Sugar Palm Grand Hillside Hotel

1 Coktanote soi 3, Kata Road, Muang, Kata, Phuket, Thailand 83100 (Visa karta)

Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Utsikt Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Utsikt Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Pool Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Pool Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Pool Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Pool Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Utsikt Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Utsikt Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Utsikt Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Utsikt Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Utsikt Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Restaurang Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Restaurang Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Restaurang Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Hotellet från utsidan Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Hotellet från utsidan
Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Faciliteter Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Lobby Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Lobby Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Lobby Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Gym Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Gym Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Mötesrum Sugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Faciliteter
Område: Kata Antal rum: 106

8,6
8,5
Tom J. Reste med partner Sweden, den 9 december 2013
Lungt och könt

Nära till allt
Mycket bra Lugnt och kön miljö samt bra frukost Utmärkta sängar nära till stranden
Jan S. Reste med partner Sweden, den 6 mars 2013
Stora fina rum.rymlig härlig balkong.

Läget
Vi har bott här tidigare o varit väldigt nöjda.Frukosten är MYCKET bra.Alla grönsaker o frukt ligger i kyldiskar o inga småflugor o kryp kommer åt maten. Det enda negativa är att jag tycker en del saker behöver fixas till man börjar se lite detaljer som tex.fläckiga gardiner o möbler. Så var det inte första gången vi var här. positivt var att hotellet tagit tag i en del saker som vi upplevt som störande betfäffande uppförande i frukostrestaurangen av framförallt det ökande antalet Rysska gäster på hotellet. De måste fås att uppföra sig för att andra gästers trivsel.
Jesper L. Familj med småbarn Sweden, den 4 mars 2013
Designhotell som ej motsvarade förväntningarna

Ser häftigt ut uppe på backen
Bokat 4 nätter stannade 2. Började med att vänta 3 timmar på omstädning av rummet. Poolaccess till en liten skräpig pool med ett lager sololja flytande på ytan. Barnen fick ej bada pga hälsorisk, ingen cirkulation i poolen. Dåligt underhåll på hotellet, dålig service, allmän missnöjd.
Stefan M. Reste med partner Sweden, den 1 mars 2013
Bra frukost

Mjuka sängar är en stor anledning till vårt val
Ett trevligt hotell med mycket bra sängar. Frukosten är nog den bästa vi haft de gånger vi varit i Thailand. Fina och stora rum med fritt internet. Nackdelen är att det ligger kuperat och en del rum går ej att nå utan att man får gå i branta vägar. Även från Kata upp till hotellet är det en brant backe som kan göra det jobbigt för rörelsehindrade personer. Poolaccess är också på en del rum som extra tillval. Summeringen är ett bra hotell med trevlig personal
Greger A. Reste med partner Sweden, den 22 februari 2013
stora nivå skilnader skitiga rum

havsutsikt stor balkong snabb utcheckning
Marjana G. Reste med partner Sweden, den 14 januari 2013
Perfekt

Bra läge, fina rum, god frukostbuffe
Perfekt och underbart hotell. Allt var i betong. Bra läge, avskilt från den livliga staden men ändå närhet till allt. Backen var inte så farlig, trodde den skulle vara värre såsom andra sa. Bra och god frukostbuffe.
Ove E. Reste med partner Sweden, den 18 december 2012
Bra läge för de två Kata-stränderna

Läget (nära men ändå avskilt från Katas puls, trafik etc)
Mycket betong, glas och metall ger ett naket intryck. Men man bor in sig. Det fungerar. Vänlig och hjälpsam personal i receptionen. Mångfald pooler utan trängsel. Beacherna lockar mera. Något lyhört mellan rummen och främst mot korridoren.
Tips: Ta en promenad till Kata Noi. Mindre och lugnare. God och prisvärd lunchbuffe på Katathani.
Ira K. Familj med äldre barn Sweden, den 11 december 2012
Bra läge med rymliga rum

Stilren design allt är i betong
Hotellet ligger nära stranden ca 5-7 min bra läge , lugn stad.
Monica F. Reste med partner Sweden, den 15 november 2012
Fina rum

sköna sängar
Helt OK hotell nära till kata beach och en hel del bra restauranger! lite drygt att gå i backarna upp till rummet men väl där så var det skönt med poolaccess(dock kallt i poolvattnet) synd på så dåligt internet - de lovade 10mbt/s när vi bokade men det var segt NÄR det funkade tyvärr ingen minibar som fylldes på förutom 1st cola och en morotsjuice/dag och det ingick visserligen... kanske inte att rekomendera för äldre med ryggproblem men annars ett bra hotell!
Carl O. Reste med partner Sweden, den 30 juli 2012
Lyxigt hotell men snorkig personal

Fina rum, bra utsikt om man har sea view, många pooler, bra frukostbuffé
Vi fick ett rum helt utan utsikt men med "Pool Access" högst upp i backen som för övrigt är mycket brant och ansträngande för den som inte har bra kondition. För oss var det dock bara ett plus med gratis motion, men andra kan uppleva detta som mycket besvärande. Vi hade problem med AC som brummade i vårt rum och fick jobba hårt mot den snorkiga personalen för att få byta till ett annat rum. Hotellfrukosten var jättebra.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: The Big Buddha finns i närheten.

Sugar Palm Grand Hillside Hotel PhuketSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - UtsiktSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - UtsiktSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - PoolSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - PoolSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - PoolSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - PoolSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - UtsiktSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - UtsiktSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - UtsiktSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - UtsiktSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - UtsiktSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - RestaurangSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - RestaurangSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - RestaurangSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Hotellet från utsidanSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Hotellet från utsidanSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - FaciliteterSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - LobbySugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - LobbySugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - LobbySugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - GymSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - GymSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - MötesrumSugar Palm Grand Hillside Hotel Phuket - Faciliteter