Imperial Hotel

32-34 Nathan Road, Tsim Sha Tsui, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

Imperial Hotel Hong Kong - Entré Imperial Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Imperial Hotel Hong Kong - Gästrum Imperial Hotel Hong Kong - Gästrum Imperial Hotel Hong Kong - Gästrum Imperial Hotel Hong Kong - Gästrum Imperial Hotel Hong Kong - Gästrum Imperial Hotel Hong Kong - Lobby Imperial Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan Imperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närheten Imperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närheten Imperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närheten Imperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närheten Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar Imperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närheten
Imperial Hotel Hong Kong - Kommunikationer Imperial Hotel Hong Kong - Kommunikationer Imperial Hotel Hong Kong - Kommunikationer Imperial Hotel Hong Kong - Kommunikationer Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar Imperial Hotel Hong Kong - Omgivningar
Område: Tsim Sha Tsui Antal rum: 225

6,8
8,9
6,6
6,8
6,2
Bo G. Affärsresenär Sweden, den 9 april 2013
Helt ok.

Valuta för pengarna i jämförelse med övriga hotel.
Omer F. Gruppresenär Sweden, den 6 november 2012
Ok hotell med bra lage

Mycket bra lage
4,3
Bra lage men otrevlig personal. Forsaljare utanfor hotellet. rummen luktar
Johannes H. Gruppresenär Sweden, den 8 juni 2012
Bra läge och pris men ofräscha rum

L
Hotellet har ett fantastiskt läge, precis intill Chungking Mansions i södra Kowloon. Man tar sig snabbt och billigt över till Hongkongön bara genom att gå ned till färjan. Rummen är lagom stora och innehåller det man kan förvänta sig. De ser välstädade ut men är tyvärr väldigt fuktiga och luktar starkt av mögel. Jag reste tillsammans med några vänner och hann besöka tre rum på tre olika våningar under vår vistelse där. Alla hade samma mögellukt så det verkar dessvärre vara ett genomgående problem. Man vänjer sig, men jag skulle inte vilja bo där någon längre tid.
Ake Z. Reste med partner Sweden, den 4 juni 2012
Bra läge men små rum

Läget
När vi tittade på hotellets hemsida så undrade vi varför det var så dåligt med bilder från hotellet. Nu förstår vi varför, det finns inget förutom rummen. Läget är mycket bra men det är lite störande att bli antastad av alla klockförsäljare varje gång man lämnar eller kommer till hotellet. Hotellet är mycket rent men känns ändå lite sunkit. Allt är egentligen helt OK men det känns ändå lite B.
Goran F. Gruppresenär Sweden, den 19 mars 2012
Utmärkt läge men små rum

Bästa tänkbara läge. Trevlig och hjälpsam personal.
Rummen är små men med den utrustning och klass man betalar för.
Tips om shopping: Hotellet har bästa tänkbara läge för shopping mitt i Kowloon. När till tunnelbanestationer och nära till Star Ferries till Hong Kong ön.
Anders B. Familj med äldre barn Sweden, den 23 juni 2011
Bra läge, mindre bra hotell

Läget, gångavstånd till hamnen och Temple Street market
utmärkt läge vid nathan road, mitt i smeten. hotellet är väl inte så mycket att säga något om, tvåstjärnigt stämmer ganska bra. små rum, låg standard, någorlunda rent i alla fall. uruselt wifi som man fick betala dyrt för.
Maria H. Reste med partner Sweden, den 30 januari 2011
Centralt, rent och trevligt hotell!

Trevlig och hjälpsam personal, rent och fräscht rum!
Centralt läge mitt i Hong Kong, närmsta mtr Tsim Sha Tsui tog endast ett par minuter att gå till. Hotellet var rent och fräscht, rummet rymligt och rent, och personalen trevlig och hjälpsam!
Tips om shopping: Bästa shoppingen finns i Tsim Sha Tsui och Mong Kok.
Aarne F. Reste med partner Sweden, den 5 september 2010
Imperial Hotel,

läget
Utmäkt läge.Bra kommunikationer med tunnelbana,Airport Express gratisbuss K3 till Holiday Inn Golden Mile sedan är det bara gå hörnet runt till Nathan Road och sedan till vänster. Nära till hamnen och affärer. Rummets storlek acceptabel mätt med "Hongkongmått". Möbleringen sparsam.
Josefine N. Affärsresenär Sweden, den 24 mars 2010
Sisådär

Hotellet ligger väldigt centralt, nära till walk of stars och vattnet. Lätt att ta sig över till Central. Även nära MTR.
Hotelet ligger väldigt centralt och det är lätt att ta sig dit och ifrån. ett tips är att man kan åka buss 21 a någonting direkt till flygplatsen och det kostar endast 33 HKD. Hotelet erbjuder frukost vilket vi dock aldrig tog. Som ja nämnt innan var rummen ganska slitna och inget för den som kräver lyx. Betala hellre till och få fönster ut mot Nathan Road. innåt gården är det inte så vackert. Helt ok hotel om man får det till en billig summa.
Anna D. Gruppresenär Sweden, den 14 mars 2010
Imperial hotel Hong Kong

Läget ligger 10meter från buss A21 som tar ca 1 timme från flygplatsen.Fina rum vi hade utsikt över Hong Kong.
Detta hotell ligger mitt på Nathan rd. du går ner till Star Ferry på 10 min och till det stora shopping centret Harbour city. Tunellbanan är 5 min bort så det är det bästa läget på hotell. Rummet vi fick hade utsikt över vattnet så om det hade varit bättre väder hade vi sett till Hong Kong. Rummet var rätt stort och fint jag skulle verkligen rekomendera detta hotell.
Tips om shopping: Åk till Tempel street nattmarknad.

Imperial Hotel Hong KongImperial Hotel Hong Kong - EntréImperial Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - LobbyImperial Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanImperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närhetenImperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närhetenImperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närhetenImperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närhetenImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - Sevärdheter i närhetenImperial Hotel Hong Kong - KommunikationerImperial Hotel Hong Kong - KommunikationerImperial Hotel Hong Kong - KommunikationerImperial Hotel Hong Kong - KommunikationerImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - OmgivningarImperial Hotel Hong Kong - BadrumImperial Hotel Hong Kong - BadrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - GästrumImperial Hotel Hong Kong - Gästrum