Koh Yao Yai Village

78 Moo 4, Koh Yao Yai Amphoe Koh Yao, Koh Yao Yai / Koh Yao Noi, Phuket, Thailand 82160 (Visa karta)

Koh Yao Yai Village Phuket - Gästrum Koh Yao Yai Village Phuket - Gästrum Koh Yao Yai Village Phuket - Gästrum Koh Yao Yai Village Phuket - Badrum Koh Yao Yai Village Phuket - Badrum Koh Yao Yai Village Phuket - Gästrum Koh Yao Yai Village Phuket - Gästrum Koh Yao Yai Village Phuket - Gästrum Koh Yao Yai Village Phuket - Gästrum Koh Yao Yai Village Phuket - Balkong/terrass Koh Yao Yai Village Phuket - Trädgård Koh Yao Yai Village Phuket - Pool Koh Yao Yai Village Phuket - Restaurang Koh Yao Yai Village Phuket - Fritidsfaciliteter Koh Yao Yai Village Phuket - Fritidsfaciliteter Koh Yao Yai Village Phuket - Fritidsfaciliteter
Koh Yao Yai Village Phuket - Fritidsfaciliteter Koh Yao Yai Village Phuket - Fritidsfaciliteter Koh Yao Yai Village Phuket - Butiker Koh Yao Yai Village Phuket - Gästrum Koh Yao Yai Village Phuket - Spa Koh Yao Yai Village Phuket - Spa Koh Yao Yai Village Phuket - Restaurang Koh Yao Yai Village Phuket - Omgivningar Koh Yao Yai Village Phuket - Omgivningar Koh Yao Yai Village Phuket - Hotellet från utsidan Koh Yao Yai Village Phuket - Strand Koh Yao Yai Village Phuket - Pool
Område: Koh Yao Yai / Koh Yao Noi Antal rum: 66

8,8
9,0
Silvia T. Reste med partner Sweden, den 17 juli 2013
Mysigt gomstalle

Lugnet, servicen, utsikten
Mycket imponerade av servicen. Vacker omgivning, allt I naturmaterial. valdigt tyst hotel, inget for barnfamiljer kanske... definitivt ett harligt rekreationshotell.
Lena G. Familj med äldre barn Sweden, den 9 januari 2013
Underbar Resort- fina bungalows och drömlik pool

Lång pool med magiskt vacker utsikt. Härlig lång strand för promenader!
Underbar Resort på Koh Yao Yai. Fina bungalows med härlig utomhusdusch och stor loggia i skugga. God mat på restaurangen. Inte så lätt att nå andra alternativ. Underbar pool - härlig att simma i o med fantastisk utsikt. Lite svårt att bada i havet då det var väldigt långgrunt och ebb. Men härlig för långa promenader.
Tips: Bra arrangemang på utflykt till den s k 'James Bond' - Island, grottor, laguner, stad på vatten. Bitvis var det ganska tursittätt under dagen - men det var mkt väl arrangerat och kändes trevligt i alla fall.
Sen-Erik C. Reste med partner Sweden, den 24 februari 2012
Trevligt hotel i mysig omgivning

Lugnet och omgivningen
Mysig bungalow by/hotel med bra standard och trevlig (men förvirrad) personal. Härlig utsikt och mycket fin pool. Hyfsad mat, men bara 1 restaurang. Välj inte seaview bungalow. Dom är lite större men ligger mer i "djungeln" och har massor av öppningar och springor. Vi hade myror, grodor och annat smått och gott. Vi nedgraderade till Delux och dom var mysigare och betydligt bättre i avseendet på att inte få in en massa kryp. Dessutom ligger dom bättre. Stranden är inget att ha, man badar inte där. Man använder poolen eller tar en långtailbåt ut till fina stränder.
Jonas G. Ensamresenär Sweden, den 7 november 2011
Tråkigt men bra

Underbar pool
Hotell ledningen var mycket noga med att man skulle lämna voucher från agoda då man ankom till hotellet och mannen i receptionen frågade flera gånger " were is my voucher " Försökte koppla upp mig mot loppia men där är det ju alltid förseningar i leverans av epost så jag blev till slut ganska svettig då mannen i receptionen var mycket tydlig angående voucher. Frukosten på hotellet sådär men trädgården hade en stor fet varan som lunkade omkring. Inte mycket att göra på ön utan det vaqr mest fråga om att bli småful.
Tips om nattklubbar: Överhuvudtaget inget att göra på kvällen förutom att fyllna till.
Mikael K. Reste med partner Sweden, den 28 mars 2011
Underbar bungalow med härligt uterum

Underbar bungalow med härligt uterum i mysig trädgård
Underbar bungalow ren fräsh och stor med utedush och ett uterum som jag älskade. Härligt boende i härlig miljö, men otroligt lungt inget nattliv och skulle rekomendera detta ställe för par som vill ha lungt och avslappnat. Stor underbar och otroligt vacker pool som tur var, för det går ej bada i havet med tanke på tidvattnett så det var tråkigt men hotellet har fri transport till en stand man kunde bada. Trevlig personal. Vacker resturang med trevlig personal och god mat. Bra fruckost.
Anders W. Reste med partner Sweden, den 3 mars 2011
Fint hotell område.

Poolen
Mycket fint hotell område med underbar utsikt över havet och öar från den extremt vackra poolen.Bungalowerna i mycket bra skick med härlig "open air" dusch.Minus för att en del personal inte var så service vänliga, dock bra personal i receptionen. Strand som var skiten med mycket glas, ej badbart i havet p.g.a ständigt lågvatten.Ganska dyr mat och inte mycket att välja på.Inga andra resturanger i närhet.Dåligt med upphängning för kläder i rummet.
Kjell A. Familj med småbarn Sweden, den 21 februari 2011
Fantastiskt hotell med underbar pool

Poolen, utsikten
Det här hotellet ligger lite avlägset för sig själv på ön. Bungalowen var fantastiks med en stor uteplats för rekreation och bokläsning. Maten var mkt god. det bästa med hotellet var dock den fantastiskt smakfulla poolen. med en fantastisk utsikt över havet. Jag rekommenderar verkligen detta hotell om man vill ha lugn och ro och slappna av. Komma nära naturen.
Helen U. Reste med partner Sweden, den 9 februari 2011
Avsides eco-chic lyx.

Lika vackert som på bilderna! Bungaloowen var läcker och poolen helt underbar.
Vi bokade två nätter för att få uppleva något annorlunda i kontrast med turismen på Phuket. Även om vi var nöjda med vår vistelse var vi lika nöjda med att det bara var två dagar. Hotellet ligger avsides vilket gör att man är helt låst till att äta middag på hotellet. Vi hyrde vespa och åkte runt på ön men det var långt till allt och inga riktigt fina stränder någonstans. Nu gjorde det inte så mycket för poolen var grym. Ta med en bra bok och njut av boken, poolen och ditt sällskap. Var beredd på att maten inte motsvarar priset så blir det säkert bra.
Anna C. Familj med småbarn Sweden, den 7 februari 2011
Lugn och ro med barnvänlig personal

Ingen kommers, tyst, nära naturen, barnvänligt, thaiautentiskt, lugnt
Man blir hämtade från piren med en öppen lastbil. Riktigt roligt för barn (2 år). Efter ca 10 min bilfärd öppnar sig skogen och man ser hotellets reception under ett thaitak. Personalen möter en med varma handdukar och en god smoothie. Perfekt öppning. Man befinner sig mitt i en fantastisk miljö där man väldigt snabbt kommer ner i varv och tempo. Det enda man hör är syrsor, cicader och gekkoödlor. Hotellpersonalen mötte oss med öppna armar och började leka med vår son. Perfekt. Bungalowen var jättefin, de har verkligen jobbat med detaljerna. Tyvärr så var vissa detaljer lite sönder, tråkigt då det förstörde helhetsintrycket. Tex var vattenkranen lite sönder. Utomhusduschen var vacker, dock så bjöd den på lite insekter och gekkoödlor. Efter man vant sig med det var det OK. AC luktade tyvärr lite fukt/mögel. Sängarna lite i det hårdaste laget. Men om man bortser från dessa små skavanker så var bungalowen perfekt. En enorm altan och en mysig thaisoffa med myggnät. Vi tillbringade mkt tid där. Städningen var mkt tillfredställande, nya handdukar och vatten varje dag. Restaurangen - en 3:a. Vi åt på samma ställe 8 dagar och det blir lite tjatigt i längden. Det var också 3 ggr dyrare där än på strandresturanger på Phuket. Tex röd curry kostade 220 bt medan en sådan rätt kostade 90 bt på phuketön. Första dagarna fick jag både hårstrån och insekter i maten. Jag sa till och drabbades inte av överraskningar sen. Frukosten var också lite av en chansning - ibland hade de våfflor, pannkakor, croissanter ibland bara vitt bröd. Stranden - inget att ha. Poolen - toppen!!! Massge - Lite dyrt jmf med massage på phuket ön, men mycket proffesionellt! Man får 1h njutning. Omgivningen - vacker omgivning, men inte så gå-vänlig. Jag gick en promenad en gång, men alla thailändare tittade konstigt på mig... jag gick på vägen, ej så bra med tanke på hur de kör. Affären - dyr! En singha kostade 75 bt. Chips ca 60 bt. Så bunkra gärna upp innan ni åker till hotellet.
Tips om shopping: Om du vill ha billigare öl - be chaufförerna att köra dig till en "muslim" de säljer öl för 55 bt (ung)
Dan O. Familj med äldre barn Sweden, den 4 februari 2011
Kanon hotel värt varenda peng

bra service mysigt ställe
Bra ställe ute på landet,fin pool fina hus dock en bit ner till stranden, som kanske inte va den bästa.bra utflykter vi stannade bara 2 nätter men kommer tillbaka o stannar då 3-5 nätter tror det är ganska lagom Thailand som det ska va

Koh Yao Yai Village PhuketKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - BadrumKoh Yao Yai Village Phuket - BadrumKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - Balkong/terrassKoh Yao Yai Village Phuket - TrädgårdKoh Yao Yai Village Phuket - PoolKoh Yao Yai Village Phuket - RestaurangKoh Yao Yai Village Phuket - FritidsfaciliteterKoh Yao Yai Village Phuket - FritidsfaciliteterKoh Yao Yai Village Phuket - FritidsfaciliteterKoh Yao Yai Village Phuket - FritidsfaciliteterKoh Yao Yai Village Phuket - FritidsfaciliteterKoh Yao Yai Village Phuket - ButikerKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - SpaKoh Yao Yai Village Phuket - SpaKoh Yao Yai Village Phuket - RestaurangKoh Yao Yai Village Phuket - OmgivningarKoh Yao Yai Village Phuket - OmgivningarKoh Yao Yai Village Phuket - Hotellet från utsidanKoh Yao Yai Village Phuket - StrandKoh Yao Yai Village Phuket - PoolKoh Yao Yai Village Phuket - PoolKoh Yao Yai Village Phuket - PoolKoh Yao Yai Village Phuket - RestaurangKoh Yao Yai Village Phuket - Sport och fritidsaktiviteterKoh Yao Yai Village Phuket - RestaurangKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - StrandKoh Yao Yai Village Phuket - UtsiktKoh Yao Yai Village Phuket - Hotellet från utsidanKoh Yao Yai Village Phuket - Balkong/terrassKoh Yao Yai Village Phuket - GästrumKoh Yao Yai Village Phuket - StrandKoh Yao Yai Village Phuket - Gästrum