Somerset West Lake Serviced Residences

No.254 D Thuy Khue, Tay Ho District, Tay Ho-distriktet - West Lake / Nghi Tam, Hanoi, Vietnam (Visa karta)

Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gym Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Svit Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Restaurang Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Svit Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Utsikt Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Utsikt Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gym Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Lekplats
Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Utsikt Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Pool Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Entré Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Entré Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Hotellet från utsidan Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Lobby Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Restaurang Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Lobby Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Hotellet från insidan Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Restaurang Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Trädgård
Område: Tay Ho-distriktet - West Lake / Nghi Tam Antal rum: 90

6,2
Daniel L. Reste med partner Sweden, den 18 februari 2013
Stora rum, bra läge - men något dyrt

Receptionen talar bra engelska, gratis wi-fi, bra frukost, ligger utanför "old quarters"
Hotellet ligger utmärkt i vårt tycke. Vi hade ganska låga förväntningar på hotellet men väl på plats blev vi positivt överraskade. Extremt stor yta att bo på, med tv, dvd, kök, kyl, frys osv. Hotellet är ett "business" hotell i det avseende att inga vietnameser får vistas på hotellet på kvällarna. De talar bra engelska och är väldigt hjälpsamma. Vi trivdes väldigt bra här. Dessutom ligger det en bit från old quarters där alla turiser och lurendrejare flockas så det är hur lugnt som helst att gå omkring utanför hotellet och titta. Taxi till old quarters kostar ca 75.000 VND, men akta er för taxameters som är mixtrade med...vi råkade ut för en 200.000 VND resa en gång, men fick snällt betala trots att vi påpekade att det var bedrägeri.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Ta en tur till Ha Long Bay, det räcker absolut med en dagstur....4 timmar buss, 4 timmar båt, 4 timmar buss tillbaks....hade inte direkt något behov att se mer av "ha long bay" även om det säljs rätt långa turer dit. Det kostade oss 45 USD per person och var helt klart värt det.
Karl-Fredrik L. Reste med partner Sweden, den 18 november 2011
Utmärkt läge vid West Lake

Utmärkt läge, vänlig personal, fräscha rum
Hotellet ligger bra till vid West Lake, med bra möjligheter att ta sig till Old Quarter av Hanoi antingen med taxi (10min) eller promenerandes (45 min). Rummen är fina och rymliga, och fullt utrustade med tvättmaskin och kökstillbehör. Poolen erbjuder möjlighet till ett dopp med utsikt över West lake och har även ett litet gym precis i anknytning. Ett annat plus med hotellet är gratis wifi både i allmäna utrymmen såväl som i rummen. Slutsatsen är att jag varmt rekommenderar en vistelse på Somerset West Lake Serviced Residences inte minst med tanke på att priset på Somerset oftast ligger märkbart under jämförbara hotell i samma klass.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Ho chi Minh mausoleum är värt ett besök även om det krävs någon timmas köande.
Bo L. Ensamresenär Sweden, den 26 januari 2011
Mycket bra hotell med vacker läge invid sjö

Kort restid till flygplatsen
en mycket trevligt hotell med väl tiltagna och rena rum samt vacker utsikt över sjö. jag valde detta hotell för att inte fastna i allför mycket trafikkaos vid resa till och från flygplatsen. jag uppskattar att resan to c:a 30 minuter vilket måste anses bra on man tar hänsyn till trafikläget i hanoi. stannade över natt och kunde inte ta del av hotellets all faciltieter. den fanns dock pool och bra restaurang. området var relativt lungt.
Tips: Bra för businessresenären
Jan-Erik L. Reste med partner Sweden, den 24 november 2010
Fint hotell med sjöutsikt

Bra rum med alla möjligheter kök tvättmaskin och bra service
Bra läge och ca 45 min från flygplatsen med taxi,tvättmaskinen funkade inte på vårt rum men på två minuter kom en reparatör och fixade detta. Det finns en bra resturang i närheten men dom har bara mat- sedel på sitt språk så man måste fixa lite själv med tecken och så´nt för dom kan ingen engelska heller. Men vi var ut i köket och pekade så fixade det sig,god mat.
Tips om shopping: Besök den stora marknad som finns på ca två km avstånd,personal hjälper till med taxi eller annan tranport.
Jan-Erik L. Reste med partner Sweden, den 22 november 2010
Tjusigt hotell och trevlig personal

Utmärkt läge
Perfekt läge i utkanten av Hanoi. Ingen störande trafik, lätt att få taxi utanför entren.Bra med tvättmaskin i lägenheterna. Bra upplysningar av hotellpersonalen vad som var sevärt.Rent och snyggt hotell. Bra att boka halong bay direkt av hotellpersonalen. Hämtning vid hotellet. Bra buss som tog oss till Halong bay. Väldigt bra guide.
Jan-Erik L. Reste med partner Sweden, den 19 november 2010
Bra hotell

trevlig personal
Perfekt hotell med bra service och trevlig personal som var hjälpsamma i alla situationer. Att beställa taxi var inga problem det hjälpte personalen till med och allt som önskades. Resa till Halom Bay fanns på deras meny så det var bara att beställa så hämtades man upp utanför hotellet på morgonen,och sedan tillbaka dagen efter.
Restaurangtips: There are resturangs in the close to the hotel
Jang W. Familj med äldre barn South Korea, den 16 augusti 2014
reasonable price, small room

room rate, kind staff
old fashioned, and small... I guess this hotel was build about 20years ago..Not sure~! This hotel is just for sleep for 1 or 2 days.. That's enough...
Anh N. Familj med småbarn Vietnam, den 2 augusti 2014
Great value for 5 star service

Room type, lake view, hotel facility
This is our second time in this hotel. We book an executive studio with lake view, which has siting area separated from bedroom, a fully equiped with small kitchen and washing machine. The whole studio is spacious, new and with a balcony looking to the West Lake. The place is very clean and confortable so we did feel at home rather than in a hotel. Breakfasts are quite generous with great choice of hot foods and salads. My little son enjoyed the smimming pool where we enjoyed the small but nice gym. One can also jog along the lake road in the morning, which is just in the back gate of the hotel. The hotel is about 3-4 km from the city center but one can get there by taxi easily and quite cheap. Srongly recommended for families and for a relatively long stay (a week or more). We would come again to this hotel next time in Hanoi.
Michael V. Affärsresenär United States of America, den 16 juli 2014
Great place for business travel.

Pool, gym, and the housekeeping service.
Excellent.
Matthew B. Ensamresenär United States of America, den 16 juli 2014
Wonderful place for the business traveler

Pool, location on West Lake, courteous staff
I stayed for a week on business and was entirely happy. The rooms have their own washer-dryers, saving the need to pay high rates for laundry. The hotel is right on West Lake, allowing beautiful views and direct access to lakeside strolling and eating.

Somerset West Lake Serviced Residences HanoiSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GymSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - SvitSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - RestaurangSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - SvitSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - UtsiktSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - UtsiktSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GymSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - LekplatsSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - UtsiktSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - PoolSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - EntréSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - EntréSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Hotellet från utsidanSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - LobbySomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - RestaurangSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - LobbySomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Hotellet från insidanSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - RestaurangSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - TrädgårdSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - LobbySomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - TrädgårdSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gym