Kalim Beach Place

322/3 Prabaramee Road, Patong, Phuket, Thailand

2 omdömen på svenska

6,0
Malin E. Reste med partner Sweden, den 13 januari 2014
fina rum, för övrigh dåligt.

rummet, fungerande ac, poolen
hotellet var nybyggt och fräscht, men som några innan skriver så byggs det för fullt bredvid hotellet! däremot var det inget som störde en när man låg vid poolen, kunde läsa min bok i lugn och ro! blev väckt vid halv 8 på morgonen av att dom började hamra och en tupp som gal, men tog bara i öronpropparna och somnade om utan problem. stank amoniak från toan på morgonen som osade ut i rummet, men vi hade bett om att få byta till ett rum med utsikt över poolen kvällen innan så vi bytte rum efter frukosten. frukosten var väldigt tråkig och man var tvungen att korsa vägen för att komma dit, lunch/middagar där var dock goda! hjälpsam personal i lobbyn, otroligt dyrt med tuck tuck i patong, 300 baht för en åktur på knappt 10 minuter, så vågar man ge sig på mopeder är det ett smartare val! ligger lite utanför (i kamala) så om inte nattlivet/pulsen inne i stan stör en är det nog ett bättre allternativ. dagen innan vi skulle åka hem lämnade vi in lite tvätt till hotellet, som dom lyckades förstöra... en bh, ett linne, en t-shirt och ett par trosor! att tvätta vitt och ljusa färger för sig tror man är en självklarhet.. dom sa att dom skulle tvätta om det och försöka fixa det, vilket dom inte lyckades med. fick kompensation för det som täckte halva kostnaden bara! riktigt uselt.
Anna-Karin L. Familj med äldre barn Sweden, den 29 november 2012
Fräscht, charmigt hotell. Extra + för personalen

Ett helt nybyggt hotell där ägarna verkligen gör allt för att din vistelse ska bli så bra som möjligt.
Rummen var hyfsat stora. Luftigt och fräscht. Personalen tog verkligen hand om oss och våra barn. De körde oss gärna till marknader och sevärdheter för liten peng (mkt billigare än om vi tagit taxi. Samt att de väntade på oss och kunde köra oss tillbaka...)Vi hade en mkt positiv vistelse där (vi stannade i 7 dgr). Det enda negativa var att man var tvungen att ta en taxi för att komma till resturang och butiker. Rekomenderar gärna detta hotell!
Restaurangtips: En liten bit upp längs vägen bortom hotellet (bort från centrum) ligger en liten lokal resturang. God mat till mkt liten peng!
Steven S. Ensamresenär Australia, den 5 april 2016
Holiday March 16
4,7
The trip from airport to Hotel was confused, as the hotel runs under a different name Di Pantai, so added extra 1/2 hr to taxi ride. Staff were Friendly. Kalim Beach rocky, so it's a taxi ride into town to go to beach. The only place in Thailand without a 7Eleven or Family Mart within 50 metres - 10 minute walk.
Hideto S. Ensamresenär Japan, den 28 mars 2016
Good for ackpackers, youth
quiet, good facility, safe but surrundings are slightly rusty, ruined area.
Delia B. Ensamresenär China, den 23 mars 2016
Relaxing and very clean
Modern and clean. Pool area well kept. Very relaxing atmosphere. Away from Patong's overcrowdedness but just a 10min walk from street food and convenience store. 25 min walk to Patong beach and main drag. Wifi excellent. Note pool bar not operating. Restaurant is across the road, nice open-air on the ocean but no alcohol is served. Not sure if "room service" or "massage room" as advertised operates.
Noordin K. Familj med småbarn Malaysia, den 20 mars 2016
Value for money

Quiet
It waa good with young kids. Quiet and felt relaxing. Location not that good.
Camilla V. Reste med partner Denmark, den 16 mars 2016
Crap and fake features
1,3
Pool was dirty, no fitness room, no pool bar, no childrens playground even though they Claimed it on features. grumpy receptionist, no beach. Very bad location. We had to Call agoda to Reebok our stay.
Fitri Y. Gruppresenär Indonesia, den 5 mars 2016
Quiet place for relaxing...

Clean, have small pool, internet is ok
I stayed here for 3 nights with group. This area is around 3 km far from Bang-La Road,you have to take taxi or tuktuk. Not so many restaurants nearby. New building. Room space is quite big, also the bathroom, the water is ok but it seems they are using sea water. The staff is quite helpfull. It is 10 minutes walk to the beach. Internet was ok. Has small pool but it is nice.
Nor A. Reste med partner Malaysia, den 22 februari 2016
SERVICE FROM HOUSEKEEPING VERY GOOD

NEAR TO BEACH,COZY AND NICE STAY
SO FAR IT WAS REALLY GOOD AS IT PRICE QUITE CHEAP AND AFFORDABLE,JUST 1 THING I DID NOT SATISFIED WAS THE CONDITION OF SWIMMING POOL WHICH NOT CLEAN.
Saifful P. Familj med småbarn Malaysia, den 11 februari 2016
Nice place to stay but no view. Overall Just aweso

Location, halal food & Cleanliness.
Just Awesome
1 - 2 av 2 omdömen
Kalim Beach Place PhuketKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - PoolKalim Beach Place Phuket - PoolKalim Beach Place Phuket - PoolKalim Beach Place Phuket - LobbyKalim Beach Place Phuket - PoolKalim Beach Place Phuket - PoolKalim Beach Place Phuket - LobbyKalim Beach Place Phuket - RestaurangKalim Beach Place Phuket - RestaurangKalim Beach Place Phuket - RestaurangKalim Beach Place Phuket - Hotellet från insidanKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - Hotellet från insidanKalim Beach Place Phuket - BadrumKalim Beach Place Phuket - BadrumKalim Beach Place Phuket - BadrumKalim Beach Place Phuket - BadrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - BadrumKalim Beach Place Phuket - Balkong/terrassKalim Beach Place Phuket - Business CenterKalim Beach Place Phuket - ReceptionKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - BadrumKalim Beach Place Phuket - BadrumKalim Beach Place Phuket - BadrumKalim Beach Place Phuket - BadrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - Balkong/terrassKalim Beach Place Phuket - UtsiktKalim Beach Place Phuket - Balkong/terrassKalim Beach Place Phuket - LobbyKalim Beach Place Phuket - LobbyKalim Beach Place Phuket - ReceptionKalim Beach Place Phuket - FritidsfaciliteterKalim Beach Place Phuket - StrandKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - PoolKalim Beach Place Phuket - GymKalim Beach Place Phuket - SpaKalim Beach Place Phuket - Sport och fritidsaktiviteterKalim Beach Place Phuket - Sport och fritidsaktiviteterKalim Beach Place Phuket - OmgivningarKalim Beach Place Phuket - Sport och fritidsaktiviteterKalim Beach Place Phuket - FaciliteterKalim Beach Place Phuket - FaciliteterKalim Beach Place Phuket - StrandKalim Beach Place Phuket - Sport och fritidsaktiviteterKalim Beach Place Phuket - Sport och fritidsaktiviteterKalim Beach Place Phuket - Sport och fritidsaktiviteterKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - GästrumKalim Beach Place Phuket - Gästrum

Agoda är en del av The Priceline Group, världsledande inom resor och relaterade tjänster online.