Kimberley Hotel

28 Kimberley Road, Tsim Sha Tsui, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

Kimberley Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Kimberley Hotel Hong Kong - Gästrum Kimberley Hotel Hong Kong - Gästrum Kimberley Hotel Hong Kong - Gästrum Kimberley Hotel Hong Kong - Svit Kimberley Hotel Hong Kong - Gästrum Kimberley Hotel Hong Kong - Badrum Kimberley Hotel Hong Kong - Lobby Kimberley Hotel Hong Kong - Restaurang Kimberley Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan Kimberley Hotel Hong Kong - Buffé Kimberley Hotel Hong Kong - Pub/lounge Kimberley Hotel Hong Kong - Restaurang Kimberley Hotel Hong Kong - Buffé Kimberley Hotel Hong Kong - Café Kimberley Hotel Hong Kong - Buffé
Kimberley Hotel Hong Kong - Restaurang Kimberley Hotel Hong Kong - Svit Kimberley Hotel Hong Kong - Gästrum Kimberley Hotel Hong Kong - Gästrum Kimberley Hotel Hong Kong - Business Center Kimberley Hotel Hong Kong - Lobby Kimberley Hotel Hong Kong - Restaurang Kimberley Hotel Hong Kong - Lobby Kimberley Hotel Hong Kong - Restaurang Kimberley Hotel Hong Kong - Restaurang Kimberley Hotel Hong Kong - Restaurang Kimberley Hotel Hong Kong - Restaurang
Område: Tsim Sha Tsui Antal rum: 546

8,5
6,6
Misa H. Reste med partner Norway, den 25 oktober 2012
Fint sted men små rom og ikke internett

Fint lobby og hyggelige ansatte
Veldig fint hotell, rommene var greie. Alle ansatte var veldig hyggelige. Ligger veldig sentralt og det er bra. Hotellet har restaranter med god japans og kinesisk mat. Det eneste vi ikke likte var at det ikke var trådløs nett. Det måtte vi kjøpe i tilleg, men da kunne vi ikke sitte på rommet, trådløse internett som må kjøpes kunne bare bruke nede i lobbyen. Men ellers var alt annet grei* ikke mer til å skryve over.
Malin S. Reste med partner Sweden, den 2 maj 2012
Bra val i Hong Kong

Centralt läge
Mycket bra läge för shopping i Hong Kong. Rent hotell men var noga att säga till att få ett rökfritt rum.
Johan B. Reste med partner Sweden, den 5 april 2012
Bästa läget i "stan"

Läget mycket nära Nathan och Jordan Road är väldigt bra.Servicen på hotellet är utmärkt och standarden är bra
vi har varit i hong kong två gånger tidigare och då bott betydligt dyrare. kimberley fungerar hur bra som helst och glöm inte att besöka spa avdelningen längst ner.
Restaurangtips: Bästa grillresturangen som vi har varit på. Boka bord och lite "smart dress" rekommenderas Wooloo Mooloo på Nathan Road 100 våning 21. Tar cirka 5 minuter från Kimberley. Måste provas!
Jonny H. Reste med partner Sweden, den 15 juli 2010
jonny

Läget, stort, fint
ett stort fint hotell med bra och hjälpsam personal. läget var bra. nära till tunnelbana och buss. rummen var fina, inte så stort men bra ändå. hårfön i badrummet. De bytte inte lakan vilket var lite dåligt. Man får säga till om man vill att de ska göra det. Lobbyn låg ej på första våningen. när man checkar in på hotellet tar de i deposit som man då får tillbaka när man checkat ut.
Tips om shopping: temple street nattmarknad, ladiesmarket
Samantha V. Familj med äldre barn Sweden, den 4 juli 2010
hotel Kimberly hotel

Near to big and main shopping mall like harbour city walking distance about 20 min.
Jag hade bokat 3 rum, men vårat rum var utsplit på olika hörn. Inte så bra. Snabb in och utcheckning. Men det vår jobbigt när vi ska åka hotelets shuttle bus till flygplatsen, mycket förvringar kring detta. Vi höll nästa på att missa bussen. Vi hade mycket bagage som vi trodde att hotelets bell boy de skulle hjälpe oss att ta med till bussen samtidigt missade de att berätta var kommer bussen att stanna utanför hotellet, men till slut ordna det sig. I övrigt är det få hotell ett godkänd betyg.
Francis G. Familj med äldre barn Malaysia, den 22 februari 2015
GREAT LOCATION AND VALUE FOR MONEY

LOCATION ACCESSIBILITY AND PRICING
Atika E. Familj med äldre barn Indonesia, den 20 februari 2015
change the bedsheet frequently, full the tissue

1.close to the central of the city 2. clean 3. the service is good in terms of check in check out
We like the location,close to MTR,we can find everything we need during holiday like money changer, restaurant,mall,7 eleven. The hotel also has wifi, but we can't use it on our last day. Overall good we may stay again in Kimberley Hotel
Jan W. Reste med partner Sweden, den 18 februari 2015
Convinient

good location, good breakfast
Ok hotel with good location, but it would be nice if staff could give a smile once a while. Maybee wish the guest "welcome to our hotel", or something.
Juan H. Familj med småbarn China, den 17 februari 2015
Free and easy.

Location is good for free & easy trip.
Shing B. Reste med partner Hong Kong, den 15 februari 2015
poor service and room
4,7
Poor room service, small room

Kimberley Hotel Hong KongKimberley Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanKimberley Hotel Hong Kong - GästrumKimberley Hotel Hong Kong - GästrumKimberley Hotel Hong Kong - GästrumKimberley Hotel Hong Kong - SvitKimberley Hotel Hong Kong - GästrumKimberley Hotel Hong Kong - BadrumKimberley Hotel Hong Kong - LobbyKimberley Hotel Hong Kong - RestaurangKimberley Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanKimberley Hotel Hong Kong - BufféKimberley Hotel Hong Kong - Pub/loungeKimberley Hotel Hong Kong - RestaurangKimberley Hotel Hong Kong - BufféKimberley Hotel Hong Kong - CaféKimberley Hotel Hong Kong - BufféKimberley Hotel Hong Kong - RestaurangKimberley Hotel Hong Kong - SvitKimberley Hotel Hong Kong - GästrumKimberley Hotel Hong Kong - GästrumKimberley Hotel Hong Kong - Business CenterKimberley Hotel Hong Kong - LobbyKimberley Hotel Hong Kong - RestaurangKimberley Hotel Hong Kong - LobbyKimberley Hotel Hong Kong - RestaurangKimberley Hotel Hong Kong - RestaurangKimberley Hotel Hong Kong - RestaurangKimberley Hotel Hong Kong - RestaurangKimberley Hotel Hong Kong - BadrumKimberley Hotel Hong Kong - GästrumKimberley Hotel Hong Kong - CaféKimberley Hotel Hong Kong - LobbyKimberley Hotel Hong Kong - SpaKimberley Hotel Hong Kong - Gym