The Wharney Guang Dong Hotel

57-73 Lockhart Road, Wanchai, Hong Kong, Hongkong (Visa karta)

The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Restaurang The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Badrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Pool The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Fritidsfaciliteter The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Pub/lounge
The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Pub/lounge The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Reception The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Hotellet från insidan The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Badrum The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Lobby The Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Pub/lounge
Område: Wanchai Antal rum: 356

6,6
Inger H. Reste med partner Sweden, den 30 juni 2014
Bra läge, mycket bra frukost

Närheten till allmänna färdmedel, inkl. transport till och från flygplatsen, frukosten
Vi bodde 8 nätter på hotellet och det fungerade utmärkt för oss. Hotellet har en pool, men vi testade inte den. Resan till och från flygplatsen fungerade utmärkt med Epresståget. Vi köpte biljetten över disk och i och med att vi var två som reste samtidigt, fick vi en rabatt på 40 HKD, per resa. Gratisbussen, H1, fugerade också mycket bra. Den stannade precis utanför hotellet. Hotellets personal var mycket hjälpsamma, och svarade gärna på alla vårafrågor. Rummet vi hade var litet, det började se trött ut, behver snart en renovering. Sängarna var hårda, vilket vi föredrar. wi-fi fungerade tillfredställande. Fruksotbuffen var väl tilltagen, vi ledsnade inte på den trots att vi bodde så många nätter på hotellet. Hotellchefen var förbi varje morgon och kollade att allt stod rätt till. Luftkonditioneringen gjorde att man fick ta på sig lite mer kläder än vad som behövdes utomhus, för att inte frysa.
Borje N. Reste med partner Sweden, den 19 februari 2013
Centralt Hongkong Island

Mycket bra centralt läge, bra kommumikationer.
Hotellet ligger centralt beläget på Hongkong Island. Kvarteren runt hotellet har många klubbar, pubar och matställen. Närheten till tunnelbana gör att man enkelt kan ta sig till vilken del av Hongkong man vill. Läget är med andra ord utmärkt. Hotellet är välskött med ganska små rum. Badrummet var ovanligt litet och kompakt men fungerade trots det rätt bra.Våningar med tillåten rökning har aning dålig luft. Välj rökfri våning om du är ickerökare. Vid bokning bokade vi 2 personer inkl. frukost. Priset är väl tilltaget så vi förutsätter naturligtvis att frukost gäller för båda bokade gästerna! Icke! Frukost bara för en person, den andra får köpa till frukost. Dålig info från hotell och Agoda vid bokning!
Ernes B. Affärsresenär Sweden, den 2 november 2012
Centralt

Rent, bra läge och bra personal.
Centralt läge. Rummen var okej. Personal tillmötesgående.
Christer A. Affärsresenär Sweden, den 30 oktober 2012
Bra hotel med bra läge i wanchai

gångavstånd till mässan endast 5min.bra läge till resturanger man bor mitt ochi wanchai.
Maria T. Reste med partner Sweden, den 9 juli 2012
Bra läge, men slitna rum med röklukt

Bra att hotellet låg nära tunnelbanestationen. En del cafeer i närheten av hotellet där man kunde köpa latte till okej priser. Trist frukostbuffe.
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Kan rekommendera en dagstrip ut till Lamma Island för lite sol och bad och skaldjur.
Christer A. Affärsresenär Sweden, den 1 april 2012
Bra läge med bra personal.

Ligger väldigt centralt i wan chai och gång avstånd till mässan.
Jätte bra kommer bo där flera gånger när jag är i hongkong.
Lars E. Affärsresenär Sweden, den 30 oktober 2011
Trevligt hotell nära mässhallarna.

Trevligt hotell, men lite klent med frukosten. Bara kaffe och rostat bröd och ost. Continental....
Bra nära mässhallarna, trevligt och rent. Fri internet. Frukosten vara continental, bara kaffe och rostat bröd med ost, i stora drag.
Thungren M. Affärsresenär Sweden, den 8 maj 2011
服务很好。

酒店外餐厅很多,可以很容易找到喜爱的食物。
住这个酒店很多次了,对这个酒店一直很钟爱。酒店外就是一条酒吧街,所以酷爱泡吧的朋友这个酒店绝对是你的钟意之选。
Lars J. Reste med partner Sweden, den 20 oktober 2010
Bra och billigt!

Bra läge, pool, sushi resturang
Vi sov två nätter och hotellet ligger toppen om man vill vara på den sidan av stan. ligger nära resturanger, pubar, kroger,mm. Det är små rum men det är det nästan alltid när man bor i hongkog. Men det är verkligen prisvärt. Det finns så att du kan köpa till internet till rummet, inte jätte billigt men det finns. Det finns att köpa till frukost och så ligger det en sushi resturang på andra våningen med bra buffe pris. Vi var mycket nöjda!
Sightseeing/ tips om sevärdheter: Gå runt på gatorna och känn av dom kinesiska gatorna och det kinesiska livet och njut!
Lars J. Reste med partner Sweden, den 18 oktober 2010
Bra läge nära till MTR

Nära till MTR och resturanger och ett bar nattliv.
4 nätter bode vi på wharney hotel och vårat rum var mycket litet och ingen trevlig utsikt. Men hotelet ligger jätte bra till och man har nära till det mesta. MTR ligger 2 minuter bort och resturangerna ligger längs hela gatan och det är fest 24/7. Det är mycket folk som rör sig omkring men det är inget du hör ifrån rummet. Lätt att få tag i taxi och så hittar dom flesta taxichaförer dit. Men städ personelen gick bara in i rummen och det är inte okej!
Tips om shopping: Det är shopping överallt i området så ta med mycket penagar och spendera

The Wharney Guang Dong Hotel Hong KongThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - RestaurangThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - BadrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - PoolThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - FritidsfaciliteterThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Pub/loungeThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Pub/loungeThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - ReceptionThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Hotellet från insidanThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - BadrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - LobbyThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Pub/loungeThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - PoolThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - PoolThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GymThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GymThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - ReceptionThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - LobbyThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - EntréThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - ReceptionThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Business CenterThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - GästrumThe Wharney Guang Dong Hotel Hong Kong - Gästrum