Above average 5.7

Sanna from Sweden
Couples
Standard Room
Stayed 3 nights in February 2013
Ok hotell med bra läge för att utforska Bohol
Bra läge att utgå från för att utforska Bohol, lugnt
Vi hade bokat 3 nätter i ett standardrum hemifrån men när vi kom dit visade det sig att standardrummet endast hade en flätad vägg som separerade oss från resortets enda andra gäst. Vi uppgraderade på plats till ett "deluxe" rum vilket innebar 4 fasta väggar, mycket spartanskt med ett litet rum, en säng, tv, en garderob och toalett med en spartansk dusch utan varmvatten. Vill säga att bilderna på Agoda visar resortet från en mycket fördelaktig aspekt, det som inte framgår av bilderna är att det går en stor väg mellan resortet och stranden, så om man vill ligga och slappa vid poolen får man räkna med larm från vägen. Personalen var trevlig men verkade inte ha så mycket koll. "Restaurangen" hade endast 3 rätter från menyn (de verkade inte ha ingredienser hemma till de andra rätterna) så det blev inte så stor variation, frukosten som ingick betydde filippinsk frukost med ris. Bohol Coconut Palms resort är helt ok om man vill bo på ett lite billigare ställe som ligger i närheten av sevärdheterna. Vi spenderade inte så mycket tid på resortet utan första dagen var vi ute på guidad tur med en chaufför och såg Chocolate hills, tarsier monkeys, Loboc river och Baclayon church. Dag 2 hyrde vi en banca (båt) (vår guide från dagen innan hjälpte till att fixa detta) som utgick från Panglao island och tog oss till Virgin Island och Balicasag island - där vi också snorklade vilket var helt fantastiskt och starkt kan rekommenderas! - vi blev sedan avsläppta på den något mer "turistiga" Alona beach och fick några timmar där innan vår chaufför hämtade upp oss. Som sagt, billigt boende och mat (men begränsat) och bra läge för att utforska Bohol, inte ett ställe man spenderar hela sin semester på men ok för ett par nätter. Vill man ha mer liv och rörelse är Alona beach bättre.
Reviewed February 24, 2013
Did you find this review helpful?

Select loyalty program

PointsMAX
Language
Loyalty Program A Loyalty Program A
Loyalty Program B

In the menu, click PointsMAX and select your favorite loyalty program.

Select a room that earns points

Hotel Room A
Room Info
This booking earns
5,000 points

Choose a room offer that comes with points, which are earned automatically with that booking.

Enter membership ID

Country of passport
Program Membership ID

Fill in the membership number for you selected program when completing your reservation. The points will be added to your account after you check out.

Start here and select your preferred program: