Mitt konto (logga in)

Rex Hotel Saigon

141 Nguyen Hue Boulevard, District 1, Dist. 1 - Dong Khoi, Ho Chi Minh-staden, Vietnam (Visa karta)

Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Badrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum
Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Badrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Gästrum Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Badrum
Läge: Dist. 1 - Dong Khoi Antal rum: 286

9,2
Birgitta L. Familj med äldre barn Sweden, den 2 januari 2014
Lyxig familjesemester

Läget, frukostbuffen och rummet
Fantastisk upplevelse! Kände historiens vingslag när vi satt i takbaren och åt en exellent frukostbuffe. Blev uppgraderar och fick en våning med två rum.
Kent L. Affärsresenär Sweden, den 27 juli 2013
Rent snyggt och bekvämt

Bra läge, bekväma sängar och bra frukost
Bra mottagande och bekvämt boende. Ligger nära många attraktioner och sevärda/besöksvärda platser. Bra frukost och bekväma sängar. Tillmötesgående service och rent hotell.
Christina H. Familj med äldre barn Sweden, den 26 juli 2013
centralt klassiskt hotell

historisk, centralt och säkert
ligger i turistområde och nära till många sevärdheter. uppmärksam och trevlig personal som tipsade om turistattraktioner och informerade om säkerhet i staden. restaurangen på takterassen med liveuppträdande är mysig att avsluta dagen på.
Kari L. Reste med partner Sweden, den 15 mars 2013
Helt fantastiskt och ska tillbaka igen nästa år !

Fantastisk personal , grymt bra rum och en väldigt fin utsikt från rooftopbar över stan !
Min vistelse på hotellet var helt suverän och jag ska garanterat tillbaka igen nästa år ... har absolut inget att klaga på !
Carl-Magnus H. Familj med äldre barn Sweden, den 7 mars 2013
Klassiskt hotell

Stark nutidshistorisk känsla och beläget i absoluta centrum
Hotellet hade fina stora och tysta rum. Atmosfären från tidigt 1900-tal och från krigsåren förefaller väl bevarad på ett positivt sätt. Den berömda takbaren var visserligen dyr men levde upp till sitt rykte. Välsmakande frukost med mycket att välja på. Jag åker gärna dit igen om jag ska till HCMC.
Annika M. Reste med partner Sweden, den 6 mars 2013
Femstjärnigt hotell

Frukosten, personalens bemötande, poolen!
Otroligt fint bemötande av personalen. Poolen på taket räddningen i ett hett Saigon. Fantastiska drinkar i baren på taket.Bra gym! Det bästa var en fantastisk frukost, det fanns allt! Absolut allt för alla !!
Sofia L. Reste med partner Sweden, den 8 februari 2013
Mycket bra hotell och nära till allt

Frukosten, rummen, läget
det var andra gången vi besökte rex hotel och allt var väldigt bra. förra gången bodde vi i gamla delen och nu i nya delen- en enorm skillnad till det bättre vad gäller standard. men det var ändå intressant att ha bott i den äldre delen pga av dess historia.nu verkar de renovera den gamla delen. när vi var där stördes vi dock inte alls av något byggnads arbete. rex ligger bra till och som alltid väldigt bra frukost - mysigt att sitta och se ut över ho chi minh över en gigantisk frukost. rent och bra utrustade rum med sköna sängar, badkar och separat dusch. bra service- de är inne och fixar till under dagen.
Tips om att göra på hotellet: Ta en drink på Roof-top bar och titta ut över stan.
Ola S. Familj med äldre barn Sweden, den 5 januari 2013
Fantastiskt hotell med historiskt vingslag

God service, fina rum
Vi bodde med våra tre tonåringar två nätter på Rex hotel. En fantastisk vistelse och man känner av historien utan att det känns dammigt. Det finns information om hotellets historia och också massor med fotografier överallt. Vi bodde i Old wing och tyckte att det var mycket fint.
Johan D. Reste med partner Sweden, den 5 november 2012
Bra hotell med bra läge.

Bra hotell med bra läge.
Hotellet ligger bra till i centrum av district ett. Nära till sevärdheter, restauranger med mera. Hotellet känt för sin fina utomhusbar "Rooftop garden" som är ett populärt stopp för många besökare i Saigon. Bodde i fin svit men den har nog några år på nacken. Verkade pågå renovering av en del av rummen under min vistelse där men det störde inte nämnvärt. Mycket bra frukost, provade aldrig middag på hotellet eftersom det finns så många andra restauranger i närheten. Tillgång till bra gym på våning 5, där finns även swimmingpool. Hotellet erbjuder hjälp med bokning av olika tourer men vill man spara pengar är det bättre boka själv direkt från de olika tourföretagen. Hotellet lägger på cirka 10 dollar på priset jämfört med om du bokar själv. Kan varmt rekommendera detta hotell med sin trevliga personal.
Olof N. Reste med partner Sweden, den 30 augusti 2012
En fläkt av den fina världen

Bra rum och enastående utsikt från Elephant Bar
Här upplevde vi en stund i den fina världen. Perfekt läge, bra frukost. Poolen lite liten men samtidigt var det aldrig mycket folk så det blev inte trångt.

Rex Hotel Saigon Ho Chi Minh-stadenRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - BadrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - BadrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - BadrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GästrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - LobbyRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - ReceptionRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Hotellet från insidanRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - LobbyRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - ReceptionRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - CaféRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - SpaRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - RestaurangRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - CaféRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - CaféRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Pub/loungeRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - CaféRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - PoolRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - PoolRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - GymRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Hotellet från insidanRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - MötesrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - MötesrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - MötesrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - MötesrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - MötesrumRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - FestvåningRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - FaciliteterRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - FaciliteterRex Hotel Saigon Ho Chi Minh-staden - Utsikt