The Salisbury – YMCA of Hong Kong

41 Salisbury Road, Kowloon, Tsim Sha Tsui, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Hotellet från utsidan The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Omgivningar The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Reception The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Hotellet från utsidan The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Lobby The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Café The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Pool The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Pool The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Restaurang The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Café The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Festvåning The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Gästrum The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Svit The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Svit The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Svit The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Hotellet från utsidan
The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Gästrum The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Gästrum
Område: Tsim Sha Tsui Antal rum: 363

9,5
8,5
Lena G. Familj med äldre barn Sweden, den 4 maj 2013
Fantastiskt bra o prisvärt hotell med bästa läge!

Suveränt läge, mycket bra frukostbuffé, service inriktad personal, bra rum.
Vi var jättenöjda med vistelsen! Fantastiskt bra shuttle- service från flygplatsen - som vi dock inte visste om utan mer råkade hitta av en slump! Det borde stå i bokningsbekräftelsen. Mycket hjälpsam personal genomgående. Vi hade en svit med två små sovrum och ett vardagsrum. Mycket stort och trevligt. Stort utbud på frukostbufféen. Middagsbuffén såg också bra ut, men vi åt inte där.
Antti J. Reste med partner Finland, den 10 april 2013
Shoppa, sightseeing

Centralt läge, relativt förmånlig, utmärkt frukost buffé
jätte bra. Personalen var trevliga och hjälpte på allt. Du har kort väg till allt i Kowloon och till färjan. Sightseeing bussarna startade vid hotellet.
Ingvar L. Reste med partner Sweden, den 10 mars 2013
Ett kanon-hotell med bästa läge i Kowlon

Hamnutsikten, det stora rummet och närheten till shopping och nöjen i Kowlon
Över all förväntan. Detta blir vårt stamhotell. Måste bara komma ihåg att boka i tid.
Sune E. Reste med partner Sweden, den 7 mars 2013
Toppenläge

Prisvärt med nära till allt
Vi hade ett rum med full hamnutsikt på vån 11 och kunde följa ljusspelet på ett utmärkt sätt. Hotellpersonalen var mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Hotellets läge med korta avstånd till shopping och HK Island är utmärkt.
Ake J. Reste med partner Sweden, den 7 mars 2013
Mycket trevligt och bra .

Läget bra servis trevlig personal .
Mycket bra hotell nära till restauranger och shopping nära till Hongkong ön personalen var duktig att skaffa taxi.
Sune E. Reste med partner Sweden, den 24 februari 2013
Utmärkt läge

Utsikten över till Hong Kong Island
Bra service och bemötande från hotellpersonalen. Bra frukostbuffé.
Christina V. Reste med partner Sweden, den 16 februari 2013
Centralt läge

Stor frukostbuffe
Vi hade 3 bra dagar på YMCA hotel, det var nära till allt, rummet var stort. Vi kommer att bo där igen när vi kommer till hongkong.
Bjorn S. Ensamresenär Sweden, den 11 november 2012
Ett verkligt fynd

Läget, utsikten, prisvärt
Tro inte att det här ett vanligt YMCA - standarden är som ett vanligt hotell. Läget nära Star ferry terminalen och shoppingen vid Nathan Road mm är perfekt. Bra frukost-buffée. Mitt rum med s.k. partial harbour bjöd på bra utsikt över Hong Kongs skyline. Det här är med rätta ett populärt hotell - det gäller att boka långt i förväg för att få rum här.
Johanna L. Reste med partner Sweden, den 26 mars 2011

Centralt, prisvärt
Ligger centralt med närhet till resturanger, shopping och färje- förbindelser. En nackdel är att gästerna får betala för internet uppkoppling vilket bör ingå i priset. De flesta hotell bjuder på denna servicen. Standarden är inte i toppklass men är helt ok för det pris man betalar. Helt enkelt ett bra och prisvärt medelklasshotell.
Jens E. Familj med äldre barn Sweden, den 27 februari 2011
Trevligt hotel med bästa läge och bra rum

Läget, personalen och frukosten gör priset väldigt bra
Läget är bästa tänkbara med The Peninsula som närmsta granne och hamnen direkt utanför. Sen är det bara några minuters promenad till Ferry Terminal och alla bussar. Airport Express har hållplats bakom hotellet (delas med Peninsula).

The Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong KongThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Hotellet från utsidanThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - OmgivningarThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - ReceptionThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Hotellet från utsidanThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - LobbyThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - CaféThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - PoolThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - PoolThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - RestaurangThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - CaféThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - FestvåningThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - GästrumThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - SvitThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - SvitThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - SvitThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Hotellet från utsidanThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - GästrumThe Salisbury – YMCA of Hong Kong Hong Kong - Gästrum