Royal Hotel

Estrada Da Vitoria 2-4, Macau City, Macao (Visa karta)

Royal Hotel Macao - Gästrum Royal Hotel Macao - Gästrum Royal Hotel Macao - Gästrum Royal Hotel Macao - Svit Royal Hotel Macao - Svit Royal Hotel Macao - Badrum Royal Hotel Macao - Badrum Royal Hotel Macao - Badrum Royal Hotel Macao - Hotellet från utsidan Royal Hotel Macao - Hotellet från utsidan Royal Hotel Macao - Hotellet från utsidan Royal Hotel Macao - Reception Royal Hotel Macao - Lobby Royal Hotel Macao - Pub/lounge Royal Hotel Macao - Restaurang Royal Hotel Macao - Restaurang
Royal Hotel Macao - Café Royal Hotel Macao - Mötesrum Royal Hotel Macao - Festvåning Royal Hotel Macao - Restaurang Royal Hotel Macao - Pool Royal Hotel Macao - Pool Royal Hotel Macao - Gym
Område: Macau City Antal rum: 380

6,9
Anders J. Familj med äldre barn Sweden, den 8 april 2013
övernattning mellan flyg och färja till Hong-Kong

bra läge, renheten och prisklassen
Det var en kort vistelse i ett rent och prisvärt hotell med tillmötesgående personal.
Lars W. Affärsresenär Sweden, den 19 november 2012
trevligt hotell med bra läge

Snyggt och rent, trevlig personal
På besök för Grand Prix Macau,accepteabelt gångavstånd till mer centrala delar av staden. bra gratis shuttle.
Restaurangtips: The Steak på Grand Lisboa
Per W. Reste med partner Sweden, den 22 oktober 2012
Bra hotell med nära till Casinon

Rummen
Bra hotell med bra priser. Dom har ävan ett litet casino utan personal.
Helen C. Reste med partner Sweden, den 6 juli 2012
Centralt men långt ifrån kasino

Trevlig och hjälpsam personal. Rena och fina rum.
Incheckningspersonalen var väldigt trevliga. Vi bodde på ett premium rum och rummet var fint och rent. Tyvärr saknade jag en slang till duschen, det var en sådan som var fastmonterad i väggen. Trådlös wifi finns endast i lobbyn. Hotellet har bussar som åker till olika sevärdheter och kasinon, de går två gånger per dag. Vi köpte entré biljetter till Macau Tower på hotellet eftersom det var 20 MOP(macau valuta) billigare än att köpa på plats. Hotellet har personal som hjälper till med transfer och ger turistinformation till hotellets gäster. De har karta över Macau som man kan få gratis. Det fanns både kinesiskt och västerländsk frukost, dock mer av den kinesiska. Restaurangen där frukosten skulle vara höll på att renoveras så vi fick äta frukost i en annan restaurang på hotellet som inte alls var lika fint eller lika stort. Macau är litet så det är gångavstånd till kultur och historiska sevärdheter om man inte har något emot att promenera. Taxi till andra sidan av vattnet där de kända och stora hotellen finns ( ex. The Venetian och City Of Dreams) kostar ca 45-60 MOP. Inget extraordinärt att anmärka, det var ett bra hotell för priset. Observera att det är stor skillnad på standard på fem-stjärniga hotell i Macau.
Bo K. Familj med äldre barn Sweden, den 7 februari 2012
Good hotel and location

Good location
Bra standard, trevlig personal och bra läge.Bra mat
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Kolla in casinona
Fernando Y. Familj med äldre barn Sweden, den 12 juli 2011
Elegant hotell med bra service

Bra service, trevlig personal, kostnadsfritt internet i rummet (kabel), fräscht rum & badrum.
Hotellets läge är ganska bra, det är ganska nära till de turistiska målen i Macau-ön. Mottagandet var mycket bra, och personalen väldigt trevlig som samtidigt gav bra service. Hotellet har bussar som går regelbundet till t.ex. Macau Tower och den går även från färjeterminalen till hotellet, stort plus. Internet ingår i rumskostnaden och är även det väldigt positivt. Hotellet har ett litet cafe/konditori samt en restaurang, hann tyvärr ej testa dessa, men det finns. Annars så fick man en ganska häftig vy över det gamla Macau från hotellrummet. Om jag skulle åka tillbaka till Macau skulle jag välja detta hotell igen.
Carl J. Ensamresenär Sweden, den 22 november 2010
Royal Hotel,

läge och pris
ok hotel med bra läge för priset,bra läge för nära till nöjesliv och bra krogar.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Bra hotel med gångavstånd till det mesta 5 minuters promenad i från Grand Lisboa Bra shutle till och från färjeterminalen hela dagen.Hotelet har ett litet och tråkigt casino vilket medför att det är ganska lungt men Macau pulsen är bara ett stenkast bort,så som helhet så är det ett bra val om man inte vill lägga pengarna på hotelrum utan sparar dem till macaus nöjesliv om pengar inte är en begränsande faktor rekomenderas wynn som även rekomenderas som besöksmål bra restauranger,bra casino och bra läge.Restaurangen the Kitchen rekomenders varmt om ni gillar Bra kött och strålande viner ligger på 3 våningen i grand lisboa
Nikolaos K. Ensamresenär Greece, den 28 april 2010
Bra hotel

Bra läge, Internet, rum, tv-kanaler.
Jag bodde här ca 2 månader innan. Allt lika bra och nu stördes jag dessutom inte av nån ombyggnation på morgonen. Ligger mitt i centrum, nära till det mesta. Bra utbud av tv-kanaler, flera med fotboll. Internet gratis och fungerar utmärkt. Litet casino som är öppet 24h. Liten pool inomhus och några motionsband som jag aldrig provade. Prova aldrig heller maten på hotellet.
Tips: Historiska centrum, milk tea och casinon. 3 höjdare i Macau.
Urban J. Ensamresenär Sweden, den 31 mars 2010
Återkommer igen

Fräscht
Trevliga o hjälpsamm personal, mycke fina rum. Buffemat med de mesta så man blir garanterad mätt till ett bra pris. Kommer lite ifrån casinona men ändå bara 3 min taxi ifrån casinocentrum.
Lars J. Reste med partner Sweden, den 15 mars 2010
Bra Hotel till bra pris

Rent och fräsht
Hotelet är verkligen prisvärt och ligger jätte bra till. Personalen var jätte trevlig och hjälpsamma. Vi skulle lätt tänka oss att åka tillbaka och bo på samma ställe igen.Vi blev upgraderade så vi fick ett jätte stort och fint rum, och det var inga problem och bli de. Det går små bussar mellan båten och hotelet som är gratis, så det var bara att säga till personalen så säger dom till när den kommer nästa gång. Frukosten var helt ok, den var stor men det var endå inte så stor utbud. Men helt okej för det priset, för upplevde inte att det fanns så många bra frukost ställen annars runt på ön. Men vi blev inte helt nöjda med mat tips från hotelet, så jag skulle rekomendera att åka till casino områderna för att äta mat. Man måste tänka på att om man ska till casionoa så blir det mycket taxi resor för det är en bit imellan, men för att turista så är det bara att gå och se alla sevärdig heter.

Royal Hotel MacaoRoyal Hotel Macao - GästrumRoyal Hotel Macao - GästrumRoyal Hotel Macao - GästrumRoyal Hotel Macao - SvitRoyal Hotel Macao - SvitRoyal Hotel Macao - BadrumRoyal Hotel Macao - BadrumRoyal Hotel Macao - BadrumRoyal Hotel Macao - Hotellet från utsidanRoyal Hotel Macao - Hotellet från utsidanRoyal Hotel Macao - Hotellet från utsidanRoyal Hotel Macao - ReceptionRoyal Hotel Macao - LobbyRoyal Hotel Macao - Pub/loungeRoyal Hotel Macao - RestaurangRoyal Hotel Macao - RestaurangRoyal Hotel Macao - CaféRoyal Hotel Macao - MötesrumRoyal Hotel Macao - FestvåningRoyal Hotel Macao - RestaurangRoyal Hotel Macao - PoolRoyal Hotel Macao - PoolRoyal Hotel Macao - Gym