Pensiri House

112 Moo 5,Saku ,Naiyang Beach, Thalang, Naiyang / Naithon, Phuket, Thailand 83110 (Visa karta)

Pensiri House Phuket - Gästrum Pensiri House Phuket - Gästrum Pensiri House Phuket - Faciliteter Pensiri House Phuket - Gästrum Pensiri House Phuket - Gästrum Pensiri House Phuket - Entré Pensiri House Phuket - Sevärdheter i närheten Pensiri House Phuket - Faciliteter Pensiri House Phuket - Faciliteter Pensiri House Phuket - Omgivningar Pensiri House Phuket - Fritidsfaciliteter Pensiri House Phuket - Restaurang Pensiri House Phuket - Balkong/terrass Pensiri House Phuket - Balkong/terrass Pensiri House Phuket - Omgivningar Pensiri House Phuket - Lobby
Pensiri House Phuket - Faciliteter Pensiri House Phuket - Lobby Pensiri House Phuket - Faciliteter Pensiri House Phuket - Faciliteter Pensiri House Phuket - Faciliteter Pensiri House Phuket - Hotellet från insidan Pensiri House Phuket - Badrum Pensiri House Phuket - Badrum Pensiri House Phuket - Badrum Pensiri House Phuket - Hotellet från insidan Pensiri House Phuket - Faciliteter Pensiri House Phuket - Butiker
Område: Naiyang / Naithon Antal rum: 7

Arne N. Reste med partner Sweden, den 1 januari 2015
Transferläge

Närheten till flygplatsen, priset, rent och välstädat
Ett perfekt hotell att bo på sista natten före morgonflygning från Phuket. Nära till beachen som är helt okej för ett par dagar.
Madeleine F. Ensamresenär Sweden, den 30 januari 2013
Ok hotell

Trevlig personal
Inte mycket frukost att välja på men restaurangerna ligger bara 5 min därifrån
Lars-Ake A. Reste med partner Sweden, den 12 januari 2013
Helt okey

Rent o billigt, nära flygplatsen.
Långt o gå till frukost, ända nere vid huvudgatan, men en promenad skadar väl inte.
Kicki C. Reste med partner Sweden, den 31 december 2012
Enkelt hotell

AC och Kylskåp
detta var ett enkelt hotell med ac och kylskåp på rummet. det fanns en affär i anslutning till hotellet där man kunde hyra moppe för en billig peng, bath för en heldag. hotellet erbjöd frukost men vi åt aldrig där för atmosfären kunde varit bättre. däremot så fick man en kupong för att få 20% rabatt på maten på en speciell restaurang nere vid stranden (komer dock inte ihåg namnet). personalen var mycket trevlig på hotellet. vi var här i 4 nätter och fick nästan lite "lappsjuka", tyvärr så finns det inte så mycket att göra i nai yang.
Restaurangtips: Alla restauranger låg nere vid stranden, där dom dukade upp bord nästan ända ner till vattenbrynet.
Torben S. Reste med partner Sweden, den 13 april 2012
Litet trevligt guesthouse, nära till flygplatsen.

Hotellets litenhet och den minimarket som låg på bottenvåningen
Vi stannade de två sista nätterna på Phuket innan vi skulle vidare till Sverige. Vi valde Pensiri på grund av närheten till flygplatsen. Rummet var helt ok och frukosten likaså. Hotellet ligger 5 minuters promenad från stranden. Vi tycker att det passade oss perfekt för "transferövernattning" innan hemresan och skulle nog kunna tänka oss att välja det igen, ifall våra resplaner någon gång i framtiden skulle ta sig samma väg igen.
Per G. Ensamresenär Sweden, den 29 februari 2012
Mycket prisvärt

Fräsht
stort rum med dusch,lite dålig belysning i badrummet och inget varmvatten vid handfatet.god tillgång på varmvatten i duschen. stor balkong. rena sängkläder och handdukar. väl fungerande ac. safebox ( som dock stod lös i garderoben!). bodde bara två nätter som en " mellanlandning " men ser inga problem att bo där längre tid. 5 min gångväg till strander & restauranger via en genväg som dock är mycket dåligt upplyst vid mörker. som helhet ett mycket prisvärt boende.
Lizette L. Ensamresenär Sweden, den 14 januari 2012
Nära till stranden och fräscha rum

rent & fräscht, 5 min till stranden
Pensiri house var utmärkt för mig som stannade 2 veckor själv. Rent och fräscht rum med egen toalett ac och tv. Även minimarket i samma byggnad och tillgång till frukost. Bara 5 minuter gångväg till stranden där du även får 10% rabatt på notan på Phen´s restaurang eftersom du bor på pensiri house.
Nicole P. Gruppresenär Canada, den 10 januari 2015
2 Night Stay

close proximity to beach, airport and restaurants
Great short stay at Pensiri House. Room was clean and spacious. Staff was pleasant.
Esther B. Gruppresenär Austria, den 8 januari 2015
Good for stopover

Location (near airport, 200m to beach), money-value, staff
We ha da great one Night stay. Perfect for staying one Night before You Need to catch your flight at Phuket airport (200 Bath for transfer from hotel to Airport, Ride takes about 10 Minutes)
Adam J. Reste med partner Canada, den 30 december 2014
friendly and accomidating staff, great location

very clean. great location 5 minute walk from quiet beach. convenice store downstairs run by owner.
Great. We arrived early, room was not quite ready so they stored our luggage and gave us directions to the beach and suggested their resteraunt 'phens' and gave us a 10% off coupon. When arriving back after lunch we wanted to change to another room with different style bed, they allowed us to see every available room and choose the one we wanted. I got a little hungry late at night, they have a convenience store run by the owners downstairs, which has a little of everything. The hotel is located 5 minute walk away from the beach and 5 minute walk away from some good restaurants towards town. Upon leaving, we had a late flight, they let us stay in he room as long as possible and called us a taxi upon leaving. Felt safe to leave our luggage while going out for our last dinner before heading to airport, a 10 minute taxi ride away to phuket airport. Will stay here everytime we go to phuket.

Pensiri House PhuketPensiri House Phuket - GästrumPensiri House Phuket - GästrumPensiri House Phuket - FaciliteterPensiri House Phuket - GästrumPensiri House Phuket - GästrumPensiri House Phuket - EntréPensiri House Phuket - Sevärdheter i närhetenPensiri House Phuket - FaciliteterPensiri House Phuket - FaciliteterPensiri House Phuket - OmgivningarPensiri House Phuket - FritidsfaciliteterPensiri House Phuket - RestaurangPensiri House Phuket - Balkong/terrassPensiri House Phuket - Balkong/terrassPensiri House Phuket - OmgivningarPensiri House Phuket - LobbyPensiri House Phuket - FaciliteterPensiri House Phuket - LobbyPensiri House Phuket - FaciliteterPensiri House Phuket - FaciliteterPensiri House Phuket - FaciliteterPensiri House Phuket - Hotellet från insidanPensiri House Phuket - BadrumPensiri House Phuket - BadrumPensiri House Phuket - BadrumPensiri House Phuket - Hotellet från insidanPensiri House Phuket - FaciliteterPensiri House Phuket - Butiker