har nog en annan syn på det där...
Mikael R. Familj med äldre barn Sweden, den 23 april 2011
Trevligt hotell med mycket bra lage

Kolonial stil och trevlig personal
Trevligt hotel med gammal kolonial atmosfar. Personalen var hjalpsam och trevlig och assisterade med att organisera utfarder , tagbiljetter restuarantbokningar och annat. Trevlig utomhuspool pa innergard Balkongen i minsta laget och utsikten mod floden ok men gata mellan hotellet och floden som var hart trafikerad och darmed lite bullrigt Laget ypperligt for alla stadsaktiviteter Frukosten - som var mycket bra - serverades pa en trevlig altan pa fenmte vaningen med utsikt over floden.
Mats W. Affärsresenär Sweden, den 13 april 2011
Pittoreskt hotell och trevlig personal

Det bästa var helt klart att sitta och äta frukostbuffen på verandan på 8:e med utsikt över Saigon-floden.
Kan rekommendera detta hotel m bra läge och mysigt pool område.

Hotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-stadenHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - PoolHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - LobbyHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - LobbyHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - OmgivningarHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - LobbyHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - LobbyHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - ReceptionHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - LobbyHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Pub/loungeHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Pub/loungeHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Pub/loungeHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangHotel Majestic Saigon Ho Chi Minh-staden - Restaurang