Mitt konto (logga in)

Kata Palm Resort

60 Kata Road, Kata, Phuket, Thailand (Visa karta)

Kata Palm Resort Phuket - Hotellet från utsidan Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Hotellet från insidan Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Pool Kata Palm Resort Phuket - Badrum Kata Palm Resort Phuket - Pool Kata Palm Resort Phuket - Pool Kata Palm Resort Phuket - Pool Kata Palm Resort Phuket - Spa Kata Palm Resort Phuket - Gym Kata Palm Resort Phuket - Business Center Kata Palm Resort Phuket - Hotellet från insidan
Kata Palm Resort Phuket - Pub/lounge Kata Palm Resort Phuket - Restaurang Kata Palm Resort Phuket - Badrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum Kata Palm Resort Phuket - Gästrum
Läge: Kata Antal rum: 184

8,5
Stefan S. Reste med partner Sweden, den 16 juli 2013
Mysigt, rent, vackert, bra läge

Designen, poolen och frukosten
Trevligt Thai-style hotell med bra frukost, stora pooler, med poolbar. Det är en bot att gå till stranden men ingen större fara. Verkligen värde för pengarna. Lite dyrare än de billigare men betydligt trevligare. Det finns bättre hotell men de kostar mycket mer än detta.
Anna F. Reste med partner Sweden, den 16 november 2012
Fint hotel med vackert poolområde

direktaccess till poolen från rummet
Bodde 4 nätter i ett rum med trappa direkt ner i poolen. Det var väldigt fint. Gillande poolområdet med alla växter. Blev dock matförgiftad efter att beställt roomservice. Kändes annars som ett väldigt snyggt och välvårdat hotell.
Christoffer A. Reste med partner Sweden, den 21 april 2012
Tillmötesgående personal och förvånansvärt lugnt

Tillmötesgående personal och förvånansvärt lugnt
Mycket trevlig och hjälpsam personal. Fin hotellsfrukost. Helt ok hotelrum märker dock att det har några år på nacken. Tyvärr drabbades jag av nån slags kontaktallergi på rummet vilket gjorde att jag fick rejäl klåda på händerna. Fint och stort poolområde. Helt ok träningslokal.
Lars S. Gruppresenär Sweden, den 26 mars 2012
Härlig miljö och mysigt poolområde

Bra service, bra poolområde.
Bokade en vistelse med mina två barn (flickor 8,10år). Alla tre gillade hotellet väldigt mycket. Bra service, vänlig personal och bra poolområde med mysig poolbar där man kan beställa mat ,glass och dryck.
Lars S. Familj med småbarn Sweden, den 25 mars 2012
Bra hotell.

Härligt poolområde med romantisk touch.
underbart avslappnande upplevelse vid kata palm resort.härligt poolområde och god service från trevlig personal. rekommenderas starkt.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Åk taxi till Big Buddhastatyn, den är mäktig. Gillar man snorkling är Raya Island ett måste.
Ann R. Gruppresenär Sweden, den 13 december 2011
Bra läge och fint hotell.

Bra läge och billigt!
Vi tog ett rum med x-tra säng och blev förvånade då x-tra sängen var en himmelssäng! Men längden på den dom ska sova i den bör inte vara längre än 165-170 cm. Det gick att dra för mörkläggningsgardiner runt fönstren och gardiner runtsängen så det kändes som ett eget rum. Luktade lite unket i rummet vid ankomst men antingen försvann lukten eller så vande vi oss vid den. Thailand är ett land med hög luftfuktighet så det brukar lukta lite unket både här och där på hotellen. Jag kan tänka mej att bo där igen, och det var billigt att boka via Agoda!
Mats L. Familj med äldre barn Sweden, den 7 november 2011

Nära strand , lugnt läge
Har bott på Kata Palm 3-4 ggr nu . Första gången 2003 eller 2004. Dessvärre har inget underhåll skett så allt är sig likt men mycket mer slitet. Speciellt utomhusmiljön runt poolområdet. Rummen är ok men lite nya färger skulle inte skada. Personalen är bra, trevliga. Mycket bra frukost. Med antalet ökande turister så har även priset stigit och motsvarar inte värdet då det går att få betydligt modernare boende för mindre pengar.
Christian M. Reste med partner Sweden, den 25 oktober 2011
Lyxigt hotell

Stort poolområde
Vi bodde här några dagar. Det var ett stort rum med allt som man behöver. Härligt att ligga vid det stora poolområdet på förmiddagen för att sedan göra utflykter. Om ni bokar turer så kommer de och hämtar med bil vid hotellet och kör er till hamnen om det nu är någon av öarna ni vill till. Bra hotell.
Sara J. Reste med partner Sweden, den 27 augusti 2011
Mysigt poolområde

Poolen och restaurangen
Vi bodde som sagt i ett superior room, som förmodligen var den lite äldre delan av hotellet. Detta märktes på så sätt att det luktade lite mögel i rummet och badrummet kändes sunkigt. Dock var poolområdet väldigt mysigt med många solstolar så att man alltid fick plats. Restaurangen som låg bredvid poolen hade överkomliga priser och maten var mycket god.
Magnus O. Familj med småbarn Sweden, den 7 maj 2011
Charterhotell med direkt poolåtkomst

direkt poolåtkomst
Detta hotell påminner mig mer om ett charterhotell på Mallorca och än om andra hotell i Thailand som jag besökt. Det är väldigt slitet och nedgånget, ocharmigt, stort och mörkt. Som exempel på vad vi fann ocharmigt är otaliga solblekta söndriga inplastade A4-papper som utgör skyltar med olika uppmaningar uppklistrade överallt. Frukosten är inte bra och det känns som om saker sparas över natten som borde slängas. Personal sitter mitt i frukostmatsalen och säljer biljetter till buffeten på kvällen som såg ut att hålla ungefär samma standard som frukosten. Recensionen verkar vara omständig och personalen suckar högljutt när man inte hade bokningen utskriven utan endast elektroniskt. Som sagt, här trivs nog chartergrupper bättre än ensamresenärer. Läget är mitt i Kata Beach men långt från stranden, det ligger på den stora gatan och du lär träffa skräddare var 20:e meter och ha nära till turistrestauranter med 'svenska' menyer. Dock tar det bara 5-10 minuter ner till stranden som är väldigt fin. Det som gjorde att vi valde hotellet, direkt poolåtkomst från verandan på de sk. 'deluxe pool access' rummen, visade sig också mycket riktigt vara den enda riktiga fördelen med hotellet. Det är verkligen en bra åtkomst till poolen och rummen var relativt stora men mörka. Kan inte se någon som helst anledning att bo här om man inte bor i ett av rummen med direkt pool-åtkomst. Rent krasst kan man säga att om man inte har barn skall man noga undersöka alternativa hotell. Vi hade bara bokat 4 nätter av 9 på Kata beach och det var vi mycket glada för visade det sig, vi drog oss 1km söderut och hittade betydligt bättre hotell i samma prisklass. Av totalt 8 olika rum hitills på vår långa vistelse i thailand är detta det enda vi önskat att vi aldrig bokat.

Kata Palm Resort PhuketKata Palm Resort Phuket - Hotellet från utsidanKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - Hotellet från insidanKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - BadrumKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - SpaKata Palm Resort Phuket - GymKata Palm Resort Phuket - Business CenterKata Palm Resort Phuket - Hotellet från insidanKata Palm Resort Phuket - Pub/loungeKata Palm Resort Phuket - RestaurangKata Palm Resort Phuket - BadrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - RestaurangKata Palm Resort Phuket - RestaurangKata Palm Resort Phuket - RestaurangKata Palm Resort Phuket - Pub/loungeKata Palm Resort Phuket - RestaurangKata Palm Resort Phuket - BarnklubbKata Palm Resort Phuket - BarnklubbKata Palm Resort Phuket - LekplatsKata Palm Resort Phuket - GymKata Palm Resort Phuket - Business CenterKata Palm Resort Phuket - MötesrumKata Palm Resort Phuket - ReceptionKata Palm Resort Phuket - ReceptionKata Palm Resort Phuket - LobbyKata Palm Resort Phuket - Hotellet från insidanKata Palm Resort Phuket - SpaKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - UtsiktKata Palm Resort Phuket - Hotellet från utsidanKata Palm Resort Phuket - StrandKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - GästrumKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - PoolKata Palm Resort Phuket - Pool