New Mitrapap Hotel

94-96 Ratchawong Rd., Chang Moi, Chiang Mai, Thailand (Visa på karta)

New Mitrapap Hotel Chiang Mai - Gästrum New Mitrapap Hotel Chiang Mai - Gästrum New Mitrapap Hotel Chiang Mai - Reception New Mitrapap Hotel Chiang Mai - Gästrum New Mitrapap Hotel Chiang Mai - Gästrum
Område: Chang Moi Antal rum: 100

5,6
Jan N. Reste med partner Sweden, den 15 mars 2015
Bättre än det ser ut

Läget Personalen Servicen
N.M. ser verkligen trist ut uppe på våningarna. Som ett fängelse eller militärlogement. Ett lågbudgethotell, gammalt och kantstött men. Priset för ett rum med AC, rejäla duschar som alltid fungerar och TV med massor av kanaler är oslagbart. Städning varje dag. All personal i receptionen är vänlig och pratar bra engelska. Läget är perfekt om man vill ha gångavstånd till Wororosmarknaden och Nightbazar. Ger en 4:a för maten trots att hotellet inte har någon restaurang men det finns massor med bra matställen i närheten
Martin C. Ensamresenär Sweden, den 2 februari 2012
Känns mer som cell än hotellrum

Restaurang på andra sidan vägen, billigt
Enda fördelen med detta "hotellet" är att det är billigt. Rummen ligger i korridor som känns som mentalsjukhus eller fängelse. Toaletten på rummet luktade riktigt illa och sängen kändes också väldigt äcklig. Wifi fungerade dock väldigt bra. Det går att hitta guesthouse som är betydligt bättre och roligare i samma prisklass eller kanske 100 bath mera.
Yngve W. Ensamresenär Sweden, den 5 november 2011
Trevlig personal liten gratisfrukost ing

Trevlig personal. Lågt rumspris.
Trevlig och tjänstvillig personal även vid detta tillfälle. Litet badrum med konstigt placerad dusch. Ingen balkong. Dagliga byten av handdukar. Bokningsverksamhet i receptionen. Minifrukost ingick (kaffe och rostat bröd). Negativt - Slitna rum bl.a. golven
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Hotellet har bokningsverksamhet för sevärdigheter i receptionen.
Yngve W. Ensamresenär Sweden, den 13 november 2010
Budgethotell i trist stadsdel

Trevlig personal. Lågt rumspris.
Trevlig och tjänstvillig personal. Litet badrum med konstigt placerad dusch. Ingen balkong. Dagliga byten av handdukar. Bokningsverksamhet i receptionen. Minifrukost ingick (kaffe och rostat bröd).
Henrik D. Ensamresenär Sweden, den 8 november 2010
Ett enkelt hotell i ett ganska tråkigt område

Att det är billigt
Stannade på hotellet i två dagar för att leta efter hotell att stanna på en längre tid. Kan inte rekomendera detta hotell. Det kostar inte mycket att bo där men man kan hitta betydligt bättre hotell för ungefär samma pris. Området hotellet ligger i är ganska trist.
Per B. Ensamresenär Sweden, den 6 juli 2010
New Mitrapap Hotel

Mycket prisvärt och funktionellt boende med god service.
Kan klart tänka mig att bo här vid nästa vistelse.
Martin D. Ensamresenär Sweden, den 31 maj 2010
Cheap okay hotel

The Price, Goog Internet.
I cant expect more than this. Comfortable beds, clean bathroom, good shower, good internet.
Tips om shopping: The Market about 200-300 meters from the hotel. Nice fresh fruits almost for free.
Hans L. Reste med partner Sweden, den 19 februari 2010
NewMitrapap Chiang Mai

Prisvärt och centralt, du når det mesta.
Avsaknaden av frukost vägs upp av "kaffe" och toast,vilket mycket väl kan accepteras med det pris dom har. Fascinerande "fängelsekorridor" som får mig till amerikanska filmer. Bra service/personal även om engelskan kunde vara lite bättre. Vi hittade allt på gångavstånd - nattmarknad, gamla stan med matlagningskurs, riktig Chiang Mai-massage. New Mitrapap kommer/har jag rekommenderat till många. Vi kommer gärna tillbaks.
Bjorn L. Reste med partner Sweden, den 27 november 2009
Enkelt men prisvärt !

Mycket bra pris. Enkelt men rent och städat. Inom gångavstånd till "the old city".Kostar ca 70 baht med taxi från flygplatsen till hotellet.
Vi bodde två personer i två nätter på hotellet. Sängar och sängkläder var helt Ok. Rummet städades varje dag och var i övrigt fräscht. Vi hade TV och aircon och free wireless internet på rummet som också fungerade bra. Lobbyn ser lite tråkig ut och hotellet är definitivt inget för den som vill ha ett ställe att mysa på. För den som vill ha ett billigt boende som ändå är helt Ok vad gäller renhet, sovkomfort, TV,aircon,Wifi så kan vi rekomendera hotellet som också ligger inom gångavstånd till "old town" (ca tre kvarter bort). Vi tänkte bo kvar ytterligare någon natt men blev tvungna att flytta eftersom hotellet var fullbokat när vår tvådagars bokning gick ut. Lycka till med ditt boende !
Graham C. Ensamresenär United Kingdom, den 29 april 2015
You get what you pay for

The room rate. Location. Room was clean
My booking included a notification that I would arrive early in the morning on the day after my booked check in day. This was ignored and at 7 am after traveling through the night I had to fight to get the room I had already paid for

AM-AGWEB-4D08