Apsara Beachfront Resort & Villa: Boka nu

8,6
95 % skulle rekommendera boendet till en vän

Reviews of Omdömen för Apsara Beachfront Resort & Villa from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (885)Omdömen från Booking.com (270)
8,6
Renlighet8,8
Faciliteter8,7
Läge8,3
Komfort och kvalitet8,6
Service8,9
Valuta för pengarna8,6
Alla språk
Alla typer av resenärer (885)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 739 verifierade gästkommentarer
susanne från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013

Superfint hotell med underbar frukost”

Bra läge nära stranden. Superfin frukost och det vänliga bemötandet från personalen. Rummen var fina.

Läget på hotellet är i ett lugnt område nära stranden. Finns inte så många resturangen i närheten, men det är lätt att ta sig in till Khao Lak. Låg en mysig resturang vid stranden strax i närheten av hotellet som hade god mat till kanonbra priser. Det enda var att det tog väldigt lång tid att få in maten, men har man semester har man tid att vänta. Stranden vid hotellet är långgrund och det är blir en bit att gå för att doppa sig, men inga problem med det. Hit skulle vi kunna åka igen.

Recenserad 07 januari 2013
Dan från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2019

Perfekt lugnt läge med härlig lång strand”

Mycket bra, enda nackdel att det ligger lite avsides, men samtidigt lugnt och skönt.

Recenserad 25 februari 2019
Hanne från Sverige
Bodde i 2 nätter i maj 2016

Dyrt men fint”

Boendet isig var inte dyrt, men hotellet låg låångt utanför khaolak och deras egna taxi var väldigt dyr. Annars jättefint hotell, men frukostbuffén var svindyr. Låg precis vid havet, fint poolområde. Hjälpsam och proffsig personal.

Recenserad 20 maj 2016
Hans från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2016

lugnt och trevligt”

Vill man ha lugn och ro under ordnande former är detta ett kanonställe, men ska du ha nära till affärer så har du kommit fel. mycket bra frukost och övrig bra mat. nära till en underbar strand amt ett underbart hotell område med mycket grönska

Recenserad 27 mars 2016
Kjell från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2015

Strandnära hotell”

Stranden, läget, lugnet

Lugnt och fridfullt läge med fin strand. Vi hade poolacess till barnens glädje. Cykelturer till White sand beach rekommenderas. Matstället Memories efter stranden förgyllde våra kvällar. Pingisbordet utnyttjades flitigt. Lugnt och skönt ställe. Inget för barnfamiljer som söker aktiviteter för barnen. Men för något större barn som gillar lite mysigt är det bra. Khao lak center inget att ha. Vistelsen var kanon ändå eftersom jag gillade lugnet. Frukosten okej. Thai maten fantastisk.

Recenserad 04 mars 2015
Elina från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2014

Jätte bra och mysigt!”

vi hade egen pool, mycket god frukost, fin strand

Vi hade bokat rum med poolaccsess men blev uppgraderade till poolvilla, då dom troligtvis dubbelbokat. Dom ville först vi skulle betala för å uppgradera oss men vi ville inte det å sedan slutade det hela med att vi fick bo i poolvillor! Helt fantastiskt fina var villorna å härligt med egen pool. Dock långa avstånd när man bor i villorna men då var det bara å ringa efter någon som hämta dej med golfbil, helt perfekt! In till stan tog det ca 15-20 min att åka till inga problem att ta sig fanns taxi, och bil med flak kostade typ samma vilket som. Restaurangen vid stranden hade god mat lite dyrare än restaurangen lite längre bort på stranden som också hade god mat och billigare. Vi var här 4 nätter och jag hade gärna stannat ett par till, vi trivdes här!

Recenserad 05 mars 2014
Lina från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2013

Fantastiskt tillmötesgående personal”

Personalen fixar det man ber om, sängarna var hårda men de bäddade i mjukare när vi bad om det. Området har flera pooler och det är bara att välja den som passar för dagen!!

Toppen för en barnfamilj! Pooler för alla åldrar och mat för alla smaker. Fantastisk strand, långgrund och full med snäckor, koraller och små krabbor att kika på. Poolen vid villorna var bäst för små barn som inte simmar. Tips, besök Memories på andra sidan "floden" ett ställe med atmosfär!

Recenserad 09 januari 2014
Karin från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2013

Fantastisk upplevelse på Apsaras”

Strandnära, mycket hög standard och fantastisk personal.

Familjens upplevelse av vistelsen på Apsaras var helt fantastisk. Hotellet har absolut bästa läge och vi bytte våra två rum mot deras nybyggda villor vilket gjorde semestern ännu mer härlig. Vi är en stor familj och i villorna finns utrymme och de är otroligt fina med egna pooler och stora rum. Personalen på Apsaras är så trevlig och alla är tillmötesgående och det är alltid rent och snyggt överallt. Läget direkt på den fina stranden är absoluta toppläget. Den breda härliga stranden lämpar sig utmärkt för långa promenader och springturer. Våra varmaste rekommendationer för detta fina resort!

Recenserad 08 januari 2014
Mikael från Sverige
Bodde i 10 nätter i oktober 2013

Lugnt, fridfullt och bra standard”

Bra standard, Bra mat, bra personal

Mycket trevligt hotell, trevlig och tillmötesgående personal. Flera fina pooler varav några barnvänliga. Direkt vid stranden. Bra och prisvärda utflykter i hotellets egen tour desk. Något begränsad meny på restaurangerna, men bra mat och både thai/internationellt. Lite dåligt med alternativa matsällen då hotellet ligger avsides. Går dock lätt att ta sig till stan med hotellets egen shuttle bus eller taxi.

Recenserad 09 november 2013
Kristina från Sverige
Bodde i 5 nätter i februari 2013

Mysigt hotell med bra läge på stranden”

Stora pooler, mycket solsängar och väldigt bra frukostbuffe.

Rent, fräscht rymligt rum. Mycket bra frukost. Passar bra om man vill ha lugn och ro, lite att göra och inte ta sig så långt från hotellområdet. Ligger en bit från centrum, ej gångavstånd! Inte någon variation på måltider då det inte fanns så mycket restauranger i närheten. Luncherna helt ok i beachrestaurangen medan middagen tog extremt lång tid och var dålig service. Bufferestaurangen ok till middag men relativt dyrt att äta alla måltider på hotellet. Totalt sett jättetrevligt hotell och passade oss med småbarn kanon. Tråkigt med internet endast vid receptionsområdet.

Recenserad 23 februari 2013
catarina från Sverige
Bodde i 7 nätter i december 2012

LUgnt och bra strandläge”

Bra frukost, rent och frächt och bra underhållet

Perfekt med läget mitt på strande som var väldigt lugn. Bra promenad stråk längs långa fina badstränder med lite folk. Hotellrummet var rymligt och had ballgång med utsikt över polen och stranden. Flera restauranger fanns i området om man orkade gå en km eller 2, med god och prisvärd mat. Grukosten på hotellet var väl tilltagen och bra.

Recenserad 11 januari 2013
Oscar från Sverige
Bodde i 7 nätter i december 2011

Mycket trivsamt och trevlig hotell med bra servise”

Lugnt och trivsamt, bra poler nära havet.

Ett fint hotell med bra service och med en bra frukost, vackert beläget vid havet men med enligt våran mening alldeles för långgrunt och avsaknad av snorkelställen i närheten, men med bra surfing, med bra jogging efter den mycket långa stranden. Barnvänligt. Bra poler.

Recenserad 01 januari 2012
Per från Sverige
Bodde i 8 nätter i mars 2011

Fantastiskt hotell”

Väldigt fina hotellrum och poolområdet var jättebra!

Hotellet var jättefint och välskött överallt. Personalen var trevliga och maten god. Maten var dock lite dyr så man tjänade nästan på att åka in till Khao Lak med taxi på kvällen för att äta kvällsmat. Det fanns inte så stort urval på menyn men den maten som fanns var god. Frukosten var fantastisk med bra urval. Rummen var fina och städningen jättebra! Poolområdet var jättefint och passade jättebra för småbarn! Det fanns även en rutschkana i huvudpoolen som både vuxna och barn kunde åka (dock inte jättestor). Havet var väldigt långgrunt så det var bra att bada med barn där. Fint vatten!

Recenserad 12 april 2011
Catharina från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2011

Ett paradis med otrolig personal!!”

Personalen,stranden,havet.......

vi bokade ett rum för oss tre med pool access och så här i efterhand var det onödigt med pool access,då vi hade ett underbart hav och en underbar strand utnyttjade vi inte pool access mer än enstaka ggr och ett fel hade dom gjort att alla hade access utifrån till detta poolområde istället bara för genom de rum som faktiskt betalat för detta.annars har vi bara superlativer över för detta hotell i princip.från incheckningstjejerna,bagagekillen,städerskan,beachbarens personal med en kille som heter rabi i spetsen(han vara lite överallt o fixade) som gjorde att alla trivdes och kände sig omhändertagna.stor matsal för frukost,stort utbud på frukostmat,inget väsen,många par och medelsålders men även lite barnfamiljer .lugnet och avkopplingen passade oss perfekt.bra transfer in till khao lak med deras egen taxi service också där en mkt trevlig man som bjöd på sig själv o skojade med oss.samma pris som att åka songthaew utanför området.menyn i beachbaren var det enda som kunde varieras bättre el rättare sagt ta bort alla rätter med pommes frites o ha en sån rätt o sen thaimat resten.kvällarna var helt underbara här i restauarangen med underhållning allt från eldshow o thaiboxning samt latinokvällar mm de haar även blivit duktigare på vin i thailand så det drack vi på kvällarna mer än öl som de flesta kanske tar mer för att vinet är dyrt,men ack så gott....mkt trevligt spa där man också kunde låna dusch efter man checkat ut....

Recenserad 09 mars 2011
claudia från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2018

Jättehärlig hotell med fin strand”

Mycket myror och ödlor

Recenserad 25 mars 2018
Jessica från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2018

Mycket bra”

Fint hotell med god frukost och trevlig personal. Ligger lite avsides på gott och ont. Två strandrestauranger i närheten annars får du åka bil för att äta. Bra restaurang på hotellet.

Recenserad 08 januari 2019
Jan från Sverige
Villa Pool med 2 sovrum
Bodde i 7 nätter i februari 2016

Februari 2016”

Omgivningen, Memories bar som ligger strax bredvid, bra personal

Bodde i en villa som vi uppskattar mycket. Har dock 2 saker som var negativt: på frukosten förekom många fåglar som kom i kontakt med maten som låg upplagd, det fanns också väldigt mycket "småkryp" på golvet i vår villa...

Recenserad 28 februari 2016
Vuksan från Sverige
Bodde i 3 nätter i juli 2015

djurpark”

plats. värme och tyst

mini bar är inte gratis som det står utan visa läsk bara.den fylls inte på om man inte säger. badrums artiklarna lika så. de städar dåligt och man måste ringa massa gånger bara för att få rena handdukar.Man förstår inte när de pratar och de säger Ja till allt fast de vet inte vad du pratar om. vi bode i villan och då få man bara en nyckel så det är alltid varmt när man kommer tillbaka från stranden. samma sak när det gäller djur och insekter.de är överallt i villan. ödlor finns överallt mig stör inte om de bor i gården utan de som är in i lägenheten. hela natter jag jagade de ut för de låter o springer överallt. så vill ni njuta i naturen har ni möjligheten fast ni sover.

Recenserad 26 juli 2015
6,0
Filip från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2013

Ett helt okej hotell”

Fräscht och rent hotell med vacker strand.

Hotellet ligger beläget långt från annan bebyggelse vilket gör att det är svårt att hitta alternativ till det utbud som finns på hotellet. Tyvärr är hotellet också flitigt använt av se stora resebolagen, apollo, fritidsresor m.m. vilket gör att det är mycket charter turister. Läget är fint och hotellet har bra potential, men de dyra priserna och den stora mängden charter drar ner intrycket.

Recenserad 04 februari 2013
Lina från Sverige
Bodde i 13 nätter i januari 2013

Lugnt och harmoniskt med faciliteter”

Hotellets helhet ger dig det du behöver i en avslappnad atmosfere

Vi var i Thailand i en månad och avslutade vår resa med 13 dagar på Apsaras. Hotellet har allt man kan önska för en avslappnad vistelse som småbarnsfamilj. Dock var tyvärr barnrummet stängt för renovering och jag hade önskat lite bättre renhållning av barnpoolen. Hotellets helhet kring strand, pooler och trädgård gav ett lugn trots att hotellet var fullbokat. Pluss ges framför allt för vattenrutschkanan, den sysselsatte både vår ettåring och vår fyraåring i timmar! Trädgården och hotellets omgivningar känndes säkra och var toppen för små barn att utforska. Damm med vackra fiskar att mata vid frukost gav oss vuxna tid att äta. Alla små gångar rastadeav springsugna barnsben och stranden hade massor av utrymme för lek och upptäcktsfärder. Det enda som var dåligt var hotellets egen "strandmassage/pedikyr-ställe" oengagerade och dyra. Vill mycket varmt rekomendera er att besöka Memories, resturangen på andra sidan "ån" de hade mycket bra mat till mycket bättre priser och med den rätta Thailandssemesterkänslan. Massage, pedikyr mm var även bättre här.

Recenserad 30 januari 2013
Ulrika från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2013

Lyxigt!”

Lyx, fantastisk pool och underbara rum.

oj, vilket lyxhotell! inget vi är vana vid, men vi hittade ett bra bonuspris hos agoda. ligger på stranden, som är kort pga ebb o flod. det går dock jättebra att vada över till vänster till en fantastisk strand. där ligger memories bar som är rena motsatsen till apsaras. enkelt superbilligt boende i primitiva bungalows på stranden. urmysig personal som vi lärde känna. fantastisk god o billig mat! rekommenderar deras matlagningskurs! apsaras kändes bekvämt o lyxigt, gym, bibliotek, fantastisk frukost, gratis internet( inte på rummet) poolen var jättestoroch hade tre inbyggda bubbelpoler. dock kändes personal och atmosfär väldigt strikt och opersonlig. mycket regler. svindyra att äta på hotellet. 20 minuter in till khao lak, kostar 300 baht med taxi. tråkig stad. halvvägs in till stan ligger momos. där ges cabaret av ladyboys varje kväll 21.45. fantastiskt! gratis.

Recenserad 27 januari 2013
Rolf från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2012

Fint hotell men långt till allt.”

Trevlig petsonal

Trevligt hotell med fina och rena rum. Dock ligger hotellet väldigt långt bort från allt annat. Skall man bara ta det lugnt och vila är detta det bästa hotellet. Tar cirka 30 minuter att ta sig till stan och ibland får man vänta i 30 minuter för att få tag på en taxi också.

Recenserad 14 januari 2013
Ingemar från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2013

Fint hotell precis vid stranden”

Hög standard med många faciliteter

Snabb incheckning och bra information om hotellet faciliteter. Stort och bra rum, välstädat och bra rumsservice. Bra menyer på de båda restaurangerna men otroligt seg service mend långa väntettider och fel. Frukosten var dock mycket bra av buffé-modell. Väl utbyggd serive med kommunikationer vilket behövdes då det var långt till stan. Många alternativa restauranger längs stranden och mycket bra bokningsservice för utflykter.

Recenserad 09 januari 2013
Daniela från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2016

Solig semester”

Det hade blivit fel med våran bokning och inga rum fanns kvar, då fick vi hjälp från både AJ och managern. De fixade sviten till oss för samma pris. Superbra service och superbra frukost!

Recenserad 06 april 2016
Lars-Johan från Sverige
Villa Pool med 2 sovrum
Bodde i 7 nätter i mars 2016

Supersemester”

Bodde i villa med pool för andra gången och är super nöjd ! Allt fungerar perfekt, vi åker gärna hit igen !

Recenserad 31 mars 2016
Mats från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2016

.”

Recenserad 23 februari 2016
Magnus från Sverige
Bodde i 14 nätter i mars 2014

Fräscht hotell nära stranden.”

Rummen, Frukosten, Strandnära

Trivsamt och fräscht hotell som rekommenderas varmt.

Recenserad 17 april 2014
Yan från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2013

Fina stränder och bra lokal restaurang ”

Stränder, personal och lugnet

Finns en jättemysig lokal restaurang bredvid hotellet, och många fina pooler. Barnvänligt. Bra för romans.

Recenserad 30 december 2013
Susanne från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2015

Fint Hotell”

Strandnära och en känsla av lyx.bra frukost

Rummet var fint men läget med balkong ut mot vägen känndes inte så kul.

Recenserad 25 mars 2015
Lars från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2015

Avkoppling”

Stranden, tystnaden och memories bar

Lugnt läge vid stranden. Bra stränder. Hotellrummen behöver renoveras. Maten vid baren bra, frukost ok, men behöver förbättras. Några få restauranger i närheten.

Recenserad 03 februari 2015
Markus från Sverige
Bodde i 5 nätter i oktober 2014

Stort hotell med bra service”

Poolaccess, personalen

Recenserad 04 november 2014
Isabelle från Sverige
Bodde i 7 nätter i december 2012

Fin utsikt och lungt läge”

bra personal

fantastisk utsikt och bra personal med lagom mycket aktiviteter på hotellet. En aning långt bort från centrum och bussarna gick alldeles för tidigt tillbaka

Recenserad 09 januari 2013
Niklas från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2012

bra hotel direkt på stranden”

läget bra pm man gillar avslipdhet

Vi stannade ca en vecka och hade en bra tid. Personalen var trevlig oc h allt funkade bra. Lite väl långgrunt i havet och tidvatntett gjorde det långt till vattnet i bland.

Recenserad 26 december 2012
Richard från Thailand
Bodde i 3 nätter i maj 2019

Nice resort”

Very nice 4 star resort. Slightly remote but no issue if you have transport. Great beach and nice pools. We had one issue with a member of staff on arrival but aside from him, the rest of the staff were excellent and the duty manager on departure was lovely. Worth coming back to for sure.

Recenserad 07 maj 2019
Satja från Thailand
Affärsresenär
Bodde i 2 nätter i maj 2019

Business and Pleasure Together”

Hotel on the beach where I needed to surf/R&D with my clients. Location is a bit off the beaten path from Phuket town. Need more Thai food for breakfast and different choices ..staying for more than 3 days, breakfast starts to get OLD and boring...:( Otherwise, good hotel!

Recenserad 04 maj 2019
Teresa från Australien
Bodde i 12 nätter i augusti 2018

Getaway”

Great resort but the bed Mattress is very hard. Quite remote area. Breakfast is good. But seating is in an open area and the birds come in and feed off the plates of food and utensils in the servery , staff need to keep a close eye on them and shoo the birds away. We stayed in a pool villa and it was great

Recenserad 15 maj 2019
Gretchen från Kanada
Jacuzzi villa inkl. frukost
Bodde i 4 nätter i april 2019

Excellent, attentive staff”

We are a family with 2 children (8 yrs and 10 yrs). The facilities are very good with several pools, and generally a quiet environment. More staff would be beneficial around the pool area as a lot of people were smoking (it's non-smoking). Rooms were clean and spacious. The restaurants were disappointing especially the beachside restaurant. The seafood was not fresh and the Thai food so sweet and not delicious!

Recenserad 19 april 2019
Nicole från USA

Beautiful beachfront getaway”

We were pleasantly surprised to be offered an upgrade upon check in. The jacuzzi villa was lovely - plenty of room for our family, and we liked the pool near the villas. The resort side had a decent pool with a water slide, although looks like it may need an update soon. Breakfast was great, and the beachfront / poolside restaurant Zeus had plenty of options that suited our entire family for both lunch and dinner. The beach here is wonderful for children - very wide, shallow water, super fine, soft sand.

Recenserad 17 april 2019
Kamolluk från Thailand

Very nice staff ”

They upgrade all room for us with good view. Staff very friendly. This time 2nd am stay and enjoy with hotel facility. you can short step from beach front to Memory Beach Bar or Surf School. All is good except some time wifi network not good

Recenserad 16 april 2019
deborah från Singapore
Svit med havsutsikt
Bodde i 2 nätter i mars 2019

Enastående”

Beautiful, pristine beach. The seaview room was wonderful. The additional semi outdoor shower (in addition to the indoor shower) was a huge plus. Everyone on staff went above and beyond, was extremely friendly, and thought ahead to anticipate what we might want or need. Although we didn't end up trying them, it looks like there are some wonderful local restaurants a very short cab ride or long stroll down the road.

Recenserad 11 mars 2019
Anton från USA
Bodde i 5 nätter i december 2018

Amazing beach”

The beach is amazing, clean with fine sand, wide, not crowded. The depth increases very gradually, great for little kids. Surf was not big, but consistent, good for people trying to learn surfing. The resort itself is a bit dated, but everything you need in terms of facilities works well. Beach restaraunt has a good selection of both Thai and international dishes. Location-wise it's a 15 min walk to a small strip with several yummy restaurants and a convenience store, and about 20 min drive to Khao Lak/night market. The staff is friendly and accommodating. Overall, it's a great place for a relaxed beach style vacation.

Recenserad 01 januari 2019
David från Tyskland
Bodde i 2 nätter i november 2018

Good place to stay directly at the beach”

The beach at Apsara is really nice, no stones or other things in the water. Staff was friendly, I like that the beaches are not too crowded in Khao Lak. Food was ok. What I did not like was that I asked for a second key (they don t have keycards, so you get a big key which attachment for the electricity inside the room) and they told me I need to deposit 3000 Baht for that. I was annoyed about that but ok so I went to an atm at seven eleven which is one hour walk or 10 minutes by motorbike away because APSARA IS TAKING A 15% FEE FOR CREDITCARD WITHDRAWLS... (3% is common maybe some places will charge 4-5%) so they benefit like 400% the actual fee. End of story was I came back to the reception with the 3000baht and asked for 2nd room key and I got a story that one guy is home already and they can give me the second key tmr. So if I lose my key I can not get a new one after 8pm? Doesn t make any sence of course. I recommend to stay in general directly at the beach in Khao Lak.

Recenserad 23 december 2018
Rachel från USA
Bodde i 5 nätter i mars 2019

Excellent facility”

We loved Apsara. The staff was amazing and the location was great. We had an issue with the AC and they were on it immediately and then went above and beyond by providing us with extra perks for our inconvenience which was not necessary since they fixed our issue. Would absolutely stay at Apsara again.

Recenserad 05 april 2019
MANYARA från Frankrike
Bodde i 5 nätter i mars 2019

Great experience”

First off all, I want to thank you the staff to upgrade us to a villa while we had booked a Deluxe room initially. All was excellent, the villa with its jacuzzi, the swimming pool where you can ear birds singing, the breakfast, the cleaning, the staff, the beach, ..... Many thanks Emee :)

Recenserad 24 mars 2019
Kathi
Bodde i 3 nätter i mars 2019

Incredible hotel, and location”

Apsara Beachfront resort was absolutely lovely to stay at. It had a wonderful renovated hotel room, great amenities, very friendly, honest- helpful staff, great breakfast and dinner, and also an incredible beach. It was absolutely a pleasure to stay there. I highly recommend staying here. I had the best time. The area itself is lush and peaceful. Would stay again.

Recenserad 14 mars 2019
Koen från Nederländerna
Bodde i 7 nätter i oktober 2018

A beautiful resort right at the beach, with very friendly staff”

A beautiful place ro stay. We stayed here many times before and we still love it. If we ar in Thailand we alwaus book a week here. The gotel grounds are beautiful. 3 pool areas, and they are all very nice. All the rooms are perfect and has all the comfort you need. The villa area got villas with privatw garden or even better some with private pool. The staff is very friendly and very helpfull. They really try to make your holiday as perfect and comfortable as possible. The area is a bit remote and the nearest 7/11 is at a 5km. There are some restaurants in walking distance with some tasty food. The beach is beautiful ans you can walk for miles without seeing anyone. Rent a motor bike and you can visit all the beautiful beaches nearby, or the lovely waterfalls. Absolitely a perfect resort to stay. We will be back again.

Recenserad 10 november 2018
Ruben från Thailand
Bodde i 2 nätter i oktober 2018

Great beach to play with kids and stunning sunset ”

Pros: Hotel by quiet beach Perfect for family with small kids (like 2-3 km to pick your spot and nobody will bother you), we played frisbe and football for hours Good Thai and International Food Con: Room decoration with stones on the floor, if you have toddlers they will keep messing with those No privacy in the toilet as it’s in the same room as shower and no wall between it and bedroom Far from Phuket airport (1.5hrs) which also make it a pro as less party tourist come to this side.

Recenserad 24 oktober 2018
Robert från Thailand
Double or Twin SUPERIOR - BED AND BREAKFAST
Bodde i 2 nätter i augusti 2018

Great experience!”

We really enjoyed our stay here. The staff was very helpful and cheerful. Breakfast buffet was good. The food from the restaurant was very good as well. We will definitely come back. We liked our room. Ocean view was beautiful.

Recenserad 28 augusti 2018
Susan från Thailand
Bodde i 3 nätter i juni 2018

Excellent on all fronts”

No queuing at check-in and check-out, instead we were comfortably seated in the lounge, given cold hand towels and a welcome drink. The staff were efficient, friendly, smiley and very helpful on all levels. We were even given an room upgrade!! The three nights we spent at Apsara Beachfront Resort were perfect - unforgettable even. The room was amazing, food was exceptional, and beachfront very well maintained. We will be back like a shot.

Recenserad 01 juli 2018
Brian från Australien
Ensamresenär
Bodde i 4 nätter i juni 2018

Relaxing, quiet location”

Attractive hotel resort to get away and relax. On the northern part of the Thai coast known as Khao Lak, here are miles of near deserted beaches with little development. Apsara had friendly staff and good facilities. Good value as a low season getaway but not for those who want action packed vacation with nightlife. Hotel restaurant is a bit pricey. A few nearby restaurants to walk to but it`s 4 kms to the main road (you can rent a bicycle). It really is quiet and beautiful at Apsara. I recommend it and hope to go again

Recenserad 30 juni 2018
rachel från USA
Bodde i 4 nätter i januari 2019

Beatifull Place , clean , great breakfast and amazing beach”

The rooms are nice and big and very clean, the breakfast is great and we loved the fact that you just steps from a long stretch of amazing beach, the only downside is that if you want to explore the town you are 15 min away and need a taxi to get there for restaurants , shopping etc

Recenserad 10 januari 2019
Arlene från Sydafrika
Bodde i 2 nätter i december 2018

Relaxed, comfortable hotel.”

The pool and restaurant are very nice and the staff are friendly and welcoming. The hotel is also right next door to a lovely beach bar and restaurant called Memories. So even though it is some distance from the town, there is great entertainment nearby.

Recenserad 30 december 2018
Anna från Sverige
Svit med havsutsikt
Bodde i 8 nätter i december 2018

Fantastic”

Loved the seaview room, 265. Beach was fantastic, restaurants on the beach if you do nit want to have all meals at the hotell. Breakfast was really good. Coffee in the beach restaurant was a bit weak is the only negative thing I have to say. Loved the hotell an give it my warmest recommendstions.

Recenserad 28 december 2018
Peter från Schweiz
Bodde i 2 nätter i april 2019

Nice hang out after diving in Andaman”

Nice Beach Bar on the Villa Side! Hotel Restaurants overpriced and a bit slow.

Recenserad 19 april 2019
Julia från Japan
Bodde i 2 nätter i december 2017

Still talking about our vacation 5 months later”

My husband and I enjoyed a wonderful December holiday at the Apsara Beachfront Resort and Villa. The staff was exceptionally friendly, helpful, and polite. We stayed in a private pool villa. It exceeded our expectations. The pool was quiet and perfect for lounging and relaxing. The beach was only a few minutes walk from our room. We selected the all-inclusive dining option and were very happy with all the choices and options. It was a holiday to remember and we are still talking about how wonderful our experience was 5 months later. We hope to return again this December. It was truly a vacation of a lifetime.

Recenserad 12 april 2018
pannawich från Thailand
Bodde en natt i augusti 2017

Marvelous resort @ Khaolak”

This was the first time for us at Khaolak. We decided to book the Apsara Beachfront Resort and Villa after reading reviews. We judged not wrong. This was absolutely perfect resort. Pro. Beautiful and clean room, a private white sand beach, a lot of activities (swimming pools, tabletennis and beach volleyball), good dining @Zeus Beach Restauran & Bar, and professional and friendly staffs.We will definitely be back again. Highly recommend!!!

Recenserad 23 augusti 2017
Kian från Malaysia
Bodde i 4 nätter i maj 2017

Came back every year”

Now and then you will find some noisy peasant class retarded Thai with their offsprings making noises and complaining the place is too expensive and post a 4.5 rating review online while they are staying at the cheapest room, other than that, It's a nice place located at the northern part of Khaolak away from hassle and noisy crowd surrounded with lush greenery with it's private beach and river stream down from a small farm in between the Resort and Villas. Staff is helpful, well spoken and smile always. A little run down because lack of staff. No idea what is the big deal with Memory Bar that located outside the Villa beach, you will see hoarded of caucasians nipping off the drinks like cockroaches and making useless small talks as if it matter, it's overrated and unhygienic, extremely slow serviced and I might add racist. Goes to that bar for consecutive 3 year and the food quality drops. Best to dine in the hotel, specially Pizza Night!

Recenserad 11 maj 2017
TOMOHIRO från Japan
Bodde i 4 nätter i december 2016

one of the best hotel in khao lac”

This hotel locates in front of the beach with constant swell (not large), then you can enjoy the surfing any time, maybe. the staff here is so kind and plite, then the facility is quite good to stay. The nice bar and surf rental shop is also available in the beach.

Recenserad 09 mars 2017
randall från Australien
Bodde i 5 nätter i juni 2015

Quiet Location, Lovely Friendly Staff”

Friendly Helpful Staff, Quiet Location, Relaxing Atomosphere

This was our second time we have stayed at the Apsara Resort and we both again had a lovely stay, on arrival we were meet by the friendly reception and also the resort manager, Golf the resort manager upgraded us to a Pool Villa which was a lovely surprise and being in the pool villa is terrific as you can have a swim at anytime day or night, chill with a drink beside the pool under the stars, The breakfast was a reasonable election of food to suit everyone, we had meals at both restruants and the food was good, Again the staff all over the resort did a great job nothing was to much trouble for them, Golf the manager even saw us around the resort and remembered us from checkin and had a chat with us checking to see everything was to our satisfaction which I thought was nice, Anyone wanting a relaxing holiday with good staff the Aspara Resort I would recommend it suits everyone from singles to couples to families.

Recenserad 05 juli 2015
Christian från Schweiz
Bodde i 2 nätter i februari 2015

Very nice Hotel”

Pool Villa, Staff, breakfast

When we arrived we got upgraded to a Private Pool villa which was very nice. The pool villa was very spaceious clean and confortable. The staff was very nice and friendly. The Breakfast buffet was rich and delicious. The Hotel is a little bit off khao Lak, You'll need a tuktuk to get there. But the hotel area is nice and at the beach right next to the Hotel there is the memories Beach-bar and Restaurant which is a cool place as well.

Recenserad 16 mars 2015
William från Australien
Bodde i 12 nätter i januari 2014

Love the beach”

beach, food and massages

Lovely beach and the local restaurants on the beach were great. Food in the hotel was good but much more expensive. The room was dated. Staff were excellent. Gym equipment was not maintained and the gym itself was too small

Recenserad 28 augusti 2014
Henry från Storbritannien
Bodde i 6 nätter i juli 2014

Lovely hotel on nice big beach”

Rooms, Ambiance, staff

Nice hotel, beautiful big beach with no crowds. We came by our own motorcycle so getting around was easy for us although people without their own transport should be warned that there is almost nothing in walking distance. They always took until about 15;00 to clean the room and then did it in like 30 seconds which was kind of annoying, not always the best cleaning job but otherwise it was a really nice hotel.

Recenserad 05 augusti 2014
Susan från USA
Bodde en natt i maj 2014

Remote relaxing weekend away”

Great service, great room, pure isolation

We thoroughly enjoyed our stay at Apsara, especially given the low season pricing. Watching the sun set over the empty beach from the infinity pool is simply luxurious. The sand is extremely fine and the beach is very shallow, but during rainy season (beginning in May) the water is cloudy and swimming was not recommended. We did see a few surfers catching waves. Lovely time, and the staff were fantastic.

Recenserad 28 maj 2014
randall från Australien
Bodde i 10 nätter i mars 2014

RELAXING, BEACH FRONT, HAPPY STAFF”

BEACH RIGHT ON DOOR STEP, HAPPY STAFF, QUIET LOCATION

MYSELF AND MY PARTNER HAD A RELAXING HOLIDAY HERE, BEACH RIGHT ON DOORSTEP, HAPPY AND ATTENTATIVE STAFF, ON THE AFTERNOON OF OUR ARRIVAL WE HAVE A STORM AND THERE WAS A LEAK IN OUR BATHROOM WITHIN A FEW MINUTES OF REPORTING THIS ISSUE SOMEONE CAME TO INSPECT AND STRAIGHT AWAY THEY MOVED US INTO A UPGRADE ROOM WHICH WAS A TERIFFIC ROOM WE BOTH WERE VERY HAPPY WITH THE UPGRADE, THE GROUNDS AND SWIMMING POOLS ARE KEPT IN GOOD CONDITION THE BEACH IS CLEAN SO WE HAD A RELAXING HOLIDAY. THE MANAGEMENT SHOULD GIVE THERE STAFF A PAT ON THERE BACK AS EVERYONE WE DEALT WITH HANDLED THEMSELVES WELL AND ALL HAPPY TO SERVE SO GOOD ON ALL THE STAFF. JUST ONE THING MANAGEMENT SHOULD LOOK AT WHAT THEY CHARGE FOR THINGS LIKE PUSH BIKES, MOTOR CYCLES, KAYAKS, SURF BOARDS NEARLY EVERYWHERE I HAVE STAYED NEVER CHARGE FOR NON MOTORISED GEAR IT IS PART OF THE RESORTS FREE USES THIS IS WHY I THINK THAT THESE ITEMS ARE NOT GETTING USED AT THIS RESORT FROM WHAT I SAW AND ALSO IF YOU ARE LOOKING FOR SOMEWHERE TO EAT JUST WALK UP THE BEACH TO MEMORIES RESTRUANT 100MTRS YOU WILL NOT BE DISAPOINTED GREAT THAI FOOD GOOD PRICES FOR FOOD AND DRINKS IT IS RIGHT ON THE BEACH ALSO THEY HAVE ENTAINMENT AND MUSIC MOST NIGHTS HAD A GOOD TIME HERE.APART FROM EVERYTHING I WOULD CERTAINLY RECOMMENT THE APSARA RESORT IF I EVERY GO BACK TO KHAO LAK AS I RECON ITS IN A TOP LOCATION FOR RELAXING WITH A CLEAN TIDY BEACH

Recenserad 06 april 2014
LAI från Hongkong
Bodde i 2 nätter i februari 2014

Large beach, lovely staffs”

Sunset view, seafood dinner, large room

The first feeling is large area when we arrived to the hotel. Our room was large and comfortable. Just 3 minutes to reach the beach from our room, the beach is large with clear water and clean. Hotel provides many beach chairs, we had comfortable and relax sunbathing at day time. Breakfast with many choices and fruits. Staffs are friendly and helpful. Hotel provides shuttle bus, the price is cheaper than taxi, if number of runs can be increased at night, that would be better. The cleanliness can be improved, we stayed in two rooms, there was sands on the bed. Overall is very good and nature, we are willing to stay longer.

Recenserad 06 mars 2014
LAI från Hongkong
Bodde i 2 nätter i februari 2014

Close to beach, large area, sunset view”

Close to beach, friendly staffs, comfortable

Recenserad 23 februari 2014
alexander från Tyskland
Bodde en natt i januari 2014

Perfect family gateway ”

Beach front location, great swimming pools, super relaxed

We love the location right on the beach. It's a perfect gateway from busy Phuket to enjoy some quality family time. Very friendly staff. Got room upgrades because one of our party didn't come and the payment couldnt be refunded. Will definitely go back

Recenserad 23 januari 2014
Gordon från Australien
Bodde i 2 nätter i november 2013

Quiet getaway”

secluded, beachfront access, free drinks

Secluded beach-front resort perfect for a few quiet days relaxing by the beach or pool. Friendly staff and buffet breakfast was fantastic. Go to the games room for unlimited free drinks! Local restaurants are about 20 mins walk (800m) back down to road. Fascilities close a little early (7pm) as does he shuttle into town.

Recenserad 10 december 2013
Matthew från Storbritannien
Bodde i 4 nätter i augusti 2013

A Very Relaxing Beachfront Resort”

Good location, Excellent service, Friendly Staff

We spent 4 nights at the Apasara Resort during the low season. The Staff were very friendly, particularly K. Golf, the Manager who welcomed us as gave us lots of information regarding local places to visit. The rooms were comfortable and clean, and the restaurant was good (limited service during low season). The Beach was kept clean and the pool was very nice. The Resort is quite isolated but we had a car so it was about 10 mins drive to the main area of Khao Lak where there were plenty of restaurants etc. Overall we had a very relaxing stay, thank you Golf!

Recenserad 28 augusti 2013
Stephanus från Nederländerna
Ensamresenär
Bodde en natt i april 2013

Great hotel, on the beach, away from the bustle”

Great room, variety of swimming pools, nice gardens, cozy beach bar (with great Happy Hour cocktails) and restaurant

The hotel is really nicely laid out, and the room was really great (5-star). It has its own private beach, and very nice swimming pools. Kids activity center, as well as well equipped fitness center, and excellent spa. The hotel is remote, so this is really a hotel for enjoying sun, sea and sand. Kaoh Lak is a 15 minute drive, but is just a small village along a main highway. Phuket airport at 90 minutes, Phuket town is 2 hours. The beach bar & restaurant ('Zeus') offers very nice food, as well as excellent 'Happy Hour' cocktails.

Recenserad 23 april 2013