Užsakyk dabar: Ekman Garden Resort

Pagal 48 apžvalgosŽiūrėkite, ką sakė svečiai

Naujausi klientų komentarai

Agoda apžvalgos (48)Booking.com apžvalgos (29)
Pagal 48 apžvalgos
Rūšiuoti pagal
Rodomi 45 patikrintų svečių komentarai
Oskar iš Vokietija
Viešėta 2 naktys 2010 m. lapkritis
Schönes Hotel mit sehr freundlichem Service”
Große Zimmer mit kleiner Terassw. Gartenanlage sehr liebevoll angelegt.
wir wurden sehr freundlich und herzlich empfangen. man kann hier wunderbar relaxen und ausspannen. man fühlt sich wie bei freunden. das essen wurde immer frisch eingekauft und zubereitet. es schmeckte sehr lecker.
Apžvelgta 14 kovo 2011
Karin iš Vokietija
Viešėta 2 naktys 2010 m. gruodis
Schöne Anlage”
Großes Zimmer schöner Garten, Familiäre Athmosphäre, gute Küche
Hinweisschild an der Hauptstrasse zu klein
Wir wurden sehr freundlich durch die Chefin begüßt. Alle waren freundlich und hilfsbereit. Großes Zimmer mit Balkon und großer Pool. Der Garten ist liebevoll angelegt. Abendessen wird einen Tag vorher abgefragt, damit frisch eingekauft und dann zubereitet werden kann. Bei der Anreise muß man aufpassen, da das Hinweisschild sehr spät kommt und auch kaum zu sehen ist. Absolut empfehlenswert.
Apžvelgta 07 sausio 2011
Juergen iš Vokietija
Šeima su vyresniais vaikais
Viešėta 4 naktys 2010 m. liepa
Toll zum Ankommen in Thailand”
Die Zutaten für das Essen werden jeden Tag frisch vom Markt eingekauft und es schmeckt einfach prima. Es herrscht hier eine ganz tolle familiäre Atmosphäre.
Anna empfängt einen sehr herzlich und trägt durch ihre Art sehr dazu bei, dass man sich wohl fühlt und eine familiäre Atmosphäre erleben darf. Das Personal ist sehr nett und stets hilfsbereit. Für uns war dieses Hotel der erste Anlaufpunkt in Thailand und wir haben den Aufenthalt sehr genossen. Die Kinder waren vom Pool begeistert, die Eltern von der sehr schönenGestaltung der gesammten Anlage. Das Essen hat uns immer sehr gut geschmeckt.
Apžvelgta 23 rugpjūčio 2010
Sonja iš Šveicarija
Viešėta 2 naktys 2009 m. rugpjūtis
Erholung pur”
Familiaere Hotelanlage mit traumhaftem Garten und wunderschoenen, liebevoll eingerichteten Zimmern. Sehr schoener, sauberer Pool. Sehr freundliche, hilfsbereite Gastgeber und Angestellte. Das Essen ist sehr lecker und von bester Qualitaet. Ideales Hotel zum Ausspannen und Energie tanken.
keine
Ich war im Maerz 09 zum ersten Mal in diesem Hotel. Die Herzlichkeit der Gastgeber Anna und Staffan sowie aller Angestellten, gab mir sofort das Gefuehl zu Hause zu sein. Und nun, nach nur knapp 6 Monaten, zog es mich bereits wieder an diesen wunscherschoenen Ort zurueck. Hier ist der richtige Ort um die Seele baumeln zu lassen und neue Energie zu tanken. Es gibt hier noch keine laermenden Bars und Massentourismus. Und das macht diesen Ort zu einer Oase.
Apžvelgta 05 rugsėjo 2009
6,0
LAURENT iš Šveicarija
Šeima su vyresniais vaikais
Viešėta 2 naktys 2010 m. balandis
3 jours a Sichon/Sud Est de la Thailande”
Il s'agit d'un hôtel familial, situé dans un parc tropical. Il accepte peu de client à la fois.
Assez chère. En arrivant en voiture de l'occasion, c'est trés mal indiqué. Nous avons du nous faire escorté par la pèolice pour trouver l'Hôtel. La propreté laisse a désirer. A commander son Dinner le jour d'avant pour qu'il puisse préparer. trés loin de la mer et difficulté pour si rendre
Sympathique hôtel familiale tenu par un couple Suedo-Thailandais. les cambre son grande et pour un séjour de repos c'est l'idéal.
Apžvelgta 22 balandžio 2010
Hilde iš Norvegija
Viešėta 13 naktys 2013 m. gruodis
Fantastisk, god mat, vennlige betjening, stille ”
Hyggelig betjening, god mat, stille og rolig, svømmebassenget, naturen og en opplevelse av Thaikulturen - få turister
Jeg hadde en fantastisk ferie på Ekman Garden Resort. Maten var kjempegod, rommet var stort og det var stille og rolig, flott hage. Stedet ligger utenfor de store turistområdene med flott natur og en fantastisk lang sandstrand. Ikke en strand for å ligge og sole seg på, men perfekt for lange gåturer og med svømmeturer i sjøen. Passer perfekt når en ønsker en avslappet ferie. Dersom en ønsker å ta en del sightseeing turer til andre strender, nasjonalparken eller inn til byen Nakhon Si Thammarat, bør man leie bil. Det gjorde vi.
Apžvelgta 07 sausio 2014
Gunnar iš Švedija
Viešėta 4 naktys 2018 m. kovas
Fantastiskt hotell! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️”
Här kan man koppla av i vacker miljö, samtidigt som stranden och havet ligger på gångavstånd. Pool med solstolar erbjuds, god mat och en fantastisk trädgård.
Apžvelgta 06 kovo 2018
Hans iš Švedija
Viešėta 4 naktys 2011 m. kovas
Svenskthailändskt litet hotell ”
Bra rum. Fantastisk mat. Vänlig personal som gör allt för dig.Lugngt.
Efter att oavsiktligt valt en period med "once in a lifetime" katastrofalt väder så var det bara att bita i det sura äpplet. Första dagen var härlig med bad i poolen, beundran av trädgården avslutat med Annas goda mat. Sedan började eländet. Tungt regn som efter någon dag toppades med dyig flod som välde in. Dock lyckades personalen hålla humöret uppe och vi gäster fick i förödelsen lika god mat som vanligt. Som tur var kunde vi bo i övervåningsrum och inte drabbas utan hade torrt och skönt. Tills elen försvann. Då försvann AC´n. Men eftersom hela södra Thailand drabbades, så visste vi att vi alla satt i samma båt. Men med den ompyssling som var möjlig gjorde tiden i händerna på personalen uthärdlig. Sedan bevittnade vi början av det gigantiska arbete med rengöring som skedde med vatten, vatten och högtryck. Och personalens hårda arbete. När jag lämnade hotellet var det med saknad och jag kommer säkert att återvända för att njuta av anläggningen när den ger allt av sin potential, som man trots allt kunde se.
Apžvelgta 06 balandžio 2011
Kjell iš Švedija
Viešėta 3 naktys 2011 m. vasaris
Fantastiskt bemötande”
Bemötandet , maten , servicen
Min fru och jag råkade hamna på Ekmans mest av en slump. Men vilken slump sen! Ett fantastiskt bemötande,superb mat,ett sagolikt boende och en gästvänlighet utöver det vanliga.Anna och Staffan har ett konsept som slår det mesta vi har upplevt, och då har vi rest ett otal gånger i Thailand med omnejd.Ett tips!Passa på och upplev detta innan det är försent.
Apžvelgta 01 kovo 2011
Margareta iš Švedija
Viešėta 10 naktys 2010 m. vasaris
ett underbart boende”
jag säger allt var positivt,fanns inget negativt,kanske det att vi var tvugna att åka därifrån
inget
att komma till ekmans var som balsam för själen,har aldrig bott på något liknande ställe,mannen som är arkitekt har med sin fru ritat denna anläggning som ständigt förvänade mig med sina klurika detaljer,rummen var förtjusande med stora fönster så man kunde glädjas åt blomsterprakten,ville man vara lite mer privat drog man för ett inderbart draperi,badrummet var perfekt och pricken över iet var en liten insynsskyddad uteplats som hörde till rummet.servicen var perfekt,maten delikat,anna är en underbar kokerska.vi fick hjälp med att hitta en lokal skräddare,anna körde oss till olika utflyktställen ,vi var vid havet,besökte tempel ,shoppade och åt ute,de fixade allt. innan jag åkte till thailand denna gången sa jag att det blir nog ingen mer resa dit,det är så långt bort,efter vistelsen hos ekman planerar jag redan nästa resa och börjar naturligtvis med att beställa rum hos ekmans,det känns som att fått nya vänner.poolen var ljuvlig och växtligheten var häpnadsväckande,det finns inte ord nog att berömma detta ställe
Apžvelgta 28 vasario 2010
Lena iš Švedija
Viešėta 3 naktys 2009 m. liepa
Grönskande trädgård på fastlandet”
Mycket trevlig och mysig trädgård med blommor. Trevliga ljusa rum. Lungt och skönt. Familjärt mottagande och stämning. Mycket god mat och orörd strand inom promenadavstånd.
Draperierna/gardiner lite ofräscha, lite långt till stranden och lite besvärligt att nå stranden.
Vi blev mycket hjärtligt välkomnade och hotellägarna Anna och Staffan höll en familjär stämning under våra 3 dygn där. Rummet (D) var mycket trevligt och ljust med stora fönster. Vi hade uteplats och ett insynsskyddat uterum från badrummet med extra handfat samt bord och stolar. Maten var mycket god. Trevlig pool med bubbpool i anslutning. Boenden i omgivningen gav ett vänligt intryck och promenaden till stranden var trevlig, om än lite besvärlig. Men helt klart värt det. Stranden var obebygd och öde, mötte enbart 2 fiskare och hade turen att se delfiner från stranden. Hotellet ligger ej i närhet/gångavstånd till shopping eller andra restauranger. Så det blev lugna och sköna kvällar. Vi skulle gärna vilja åka dit igen!
Apžvelgta 18 rugpjūčio 2009
Anette iš Švedija
Viešėta 3 naktys 2009 m. liepa
Ekmans- hidden paradise”
Allt
När vi kom till Ekman kom Anna, ägarinnan och mötte oss. Det kändes som hon gått och väntat hela dagen på att vi skulle komma.Väldigt trevligt bemötande.Första intrycket var WOW, vilket ställe. En helt underbar trädgård, så vansinnigt vacker med mängder av blommor, buskar och palmer.Rummen är smakfullt inredda,med mycket fönster som även går att öppna upp, med en sittgrupp framför.Lyxkänslan är hög. Stora sängar, helkaklat badrum med möjlighet att öppna upp till ett alldeles eget uterum. Vattenkokare och saftybox på rummet.Det finns inte så många altenativ till restauranger, men det gör ingeting. Anna är en otrolig bra kock, och vi åt inget på hela våran 2 veckors resa som var i närheten av hennes mat.Dessutom så tänker hon ekologiskt och strävar efter att laga all mat från grunden utan tillsatser.Hon gör sina egna kryddmixer och kokosmjölken hon använder i mat och drinkar med för den delen,kommer från hennes egen trädgård.Så även frukten hon serverar till efterätt.Verkligen back to basic, vilket vi uppskattade mycket.Vill man bada så finns det pool så klart, men vi rekomenderar att man går den lite mödosamma biten som det är till stranden. För väl där är det värt allt.Vi hade stranden helt för oss själva, med undantag för några fiskare.Vem vill inte ha ett eget hidden paradise? Vill man göra utflykter så är inte det några problem, Anna har många förslag på vad man hitta på.Ekman's garden är ett familjärt hotell, som både Staffan och Anna strävar efter att uppnå och upprätthålla. De lyckas verkligen. De båda berättar gärna om Thailand och olika resmål som är värda att besöka.Tack ännu en gång för en alldeles underbar vistelse hos er, vi kommer gärna tillbaka.
Apžvelgta 30 liepos 2009
Gerai
Tom iš Nyderlandai
Viešėta 3 naktys 2013 m. sausis
leuk resort me fraaie tuin”
erg rustig gelegen
er hangt een huiselijke sfeer, maar veel is er niet te doen; ook niet in de omgeving. In de nabije omgeving zijn geen restaurants te vinden, maar de keuken in het resort is prima (thais) De streek is prachtig met veel watervallen.
Apžvelgta 24 sausio 2013
4,3
PERRY iš Nyderlandai
Medaus mėnesio liukso numeris F
Viešėta 2 naktys 2012 m. gegužė
Erg afgelegen uit-de-tijd huisjespark”
Aardig personeel, goed bed, ruime kamer
Dit familie "huisjespark" brengt je 40 jaar terug in de tijd met antiek aandoende inrichting van de kamers, vol met allerlei prullarie waardoor je geen idee hebt waar je je eigen spullen tussen al die zooi kwijt te moeten. De kamer is verder gevuld met allerlei ongedierte, ook in bed. De kamers zijn uitgevoerd in typisch Thaise stijl, zonder enkel idee te hebben gehad welke kleuren en stijlen nu bij elkaar zouden passen. Verder is al het verfwerk waarschijnlijk door slechtzienden echtgevoerd. Ontbijten en dineren zijn een hele beproeving, want dat dient buiten tussen de vliegen en muggen te gebeuren. De tuin is heel mooi aangelegd, met genoeg vijvers waarin de muggen geweldig goed gedijen.
Apžvelgta 04 birželio 2012
6,0
Orathai iš Tailandas
Viešėta vieną naktį 2018 m. balandis
รีสอร์ทร่มรื่น บริการดี แต่โดยรวมไม่สมราคา”
ประตูทางเข้าเหมือนเข้าบ้านคน ไม่ใช่รีสอร์ท ที่จอดรถในรีสอร์ทน้อย มีที่จอดรถด้านนอกรั้วป้ายก็ไม่ชัดเจน พักห้องชั้นบนบันไดวนชันมาก มีแต่ประตูขึ้นบันได ไม่มีประตูปิดห้องนอน แอร์เล็กทำให้ในห้องพักไม่ค่อยเย็น และครอบครัวมีเด็กเล็กไปด้วย ต้องคอยระวังจะเดินตกบันไดวนเพราะไม่มีประตูปิดห้องนอน ห้องเล็กไม่สมราคา พื้นกระเบื้องไม่เหมาะเอามาปูพื้นห้องนอน ลูกนอนเล่นที่พื้นเช้ามามีตุ่มคันขึ้นผิวหนัง น้ำฝักบัวไม่แรง ทั้งรีสอร์ทมีข้อดีคือ บรรยากาศดี ตกแต่งต้นไม้สวยงามร่มรื่น อาหารเช้าดี พนักงานบริการดีเป็นกันเอง
Apžvelgta 19 balandžio 2018
SURAPHONG iš Tailandas
Viešėta vieną naktį 2017 m. rugpjūtis
ประทับใจ เอ็กแมน การ์เดน รีสอร์ท”
พี่แอน เจ้าของใจดีมากๆ เป็นกันเองที่สุด ยิ่งทำให้ประทับใจมากๆ
Apžvelgta 15 rugpjūčio 2017
Labai geras
Pantip iš Tailandas
Viešėta vieną naktį 2016 m. liepa
การบริการ”
เจ้าของดูแลลูกค้าดี ประทับใจ แต่พนักงานน่าจะเป็นเด็กฝึกงานไม่ค่อยสนใจพูดคุยกับลูค้า
Apžvelgta 21 liepos 2016
Pantira iš Tailandas
Viešėta vieną naktį 2016 m. sausis
ธรรมชาติและความเป็นส่วนตัวที่สัมผัสได้”
บรรยากาศ การบริการ และ อาหาร
บรรยากาศดีเป็น ธรรมชาติ งานบริการเป็นกันเอง ห้องพักก็สะอาด อาหารอร่อย มีโอกาสเมื่อไหร่จะกลับมาใช้บริการแน่นอนค่ะ
Apžvelgta 04 sausio 2016
4,7
Marisa iš Tailandas
Viešėta vieną naktį 2014 m. gegužė
รีสอร์ทเล็กๆ ในหมู่บ้าน ”
ห้องพักสะอาด ตกแต่งสวนสวยงาม อยู่ห่างไกลสถานที่ท่องเที่ยว
ตอนไปถึงรีสอร์ท มีป้ายชื่อรีสอร์ทอยู่ตรงประตูทางเข้าบ้านหลังใหญ่ ไม่แน่ใจว่าเป็นรีสอร์ท จึงเข้าไปสอบถาม จึงรู้ว่าใช่รีสอร์ท แต่รีสอร์ทอยู่ด้านหลังบ้านหลังนั้น ไม่มีที่จอดรถ แต่วันที่เข้าพักมีแขกพักเพียง 1 ห้อง จึงได้จอดในที่จอดรถของเจ้าของบ้าน ห้องพักสะอาดดี สระน้ำเป็นสระของบ้านแต่แขกสามารถไปใช้ได้ โดยรวมดูเหมือนเป็นรีสอร์ทรับแขกของครอบครัวมากกว่า
Apžvelgta 19 gegužės 2014
wilai iš Tailandas
Viešėta vieną naktį 2013 m. birželis
บรรยากาศเงียบสงบ”
บรรยากาศดี บริการดี ห้องพักสวย
บรรยากาศเหมือนอยู่ในสวน เหมาะสำหรับกับคู่รักที่ต้องความเงียบสงบ บรรยากาศกลางคืนโรแมนติคมากเพราะเเสงสีส้มจากในห้ิองที่ส่องออกมาข้างนอก พนักงานอัธยาศัยดีเต็มใจบริการลูกค้า
Apžvelgta 19 birželio 2013
Naris iš Tailandas
Viešėta vieną naktį 2012 m. spalis
เงียบๆ สงบ”
เล็กๆ มีสระว่ายน้ำ ไม่พลุกพล่อน การออกแบบห้องสวยครับ ธรรมชาติดี
สะดวกสบายดี แต่ติดปัญหาเรื่องที่จอดรถไม่ค่อยสะดวก น่าจะมีพื้นที่จอดรถให้สะดวกหน่อยสำหรับผู้ที่เดินทางไกลและต้องนำรถมา
Apžvelgta 07 vasario 2013
sarayut iš Tailandas
Viešėta vieną naktį 2012 m. gruodis
โรงแรม บรรยากาศเยี่ยม..”
สวนสวยงาม บรรยากาศดีมาก ห้องเหมาะแก่การพักผ่อนมากๆ
เป็นรีสอร์ทขนาดเล็ก แต่ สบาย เดินทางสะดวก ชอบห้องพักมากๆ (เหมือนภาคเหนือเลย) ห้องพักสามารถเห็นวิว เกือบ 360 องศาเลย สวยงาม มาก
Apžvelgta 10 sausio 2013