Orchid Hotel

1 Tras Link, Chinatown/T. Bahru, Singapore 078867 (Visa karta)

Orchid Hotel Singapore - Pool Orchid Hotel Singapore - Pool Orchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidan Orchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidan Orchid Hotel Singapore - Faciliteter Orchid Hotel Singapore - Badrum Orchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidan Orchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidan Orchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidan Orchid Hotel Singapore - Gästrum Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Lobby Orchid Hotel Singapore - Gästrum Orchid Hotel Singapore - Lobby Orchid Hotel Singapore - Gästrum
Orchid Hotel Singapore - Gästrum Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Gästrum Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Restaurang Orchid Hotel Singapore - Restaurang
Område: Chinatown/T. Bahru Antal rum: 272

Jan E. Reste med partner Sweden, den 8 januari 2015
Skåning

Läget WiFi utmärkt, bra utgångspunkt till det mesta i Singapore
Ganska bra förutom renoveringen på speciella våningar, det är Inte acceptabelt att man renoverar och för oväsen tills kl 22.00, ringde ner till receptionen kl 21.00 och påtalande detta man lovade tystnad omedelbart, det varade 15 minuter, sedan var det oväsen till ca 22.00. När man är i sådana här storstäder så brukar man vara ganska tidigt uppe, för att hinna med så mycket som möjligt under en i regel kort vistelse. Detta medför att man går och lägger sig ganska tidigt och så även för oss. Man vaknade av allt oväsen som renoveringen medförde, och detta gjorde att man vaknade 2 ggr samma kväll, detta medförde i sin tur en ganska sömnlös natt för mig och min fru. Dagen efter blev vi erbjudna ett annat rum på ett annat plan, det hade inneburit ytterligare tid på hotellet, vi tackade nej, Htl gästerna blir alltid lidande, medans hotellet vinner på sina utlägg. Det hade känts bättre om man hade blivit erbjuden en Middag istället, men ack Nej. Jan Eric Hall
Goran J. Reste med partner Sweden, den 1 januari 2015
Betyg 150105

Läget, poolen
OK
Helena S. Familj med småbarn Sweden, den 3 april 2012
bra läge i kanten av chinatown

supersköna sängar, nära till mrt
Vi checkade in väldigt sent och nattreceptionisten ville nästan inte släppa in oss då vi bara hade en e-voucher. Han var allmänt ohjälpsam. Annars gillade vi hotellet mycket. Stort rum, vi hade en svit. Stor pool, bra frukost. 50 m till mrt med några minuters färd till sentosa eller orchard road. 5 min promenad till maxwell foodcourt, billig och god mat.
Zhengchang N. Ensamresenär Singapore, den 26 januari 2015
Good location but moderate condition

Near MRT station, lots of food options, and free wifi
Staff are quite nice, but room conditions are not so good considering it's a relatively new hotel.
Wiwat T. Gruppresenär Thailand, den 26 januari 2015
Good location.Not so clean. Not nice staff.

location ok but nearest train station no escalator. The room has stinky smell and carpet is dirty. Reception staff always ignore guess.
Renato M. Familj med äldre barn Philippines, den 25 januari 2015
Orchid Hotel Comfort

The best three things in Orchid Hotel are location, cleanliness and good staff.
We had a pleasant stay in the hotel, the rooms were very spacious and the housekeeper did a good job of cleaning our rooms and providing our daily bathroom supplies. The maintenance crew was very prompt to attend to our needs. We will definitely go back to this hotel.
Shawn L. Reste med partner China, den 25 januari 2015
Good location and service.

Good location, clean and good service
Trip
Thi H. Familj med småbarn Vietnam, den 24 januari 2015
Nice hotel

Very good location . 3 min. to RMT. Large room with well equipped.
Beryl W. Ensamresenär Australia, den 24 januari 2015
Needs a comfort lounge for after 10 pm

Staff were nice
Ok
Lynette M. Reste med partner Australia, den 21 januari 2015
Door would not lock but promptly fixed

Close to Chinatown
Very comfortable, quiet room on 17 floor.. Visited botanical gardens, zoo and Marina gardens. Trains easy to use. Chinatown easy walk away.

Orchid Hotel SingaporeOrchid Hotel Singapore - PoolOrchid Hotel Singapore - PoolOrchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidanOrchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidanOrchid Hotel Singapore - FaciliteterOrchid Hotel Singapore - BadrumOrchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidanOrchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidanOrchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidanOrchid Hotel Singapore - GästrumOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - LobbyOrchid Hotel Singapore - GästrumOrchid Hotel Singapore - LobbyOrchid Hotel Singapore - GästrumOrchid Hotel Singapore - GästrumOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - GästrumOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - GästrumOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - GästrumOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - Hotellet från utsidanOrchid Hotel Singapore - LobbyOrchid Hotel Singapore - BadrumOrchid Hotel Singapore - BadrumOrchid Hotel Singapore - GymOrchid Hotel Singapore - RestaurangOrchid Hotel Singapore - GymOrchid Hotel Singapore - Gästrum