Somerset West Lake Serviced Residences

No.254 D Thuy Khue, Tay Ho District, Ba Dinh-distriktet, Hanoi, Vietnam (Visa på karta)

Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gym Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Restaurang Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Lekplats Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Pool Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Entré Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Restaurang Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Trädgård Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gym Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Badrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Badrum Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Pool Somerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Kök
Område: Ba Dinh-distriktet Antal rum: 90

baserat på 308
omdömen

7,1
Daniel L. Reste med partner Sweden, den 18 februari 2013
Stora rum, bra läge - men något dyrt

Receptionen talar bra engelska, gratis wi-fi, bra frukost, ligger utanför "old quarters"
Hotellet ligger utmärkt i vårt tycke. Vi hade ganska låga förväntningar på hotellet men väl på plats blev vi positivt överraskade. Extremt stor yta att bo på, med tv, dvd, kök, kyl, frys osv. Hotellet är ett "business" hotell i det avseende att inga vietnameser får vistas på hotellet på kvällarna. De talar bra engelska och är väldigt hjälpsamma. Vi trivdes väldigt bra här. Dessutom ligger det en bit från old quarters där alla turiser och lurendrejare flockas så det är hur lugnt som helst att gå omkring utanför hotellet och titta. Taxi till old quarters kostar ca 75.000 VND, men akta er för taxameters som är mixtrade med...vi råkade ut för en 200.000 VND resa en gång, men fick snällt betala trots att vi påpekade att det var bedrägeri.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Ta en tur till Ha Long Bay, det räcker absolut med en dagstur....4 timmar buss, 4 timmar båt, 4 timmar buss tillbaks....hade inte direkt något behov att se mer av "ha long bay" även om det säljs rätt långa turer dit. Det kostade oss 45 USD per person och var helt klart värt det.
Karl-Fredrik L. Reste med partner Sweden, den 18 november 2011
Utmärkt läge vid West Lake

Utmärkt läge, vänlig personal, fräscha rum
Hotellet ligger bra till vid West Lake, med bra möjligheter att ta sig till Old Quarter av Hanoi antingen med taxi (10min) eller promenerandes (45 min). Rummen är fina och rymliga, och fullt utrustade med tvättmaskin och kökstillbehör. Poolen erbjuder möjlighet till ett dopp med utsikt över West lake och har även ett litet gym precis i anknytning. Ett annat plus med hotellet är gratis wifi både i allmäna utrymmen såväl som i rummen. Slutsatsen är att jag varmt rekommenderar en vistelse på Somerset West Lake Serviced Residences inte minst med tanke på att priset på Somerset oftast ligger märkbart under jämförbara hotell i samma klass.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Ho chi Minh mausoleum är värt ett besök även om det krävs någon timmas köande.
Bo L. Ensamresenär Sweden, den 26 januari 2011
Mycket bra hotell med vacker läge invid sjö

Kort restid till flygplatsen
en mycket trevligt hotell med väl tiltagna och rena rum samt vacker utsikt över sjö. jag valde detta hotell för att inte fastna i allför mycket trafikkaos vid resa till och från flygplatsen. jag uppskattar att resan to c:a 30 minuter vilket måste anses bra on man tar hänsyn till trafikläget i hanoi. stannade över natt och kunde inte ta del av hotellets all faciltieter. den fanns dock pool och bra restaurang. området var relativt lungt.
Tips: Bra för businessresenären
Jan-Erik L. Reste med partner Sweden, den 24 november 2010
Fint hotell med sjöutsikt

Bra rum med alla möjligheter kök tvättmaskin och bra service
Bra läge och ca 45 min från flygplatsen med taxi,tvättmaskinen funkade inte på vårt rum men på två minuter kom en reparatör och fixade detta. Det finns en bra resturang i närheten men dom har bara mat- sedel på sitt språk så man måste fixa lite själv med tecken och så´nt för dom kan ingen engelska heller. Men vi var ut i köket och pekade så fixade det sig,god mat.
Tips om shopping: Besök den stora marknad som finns på ca två km avstånd,personal hjälper till med taxi eller annan tranport.
Jan-Erik L. Reste med partner Sweden, den 22 november 2010
Tjusigt hotell och trevlig personal

Utmärkt läge
Perfekt läge i utkanten av Hanoi. Ingen störande trafik, lätt att få taxi utanför entren.Bra med tvättmaskin i lägenheterna. Bra upplysningar av hotellpersonalen vad som var sevärt.Rent och snyggt hotell. Bra att boka halong bay direkt av hotellpersonalen. Hämtning vid hotellet. Bra buss som tog oss till Halong bay. Väldigt bra guide.
Jan-Erik L. Reste med partner Sweden, den 19 november 2010
Bra hotell

trevlig personal
Perfekt hotell med bra service och trevlig personal som var hjälpsamma i alla situationer. Att beställa taxi var inga problem det hjälpte personalen till med och allt som önskades. Resa till Halom Bay fanns på deras meny så det var bara att beställa så hämtades man upp utanför hotellet på morgonen,och sedan tillbaka dagen efter.
Restaurangtips: There are resturangs in the close to the hotel
Sung J. Ensamresenär South Korea, den 21 augusti 2015
Good for stay calm

Location from Airport, Clearness, servide
Service and Clearness is good as name of sommerset. Location is near Ho Tay so you can enjoy morning view of West Lake. It is little far from old town but reasonable. Because of new road to Airport, it is very comfortable to go. I strongly recommend to family group or person to stay calm.
Mai A. Reste med partner Vietnam, den 16 augusti 2015
Enjoyable stay

View, Room facilities, Helpful staff
We had a comfortable stay in a 1-bdr apartment with very nice view to West Lake. But it would be better if the included breakfast is improved.
Nakamura Y. Ensamresenär Japan, den 16 augusti 2015
There are standard equipment and staffs.

Location/check out time/cleaned room
It's really normal.
Mai A. Reste med partner Vietnam, den 19 juli 2015
Enjoyed our stay

Fully furnished room, cleanliness, helpful staff
Overall we enjoyed our stay in Somerset West Lake since we were expecting a fully furnished studio and they provided a nice room with everything you need for a small family. Besides, the receptionists are quite helpful in finding and returning my forgotten stuffs in fhe room. The only matter made us disappointed is the view. It is advertised on Agoda that the apartment will have lake view, that's why we decided to book! However, when we arrived, they gave us the apartment on ground floor with definitely no view at all. We had to request to arrange for us another unit on upper floors with proper view as stated in the room description but they can only give us the one on 2nd floor (on top of the one on the ground) and it still turned out to have only view to trees and their pool!!! If anyone like to have view, I would recommend to make sure that your apartment is located on higher floor, or choose the 1-bdr unit instead since it has balcony and direct view to the lake.

Somerset West Lake Serviced Residences HanoiSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GymSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - RestaurangSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - LekplatsSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - PoolSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - EntréSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - RestaurangSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - TrädgårdSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GymSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - BadrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - BadrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - PoolSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - KökSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - GästrumSomerset West Lake Serviced Residences Hanoi - Gästrum

Agoda.com är en del av The Priceline Group, världsledande inom resor och relaterade tjänster online.