arrow-up-icon Tjäna poäng till ditt lojalitetsprogram!
Tillbaka till hotellinfo

• Mat/Middag 8,1

9 Carl-Magnus H.
11 mars 2013
Klassiskt hotell
Stark nutidshistorisk känsla och beläget i absoluta centrum
Hotellet hade fina stora och tysta rum. Atmosfären från tidigt 1900-tal och från krigsåren förefaller väl bevarad på ett positivt sätt. Den berömda takbaren var visserligen dyr men levde upp till sitt rykte. Välsmakande frukost med mycket att välja på. Jag åker gärna dit igen om jag ska till HCMC.

9 Sofia L.
12 februari 2013
Mycket bra hotell och nära till allt
Frukosten, rummen, läget
det var andra gången vi besökte rex hotel och allt var väldigt bra. förra gången bodde vi i gamla delen och nu i nya delen- en enorm skillnad till det bättre vad gäller standard. men det var ändå intressant att ha bott i den äldre delen pga av dess historia.nu verkar de renovera den gamla delen. när vi var där stördes vi dock inte alls av något byggnads arbete. rex ligger bra till och som alltid väldigt bra frukost - mysigt att sitta och se ut över ho chi minh över en gigantisk frukost. rent och bra utrustade rum med sköna sängar, badkar och separat dusch. bra service- de är inne och fixar till under dagen.

8,3 Ola S.
15 januari 2013
Fantastiskt hotell med historiskt vingslag
God service, fina rum
Vi bodde med våra tre tonåringar två nätter på Rex hotel. En fantastisk vistelse och man känner av historien utan att det känns dammigt. Det finns information om hotellets historia och också massor med fotografier överallt. Vi bodde i Old wing och tyckte att det var mycket fint.

9,3 Johan D.
11 november 2012
Bra hotell med bra läge.
Bra hotell med bra läge.
Hotellet ligger bra till i centrum av district ett. Nära till sevärdheter, restauranger med mera. Hotellet känt för sin fina utomhusbar "Rooftop garden" som är ett populärt stopp för många besökare i Saigon. Bodde i fin svit men den har nog några år på nacken. Verkade pågå renovering av en del av rummen under min vistelse där men det störde inte nämnvärt. Mycket bra frukost, provade aldrig middag på hotellet eftersom det finns så många andra restauranger i närheten. Tillgång till bra gym på våning 5, där finns även swimmingpool. Hotellet erbjuder hjälp med bokning av olika tourer men vill man spara pengar är det bättre boka själv direkt från de olika tourföretagen. Hotellet lägger på cirka 10 dollar på priset jämfört med om du bokar själv. Kan varmt rekommendera detta hotell med sin trevliga personal.

9,7 Olof N.
05 september 2012
En fläkt av den fina världen
Bra rum och enastående utsikt från Elephant Bar
Här upplevde vi en stund i den fina världen. Perfekt läge, bra frukost. Poolen lite liten men samtidigt var det aldrig mycket folk så det blev inte trångt.

9,7 Kristina E.
01 augusti 2012
Hotell med anor
Hotell med toppläge, härlig historia, sköna sängar, trevlig personal
Kan varmt rekommenderas, allt jättebra förutom att det gamla poolområdet borde fixas till.

10 Anna L.
01 maj 2012
Vackert hotell med bästa läget
Det här hotellet har allt man kan önska
Ett mycket vackert hotell med serviceinriktad och proffsig personal. Takbar, 2 st. pooler på taket, ett riktigt bra gym. Frukosten är en dröm i sig. Hotellet ligger i hjärtat av distrikt 1 och det är ett stenkast till de flesta sevärdheter. Mycket folk i omlopp men inget som stör på något sätt. Flera restauranger att välja på och ingen av dem gör en besviken. Drinkarna uppe på takbaren är riktigt bra och nästan varje kväll spelas det livemusik.

10 Anita P.
25 april 2012
Flott hotell med lyxkänsla
Fint bemötande, bra frukost, bra läge
Vi kände oss lyxiga och det var en härlig avslutning på vår Vietnamresa. Härligt med pool och bar på taket!

9,3 Maria W.
09 april 2012
Historiskt hotell
Atmosfär!! Man känner historians vingslag i korridorerna. Mycket fin service!
3:e gången vi bor på Rex, och alltid lika nöjda!! Historiskt hotell med atmosfär. Mycket tillmötesgående personal. Underbar frukost. Rymliga rum med breda sängar, dock lite fuktigt på rummen. Centralt.

9,3 Pia S.
03 april 2012
Bästa valet i Saigon
Toppservice, toppläge!
Detta är det absolut bästa läge man kan ha i staden. Nära till shopping och det som man vill se. Hotellet är trevligt, och om man är barnfamilj om väljer svit istället för dubbelrum behöver man ingen extrasäng. Vi brukar bo i gamla delen, men är noga med att få en svit med Cityview. Vi har haft vänner som lämnat saker till oss på hotellet, vi har själva glömt bort detta, men sex veckor senare när vi har checkat in har vi fått våra saker.