South Pacific Hotel

23 Morrison Hill Road, Wanchai, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

South Pacific Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan South Pacific Hotel Hong Kong - Executive Lounge South Pacific Hotel Hong Kong - Business Center South Pacific Hotel Hong Kong - Utsikt South Pacific Hotel Hong Kong - Fritidsfaciliteter South Pacific Hotel Hong Kong - Festvåning South Pacific Hotel Hong Kong - Mötesrum South Pacific Hotel Hong Kong - Mötesrum South Pacific Hotel Hong Kong - Gästrum South Pacific Hotel Hong Kong - Svit South Pacific Hotel Hong Kong - Festvåning South Pacific Hotel Hong Kong - Café South Pacific Hotel Hong Kong - Gym South Pacific Hotel Hong Kong - Lobby South Pacific Hotel Hong Kong - Restaurang South Pacific Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidan
South Pacific Hotel Hong Kong - Gästrum
Område: Wanchai Antal rum: 299

6,8
Jonas R. Affärsresenär Sweden, den 7 april 2013
Bra, trevligt, rent med ok internet

Bra frukost, bra rum, ok internet, rent å snyggt
Min vistelse var behaglig. Jag trivdes bra med läget i stan och att hotellet var rent och städat.
Robert W. Affärsresenär Sweden, den 28 mars 2012
Bra läge, galet små rum, lite underlig personal

Bra läge, bra pris
Hotellet ligger i gångavstånd till Causeway Bay där allt händer på helgerna - tar 5 min att gå dit Rummen är galet små, inte allls som på bilderna. Min stora resväska och jag fick precis plats. Hade vi varit två pers hade det inte gått. Man fick pressa sig mot väggen för att kunna stänga toadörren. Min TV pajade under vistelsen, samma med trådlösa internet; tog bra länge innan personalen förstod vad som var problemet (fick support av sorten "har du tryckt på OnOff knappen?" ) Ganska lyhörda rum. Summering: lite konstigheter men för priset så var det vad man kan vänta sig. Håller 3-stjärnig standard.
Angelika E. Reste med partner Sweden, den 12 april 2011
Lite små rum men bra service

Bra service, nära shopping
prisvärt hotell. nära shopping. bra service. rena rum, städning varje dag och byte av handdukar. några minuters promenad till causeway bay och times square. nära tunnelbanan (mtr). vi fick ett rum för rökare vid ankomst, men gick ner till lobbyn och fick byta till ett icke rökrum som låg mycket högre upp på våning 14 och hade bättre utsikt.
Tips om shopping: Vill du bo nära shopping är detta ett bra hotell.
Fred H. Reste med partner Sweden, den 13 september 2009
Ofta i Hong Kong

Läget,maten,rent
South Pacific har enligt min uppfattning en bra placering.Det tar tio minuter in till centrum och vill man ut och bada så tar man bara buss 40 ut till Stanley och dess trevliga stränder.Maten är bra och speciellt deras spagetti bolognese är toppen.Städningen är bra.Det som inte är bra är att personalen ofta är rätt dåliga på engelska utom vid front desk.
Nasser A. Affärsresenär Indonesia, den 17 juli 2014
Satisfied

Location, shopping, dining.
Wiil stay here again.
Eng K. Affärsresenär Singapore, den 15 juli 2014
pleasant n interesting

convenient, clean n centrally located
pleasant stay
Kai F. Reste med partner China, den 14 juli 2014
Imperfect situation

Cordial staff, easy transportation & near many restaurants.
The room is narrow,dirty but uncomfortable. I would not book this hotel in the coming days again.
Joey S. Familj med småbarn Hong Kong, den 14 juli 2014

location,goo staff,clean room
Excellent.Very comfort.
Shigeru K. Ensamresenär Australia, den 1 juli 2014
Clean room

Clean room, Easy access to shopping and dining areas
South Pacific Hotel must be the best among the hotels at the same room rate.

South Pacific Hotel Hong KongSouth Pacific Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanSouth Pacific Hotel Hong Kong - Executive LoungeSouth Pacific Hotel Hong Kong - Business CenterSouth Pacific Hotel Hong Kong - UtsiktSouth Pacific Hotel Hong Kong - FritidsfaciliteterSouth Pacific Hotel Hong Kong - FestvåningSouth Pacific Hotel Hong Kong - MötesrumSouth Pacific Hotel Hong Kong - MötesrumSouth Pacific Hotel Hong Kong - GästrumSouth Pacific Hotel Hong Kong - SvitSouth Pacific Hotel Hong Kong - FestvåningSouth Pacific Hotel Hong Kong - CaféSouth Pacific Hotel Hong Kong - GymSouth Pacific Hotel Hong Kong - LobbySouth Pacific Hotel Hong Kong - RestaurangSouth Pacific Hotel Hong Kong - Hotellet från utsidanSouth Pacific Hotel Hong Kong - Gästrum