Sunshine Suites Hotel

52 Ma May Street, Hoan Kiem District, Hoan Kiem-distriktet - Gamla kvarteren, Hanoi, Vietnam (Visa karta)

Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Lobby Sunshine Suites Hotel Hanoi - Entré Sunshine Suites Hotel Hanoi - Café Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Entré Sunshine Suites Hotel Hanoi - Restaurang Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Entré Sunshine Suites Hotel Hanoi - Skönhetssalong Sunshine Suites Hotel Hanoi - Svit Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Restaurang Sunshine Suites Hotel Hanoi - Buffé Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum
Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Badrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Badrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Restaurang Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Lobby Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Badrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum Sunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum
Område: Hoan Kiem-distriktet - Gamla kvarteren Antal rum: 42

8,6
Sara S. Ensamresenär Sweden, den 26 februari 2013
Mitt i gamla stan

Lyxdusch!
Duschen... Jag vet inte vad jag ska säga. Det var en dusch med radio i och allt! Snacka om lyx! Hotellet hade bra läge, mitt i gamla stan, nära till sevärdheter från hotellet, bra servis, god frukost. Jag kom tillbaka till hotellet efter två nätter ute i Halong Bay och personalen kände igen mig, ett positivt tecken. Dem var hjälpsamma och alltid glada!
Jenny S. Familj med småbarn Sweden, den 15 februari 2013
Ok hotell

Bra läge, trevlig personal
hotellet blev en besvikelse. skulle inte klassa det som 3,5 stjärnor. rummet kändes väldigt slitet och omodernt. frukosten var inte mycket att hurra för. kändes som maten stått framme i värme flera timmar.
Daniel H. Reste med partner Sweden, den 19 december 2012

Trevlig personal?
4,7
Vistelsen startade att vi kom dit tidigt, de sa att vi var tvugna att vänta ett par timmar för att få vårt rum eller byta till ett annat hotell bredvid som hade ledigt direkt, vi skulle bo där en natt för att sen byta tillbaka till vårt ordinarie. Vi sa att vi kunde vänta. Vi var så trötta så vi orkade inte krångla med att byta fram och tillbaka. Sen bokade vi en dagstur till Halong bay, vilket var underbart. Efter att vi bokat turen till Halong bay hade det säkert gått ca 30min sen vi kom till hotellet, så säger nu personalen att "vi vill vara ärliga mot er, vi har redan ett uppbokat hotell, vi har inget rum till er fast ni har bokat och betalt, kan ni bo en natt på det andra, det är ett lika bra hotell och ligger bara 50meter härifrån. Ni blir uppgraderade då här imorgon när ni kommer tillbaka och får en gratis fotmassage". De försökte rädda sitt eget skinn här, med att säga att de ville vara ärliga när de totalljög för oss i början och försökte lura oss på kompensationen. Vi hade inget val än att ta erbjudandet om ville ha ett rum över natten. Det andra hotellet som skulle ha ett likadant rum var en katastrof. Vi hade hål i golvet i hallen, badrum som var översvämmet, kackelackor och spindlar i rummet. Luftkonditioneringen var trasig. En mardrömsnatt. När vi skulle byta tillbaka dagen där på så sa personalen på det sämre hotellet att det "ordinarie hotellet" ofta gör såhär. När vi kom tillbaka vart vi uppgradera till ett riktigt bra rum, utan några större skavanker, vi fick en riktigt bra fotmassage. Dock så sa nu samma tjej som sagt att rummet vi skulle bott i och det som vi fick bo i var likvärdiga att det inte alls var så. Hon erkände att hon sett i vilket dåligt skick rummet var i innan vi flyttade in där utan att nämna det för oss utan tvärljuga att det var samma skick. Att tillägga är att vi fick se vårt ordninari rum först, så vi fick se hur den standarden var, och den var bra. Hotellet ligger nära nattmarknaden. Gå till Tamarind Cafe till höger, bra ma
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Åk till Halong bay, vi tog bara en dagstur vilket kanske var lite kort, men ga ett grymt intryck på oss. Hur häftigt som helst! Turen var riktigt bra ordnad, trots 7timmar i en buss.
Maria N. Familj med småbarn Sweden, den 11 maj 2012
Mindre hotell med trevlig personal

Ljust och rymligt rum med egen dator, trevlig och hjälpsam personal
Bodde i en svit där det var gott om plats för våra två små barn. Rummet var fräscht och hade ett bra badrum. Första natten fick vi ett rum på våning 7, vilket inte var så bra eftersom det bara fanns hiss till våning 6. Fick flytta ned till en likadan svit på våning 2 dagen efter. Frukostbuffén var ok och tjejen som hade hand om den var väldigt trevlig. Man kunde beställa ägg i olika former och nudelsoppa av henne.
Restaurangtips: På gatan där hotellet ligger finns flera bra restauranger, bla Tamarind Café som har jättegod och trevligt upplagd vegetarisk mat. Vi provade bla en lasagne och crepes som var jättegoda med annorlunda kryddor.
Johan R. Familj med småbarn Sweden, den 29 februari 2012
Fantastiskt trevlig personal

Hotellets läge och trevlig personal
Att vi bokade rum på Sunshine suites hotell berodde på att det var svårt att hitta rum för fyra personer i Hanoi, plus att vi ville bo i gamla stan. Detta är faktiskt vårat fjärde besök i Hanoi så vi hittar nu skapligt i gamla stan. Att få bo på Sunshine var ett lyckokast, jätte trevlig hotellpersonal, framförallt tjejerna i receptionen. Vi skulle boka hotellets bil för en resa uppåt landet och då erbjöd sig en av tjejerna i receptionen att kostnadsfritt följa med som tolk! Nu behövdes inte det för föraren pratade väldigt bra engelska och var supertrevig han ochså.Vi fick även hjälp att boka inrikes flyg biljetter av personalen, och till ett bättre pris än vi först hadde trott. Detta hotell får våra varmaste rekomendationer
Henrik B. Familj med småbarn Sweden, den 12 februari 2012
Sämre än väntat men mkt bra personal.

Bubbelbadkar
Hotellet såg bättre ut på nätet än var det var i verkligheten, rummen var kalla, det åtgärdades dock när vi fick en värmare på rummet. Men mycket vägdes upp av att personalen var mkt trevlig.
Aasa R. Gruppresenär Sweden, den 17 januari 2012
Bra lage och trevlig personal

bra lage, trevlig personal
Det har hotellet ligger valdigt bra till i gamla stan. Mitt i smeten men anda pa en gata som ar mkt lugnare en ovriga gator runtomkring. Sangen var hard som sten, men det funkade anda ok. Personalen var jattetrevlig. Nar vi kom bjod agaren oss pa te och vi fick smaka flera olika inhemska matratter. Det kom aven farsk frukt till rummet varje dag. Frukosten var funkade men inte mkt mer an sa. Wifit som skulle inga fungerade tyvarr valdigt daligt sa det var inte ofta vi kunde surfa.
Tips: Inte langt ifran ligger backpackers som vi tyckte var valdigt hjalpsamma och duktiga nar det galler att boka turer och veta vad man ska se nar man ar i Hanoi.
Goeran S. Reste med partner Sweden, den 5 januari 2012
Litet trevligt o mycket tervlig personal,centralt

Rent,trevlig personal samt läget
Centralt läge i "gamla stan"gångavstånd till det mesta,shopping o restauranger
Restaurangtips: Green Tamarind två kvarter söder ut,Mycket bra!
Niklas M. Familj med äldre barn Sweden, den 20 december 2011
Bra läge - god service

Servicen, läget
Hotellet ligger i de gamla kvarteren i Hanoi vilket innebär att man har nära till både restauranger och shopping. När mina vant sig vid all trafiken går det bra att ta sig runt till fots. Servicen på hotellet är mycket bra. De verkar ha inställningen att de inte finns problem utan bara möjligheter. Vi bodde 2 vuxna och två barn i en svit men då får man "bara" en dubbelsäng och en enkelsäng så man får vara beredd på att sova trångt. Är man ute efter ett rent och komfortabelt hotell med bra service är detta ett bra hotell. Trafiken kan dock vara lite sörjande men jag misstänker att så är fallet på de flesta hotell i Hanois gamla kvarter.
Bertil N. Reste med partner Sweden, den 13 december 2011
Utmärk läge i centralt beläget hotell

hjälpsam och service minded personal
bra service hjälpsamma medarbetare ligger mitt i centrum av gamla stan med tillgång till butiker, restauranger enkla och mycket påkostade samt rese byråer marknader och olika butiker i hela området. museer occh sigth seeing inom gångavstånd Trafiken och miljön är påfrestande där bilar, mc cyklar och gående försöker samsas och man bör vara utrustad med munskydd om man inte vill få för mycket smuts och partiklar i mun och lungor

Sunshine Suites Hotel HanoiSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - LobbySunshine Suites Hotel Hanoi - EntréSunshine Suites Hotel Hanoi - CaféSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - EntréSunshine Suites Hotel Hanoi - RestaurangSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - EntréSunshine Suites Hotel Hanoi - SkönhetssalongSunshine Suites Hotel Hanoi - SvitSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - RestaurangSunshine Suites Hotel Hanoi - BufféSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - BadrumSunshine Suites Hotel Hanoi - BadrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - RestaurangSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - LobbySunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - BadrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - BadrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - GästrumSunshine Suites Hotel Hanoi - Gästrum