Pacific Hotel

No.108 West Nanjing Road, Huangpu - Folkets torg & södra Bund, Shanghai, Kina (Visa karta)

Pacific Hotel Shanghai - Faciliteter Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Mötesrum Pacific Hotel Shanghai - Hotellet från utsidan Pacific Hotel Shanghai - Mötesrum Pacific Hotel Shanghai - Hotellet från insidan Pacific Hotel Shanghai - Lobby Pacific Hotel Shanghai - Hotellet från insidan Pacific Hotel Shanghai - Hotellet från utsidan Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum
Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum Pacific Hotel Shanghai - Faciliteter Pacific Hotel Shanghai - Hotellet från utsidan Pacific Hotel Shanghai - Badrum Pacific Hotel Shanghai - Gästrum
Område: Huangpu - Folkets torg & södra Bund Antal rum: 171

Christel A. Reste med partner Sweden, den 24 februari 2013
Mycket bra läge

Läget är perfekt. Rummet ok.
Perfekt läge för utflykter, museer mm. People´s Park med museer och metro på andra sidan gatan.
Restaurangtips: Indisk restaurang: Kebabs on the grille
Mats J. Affärsresenär Sweden, den 25 oktober 2012
Toppen läge

Nära till allt i gammalt anrikt hotell
Jag uppgraderade mitt rum så jag fick utsikt mot Nanjing Road och hade en skön vistelse med nära till shopping och upplevelser.
Lars-Gosta A. Reste med partner Sweden, den 16 maj 2012
Utmärkt läge men ingen AC mellan 00.00-17.00

Modernt hotell i gammal stil
Pacific hotell ligger bra till för så gott som allt. Peoples park ligger på andra sidan gatan och parken är en oas för såväl boende som turister. I parken ligger även Shanghais museum som är värt ett besök, gratis inträde. 15-20 minuters prommenadoch du är ner på the Bund som är ett härligt prommenadstråk så väl dag som kväll. Vi prommenderade för det mesta men då orken tröt tog vi ta t-banan hem, finns en uppgång precis vid hotellet. En mängd shoppingställen finns i hotellets närhet
Restaurangtips: I peopels park finns en restuarang, Barbarosa, ett trevligt ställe för en drink, happy hour mellan 17-20.
Claes-Goran L. Reste med partner Sweden, den 9 april 2012
Utmärkt läge och trevlig personal

Hotellets läge och trevlig personal. Hotellet hade en gammal stil som vi gillade. Bra pris.
vi var i shanghai i tolv dagar och bodde hela tiden på samma hotell. hotellets läge var utmärkt, rummen lagom stora och allt till ett bra pris. vi var uppe i restaurangen ett par mornar och åt frukost men den var inget vi rekommenderar. frukosten såg "grå" ut och det var brist på färsk frukt och jougurt. frukosten var inte värt sitt pris. städningen på rummen var också sådär. vi fick efter en vecka säga till om att få lakarnen bytta i sängarna. men varje dag fick vi rena handukar. personalen var trevlig och på hotellet fanns det mesta man behöver. saknade dock ett gym. precis i anslutning till hotellet finns en frisörsalong som har ryktet av sig att vara ett av de bästa i stan.
Tips om shopping: Hotellet ligger väldigt centralt och shopping finns runt om. Vägg i vägg med hotellet ligger ett stort varuhus och inte långt där i från till höger om entren ligger den berömda gågatan.Feikmarknader finns det också gott om. Är du ute för att shoppa ligger hotellet perfekt.
Susanne J. Affärsresenär Sweden, den 27 april 2011
Fint gammalt hotell med jättebra läge

trevlig personal
Läget är perfekt vid peoplesquare,Mycket seviceinriktad personal
Marc C. Affärsresenär Philippines, den 16 september 2014
Room was not cleaned

location
We arrived in Shanghai late in the afternoon and got to the hotel where we would be spending just a night leaving very early in the morning to catch our flight. They gave us a room in the back on the 3rd floor which was fine since we were staying briefly but they did not clean the room especially the bathroom.
Giovie L. Affärsresenär Philippines, den 13 september 2014
good interior

interior, staff, rooms
the hotel is cozzy. i like their rooms. it was spacious. they also have good western food
Mark C. Affärsresenär Philippines, den 13 september 2014
Poor Internet

Location
Basically the internet was slow and kept disconnecting.
Lolita L. Familj med småbarn Indonesia, den 10 september 2014
Good Location

Good location
Overall Ok
Tan S. Affärsresenär Malaysia, den 25 augusti 2014
Good location

Good nice n safe
Good

Pacific Hotel ShanghaiPacific Hotel Shanghai - FaciliteterPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - MötesrumPacific Hotel Shanghai - Hotellet från utsidanPacific Hotel Shanghai - MötesrumPacific Hotel Shanghai - Hotellet från insidanPacific Hotel Shanghai - LobbyPacific Hotel Shanghai - Hotellet från insidanPacific Hotel Shanghai - Hotellet från utsidanPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - GästrumPacific Hotel Shanghai - FaciliteterPacific Hotel Shanghai - Hotellet från utsidanPacific Hotel Shanghai - BadrumPacific Hotel Shanghai - Gästrum