Aonang Orchid Resort: Boka nu

Omdömen för Aonang Orchid Resort

Baserat på 3715 omdömenSe vad andra gäster sa

Reviews of Omdömen för Aonang Orchid Resort from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (3715)Omdömen från Booking.com (256)
Renlighet7,8
Faciliteter7,2
Läge8,7
Komfort och kvalitet7,8
Service7,6
Valuta för pengarna7,5
Alla språk
Alla typer av resenärer (3715)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 3126 verifierade gästkommentarer
Lars från Sverige
Bodde en natt i juni 2011

Stora fina rum med fin utsikt”

Poolen och personalen

Vi hade en fin vecka pa detta hotell,personalen var trevlig och frukostbuffen var helt underbar varje morgon nar man var dohungrig.Poolen ar jattefin med bra utrymme for alla som bodde dar.Det ordnades mycket utflykter fran hotellet ocg det var ocksa positivt da man slapp springa runt pa gatorna och leta.Vi var 2 barn och 2 vuxna och vi fick 2 stora rum som det gick att oppna emellan,det var bra.

Recenserad 26 juni 2011
6,4
Magnus från Sverige
Bodde i 10 nätter i februari 2019

Skulle behöva lite renovering”

Helt ok boende.. men betalar man ca 1000 per natt så borde det vara bättre standard. Airconditions borde uppdateras vissa rum klagade att det luktade mögel från den, men våran var bra. Bra personal. Bra frukost(förutom att det inte fanns riktigt bacon) fint pool område, med bar.

Recenserad 01 mars 2019
Fatima från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2019

Frukost ”

Det som drog ner betyget var frukosten. Sa till flera gånger om att kaffet var slut. Då efter lång tid visade dom mig en ny kaffe kanna som visade sig vara the. Då jag påpekade det sa dom nej det är kaffe. Bad dom prova, vilket dom ej gjorde. Till slut kom dom med snabb kaffe till mig. Men då jag inte fick vatten till fick jag be om det. Kan säga att efter all tid det tog för o få en kaffe var ca 40 min. Väldigt oengagerad personal i matsalen. Annars helt ok Hotell

Recenserad 12 februari 2019
9,2
Ulrika från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2019

Toppen. ”

Bästa killen jobbade vid poolen. Alltid glad trevlig och serviceinriktad. Tyvärr var frukosten lite torr och tråkig.

Recenserad 16 mars 2019
Wani från Sverige
Bodde i 20 nätter i januari 2017

Mycket bra ställe.”

Det var helt perfekt läge. Väldigt nära stranden och affärerna. Blev inte störda av några ljud utifrån. Supergullig städerska (Jinda) som gjorde allt för en. Även dag/kvällsvakterna var supertrevliga. Det kändes som om de brydde sig om dig som person. Flera i personalen var också trevliga om DU visade intresse för dem. Annars verkade dem ganska så små trötta.. Det är ett halal kök så förvänta dig inga bacon på morgonen. Men det fans ett bredare utbud i deras restaurang lite senare på dagen. Vi bodde i en pool-stuga med direkt utgång till poolen. Super!!! Simmade ett varv morgon och kväll. Nära till tvätt 40 batt/kilo ostruket, strax utanför och moppeuthyrning 200batt/moppe hela dagen. 7-eleven, bankomat direkt utanför. Familemart lite längre ner. Perfekt!!! Poll- värmen = 28,5-30 C. I Havet = 30-31 C. Trist med att armén tar 400/person för att gå iland på Poda och andra öar, utöver vad det kostar med båt ut. Men det har blivit mer rent och ordning på öarna. Sen tar militären 100 batt/per för att du skall få ligga i solsäng under träden nere hos dem som masserar på stranden. Men det är gratis uppe vid massage hyddorna. :-))

Recenserad 11 februari 2017
4,8
Per från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2016

Matos på rummet”

Vid balkongen låg utblåset från restaurangen. Kunde inte vistas på balkongen och hade man balkongdörren öppen så stank det matos i hela rummet. Försökte byta rum men de var inte så serviceminded i receptionen.

Recenserad 27 december 2016
Veronica från Sverige
Bodde i 3 nätter i november 2016

Läget är det som är bäst ”

Mysig pool och troligen bra rum som är i anslutning till den. Vi fick ett rum ovanpå restaurangen som var mindre kul eftersom balkongen då vette rakt mot receptionen. Rymligt och rent rum. Helt ok hotell. Frukosten var medioker.

Recenserad 20 december 2016
Johanna från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2016

Poolen, personalen”

Avslutade vår resa med två nätter här i ett rum med utsikt mot poolen. Poolen var härlig! Personalen vid poolen var väldigt trevlig och hjälpsam. Inga problem att behålla vårt rum några extra timmar på avresedagen och de ordnade transfer till flyget.

Recenserad 10 april 2016
Dick från Sverige
Bodde i 6 nätter i januari 2016

Trevligt med bra läge ”

Helt ok rum, förväntningarna var kanske något högre med tanke på priset. Läget var jättebra, tyst och lugnt. Poolområdet var mycket trevligt. Poolkillen en riktig tiopoängare, trevlig och serviceminded!

Recenserad 16 februari 2016
Bodde i 3 nätter i november 2015

Mycket bra hotell, toppenläge!”

Läget, rummet och vissa i personalen

Jättefint hotell som hade ett toppenläge nära restauranger, butiker och stranden. Rummen var bra isolerade, hörde varken andra gäster eller trafiken på gatan. Rummen var lagom stora och mycket fräscha (vi var 3 vuxna i ett rum). Poolområdet var jättemysigt och mannen som jobbar där var jättegullig. Han var verkligen serviceminded så det blev en del dricks till honom  Det tog bara några få minuter till stranden (där longtailbåtarna går). Frukosten var helt ok. Lite som den brukar vara i thailand. Bröd, yoghurt, ägg, frukt, grönsaker, stekt ris och någon curryrätt. Kan verkligen rekommendera detta hotell!

Recenserad 09 december 2015
Bodde i 7 nätter i oktober 2015

Klart godkänt ”

Poolen, läget, vackert

Hade läst dåliga kommentarer från tidigare resenärer om detta hotell, men blev själv överraskad hur fint det var. Hade ett rum med pool access och det va kanon! Fint rum med bra standard och poolen och poolområdet var helt suveränt! Frukosten va fin med ganska mycket att välja på, dock kom där stundtals en odör från avloppet när man satt och åt som inte va så trevlig. Hotellet ligger precis i centrum och i direkt anslutning till beach road där försäljare, affärer och restauranger ligger.

Recenserad 07 november 2015
Elin från Sverige
Bodde i 5 nätter i maj 2015

super bra”

poolen rummet läget

Var en super bra vistelse! Poolen är underbar att ligga vid under dagen. Trevlig och hjälpsam personal. Läget är perfekt nära till strand, 7 eleven och en massa matställen.. Mysig strand att sitta å kolla på solnedgången. Vi hade rummet ut mot poolen. Rummen va stora och fräscha och från balkongen var det super bra utsikt

Recenserad 24 maj 2015
NATHALIE från Sverige
Bodde i 4 nätter i april 2015

På rätt sida i ao nang, nära stranden. ”

Renligt, sköna sängar, trevlig personal

Väldigt bra, god service, renligt med sköna sängar. Inga äckliga djur eller mygg. Bra frukost. Nära stranden och de små shopping butikerna längst med gatan. Minus blir att det fattades en vatten i kylen när vi checkade in som vi höll på att få betala när vi skulle checka ut. Sen att städerskan glömde det fulla soppåsarna i rummet efter städningen.

Recenserad 20 april 2015
Karin från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2015

Bra hotell med närhet till "allt"”

Närhet till stranden o shopping. God frukost. Bra poolområde med toppenpersonal som var mycket servisinriktad!!!!

Vi tillbringade två dygn där innan vi flög hem till Sverige. Mycket nöjd med allt. Trevlig o serviceinriktad personal. Toppenläge med närhet till stranden, longtailbåtarna o kvällsshopping. Fint poolområde som vi utnyttjade sista dagen efter utcheckning i väntan på flyget.Kan varmt rekommenderas.

Recenserad 09 april 2015
Jessica från Sverige
Bodde en natt i januari 2015

Fint hotell med bra läge i Aonang”

Läget, sängarna och poolen var de tre bästa sakerna med hotellet

Vi bodde i en 'poolvilla' och det var kanon! En stor springa under ytterdörren som krävde en dubbelvikt matta under sig, men annars fint. Vi har även bott i vsnligt hotellrum och de är också super! ingen hiss dock så värt att tänka på om man har barnvagn eller är äldre. Hotellet ligger väldigt bra med kort promenadavstånd till strand, affärer, restauranger och barer. Sängarna var ovanligt sköna för att vara Thailand, badrummet maffigt och personalen vänlig. Poolen tappade kakel men annars var poolområdet toppen! Ingen trängsel där. Frukostbuffén helt okej, lite trist om man är gluten.. Hotellets transfer till Krabi flygplats var dyr så ta en vanlig taxi istället

Recenserad 06 januari 2015
Jessica från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2014

Bra hotell”

Närheten till affärer, restauranger, stranden, äggstationen på frukosten och poolområdet

Jättebra! Vi fick ett rum högst upp och tur var det för annars hade vi tittat rakt in i en husvägg. Hotellet ligger bra och har ett stort rymligt poolområde. Strandhanddukar ingick som vi fick byta när vi ville, topp!

Recenserad 26 december 2014
Conny från Sverige
Bodde i 13 nätter i december 2013

Lugnt o skönt. Nära till stranden.”

Rent, poolen o personalen.

Vi trivdes bra enda som vi saknade var bacon, pålägg som ost/skinka vid frukostbuffén, trots att det var övervägande europeiska gäster. PS. Varför inte svenska som språkval vid frågan vilka jag vill dela mina tankar med. DS.

Recenserad 12 januari 2014
Lars från Sverige
Bodde i 5 nätter i februari 2013

bra hotell, bra läge ”

rummen var rena och trevliga poolen fin, trevlig personal

hotellet är trevligt, bra läge nära affärer och strand. trevliga rum även om vi fick ett rum med tråkig utsikt och rakt över köket med skrammel tidig morgon. bra frukost. trevlig personal som hjälpte till med transporter mm.

Recenserad 23 februari 2013
Bodde i 2 nätter i januari 2013

Otroligt fint hotell med bra läge för shopping! ”

Nytt fräscht och fantastisk service

Vi bodde i ett Deluxe Premium rum på våning 31, magnifik utsikt över staden och skyskraporna. Hela hotellet och rummet var otroligt fint, fräscht och trevligt med panoramafönster, både vuxna och barn var mycket positivt överraskade efter ankomst. Hotellet låg endast 45 minuter med bil från nya flygplatsen (utan trafikstockning). Allmänna ytor så som gym, poolområde, dusch och bastu och lekrum är jättefina och rena. Härlig känsla att kunna simma i poolen och titta ut över staden och floden. Frukosten var mycket bra och inget saknades i buffén som serverades. Ett riktigt toppen hotell med mycket trevlig och serviceminded personal, hit kan vi gärna komma tillbaka!

Recenserad 19 januari 2013
Roberth från Sverige
Bodde i 9 nätter i december 2012

Bra läge och fräscha rum.”

Bra läge, lagom storlek

Vi hade det perfekt på detta hotellet. Placerat på hyvudgatan, men ändå avskilt. 2 min promenad till stranden. Rena och fräscha rum. Dom var hjälpsamma med att ordna det för oss vid om något inte var bra.

Recenserad 13 januari 2013
Marie från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2012

Utmärkt läge nära stranden”

Små bungalows vid poolen

Rummen var jättefina och läget kunde inte vara bättre. Tog bara ett par minuter att gå ner till stranden. Frukosten var helt ok, annars ligger Starbucks rakt över gatan. Perfekt att stanna någon natt innan man åker vidare ut till öarna.

Recenserad 03 december 2012
Helen från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2012

fräscht hotel”

bra läge, lugnt och skönt men ändå centralt

Bra läge på hotellet och fråscha rum. en underbar pool och ett fint poolområde. hotellet var perfekt placerat med ett centralt läge men det var samtidigt lugnt och skönt och avkopplande på hotellet. man vill ju gärna ha lugna nätter så man får sova utan en massa oväsen.det enda som kunde varit bättre var maten. för att vara ett hotell i den klassen var frukosten hyfsad men inte kanon. personalen var servicinriktad och mycket vänliga och tillmötesgående.

Recenserad 11 mars 2012
Stefan från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2012

Mycket bra hotell med bra läge och fin utsikt!”

Fräscha och fina rum, bra balkonger och ett suveränt poolområde med vacker vy!

hotellet passerar nästan obemärkt från gatan sett, men är betydligt mer imponerande sett från poolområdet som vätter mot skog och berg. en alldeles underbar, vacker och avslappnad innergård med en härlig pool! utsikten mot bergen kan man knappt få nog av! personalen är trevlig och hjälpsam. gratis trådlöst internet som fungerar väl. frukostbuffén var däremot något medelmåttig. man går utan tvekan mätt från frukosten, men många andra hotell har en utklassande frukostbuffé i jämförelse.

Recenserad 27 januari 2012
Jenny från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2012

Fina rum och bra läge”

Bra läge i Ao Nang. Fint poolområde. Bra frukost.

Hotellet har ett bra läge i Ao Nang. Många affärer och restauranger runt omkring. 7 eleven låg precis bredvid och det var bra att kunna handla där. Hotellet har mycket trevlig personal. Gratis Wifi. Rummen är mycket fina och extrasängarna var helt okej. Stor dubbelsäng som man kan sova 3 personer i.

Recenserad 14 januari 2012
Bodde i 4 nätter i oktober 2011

Bra fräscht hotell i OK läge med fantastisk pool”

Mycket fräscht hotell med väldigt bra personal. Poolen var fantastisk. Rummet och sängarna riktigt bra.

Jag reste själv med mina två barn, 12 och 10 år. Vi bodde i ett superior-rum på tredje våningen i hotell-komplexet och inte utsikt mot poolen. Rummet var mycket fräscht - vi gillade det verkligen. Stort badkar och bra badrum. Ganska rymligt rum. Sköna sängar och bra kuddar. Luftkonditionering utan problem. Hotellet ligger max fem minuter från stranden där det utgår longtail-båtar till de olika utflyktsmålen (Railay, Poda Island, Chicken Island, etc.). Bra placerad på huvudgatan med affärer åt båda håll. Poolen riktigt trevlig och fräsch tycker både jag och barnen. Tillbringade mycket tid i den på kvällarna efter andra aktiviteter, både för lek och simning. Frukosten OK utan att sticka ut. Jag skulle definitivt återkomma:-)

Recenserad 09 november 2011
Bodde i 2 nätter i november 2011

Bra hotell med fantastisk personal och pool”

Personalen är mycket service-minded. Poolen är väldigt omtyckt. Rummer fräscha. Levererar enligt beskrivningen!

Detta var vår andra vistelse på hotellet. Jag reser själv med mina två barn, 12 och 10 år gamla, och vi bodde i ett superior-rum. Personalen kände igen oss och vi blev väldigt bra upp-passade. Min son blev magsjuk en dag och de var flera i personalen som hjälpte till med lakanbyte, gav tips och t.o.m. ordnade ett läkemedel till oss (som vi dock ratade till förmån för våra svenska). Badrummet väldigt fräscht och stort med stort badkar. Bra balkong. Rummet bra och fint, och sängarna riktigt sköna. Frukost OK men inget speciellt. Kaffet faktiskt riktigt starkt och gott:-) Det ligger dessutom en Starbucks några minuter ifrån när man fick värsta Latte-längtan... Läget bara 3-5 minuter från strand med alla longtail-båtarna till Railay och öarna. En bra dykbutik nära med utmärkta tips för även snorkling.

Recenserad 09 november 2011
Marina
Bodde i 2 nätter i mars 2011

Fint hotell med bra läge”

Bra frukost och hjälpsam personal

Ligger nära till båtarna som går ut till öarna. Bra hotell men lite dyrt att bo här om man inte har fått en bra deal. Regnade en hel dag i mars när vi var här så det blev tesco lotus istället för poda.

Recenserad 08 september 2011
Kim från Sverige
Bodde en natt i april 2011

Ett av dom bättre hotellen i AoNang!”

Stort rum, trevlig pool, bra frukost!!

Har testat en hel del hotell i AoNang men detta är nog hittils mest "bang for the buck". Riktigt stort och fräscht rum! Över förväntan. Riktigt bra läge nära till stranden och båtarna samt till alla andra bekvämligheter som ligger i AoNang Beach. Bodde denna gång endast en natt men kommer absolut att boka detta hotell igen! Frukosten var också den riktigt bra med mycket att välja på.

Recenserad 05 maj 2011
Annika från Sverige
Bodde i 3 nätter i april 2011

Bra läge, fina rum”

Rena rum med god service, närhet till allt

Stora ljusa rum, men små balkonger och väldigt lyhört ut mot gatan. Fantastiskt poolområde där man utan problem kunde vara en hel dag. Bra service på alla sätt. Nära till havet, affärer, restauranger. Toppen helt enkelt.

Recenserad 29 april 2011
Marie
Bodde i 4 nätter i april 2011

Fint hotell med bra pool”

Rummen va fina, bra pool, frukostbuffé där det fanns mycket att välja på. Läget var bra.

Vi trivdes alldeles utmärkt på detta hotell. Ingen trängsel vid poolen och den var jätte fin. Barnen tyckte att detta var toppen. Handdukar att låna med sig även om du skulle till stranden. Trevlig personal och det var välskött. Nära till stranden och båtarna som tar dig till öarna runtomkring. Vi kommer gärna tillbaka hit.

Recenserad 18 april 2011
Sandra från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2011

Fina moderna rum. Poolview värt att kosta på sig. ”

Tillmötesgående personal, bra frukost, fint pool område, bra läge.

Tyvärr fick vi ett rum som vette rakt emot en bygg arbetsplats, och om vi drog undan gardinerna så stod tre byggnadsarbetare och tittade precis rakt in på oss. Vi tog kontakt med hotell receptionen som vi kom överens med och sedan fick vi betala en summa för att uppgradera vårat rum då vi inte var nöjda med det vi fick.

Recenserad 06 april 2011
Bodde i 6 nätter i mars 2011

Snyggt och fint, mysigt poolområde”

Bra läge, trevlig personal, fint poolområde.

Vi bodde sex nätter på Aonang Orchid Resort och trivdes alldeles utmärkt. Läget är perfekt, mitt i staden och bara ett par minuters promenad till stranden och longtailbåtarna. Rummet var helt okej med ett ordentligt badrum och en stor balkong med utsikt mot poolen och bergen bortom staden. Personalen var trevlig och tillmötesgående och frukostbuffén bra, om än inte den bästa vi varit med om. Alltigenom en bra vistelse med andra ord.

Recenserad 05 april 2011
Lars-Henrik från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2011

Trevligt hotell med trevlig personal”

Snyggt och prydligt

Vi bodde i en grand pool villa som var väldigt trevlig. Trappa från uteplatsen direkt ner i den stora polen. Billig minibar dock utan alkoholdrycker. Kan rekomendera detta boende. Bra läge i Ao Nang, nära alla restauranger och affärer och bara 150 meter till stranden. Bra frukost. Vi skulle kunna bo på detta välskötta hotell igen.

Recenserad 03 april 2011
Per från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2011

En liten "oas" mitt i stan.”

Stora fina rum.Trevlig personal. Bra frukost.

vi tillbringade de 2 sista nätterna på vår semester på aonang orchid resort. perfekt läge när man ska ut o shoppa. väldigt centralt, men ändå undanskymt. rummen var stora och rymliga. rent o fräscht.när vi kom stod det en fruktkorg på rummet. trevligt! härligt med pool villa. det var bara att krypa ner i vattnet från altanen. mycket barnfamiljer, så det blir lätt lite livat i poolen.

Recenserad 01 april 2011
Leif från Sverige
Grand superior-rum med havsutsikt
Bodde i 5 nätter i mars 2011

Perfekt läge och bra rum”

poolområdet

Vi har bott på detta hotell tidigare (nov 2009), hotellet är fortsatt fräscht och välstädat, poolen sköts noggrant varje dag och är helt ok. tyvärr saknade vi denna gången de tv-kanaler som fanns 2009 (star sport samt bbc/cnn). Läget är perfekt mitt i Ao Nang men det är ändå tyst och lugnt på hotellområdet.

Recenserad 16 mars 2011
Frida från Sverige
Grupp
Bodde i 7 nätter i februari 2011

Super bra hotell, helnojda”

Grand superior - nytt, stort, harligt och frascht rum

Vi hade bokat ett grand superior rum och det var verkligen super fint. Stannade har i 7 natter. Frukosten var helt ok. Nara till allt, strand, longtailbatar, shopping och restauranger. Atervander garna till detta hotell.

Recenserad 15 mars 2011
Anders från Sverige

Fantastiskt hotell”

Underbart läge med mycket tillmötesgående personal

Fantastikt och mycket välskött hotell som är väl värt ett besök. Grand pool villas som vi bodde i har en egen trappa från terassen ner i poolen, underbart! Trevlig och tillmötesgående personal gör att man känner sig mycket väl omhändertagen. Hotellet ligger bra placerat med endast en kortare promenad till stranden. Hotellet tilltalar resenärer i alla åldrar.

Recenserad 11 mars 2011
Bodde i 5 nätter i februari 2011

Rent och trevligt hotell med fint poolområde.”

Bra läge, dock inte direkt vid stranden. Rent och fräscht. Moderna rum. Mycket trevlig personal.

Mycket rent och fint hotell. Superior-rummet som vi bodde i var mycket rymligt. Vi rymde hela familjen, två vuxna, två barn. Bra städning, det kändes rent och fräscht på hela hotellet. Bra bemötande från personalen. Mycket fint och lungt pool-område på baksidan av hotellet. Trafiken på andra sidan hotellet som vetter mot gatan upplevde vi som störande, men bara på grund av att vår balkong vette mot den sidan så vi satt aldrig ute på den. Inne i hotellrummet var det inga problem. Balkongen var väldigt liten.

Recenserad 09 mars 2011
Magnus från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2011

En oas nära allting med superbra personal”

Br personal, uppgraderad till poolvilla, bra läge, trevlig pool. Personal som var hanterade småbarn på ett positivt sätt

Hjälpsam personal, bra städat-superfräscht. Mitt i Ao nang med 3 minuter till gågatan, men samtidigt en grym pool. 5 minuter till båtarna ut till Railey.Kan definitivt bo där igen.Och tidigare recensioner sa att det inte fanns öl på hotellet-helt fel. Det fanns att beställa om man ville ha. Negativt-ingen riktig bacon till frukosten men det vande man sig snabbt vid.

Recenserad 05 mars 2011
Karl från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2011

Stora fina rum och mycket snabb service”

Rent, bra poolområde och trevlig personal

vi var 4 nätter på orchid. vi tyckte att rummet var stort och inredningen var modern och lyxig med platt-tv och dvd-spelare. poolen var fin och stor men det fanns för få solstolar vilket gjorde att man var tvungen att vara tidigt vid poolen om man skulle ha bra platser. frukosten var inte den bästa. buffén var stor men t.ex. juicen var koncentrat-juice. personalens bemötande var exemplariskt och de var mycket snabba med att komma ut med mat eller liknande som man beställt. hotellet ligger i ett shopping och restauranområde. negativt med ao nang är stranden som inte är den bästa. men det har ju inget med själva hotellet att göra. det var billigare om man bokade via agoda....

Recenserad 24 februari 2011
Lars-Erik från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2011

Mycket bra läge .”

Fin pool för stora såväl som för små

Sov bra sängarna var väldigt sköna, effektiva mörkläggningsgardiner, tyst och lugnt på natten. Balkongen vette mot ett plank vilket inte var så mysigt men man hade gjort det bästa av situationen och dekorerat planket med orkideeer. Rent och snyggt på rummet. Poolområdet jättefint med utsikt mot bergen. Kan definitivt tänka oss att återkomma.

Recenserad 23 februari 2011
Andreas från Sverige
Bodde en natt i februari 2011

Lika bra som förra året!”

Super fina rum, god frukost,fin pool

Vi valde att bo här igen(det gjorde vi förra året oxå) och vi är minst lika nöjda. Vi bodde i det nybyggda delen som var superfräsch, stora rum,fin utsikt över stan. Frukosten var oxå väldigt god och polen väldigt fin.

Recenserad 07 februari 2011
Bodde i 4 nätter i januari 2011

Fräscht hotell med fantastisk pool”

Bemötandet från personalen, poolen och bungalowerna med direkt utgång till poolen

Personalen var väldigt tillmötesgående. Vi fick rum ovanför köket och vi vaknade första natten av ljud från köket, när vi påtalade detta till receptionen fick vi byta rum! Hotellet har perfekt läge i mitten av AoNang med närhet till strand, Longtailbåtar, shopping och restauranger. Saknade dock gym på hotellet.

Recenserad 02 februari 2011
Jan från Sverige
Bodde i 16 nätter i januari 2011

Mycket trevligt hotell med ett perfekt läge”

Mycket trevlig personal, underbar frukostbuffé, perfekt läge mellan strand och stad, bra pool.

Familjen består av 2 vuxna 3 ungdommar (14-20) samt 1 3-åring. Alla var överens om att Hotellet var mycket bra. Hotellet var beläget 5 min från stranden, och ovanför den värsta komersen i stan. Fortsätter man gatan upp från hotellet hitter man de äkta Thailändska köken, samt butiker med lägre priser än nere vid stranden. Hotellrummen var helt till belåtenhet. Tyvärr pågick en byggnation utanför vår balkong så det inbjöd inte direkt till att sitta där.

Recenserad 25 januari 2011
Maria från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2011

Bra hotell med utmärkt läge!”

Hotellet var fräscht med jättefint poolområde. Vi önskade att vi hade bokat rum med poolacess ... (försökte boka om när vi anlände, men dessa var alla bokade) Vi hade iallafall poolwiew. Nära till stranden och longtailbåtarna ut till alla öar, nära till restauranger och shopping, men ändå var det lugnt och skönt (iallafall om man bor mot poolen).
Frukosten var lite tråkig!

Hotellet har ett utmärkt läge. När till stranden där det går longtailbåtar till alla öar runt Krabi. Hotellet ligger verkligen mitt i Ao Nang med alla affärer och restauranger. Vi bodde i rum med poolwiew, men i efterhand önskade vi att vi hade bokat rum med poolacess ... Om vi återvänder till detta hotell kommer vi absolut att boka ett sådant rum. Men rummet vi bodde i var rymligt, rent och fräscht. Vi har varit i Ao Nang några gånger tidigare (senast för 3 år sedan) och tycker att det vuxit enormt mycket, vilket är lite nackdel. Det var otroligt mycket folk ute på öarna utanför Ao Nang (t ex Poda Island - vilket vi inte upplevde sist vi var där).

Recenserad 10 januari 2011
Anette från Sverige
Bodde i 4 nätter i november 2010

Trevligt Hotel med bra frukost”

Frukosten
Ingen alkohol serverades på detta hotel.

Ao Nang är ett trevligt ställe att komma till. Mycket fina öar att besöka för heldagars utflykter. Mycket shoppning men tenderar att bli samma i varje butik. Många restauranger finns det gott om och även inkastare lite jobbigt tycker jag. Det finns allt från MC Donalds till Mexican food ljuvligt.

Recenserad 08 december 2010
Bodde i 3 nätter i november 2010

Hotell med bra läge och fina rum”

fin pool, nära till allt, fint inredda rum, bra frukost, trevlig personal
olika priser i restaurang eller om man äter vid poolen, trots samma kök. Ingen alkohol servering. Artificiell juice på frukosten

Vi bodde på Orchid i Mars 2009 och var stormförtjusta i hotellet. Så i december 2010 bokade vi 3 nätter. Hotellet har förmodligen bytt ägare sen sist eftersom då det numera är muslimskt och inte har någon servering av öl m.m. Personalen är jättetrevliga, vi hade med oss vår 1-åriga son och han fick massor av uppmärksamhet och det fanns både barnsäng och barnstol. Det var dock ett stor arbetsplats framför hotellet som störde eftersom vi bokat "city view" men nu såg rakt in ett bygge som ligger mellan gatan och hotellet. Så begreppet city view är missledande. Vi gick ner till receptionen och påpekade allt oväsen som en byggarbetsplats medför, utan problem så uppgraderade de oss till ett rum med pool view som låg på andra sidan och inte störs av bygget. Personalen är väldigt medvetna om bygget och gör allt dem kan för att tillfredställa gästerna.

Recenserad 06 december 2010
Krister från Sverige
Bodde i 5 nätter i november 2010

Bra läge och trevlig personal”

Välstädat och rent, mycket hjälpsam personal
Man måste passera genom ett pågående nybygge, det ska vara färdigt i dec 2010

Vi är väldigt nöja med hotellet, läget helt perfekt. Nära till allting, shopping, matställen, massage och till longtailbåtarna om man vill ut till Poda eller Railey beach. Välskött vackert poölområde, tyvärr ingen poolbar. Bra frukost buffe, och väldigt trevlig och hjälpsam personal. Det enda vi kan klaga på är det pågående bygget som var ganska högljutt och att man måste passera under byggställningarna. Men de sa det ska vara färdigt nu i dec 2010. Annars är vi väldigt nöjda med vår vecka på Orchid.

Recenserad 20 november 2010
Tony från Sverige
Bodde i 10 nätter i oktober 2010

Fint hotell med utmärkt standard ”

Wifi fungerade klart bra både från hotell rum och poolområde. Närhet till stranden. Standard i övrigt
Pågående tillbyggnad med tidiga mornar och sena kvällar, men med öronproppar inga problem.

Fint hotell med tillmötesgående personal. Den pågående tillbyggnaden kunde kanske vara lite störande med långa arbetsdagar, men ingenting som störde oss då vi var ute större delen av dagarna och säkerhetsåtgärden med öronproppar för tidiga mornar gjorde att vi inte hade några som helst problem. Bungalo med direktaccess till poolen är kanske i dyraste laget, men de övriga rummen är klart värda sina pengar. Ett hotell att rekomendera

Recenserad 17 november 2010
Johanna från Sverige
Bodde i 4 nätter i juli 2010

Mysigt hotell!!”

Lagom stort, fin pool, lugnt trots närhet till shopping och restauranger
Kan inte komma på något alls!

Fräscht och fint hotell, jättefint poolområde, fina rum! Läget är mycket bra med närhet till shopping och bra restauranger (tex. Tantas underbara mat!!) Ett mycket bra alternativ om man åker till AoNang!!

Recenserad 05 augusti 2010
Lennarth från Sverige
Bodde i 3 nätter i juli 2010

Nytt fint hotell i Ao Nang”

Grand Pool Villa ett stort pluss med trapp direkt ned i poolen från balkongen
Liten pool där man måste simma alldeles i närheten av de som ligger i solstolarna

Ao Nang Orchid ligger några hundra meter från stranden. Hotellet är nytt och fräscht och känns verkligen lyxigt, speciellt med tanke på att vi fick rummet till ett mycket bra pris. Det enda negativa som jag kan komma på att nämna är att hotellet inte har något gymrum samt att poolen känns väldigt liten därför att man måste simma bara några meter från de som ligger i solstolarna.

Recenserad 30 juli 2010
Christer från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2010

Ett fantastiskt hotell”

rent, snyggt, och bra personal. Underbar pool samt utmärkt frukost. alltid positiva till att hjälpa till
Hade inget att ta upp allt var bra

Ett hotell att rekommendera. Med en ny design av pool specielt för barnfamiljer. Koppling till utfykter gör vistelsen enkel och innehållsrik. Bra frukost samt bra städning. Vänlig personal som gör allt det lilla extra du ber om med ett leende. Bra med pool innåt vilket gör att du får avkoppling och ej störs av gatans larm. Kommer att boka detta hotell nästa gång vi besöker Aonang. Får ett högt betyg av mig och min hustru. sist men inte minst mycket prisvärt.

Recenserad 06 april 2010
Bodde en natt i mars 2010

Au Nang Orchid resort, mars 2010”

Bra läge, nära till centrum och till stranden. Vänligt mottagande. Bra med parkering då vi kom med bil. Bra frukost och trevlig personal.
Tråkig utsikt från balkongen då vi fick rum upp mot byn. Såg endast ett stort tak. Bättre utsikt mot poolen.

Trevlig vistelse i AuNang. Hotellet låg nära stranden där man kunde ta longtails ut till öarna Pouda och Chicken med flera.Trevligt med både båttur och fin strand. Hotellet ligger också nära centrum för shopping och många restauranger. Trevligt poolområde med bro ut till soldäck och bar. Vi skulle välja poolvillorna nästa gång då det var direkt utgång till poolen från dessa.

Recenserad 02 april 2010
Thord från Sverige
Bodde i 5 nätter i februari 2010

Kanoon Hotell”

Centralt beläget hotell med mycket trevlig pool
Ingen Bar, Restaurangen var så där

Hotellet var kanon tyckte vi nära Centrum och bara ett stenkast från båtarna som tar dig ut till vykortsliknande strander. Efter havsbadandet var det skönt att inta poolen som är helt fantastisk, känns nästan som man är ute på någon ö med dess revliga inramning. personalen höll god service och hotellet var alltid rent och fräscht.

Recenserad 18 februari 2010
Anders från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2010

Grymt poolområde!”

Fantastiskt finr poolområde Bra frukost Bra läge i Ao nang Bra service Det mesta var bra...
Det enda som vi kan se är att frukostrummet var lite tråkigt, låg trist inklämt mellan husen, annars var det inte mycket negativt.

Vi bodde i en pool villa med direkt access till poolen. Riktigt fräscht och stort. Grym service, vi fick lunchen serverad till verandan vissa dagar när vi önskade det. Perfekt ställe när man har barn, både spädbarn och större som kan leka i poolområdet. Bra läge i Ao Nang, nära det mesta. Servicen var utmärkt på hotellet, vi har verkligen inget att klaga på. Kommer garanterat åka hit igen.

Recenserad 18 februari 2010
Staffan från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2010

Perfekt läge”

Trevlig personal, bra läge, relativt lugnt
Inget

Trevlig personal, bra läge, relativt lugnt. Poolområdet var trivsamt. Städningen var toppenbra, frukosten mycket bra med bl.a. färsk frukt och grönsaker mm. Kunde boka utflykter direkt på hotellet. Transport till och från flygplatsen kunde också fixas direkt med hotellet. Det enda negativa skulle vara att utsikten var begränsad och att kloaklukt kom upp lite då och då.

Recenserad 12 februari 2010
Harry från Sverige
Bodde i 8 nätter i december 2009

Aonang Orchid Resort”

Allt var bra med vänlig personal rent och fräscht
Det enda som inte fungerade var internet på rummen då jag tagit med dator för att kunna jobba lite.

Vi fick ett varmt och trevligt välkommnande när vi kom till hotellet med personal som hjälpte till med bagage.Poolen var som ett litet paradis med god service med mat och dryck,bra system med rena handukar varje dag.Mycket nöjda med hottellet vi rekommenderar detta för dom som vill bo lungt på semestern.Nära till resturanger och andra nöjen samt utflyckter.

Recenserad 09 januari 2010
Eero från Sverige
Bodde i 8 nätter i december 2009

Mycket trevligt Hotell i centrum av Ao Nang Krabi”

Mycket smakfullt byggt med bungalow runt poolen Utsökt vacker utsikt från balkongerna som är mot poolen Bra frukost med mycket att välja på
Öppet tider i poolen

Hotellets läge är i centrum av Ao Nang men ändå lungt på hotellet, närhet till allt som man kan önska sig som turist Resebyrån som finns i direkt anslutning till hotellet anordnar utflykter,vi provare på ö-tur med fem öar och snorkling en av ö-arna var PhiPhi öarna mycket trevlig utflykt. En andra utflykt var försränning kombinerad med körning fyrhjuling, både fosrränningen och körningen med fyrhjuling var mycket uppskattat av oss, fick se en annan närhet till naturen en bara bara bada och åka båt. Turen gick med bussresa c.a 1,5tim till ett naturreservat, bussturen var också intressant för man fick en inblick hur det ser ut utanför turistställena och se lite hur vanliga Thailändare bor Vi bodde på hotellet i 8 dygn dec 2009

Recenserad 06 januari 2010
Rickard från Sverige
Bodde en natt i augusti 2009

Bra Hotel”

rent och fina rum, trevlig personal, bra frukost, bra pool, bra läge precis brevid allt som man vill och nära till stranden.
inget speciellt, lite dyrare än andra men värt det. Inget trådlöst internet som fungerade.

Vi hade bara bokat för en natt när jag bokade, men det slutade med att vi bodde hela veckan. Priset kanske inte är det billigaste, men man får vad man betalar för. Det enda negativa jag kan komma på är att det trådlösa intenetet som de skulle ha fungerade inte, även om man stod i receptionen. Annars var det fina rum, mycket frukost alternativ i buffe stil. En jättebra upplevelse som jag varmt kan rekommendera till alla.

Recenserad 02 september 2009
Erkki från Sverige
Bodde i 5 nätter i april 2009

Trevligt hotell med fin pool”

Fin pool. Bra rum. Bra läge. Rent.
Ingen charm.

Ett ordinärt hotell med bra standard. Ligger nära både strand och restauranger och är även ett bra utgångsläge för utflykter till olika stränder. Passar lika bra för barnfamiljer som för dem utan. Har fina bungalows med direkt utgång till poolen. Bra frukost. Hämtar från flygplatsen. Hotellet har fri wireless internet vid receptionen.

Recenserad 23 april 2009
6,8
Nicklas från Sverige
Bodde i 2 nätter i juni 2018

Bra”

Bra pool. Frukost helt okej. Ljudet från gatan var väldigt störande.

Recenserad 23 juni 2018
Lars-Erik från Sverige
Bodde i 4 nätter i november 2015

Aonang bästa hotell”

Poolvillan, Poolen, Personalen

Trevligt hotell med fin pool och läge. Personalen var bra, men poolmannen och städerskan var helt underbara bara massa ++++++++++ Vi återkommer.

Recenserad 27 februari 2016
Claes från Sverige
Bodde i 2 nätter i oktober 2015

Härlig pool”

Poolen, läget, rummen

Jättefint poolområde med gratis solstolar och handdukar. Stora o fina rum. Helt ok frukost.

Recenserad 01 november 2015
4,4
Anette från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2017

Besviken ”

Rummet helt ok men en hemsk utsikt från balkongen. Gick ej att sitta ute på balkongen om man ej hade öronproppar p.g.a livet från fläktar på taken omkring och slamret från disk dels vad vi tror de egna hotellet samt från intilliggande restaurang baksida. i korridoren utanför vårt rum hade städerskorna sina städvagnar under tiden de städade hängde smutsiga lakan och annat skräp längs väggarna. Läs under hela dagen. På kvällar och nätter stod vagnarna där. Inte värt pengarna. Väldigt besviken. Frukosten okej. Men kaffet va så svagt så man trodde de va te. Inget bacon men så är det ju ofta. Kommer ej tillbaka.

Recenserad 02 april 2017
4,4
ida-maria från Sverige
Bodde i 14 nätter i januari 2017

Sämsta hotellet vi varit med om”

Bodde på detta hotellet i 15 dagar, läget var jättebra och det var allt.. Personalen var riktigt otrevlig och inte alls medhjälplig. Allt var så jobbigt för dem. Fick rum på andra våningen med 2 barnvagnar och inga barnsängar. Enligt hotellet fanns det inga rum ledig men enligt Agoda fanns det. Lukta bara fisk utanför balkongen. Gillar man kall mat till frukost, kyckling och halal så har man kommit rätt. Ha inte med blonda barn för det blir precis som om dem är på Zoo, det skall lekas, gullas och tas foto konstant fast barnen inte vill. Noll matro. Ett plus är poolen, den var okej och poolkillen och vakten var dem enda som visste vad service innebär. Jättetrevliga. Slitet hotell överlag, billigt men inte prisvärt alls. Finns mycket bättre hotell i den prisklassen. Kommer aldrig mer bo där eller att rekommendera nån att göra det heller... Ojj, va långt det blev :-)

Recenserad 19 februari 2017
5,6
Sofie från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2017

Dåligt rum”

Vi fick definitivt inte de vi betalade för. Poolutsikt blev takutsikt med en lite glimt av pool i högra hörnet. Rummet upplevdes bra till en början, tills vi insåg att de STANK avlopp/bajs. De var medvetna om detta då de satt dit luktgrejer runt i rummet som vi senare hittade. Hade vi stannat längre så hade jag absolut klagat, men vi orkade inte det då vi endast stannade 3 nätter. Ta ej rum 309, vet inte hur de andra rummen upplevs.

Recenserad 17 februari 2017
6,8
Sofia från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2017

Bra läge och fint poolområde”

Nära stranden och båtarna som går ut till öarna. Centralt läge med affärer och restauranger men lugn omgivning. Vi bodde i villa med utgång till pool vilket var det renaste och fräschaste alternativet, kostar lite mer än vänligt rum men värt det då man slipper lukten på övriga rum (blandning mellan klor fukt/mögel). Frukosten var en stor besvikelse med tanke på standarden i övrigt. Personalens bemötande varierar beroende på vem man stöter på, minus för reception och plus för städerskan och vakten.

Recenserad 20 januari 2017
5,6
Bodde i 8 nätter i november 2016

Låg servicenivå på personalen.”

Få av personalen som förstod engelska vilket kanske förklarar den låga servicenivån överlag. Utrustningen vid poolen behöver bytas ut, Solsängarna är helt ruttna näst intill farliga,. vi hade heller inga möbler på balkongen vilket fanns på de andra balkongerna. Vi ville byta rum men fick till svar att det var fullbelagt efter väldigt mycket diskussion internt mellan personalen. Vi kollade på deras hemsida och det fanns lediga rum att boka. Frukosten var väldigt bra, läget helt ok.

Recenserad 02 december 2016
3,6
Jeanette från Sverige
Bodde i 5 nätter i november 2016

Betalade för 2 sängar men fick 1”

Agoda beskriver poolvillan med att det finns 2 sängar (1 kingsize OCH 1 queensize). Det var därför vi bokade detta hotell. När vi kom fram fick vi veta att det bara finns en säng i poolvillan. Skulle vi ha en till så fick vi betala (för en madrass på golvet!). Barn över 2 år måste betala för frukost, vilket inte heller framkom vid bokningen på Agoda. Personalen var inte direkt tillmötesgående och saknade serviceförmåga. Frukosten var inte bra. Barnets gosedjur försvann med tvätten vilket resulterade i tårar vid utcheckningen. Poolen ok. Men inte så stor som man fick känslan av när man såg bilderna. Plus är att det ligger relativt nära strand och butiker.

Recenserad 30 november 2016
Ildiko från Sverige
Bodde i 5 nätter i februari 2016

Min vistelse”

Pool området är helt fantastiskt

Hotellet ligger perfekt, precis vid "gågatan men ändå tyst. Vi har fått tyvärr byggnaden som är vid restaurangen, och det är en 2-3 stjärnig del - men poolvillorna och byggnaden som har poolwiew är helt fantastiskt. Då skulle det bli definitivt en 4 stjärnigt om vi hade hamnat där. Frukosten är helt vanlig, inte mycket att välja tyvärr. Vi har hört att det är halalkök, därför bacon är också av kyckling - som är inte alls gott. Bara 3 frukter att välja ifrån. Mycket thaimat till frukost, inte mycket europemat. Så det blev omlett varje morgon med frukt. Men poolområdet är helt fantastiskt, man vill inte lämna stället. Och poolkillen är suvären, bra service hela dagen. Så jag är nöjd med vistelsen.

Recenserad 07 mars 2016