Hotel Royal @ Queens

12 Queen Street , Bugis, Singapore (Visa karta)

Hotel Royal @ Queens Singapore - Reception Hotel Royal @ Queens Singapore - Pool Hotel Royal @ Queens Singapore - Restaurang Hotel Royal @ Queens Singapore - Hotellet från utsidan Hotel Royal @ Queens Singapore - Badrum Hotel Royal @ Queens Singapore - Gästrum Hotel Royal @ Queens Singapore - Gästrum Hotel Royal @ Queens Singapore - Reception Hotel Royal @ Queens Singapore - Gästrum Hotel Royal @ Queens Singapore - Gästrum Hotel Royal @ Queens Singapore - Restaurang Hotel Royal @ Queens Singapore - Pool Hotel Royal @ Queens Singapore - Pool Hotel Royal @ Queens Singapore - Pub/lounge Hotel Royal @ Queens Singapore - Hotellet från utsidan
Område: Bugis Antal rum: 231

7,1
8,5
6,5
Claes T. Affärsresenär Sweden, den 24 mars 2013
Oprofessionell personal, bra rum

Läge, kvalitet på rummet, fri wi-fi (beställt)
4,7
Urusel bagagehantering. Hotellet krävde deposition av 50 SGD för att täcka "eventuella kostnader"! Inledningsvis (vid incheckningen) skulle det inte gå att få en senare utcheckning utan att betala extra. Med en annan receptionist gick det dock bra! Läget är suveränt bra då det är mycket nära till Metron. Det går inte att få en bra lunch här, men det finns alternativ i närheten.
Britt W. Reste med partner den 23 februari 2012
Bra hotell

Hotellet ligger i ett lugnt omrade. Bra frukost, fint rum.
det var forsta gangen vi var i singapore. vi blev glatt overraskade, det ar ordning o reda. inget skrap annat an i papperskorgarna. alla vantade pa rod gubbe innan man gick over en gata. trevligt med rundtur pa kanalen. vi akte aven over till on sentosa. vi kommer sakert tillbaka och kan da tanka oss att bo pa hotel royal @ queens igen.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Aka med cabel-car over till Sentosa. Aka en rundtur pa kanalen
Roger K. Reste med partner Sweden, den 15 januari 2012
Bra läge men för dyrt

Läget
Hotellet lite slitet och mycket liten pool. Nära till tunnelbana och gångavstånd till många attraktioner.
Sven A. Reste med partner Sweden, den 4 januari 2012
OK hotell till rätt pris

bra pris med bra läge
vi bodde här två gånger före och efter en kryssning. Den ena gången bodde vi på 16:e våningen, men undvik den för i vårt rum lät det som ett flygplan, sannolikt orsakat av den centrala ventilationsanläggningen, men vi fick byta till en annan våningen natten därpå.
Bjorn S. Reste med partner Sweden, den 11 mars 2011
Bra läge och trevlig personal

Läget, personalen
Personalen var trevlig och mycket hjälpsam, med allt möjligt. Frukosten var OK. Bra läge och nära till både Little India, Bugis, Sim Lim Square. Nära till tunnelbanestation, och är du i form så kan du gå mellan hotellet och stationen med packning och komma direkt ut till flygplatsen. Poolområdet var kanske inte det allra roligaste men det fanns i alla fall en (inte så liten) pool på fjärde plan. Gratis wifi i lobbyn.
Zeb F. Ensamresenär Sweden, den 14 februari 2011
Hotell med toppenläge och fint rum

Skönaste sängen jag legat i, mycket bra service och ett toppen läge
Jag åkte på en tredagarstur till Singapore. Det var ett fantastiskt hotell med jätte bra rum, otroligt sköna sängar och väldigt trevlig personal. När jag åker till Singapore nästa gång kommer jag absolut att bo här.
Restaurangtips: Bara en liten promenad på två minter bort ligger Chimes, ett mycket trevligt restaurang-område där jag åt flera gånger. Du kan välja mellan Pizza eller en stor stek, bara dricka lite öl eller köra en hel bar-runda. Riktigt bra ställe.
Chan M. Familj med småbarn Hong Kong, den 27 december 2014
Reasonable price, quite large room size

Reasonable price, room size quite large, 2-3 mins walking distance to MRT station
Quite convenient place, quite large bed and room size. Some museums and churches nearby.
Chee M. Familj med småbarn Malaysia, den 13 december 2014
Well-managed hotel in a convenient location

Close to MRT, quiet and within walking distance to nearby shops
Had and enjoyable and comfortable stay. Staff is helpful, friendly and efficient and check-in and out process is a breeze. Will visit again in the future.
Hien N. Affärsresenär Vietnam, den 13 december 2014
BAD Hotel
3,3
I have stay this hotel many time. 2 years before it is OK But in this year I have stayed 2 times, 1 in Jun and 1 in Dec Cleanness: terrible in Toilet seat, on table, on bed very dust, there is smell in room Noise by staff, guess... Tooth brush is damage (brushes is split out of handle and it is made my wife neck hurt)
Jimmy K. Affärsresenär Indonesia, den 10 december 2014
nice and confortable

clean , nice and cool

Hotel Royal @ Queens SingaporeHotel Royal @ Queens Singapore - ReceptionHotel Royal @ Queens Singapore - PoolHotel Royal @ Queens Singapore - RestaurangHotel Royal @ Queens Singapore - Hotellet från utsidanHotel Royal @ Queens Singapore - BadrumHotel Royal @ Queens Singapore - GästrumHotel Royal @ Queens Singapore - GästrumHotel Royal @ Queens Singapore - ReceptionHotel Royal @ Queens Singapore - GästrumHotel Royal @ Queens Singapore - GästrumHotel Royal @ Queens Singapore - RestaurangHotel Royal @ Queens Singapore - PoolHotel Royal @ Queens Singapore - PoolHotel Royal @ Queens Singapore - Pub/loungeHotel Royal @ Queens Singapore - Hotellet från utsidan