Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel

CCP Complex, Roxas Boulevard Pasay, Manilabukten, Manilla, Filippinerna (Visa karta)

tidigare : Philippine Plaza Hotel
Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Hotellet från utsidan Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Gästrum Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Spa Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Trädgård Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Restaurang Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Festvåning Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Pub/lounge Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Pub/lounge Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Café Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Gym Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Spa Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Utsikt Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Faciliteter Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Buffé Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Restaurang Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Lekplats
Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Fritidsfaciliteter Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Gym Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Barnklubb Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Gästrum Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Festvåning Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Spa Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Pub/lounge Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Restaurang Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Restaurang Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Executive Lounge Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Mötesrum Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Mötesrum
Område: Manilabukten Antal rum: 609

8,5
8,5
Anders M. Familj med småbarn Sweden, den 8 januari 2013
Fantastiskt pool område och grymt bra gym

Lekplats för barnen
Stort hotell med öppna ytor och havet som brisar vid poolen, mycket avkopplande och mysigt, imponerande gym och service,bra lekplats för barnen, Vi gillade vår vistelse mycket !
Tips om att göra på hotellet: utnyttja fitness center och de duktiga instruktörerna! Prova pa Golf driving range och sla bollar ut i havet.
Torbjorn E. Reste med partner Sweden, den 18 december 2012
Mycket hög kvalitet

Hög kvalitet på allt, trevlig personal, fina rum med fantaskiska sängar
ett hotell som ger mycket kvalitet och lyx till ett bra pris! personalen är mycket hjälpsam och trevlig och hela hotellet lyckas inge en känsla av lyx, men utan att det blir för mycket eller obekvämt. frukosten kostar en del, men är verkligen värd pengarna! en helt fantastisk frukostbuffe - den bästa vi har varit med om! vi uppgraderade rummet så att vi fick både frukost och tillgång till snacksbuffe under dagen. härlig känsla att få ett glas mosserande innan man gick ner till middagen på kvällen... rummen är väldigt fina, rymliga, med ovanligt sköna sängar. vi kan varmt rekommendera detta hotell!
Tips om shopping: Mall of Asia ligger nära hotellet med bra shopping.
Ronny A. Reste med partner Sweden, den 12 januari 2012
Topphotell med perfekt läge och trevlig personal

Maten,rummet och det trevliga bemötandet
Vi är mycket nöjda med vår vistelse på hotellet och det kommer att bli ett minne för livet.
Gustaf E. Familj med småbarn Sweden, den 10 januari 2012
Fräscht och fint hotell nära flygplatsen

Bra service, härlig middagsbuffè. Fint poolområde.Endast några kvarter från Mall of Asia.
Vi valde hotellet för barnens skull för att de hade vattenrutschbanor i poolen. Väl på plats var inte barn under 12 år tillåtna att åka i dem. Det blev en stor besvikelse för våra barn eftersom de sett fram emot det.
Mika N. Reste med partner Sweden, den 17 december 2011
Ett perfekt hotell för oss som vill unna!

Det bästa med hotellet var bemötandet,renhet, lyx på hög nivå.
vi bodde på deluxrummet, vi uppgraderade oss till högre klass, vilket innebar att vi fick använda loungen på den 10 våningen, med vinprovning och mat och snacks nästan dygnet runt. ni som vill leva i lyx, unna er det bästa så är detta det bästa.
Tips om att göra på hotellet: Spa, bada och njuta av goda frukost/lunch och middag.
Roger K. Reste med partner Sweden, den 26 oktober 2011
manilas bästa

service,mat,poolområde,läge
bästa hotelet imanila enligt mig.trevligt resort liknande poolområde där man kan tillbringa soliga dagar,regnar det är det nära till moa och annan bra shopping.4 gånger har jag valt sofitel och kommer att tillbringa mer tid där,2 gånger har jag uppgraderat till club rum,lite dyrt men otroligt bra service.kan rekommendera detta till alla som vill ha det bekvämt och rent.
Benny N. Reste med partner Sweden, den 23 oktober 2011
Mycket Fint hotell

Mycket fina rum, mycket bra sängar, stora rum och utmärkt service
Sofitel hotell har det mesta fina rum och mycket sköna sängar. Vi uppgraderade oss till club million medlm och fick äta ,frukost,snacks och kvällssnacks hur mycket vi ville, dessutom fick man dricja vad man ville från juicde,läsk, öl,vin m.m Det är relativt dyrt ,men får vad man betalar för...vi kommer gärna tillbaks.
Ronnie P. Reste med partner Sweden, den 22 juli 2011
Perfekt hotell

Utmärkt service
allt till belåtenhet snabb in och ut checkning perfekt service bekväma sängar bäddservice på kvällen bra rumsservice med bra mat kanske lite stora potioner snabb taxiservice och buss till ett stort shoppingsenter egen frukost restaurang på 10 våningen toppen!!
Michael J. Familj med äldre barn Sweden, den 16 juli 2011
Mysigt hotel

det bästa var faktiskt restaurangen och flygtransfern
hotellet var riktigt mysigt i sitt läge som var nära till stranden och märligt mysiga rumssektioner. vi hyrde tre superiorrum på detta 3-stjärniga hotell under 8 nätter endast för att det hade luftkonditionering. vi hade det mysigt på vår "egna" gård, nära till havet men ändå lite i skymundan vilket bara är bra då nattlivet inte på något sätt störde. rumen var väl inte det man kan vänta sig av ett 3-stjärningt hotell, utan standarden var närmare ett 2-stjärningt hotell. vi hade bland annat stopp i toaletten som var snabbt ordnat, men tre stopp på en vecka är lite väl mycket. städningen var absolut inte den bästa, det var faktiskt lite skitigt. ytterdörren stod och slog i vinden på både natten och dagen. personalen var riktigt trevlig, vänlig och alltid med ett leende på läpparna de lyfte faktiskt vistelsen. som en dag när vi skulle ordna med flygtransfern in till kalibo, inga problem det ordnar vi och det fungerade utmärkt hela vägen till kalibo. min svärmor var med och hon är lite krasslig, inga problem personalen hjälpte till mer är gärna, med att få svärmor till restaurangen. de dagar hon inte kunde ta sig till restaurangen så ordnades det med skjuts. restaurangpersonalen var utmärkt likson maten, vi provade andra och dyrare restauranger men alla andra var faktiskt sämre. maten var utmärkt synd bara att allt kött för det mesta var slut. sonen är allergisk mot ägg, mjölk, jordnötter samt soya. inga problem det löste personalen. det som var negativt var menyn, den var för tunn både frukost och den vanliga menyn. de dagar svärmor inte kunde ta sig till restaurangen så ordnades det med rumsservice. detta trots att det normalt inte görs.
Kurt R. Familj med äldre barn Sweden, den 27 februari 2011
Lungt och bra läge

Rent och propert över allt
Det enda jag har att anmärka på är att det inte finns CNN på satelit TV det är hotelledningen som tagit bort CNN och inte att jag inte kunde tuna in kanalen.I övrigt finns inget att anmärka på.

Sofitel Philippine Plaza Manila Hotel ManillaSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Hotellet från utsidanSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - GästrumSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - SpaSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - TrädgårdSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - RestaurangSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - FestvåningSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Pub/loungeSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Pub/loungeSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - CaféSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - GymSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - SpaSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - UtsiktSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - FaciliteterSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - BufféSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - RestaurangSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - LekplatsSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - FritidsfaciliteterSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - GymSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - BarnklubbSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - GästrumSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - FestvåningSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - SpaSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Pub/loungeSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - RestaurangSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - RestaurangSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Executive LoungeSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - MötesrumSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - MötesrumSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - FestvåningSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Executive LoungeSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - CaféSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - BufféSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - MötesrumSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - BufféSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - RestaurangSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - RestaurangSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - MötesrumSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - BufféSofitel Philippine Plaza Manila Hotel Manilla - Pub/lounge