Asia Hotel Bangkok: Boka nu

Baserat på 15871 omdömenSe vad andra gäster sa
80 % skulle rekommendera boendet till en vän

Verifierade omdömen från resenärer

Omdömen från Agoda (15871)Omdömen från Booking.com (3195)
Baserat på 15871 omdömen
Service7,2
Valuta för pengarna7,5
Från verifierade gäster hos Agoda
Alla språk
Alla typer av resenärer (15871)
Alla rumstyper
Excellent location.
Recenserad 02 januari 2019
Bodde i 2 nätter i september 2017
Fantastiskt”
Det enda som jag har att klaga på är att Internetuppkopplingen är under all kritik. För lite kapacitet för att möta upp den enklaste surfningen eller övrig mobilanvändning. Vårt spolningshandtag på toaletten slutade att fungera 2 dagen på kvällen så det gick inte att spola vatten i toaletten. Det var trögt redan när vi kom till rummet första dagen och det borde den som städar toaletten ha uppmärksammat och rapporterat. Vi rapporterade detta på morgonen efter samma dag vi checkade ut och då kom en tekniker för att laga den. Vi hade därmed ingen nytta av det då vi då lämnade rummet för att checka ut. I övrigt är det trevlig och hjälpsam personal och det fungerade klockrent med den lite tidigarelagda incheckningen som vi önskat.
Recenserad 02 oktober 2017
Bodde i 2 nätter i augusti 2016
Dåligt Internet och en del rum skulle behöva renoveras eller fräschas upp i vart fall”
Hotellet börjar bli slitet och en del rum bör ses över och fräschas upp samt när det gäller t ex kylskåp som håller på att tippa ut ur sitt utrymme. Annars är hotellet trevligt och trivsamt och ligger toppennära Skytrain med direktingång till stationen.
Recenserad 02 september 2016
Bodde i 2 nätter i augusti 2015
Ett toppenhotell !”
Centralt beläget hotell, Mycket humana priser på rummen, God bufféfrukost
Toppen som vanligt, vi har bott på Asia flertalet gånger och aldrig blivit besvikna. Vi har verkligen fått det vi betalat för och priserna på rummen är mycket humana för ett hotell som ligger så centralt och nära Skytrain. Trevlig personal men allt bemötande beror ju mycket på hur man själv beter sig. Vill man att personalen ska le överdrivet eller fjäska för en finns det hotell som har det konceptet och är givetvis mycket dyrare att bo på. Vi har fått valuta för våra pengar och det med råge och är som vanligt nöjda. Internet har förbättrats något sedan tidigare men det här med internet är ett "problem" på de flesta hotell i Thailand dyrt som billigt. Vill man ha den bästa internetkontakten finns den i regel i lobbyn.
Recenserad 16 augusti 2015
Bodde i 2 nätter i januari 2015
Vi gillar vi Asia Hotel men uselt Internet”
Centralt beläget vid Sukhumit, Nära Skytrain, Stor mysfaktor
Allt bara toppen som vanligt när vi bor där men på ett så här stort hotell borde det vara bättre tillgång till WiFi. Visserligen gratis för oss som bokat via Agoda men det fanns ingen kontakt överhuvudtaget med Internet på rummet så det var meningslöst. I dagens Internetsamhällen borde Asia Hotel tänka om därvidlag. Om man inte får det gratis kostar det 700 baht för 24 timmar. Det är riktigt dåligt då det inte ens fungerar. De flesta hotell idag bjuder på WiFi och dessutom har de ett fungerande sådant mer eller mindre.
Recenserad 17 januari 2015
Bodde i 2 nätter i november 2014
Trevligt hotell med bra läge”
Nära till de stora köpcentren, sky-train precis utanför, fräscht och rent hotell
Väldigt trivsam precis som vanligt, då jag bott där flertal gånger tidigare. Bra frukost med mycket att välja på. Sköna sängar och rent och snyggt. En liten sak man möjligtvis skulle kunna anmärka på är att det inte finns fri Wi-Fi som det brukar på de andra hotell i denna prisklass.
Recenserad 25 november 2014
Ulf från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2013
Direkt i anslutning till BTS station”
Rent och fräscht
Hotellet ligger i direkt anslutning till en BTS station. Man kan gå direkt från hotellet ut på en bro som leder till perrongen. Härifrån har man direkt tillgång till Bangkoks centrala delar genom det välfungerande BTS nätet, där ett dagskort inte kostar mer än . Hotellrummen är lagom stora med plats för det man torde behöva. Ett tämligen modernt och fräscht hotell.
Recenserad 28 januari 2013
Bo från Sverige
Bodde en natt i januari 2012
Bra medelklasshotell nära stora shoppingcentra”
Bra standard, nära shoppingcentra (MBK, Siam Center), god service
vår familj har bott på hotell asia ett flertal gånger vid besök i bangkok. vistelsen har alltid utfallit till belåtenhet. hotellet är ett bra medelklasshotell med bra service, bra rum och framförallt på gångavstånd till stora köpcentra såsom mbk, siam center och siam paragon. hotellet har också en egen anslutning direkt till en "sky train" station vilket gör att kommunikationerna till och från hotellet känns väldigt lätt. helt enkelt ett billigt, bra medelklasshotell med utmärkt läge.
Recenserad 12 januari 2012
Bodde i 2 nätter i augusti 2011
Bra hotell med superbra läge.”
Alltid samma höga klass på detta hotell. Nära och bra till många köpcentra.
har bott på detta hotell åtskilliga gånger och är alltid lika nöjda med vår vistelse här. trevlig personal, stora rena och fina rum med allt som man behöver för en trevlig vistelse. det finns en hel del restauranger på hotellet och även en del aktiviteter vilket är bra om man bara vill slappa nån dag. god mat och trevlig frukostbuffe med en hel del att välja på.
Recenserad 22 augusti 2011
Bodde i 3 nätter i november 2010
Hög standard till bra pris”
Trevlig personal med service minding
Ett trevligt hotell med förhållande hög standard. Bra fukost, rena rum och trevlig personal. Finnsa flertalet bra restauranger i hotellbyggnaden som håller hög standard på maten. Ligger superbt med tanke på att det är gångavstånd till alla de stora köpcentren, vill man inte promenera så kan man från hotellet kliva rakt ut på perrongen till skytrain som är ett mycket behaglit tansportsätt inom Bangkok och som dessutom numera går ut till flygplatsen. Kan verkligen rekkomendera detta hotell som vi själva kommer att återkomma till nästa gång vi kommer till Bangkok
Recenserad 19 mars 2011
Maria från Sverige
Bodde en natt i oktober 2010
Bra läge i Centrala Bangkok”
Skytrain på våning 2
Inget
Vi tog Airportlinken till ändstationen och bytte till Skytrain en station sedan var vi framme på hotellet. Airportlinken hade specialpris person och sedan kostade Skytrain. Totalt för 2 personer. Så billigt har vi aldrig tagit oss från flygplatsen förut... Stort hotell med trevlig personal och frukosten var bufféfrukost som var bra. Andra gången på detta hotellet och återkommer gärna fler gånger!
Recenserad 01 november 2010
Bodde en natt i oktober 2010
Bra läge på trevligt hotel”
mycket comfortabelt och trevligt rum
Det är första gången som vi bor på asia, fick rekkomendationer att bo där av mina föräldrar och det motsvarade förväntningarna med råge. Rena snygga och stora rum. väldigt god med massor av variationer på frukostbuffen, saknade dock bacon. trevlig och tillmötesgående personal. Synd att vi inte hann bada , annars var såg poolen väldigt trevlig ut. Återkommer gärna till asia hotel.
Recenserad 21 oktober 2010
Bodde en natt i september 2010
Prisvärt Hotell”
Bra läge i Bangkok
Bra hotel med stora fina rum och väldigt bekväma sängar. Stor frukostbuffe däe det mesta man kan önska sig finns , förutom bacon som vi saknade. Många restauranger och därmed mycket att välja på i hotellet och fina småbutiker som var roliga att gå och titta i. Bra service och trevligt bemötande av den mesta av personalen på hotellet. Pollena (2st) var trevliga att bara slappa vid om man ville göra det. Fitnesscenter med bra och trevlig personal för våra ungdomar som ville träna. Fin cabare i nedre plan på hotellet, sevärt. I stort sett var allt mycket bra och kan varmt rekommenderas.
Recenserad 29 september 2010
Bodde en natt i september 2010
Prisvärt och trevligt hotel”
Mycket hög klass för liten peng
ombyggnad under vår vistelse, saknar bacon vid frukost buffen
Ett väldigt trevligt hotell med hög klass på rummen och väldigt bekväma sängar. Flertal bra restauranger med stor valbarhet av menyer. Två härliga pooler ifall man bara vill slappa och njuta av solen. Fitnesscenter i huset för den sportige mm. Flertalet affärer inim byggnade med hyfsade prisklass. Bra läge med skytrain precis utanför dörren som kan ta en till många sevärdheter och shoppingcenter. Möjligtvis kunde personalen i receptionen varit mer trevliga och tillmötesgående, den övriga personalen på hotellet var jättebra.
Recenserad 28 september 2010
Bodde i 2 nätter i augusti 2010
Mycket trevligt hotell”
Bra läge på hotellet och nära till de stora shoppingcentren
Saknade Bacon på frukostbuffen båda dagarna vi bodde där. Kunde haft bättre och trevligare bemötande i receptionen när man checkar in.
Helt klart blev vi mycket glatt överraskade över att hotellet höll så god standard, hade så himla sköna sängar och att rummen och även badrummet var så fint. Väldigt bra och trevliga restauranger inne i hotellbyggnaden gjorde att det inte fanns någon anledning att ge sig ut och leta efter restauranger med god mat. De höll sig dessutom ganska inom normal prisklass. Flera bra butiker fanns även på hotellet för den som önskar dett.
Recenserad 25 augusti 2010
Jens från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2018
Bra läge”
Nära till skytrain. Det finns ett restaurangområde tvärs över gatan och 7-eleven runt hörnan.
Recenserad 31 december 2018
9,6
kenneth från Sverige
Bodde en natt i mars 2018
Läget Läget Läget”
Rummen var stora o rena. Jättefint poolområde Jättefint gym Det enda som är dåligt är frukosten. Säkert suverän om man är asiat men det är inte jag. Det går dock att boka utan frukost o det kommer jag att göra nästa gång. Det kommer att bli fler gånger
Recenserad 18 mars 2018
Dane från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2018
Allt utom incheckningen är bra”
Asia hotell håller en mycket hög klass för priset som det kostar. Skapliga rum men vi tyckte att sängarna var för hårda (men det är ju en smaksak). Rent och fint på rummen. 2 st pooler som kunde utnyttjas gratis. Frukosten är en buffé som håller bra klass och det finns det mesta på denna. Från hotellet kan man gå rakt ut på BTS stationen som är Rhatsatawai. Bra utbud av restauranger på hotellet och även i omgivningen. Nära både till Platinum och till MBK (gångavstånd). Utflyktsservice och Airport service finns på hotellet. Om man skall säga något negativt om hotellet så är det i receptionen. Det var något av det mest omständiga som jag har varit med om. Familjen före mig i incheckningen hade betalda hotellvouchers (2 vuxna och 3 barn) och även jag hade betalda hotellvouchers. Nåstan 40 minuter tog det för familjen framför mig och för mig att få checkat in. Inga konstigheter från mig eller familjen framför mig. Helt katastrofalt dåligt.
Recenserad 05 januari 2018
roberth från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2017
Passar barnfamiljen”
Bra läge, hotellet ligger i anslutning till skytrain och det är nära till shopping. Pool på 12 och 5 våningen. Bra ställe att tillbringa några dagar i Bangkok innan hemresan. Enda minus var att hotellet är så stort så att det var ganska mycket folk på frukostbuffén. Sen är dom ju omständigt på dessa större ställen med alla formulär du skall fylla i och frukost kuponger som skall passa till rätt dag..... Vi provade inte Airport linken på hemresan då vi var ett så stort sällskap annars ligger den en hållplats bort. Vår stora taxi för 8 personer kostade 1500bath och den bokade vi i hotellet.
Recenserad 02 januari 2018
Sven från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2017
Ett stort tråkigt hotel. ”
Hotellet ligger nära till shopping och gångavstånd till MBK och Siam center. Ok att bo där i några nätter men sen är man nöjd. Tidvis så mycket folk vid frukost att man får vänta på att mat fylls på igen. Hotellet har egen utgång direkt till Skytrain. Mycket dåligt att ett så stort hotel inte kan ha wifi som fungerar. Räkna inte med att det går att använda wifi då detta är värdelöst.
Recenserad 26 februari 2017
5,6
robert från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2017
rekomenderas inte för det priset”
Att checka in är rena mardrömmen samma att checka ut ..Har rest i Thailand under 22 år och aldrig mött otrevligare personal ...frukost inget att rekommendera. Poolen helt ok .skulle finnas bastu som visade sig vara borta ..Nä Agoda ni får ta och skärpa er annars tar jag mina affärer någon annanstans. DAX att ni kollar upp hotellen mm mm
Recenserad 14 februari 2017
Bodde i 6 nätter i februari 2017
Perfekt läge!”
Ett bra hotell om man vill resa billigt och bekvämt från flygplatsen. Airportlink till Phaya thai, sen en BTS station till Rachathewi. Direkt ingång till hotellet. Hotellet är vackert i kinesisk stil. Lite slitet. Gångavstånd till Siam center, MBK, Hard Rock café. Om man gillar hårdrock som jag gör, då ligger The Rock Pub på andra sidan gatan. Gångbro över via BTS stationen. Perfekt! In och utcheckning tar lite tid. Omständigt.
Recenserad 09 februari 2017
Ros-Marie från Sverige
Bodde i 4 nätter i augusti 2016
Läget”
Promenadavstånd till shopping och sevärdigheter. Smidigt ta sig till weekendmarket med Skytrain direkt från hotellet. Bra gym och pool. Vi bor på detta hotell alltid då vi besöker Bangkok pga läget och helt ok standard.
Recenserad 16 augusti 2016
Mikael från Sverige
Bodde en natt i juli 2016
När MBK och med egen BTS”
Detta hotell är nära Mbk endast 5-10 min promenad. Finns också flera olika restauranger på hotellet och hotellet har också en egen BTS station ( en hållplats till byte till AirPort link). Pool finns också på hotellet. Brukar bo här varje år tycker det är ett trevligt ställe
Recenserad 15 juli 2016
Stig från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2016
Svenskt medelålders par”
Hotellet ligger bra till då BTS stationen är nästan i receptionen,en förutsättning för att ta sig i stan är BTS,hotellet har vänlig o hjälpsam personal trots alla Kineser som bor på Asia, det är väl nackdelen för de går tyvärr fram som Ångvältar äter som grisar, ockuperar stolar med väskor,men de finns på de flesta hotell i stan, buffen på kvällen var god o prisvärd, två poler som var ok
Recenserad 22 maj 2016
Anna från Sverige
Bodde i 2 nätter i maj 2016
Perfekt läge”
Perfekt läge ...enkelt att ta sig till olika delar av Bkk Bts -tåg från 2a våningen Personalen mycket tillmötesgående.och pratade god engelska . Lugnt å skönt även att trafiken va precis "utanför dörren" Kan med lätthet säga att jag tyckte detta hotellet va Utmärkt
Recenserad 07 maj 2016
Cecilia från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2016
Bra läge”
Bra hotell med bra läge nära Siam Center och MBK. Perfekt med skytrain från våning 2 på hotellet, tog 30 min med skytrain till flygplatsen dörr till dörr. Dåligt wi-fi och tog lite väl lång tid vid utcheckningen annars inget att klaga på.
Recenserad 28 mars 2016
Goran från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2016
Bra, men.......”
Valde, som alltid, Asia Hotel vid vistelsen i Bangkok. Tycker att det är ett bra hotell med ett uttmärkt läge med "egen" Skytrainstation och ganska centralt. Denna gång kändes dock hotellet lite gammalt och städningen var inte vad den brukar vara. Vid avresan, tidigt på morgonen, var frukostbuffén inte komplett, man öppnar kl 06.00 men personalen som fixar omeletter, steker ägg etc kom inte förrän 06.15 och skulle först ställa i ordning så någon komplett frukost hann vi inte med innan avresan06.30. Utcheckningen tar också onödigt lång tid med sökande efter personal som skall kontrollera rummet, återbetalning av deposition etc. Visar på dåligt förtroende för sina gäster. Blir kanske annat hotell nästa gång i Bangkok efter ca 20 gånger på Asia.
Recenserad 25 mars 2016
8,8
Juri från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2016
Ligger perfekt för att nå centrala stan”
Hotellet håller bra skick, en förträfflig frukost och har andra faciliteter som vi denna gång inte nyttjat (bl a pool, butiker, konferensdel). Hotellet ligger i anknytning till Skytrain station och mycket centralt för att nå MBK, Paragon m fl gallerior och marknader (5 min gångavstånd).
Recenserad 22 februari 2016
Bernth från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2016
Perfekt läge men värdelöst wi-fi”
Läget, egen skytrain hållplats, frukosten.
Är jättenöjd med Asia hotell. Andra gången jag bor här och är otroligt nöjd med läget. Blir så nöjd över att slipa krångla med både taxi och tuk-tuk då det är väldigt lätt att ta hissen upp till andra våningen och ta sky train. Enda jag kan klaga på är wi-fi och att rummen är slitna.
Recenserad 29 januari 2016
Ulrica från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2016
Perfekt avslutning på vår resa...”
Det centrala läget, deras Spa och poolen.
För vårat behov dom sista dagarna på vår resa, var det perfekt. Det var gångavstånd till MBK och även till SIAM center. Men till det sistnämnda kunde vi också ta skytrain. Vilket också leder till det bästa med hotellet, sett utifrån transfer till och från flygplatsen. Via hotellets andra våning kan man gå till en av Skytrains stationer. Det är ett mycket effektivt sätt att ta sig runt i Bangkok som annars har helt sjuka bilköer. Vi var ute på flygplatsen på 30 minuter. Enda negativa var att hotellets Wifi alls inte funkade.
Recenserad 23 januari 2016
8,8
John från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2016
Omdöme”
Bra läge och rena rum men WiFi på rummet funkade inte, i så fall var man tvungen o ta med sin laptop till lobbyn. 2:a gången vi var där skulle vi till pool o jacuzzi på 5:e vån. Jacuzzi avd stängd p.g.a underhåll?? Hmm mitt under högsäsong + att dom målade golvet med ngn stark färg så det gick inte o äta heller men för övrigt bra.
Recenserad 22 januari 2016
Katarina från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2015
Toppenläge med närhet till allt du kan önska.”
Läget, serviceinriktad, trevlig personal samt trivsamt rum.
Vi bodde på Asia Hotel Bangkok under tre nätter. Vi uppskattade läget oerhört mycket; nära till precis allt som vi önskade; shopping, mat mm. Vi blev väl mottagna av personalen. Det enda minus jag kan uppge var att frukosten inte ingick i priset, vilket jag tycker det bör göra om det rankas som ett 4-stjärnigt hotell.
Recenserad 12 december 2015
5,0
Ingrid från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2015
välj ett annat hotel”
Vi fick rum som hade dörr att öppna emellan. Bra frukost. Nära skytrain.
Lång tid att checka in, bra att vi två par fick rum med dörr att öppna emellan rummen.. Bra frukost. Trevligt med live musik på restaurang Tivoli på kvällen. Men maten där var ej god och vinet var gammalt men de skulle ha betalt för det ändå. Och det var dyrt. Jakutsin på våning fem, fungerade inte till 100 %. Poolen på våning 12 skulle vara öppen till kl 20, men ingen personal och handdukar kl 19. Mycket dålig internet uppkoppling på rummen. Något bättre i lobbyn. Luktade illa i korridorer och rum, heltäcknings mattor. Vill ej bo på detta hotel igen
Recenserad 10 december 2015
Sirkka från Sverige
Bodde en natt i juli 2015
Toppenhotell”
Närheten till shopping, stora rum o bra pris
Fräscht hotel med kanonfin frukostbuffé, bra gratis wi fi i hela hotellet även i rummen, jättefina pooler, Gångavstånd till MBK, Siam center o Siam paragon, jättelätt att hitta o promenaden tog 7 min. Shoppingen i MBK våningen med massa kopior uppskattades av ungdomarna. Jeans för 250 kr, märkes T shirts/ pikéer 50 kr, converse 250kr. Bagaget fylldes snabbt. Från vån 2 gick skytrain till flygplatsen med ett byte, superenkelt att ta sig dit o billigt de kostade lite mindre än 20kr/ pers.
Recenserad 26 juli 2015
Maud från Sverige
Bodde i 6 nätter i juli 2015
Centralt beläget hotell med storslagen ingångshall”
Läget, storslagenheten och comforten
Jag var 6 nätter på Hotell Asia och har bara goda omdömen att lämna.Personalen effektiv och proffsig, hjälpsam.Många resturanger välja på samt flera små affärer att titta in i. Rummet var stort och sängen bekväm.Utsikten inte storslagen men ok. Kylskåpet välfyllt med gratis vatten , kaffe och the. Skytrain in om 50 m och därifrån lätt nå alla delar av Bangkok. Gymet ok med träningsredskap och löpband.Prövade inte poolerna men är mest för barn att leka i.Ingen Simträning.
Recenserad 10 juli 2015
Lars från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2014
Perfekt kortboende”
Läget, rummen och frukosten
Jag och min fru bodde på Asia 2 nätter i slutet av november 2014. Läget kan nog inte bli bättre. Nära till det mesta. Bra rum, bra service och mycket prisvärt. Den enda lilla plumpen var nog den Brasilianska restaurangen som trots att vi efterfrågade á la carte menyn började servera deras grillbuffé som var det enda dom serverade visade det sig. Jag kan varmt rekommendera detta hotell.
Recenserad 18 december 2014
5,0
Mathias från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2013
En evig väntan på incheckning”
Läget, läget, läget
Det började rätt olyckligt efter att ha släpat väskorna tvärs genom Bangkok och man vill bara gå upp på rummet så fort som möjligt. När vi kom dit var det väldigt långa köer till receptionen, så vi lämnade väskorna och gick till MBK för att äta. Vid återankomst var det lika långa köer, och varje person tog ungefär en kvart att checka in. När det var två personer kvar framför mig gick receptionisten iväg för att göra något. Tre kvart senare hade hon inte kommit tillbaka och det visade sig att hon gått av sitt pass utan att säga till. Bottenbetyg på den fronten. Rummet kvar ett rökfritt, men luktade ändå rök. TV:n fungerade med visade inga kanaler, så det var myrornas krig som gällde. Läget var ändå rätt hyfsat, ligger rätt centralt nära Siam Square och det står alltid taxibilar utanför och väntar.
Recenserad 24 september 2014
Trevligt
Ulf från Sverige
Bodde i 2 nätter i augusti 2014
Bra läge men det är också allt”
Läget, tillgång till pool
Slitet hotell i 80-talsstil. Snålt att ta betalt för WiFi både på rum och i foajé. Bra hotell för förstagångsbesökaren i Bangkok då det finns ingång till hotellet direkt från SkyTrain. Tillgång till rätt ok pool.
Recenserad 11 augusti 2014
Kent från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2014
Perfekt läge”
Läget, kommunikationsmöjligheterna, hotellet som helhet
Bra, Asia är ett perfekt hotell för alla som vill uppleva och turista i Bangkok. Känns dock lite gammalmodigt då det inte finns wifi på rummen och kostnaden för att använda Internet i lobbyn är löjligt hög.
Recenserad 11 mars 2014
Lena från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2014
Avkopplande nära till allt bra mat kommunikation”
Läget mat service
Helt fantastiskt! Nära shopping o sky train till flygplatsen precis utanför hotellet. Bra service ftån all oerdonsl oc jättegod mat. Sängarna var lite för hårda och lite slitna badrum men rent och fräscht
Recenserad 28 februari 2014
Patrik från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2014
Centralt och nära till allt”
Skytrain utanför. Nära till shopping. Nära till matställen
Riktigt smidigt att ta sig dit från flygplatsen med skylink, skytrain. Ett byte och kostnad 60b. Tar ca 30 min. Ligger riktigt bra till för dom som gillar shopping på mbk. Ca 10 min gång, kan också ta tåget dit om man inte orkar gå. Ligger nära till massa rest också. Frukosten va riktigt bar i mitt tycke. Som en brunch med asiatisk och väst mat. Bra service o fyller på hela tiden. Riktigt nöjd.
Recenserad 24 februari 2014
Johny från Sverige
Bodde i 4 nätter i november 2013
svindyrt internet”
nära de stora varuhusen, 5 min promenad till mbk . utgång till skytrainstationen från våning 2. från flygplatsen direkt till hotellet med tåget.
ett bra hotell för ett par nätter i väntan på flyget hem. granne med asia är evergreene som är det bästa valet enl mig. gratis internet,stor pol, rymliga rum.nära skytrain. boka i tid. ofta fullbokat
Recenserad 20 november 2013
Moa från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013
En trevlig vistelse för ett bra pris.”
Nära till shopping, väldigt bra frukost utbud samt rent och fräscht.
Vi övernattade 2 dygn på Asia hotell och är nöjda över vistelsen. Rummen var rena och fina, hotellet ligger nära till shopping och det finns även 2 pooler men dock inget vi nyttjade. Ett stort plus var att man kunde beställa upp mat på rummet, dock var detta rätt dyrt men absolut värt att lägga pengar på en kväll! Frukosten var jätte bra, stort utbud! Vi blev väl bemött av personalen som hjälpte oss upp med våra väskor på rummet, dock så var personalen i receptionen mindre trevlig. Det är ett bra hotell för de som tänkt stanna för att shoppa i storstan och inte tänkt lägga så mycket pengar på hotellnätterna.
Recenserad 14 augusti 2013
Goran från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2013
som alltid, en bra vistelse med god service och n”
fina rum, bra frukost, nära till allt
vi har nu bott på asia 12 ggr och kan inte tänka oss något bättre hotell i bangkok. bra rum fin frukostbuffe, direkt anslutning till skytrain och därmed är nästan allt lätt att nå. att sitta en stund i restaurangen eller i foajen på kvällen för att lyssna på en thailändsk k elvis är inte heller helt fel.
Recenserad 21 mars 2013
Christina från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2013
Mycket bra hotell.”
Ligger bra till nära skytrain direkt från hotellet.
Asia hotell ligger bra till förhållande till shopping och väldigt nära till sky train där man förflyttar sig super fort till olika ställen. Hotellet är väldigt fint med olika restaurnger att välja på, trevlig personal och sköna sängar det är man inte så bortskämd med i Thailand, jag rekommenderar detta hotell ligger bra i pris.
Recenserad 04 mars 2013
Bodde en natt i februari 2013
Utmärkt läge”
centralt med bra frukost
Bott där för andra gången inom en månad.Utmärkt läge inom 5-10 minuters gångavstånd till shopping (MBK och Siam)samt till skytrain. Gym och pool såg lockande ut men vi hann tyvärr inte med det denna gång heller. Heltäckande matta på rummet var ett minus. Frukostbuffén helt OK och personalen var mkt hjälpsamma.
Recenserad 04 mars 2013
Marie från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2013
trevligt hotell med trevlig personal”
Bra frukost, trevlig personal, fräscha rum, nära shopping
Vi hade två härliga dagar i Bangkok. Hotellet ligger centralt så vi kunde gå till de shoppingställen vi ville till. Det finns även pool på hotellet om det är allt för varmt som man kan använda. Det var helt ok i pool området.
Recenserad 25 februari 2013
Bodde i 2 nätter i januari 2013
trevligt”
bra läge,
Trevligt hotell med bra läge nära det stora varuhuset MBK med bra shopping.Bra sängar i det för oss lagom stora rummet. Frukosten var stor och bra, saknade ost och mörkt bröd bara. Kan ej bedöma maten på restaurangen eftersom vi inte åt där. Personalen var mkt trevliga och hjälpsamma.
Recenserad 11 februari 2013
Bodde en natt i januari 2013
läget, frächa rum, frukosten
Jättebra hotell med fräscha rum och trevlig personal. Frukosten var bra. Det enda vi saknade var ost och ett grövre bröd. Närheten till varuhuset MBK var perfekt eftersom det var dit vi skulle vid detta BKK-besök. Eftersom vår vistelse blev kort, endast 2 nätter hann vi inte med bad i någon av poolerna. Ej heller besöka showen som var i källarplanet.
Recenserad 06 februari 2013
Andy från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2012
Storslagen entré”
Bästa shoppingläge.
Äntligen är hotellet nyrenoverat, både rum och korridorer, blev jättefint och fräscht. Toppen med anslutning direkt till Skytrain för transport till shoppingställen. Tyvärr så har frukosten blivit sämre men man blir fortfarande mätt. Det är nära att ta båten på klongen, vilket är en upplevelse som man inte ska missa. Det finns billg och god lokal mat strax utanför hotellet.
Recenserad 30 januari 2013
cinzia från Sverige
Bodde en natt i januari 2013
Utmärkt läge”
Mycket bra hotell med tanke på priset som jag betalade
ett mycket bra hotell som ligger väldigt centralt i bangkok. för mig låg det perfekt eftersom jag vart rekomenderad att bo nära shoppingcentret mbk. det tog ca 5-7 min att gå dit . hotellet var stort och fullt av liv och rörelse. 2 st poolområden , 1 vid gymet och lite mer skugga och en låg på 12 våningen med fullt solläge så att man kunde ligga och sola sig några timmar om dagen.
Recenserad 15 januari 2013
cinzia från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013
Mycket bra hotell med utmärkt läge”
Stort och trivsamt hotell med nära till shopping
mycket bra hotell , framförallt med tanke på priset som vi betalade . läget var utmärkt för oss för det var nära till shopping och restauranger . gym och 2 pooler var pluspoäng för hotellet. härligt att kunna ligga och sola några timmar på 12e våningen. personalen var trevliga och hjälpsamma. minus var väl wifii . dyrt men det är ju valfritt.skulle verkligen boka det här hotellet igen när vi åker till bangkok.
Recenserad 15 januari 2013
Dane från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2012
Bra hotell med fina rum”
Rummen var bra och städningen mycket bra
Incheckningen var den klart sämsta som jag någonsin har upplevt. Fem olika incheckningsköer fanns det och incheckningen startade inte förrän 14.00. Ingen förberedelse till gästerna som var där tidigare - typ fylla i sina kort. Hamnade som nummer fyra i kön och det tog över en timme innan vi var incheckade. Uruselt. Rummet (Executive) var mycket bra och renligt. Stort utbud i minibaren om man är intresserad av detta. Frukost restaurangen hade ett bra utbud och var klart godkänd. Två pooler samt träningsanläggning var också mycket bra. Utgång direkt från hotellet till Skytrain station var också ett extra plus. Gott om restauranger på hotellet om man önskade stanna där. Gångavstånd till Pantip Plaza IT och till Platinium Fashion Mall. Blandade nationaliteter på hotellets gäster.
Recenserad 05 januari 2013
Sonja från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2012
Trevligt hotell för alla resenärer, läget härligt”
Handla inget på hotellet
Vi hade ett fantastiskt boende, med underbar betjäning och god mat. Härlig foaje, med juldekorationer och musik, Showen på julafton, var inte i klass med tidigare Calyopso. Felräkning på julaftonsmiddag nota var tråkig, men rättades till i efterhand
Recenserad 30 december 2012
jenny från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2012
Utmärkt läge för shopping i Bangkok”
Hotell med sky-train station.
Ett hotell som ligger perfekt nära shopping området Siam (NBK mm). Väldigt lätt att ta sig från flygplatsen till hotellet med sky train, endast ett byte sedan är man inne på hotellet. Ett bra bekvämt hotell med alla bekvämligheter som man kan tänka sig, diverse resturanger, gym, två härliga pooler varav den ena med härlig utsikt över bangkok. Lite dåligt att man inte har Wifi på hotellet.
Recenserad 30 december 2012
Siv från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2012
Perfekt läge vid central skytrainstation”
Rent och snyggt! Trevlig personal och bra restaurang och bar.
Helt perfekt ställe att bo på om man lätt vill ta sig runt i Bkk. En station från Siam, två stationer från MBK. Bra att man går rakt ut till skytrain från hotellet och bra läge då man ska till eller från flygplatsen med skytrain. Kan verkligen rekommendera detta hotell.
Recenserad 26 december 2012
Bodde en natt i november 2012
kanonläge”
Frukosten är toppen. Skytrain . Närhet till allt
hotellet börjar bli slitet men har liten betydelse i förhållande till alla fördelar. sammanbundet med ratchthewi stationen.mycket smidigt att ta sej runt bangkok med skytrain. vill man promenera är det bara fem minuter till mbk och alla andra köpvaruhus. rummen är helt ok frukosten är super . personalen jättetrevliga ger gärna tips om allt mellan himmel och jord. ni kommer att ha en supertrvlig vistelse på asia hotellet.
Recenserad 05 december 2012
Gitte från Sverige
Bodde i 3 nätter i november 2012
Kanonläge....Skytrain direkt ut från hotellet..”
Kanonläge, mycket hotell för pengarna, nära shopping och kommunikationer
Kunde inte ha bott bättre vad gäller läget i Bankok. Finns det ett centrum är detta det. Gångavstånd till MBK shoppingcenter, utmärkta kommunikationer till vart du vill. Skytrainstation Ratchathewi med utgång direkt från hotellets andra våning. Kan inte bli enklare att ta sig runt i Bangkok med en sådan början. Rekommenderar ett Rabbitkort som man fyller på efter behov. Vid återlämnande får man sin deposition tillbaka. Mängder av marknader finns både dag- och kvällstid. Fråga dig fram då inte alla finns inte alla dagar.
Recenserad 19 november 2012
jan från Sverige
Bodde i 4 nätter i oktober 2012
Bra läge och bra kommunikationer”
Nära till de stora köpcentren och shopping
ett helt okej hotell med ett ypperligt läge. skytrain utanför dörren. sköna sängar och bra service. rent och fräscht och god och bra varierad frukost. internet finns att hyra men till orimligt högt pris (200 bath - 20 minuter och 400 bath för en timme).
Recenserad 05 november 2012
Lena från Sverige
Bodde en natt i augusti 2012
Stort och tjusigt hotell”
Ligger nära många shoppingaffärer
Vi tycker hotellet har ett bra läge för att utforska Bangkok. Nära till olika shoppingcentrum (gångavstånd), skytrain finns alldeles utanför vilket är ett stort plus när man ska till flygplatsen. Bra rymliga rum, frukosten helt ok. Trevlig och hjälpsam personal.
Recenserad 26 augusti 2012
Madeleine från Sverige
Bodde i 2 nätter i augusti 2012
Centralt beläget hotell”
tillgång till skytrain på andra våning två i hotellet.
Ett centralt beläget hotell med bra och trevlig personal. Bra frukostbuffé. Åt aldrig på restaurangen på hotellet så vet ej hur maten var för övrigt. Från andra våningen kan man lätt ta sig runt med skytrain i Bangkok.
Recenserad 17 augusti 2012
Erik från Sverige
Bodde i 3 nätter i juli 2012
Stort lyxigt hotell, nära till allt.”
Egen ingång till skytrain
hotellet känns stort och lyxigt men rummen börjar bli en aning slitna. det var en konstig ingrodd lukt i korridoren utanför rummet och även mycket lyhört därimellan. annars fanns inget att klaga på. tyst o effektiv ac på rummet. frukosten hade allt vi kunde önska oss. promenad avstånd till mbk och hotellet har en egen ingång till skytrain så när vi kom från flygplatsen så åkte vi direkt till hotellet. skytrain från flygplatsen kostar bara otroliga 45 bath och går ungefär 4 gånger i timmen. det finns två pooler att välja på, en på 5:e och en på 12:e våningen. fast det var mycket folk på hotellet var det inga problem att få plats runt någon av poolerna.
Recenserad 11 augusti 2012
Bodde i 2 nätter i juli 2012
Stora , fina rum och bra läge.”
Rent och snyggt med stort utbud av restauranger imon hotellet.
Bra läge på hotellet, gångavstånd till de stora shoppingcentren och man kan klivar direkt ut på skytrain. Hotellet är rent och snyggt med stora fina rum. Två swimmingpoler och ett gym. Stort utbud på restauranger imon hotellbyggnaden, med hyfsad prisklass. Personalen kunde ha varit lite mer tillmötesgpende och lite mer seviceinriktad. Frukostbuffen är bra men dock saknade vi bacon på frukostbuffen. Annars bra hotell i den prisklassen. Vi har bott här flertal gånger och återkommer gärna.
Recenserad 08 augusti 2012
Ove från Sverige
Bodde i 3 nätter i augusti 2012
Trevligt hotell”
Bra hotell med gångavstånd till MBK och alla andra affärer i Siam området. En nackdel var dock att det inte ingick gratis trådlös internet i rumspriset. För att använda internet så kostade det 400 Bath i timmen och det var ju alldeles för mycket när man kan gå på ett internet café och betala 20 Bath för en halvtimma. Man kunde inte heller använda trådlös internet på rummen utan det fungerade bara i deras lobby. Frukosten var ganska OK .
Recenserad 08 augusti 2012
Bodde i 3 nätter i juni 2012
Bra hotell och väldigt centralt”
Rent,bra rum,bra frukost.
Hotellet är väldigt bra med mycket trevlig och hjälpsam personal.Bra storlek på rummet även om vi hade en extra säng.Rent och snyggt helt enkelt.Frukosten var bra med mycket att välja på,samma restaurang som frukosten åts på var öppen dygnet runt.Det finns två pooler på olika våningsplan,den ena ligger vid gymmet,som vi inte utnyttjade men som såg helt ok ut.Hotellet har en ingång direkt från skytrain så det går fort att ta sig runt i stan om man inte vill åka taxi.7_8 minuters promenad till bland annat MBK tar det från hotellet.
Recenserad 14 juli 2012
Bodde i 2 nätter i juni 2012
Bra hotell med bra läge.”
Läget
Ett ganska stort hotell med ett bra läge,tar ca.10 min att gå till MBK t.ex.Har en direktingång från skytrain om man nu inte vill åka taxi.Rummen är helt ok stora även om vi hade en extra säng.Rent och snyggt.Frukosten som serverades var bra och det fanns mycket att välja på.Samma restaurang som serverade frukosten var dessutom öppen dygnet runt. Personalen är trevlig och hjälpsam.Finns två pooler på två olika våningsplan,den ena låg vid gymmet,som vi aldrig provade,den andra nästan högst upp så du kunde ligga och sola och slappa efter en dags shopping.
Recenserad 14 juli 2012
Lars från Sverige
Bodde en natt i juli 2012
Trevlig personal på ett bra beläget hotell”
Skytrain station i anknytning till Hotellet, trevlig och hjälpsam personal
Mycket trevligt hotell med möjlighet att utan kostnad checka in redan vid 9-tiden på förmiddagen. Bra kommunikationer och stort köpcentrum på gångavstånd. Väl planerade rum med ganska god plats, bra restaurangurval med Vietnamesisk, Brasiliansk, Kinesiskt och Thai/Internationellt kök. Minus för att depositionsavgift skall betalas trots rummet är betalt. 2 pooler med bar och servering av enklare måltider.
Recenserad 11 juli 2012
Anders från Sverige
Bodde i 5 nätter i juni 2012
Trevligt hotell med allt som behövs inom väggarna.”
Centralt läge, 10 minuters promenad till Siam Center och MBK.
Fina och fräscha rum, väldigt serviceinriktad personal. Har två pooler, gym, och flera restauranger. Utmärkt läge vid en skytrainstation och gångavstånd till Bangkoks centrum. Det enda negativa med Asia hotel är att WiFi inte är gratis. för en timme och det är trots priset ganska långsamt.
Recenserad 08 juli 2012
Sandra från Sverige
Bodde en natt i juni 2012
Perfekt läge men opersonligt”
Läget nära shopping och skytrain, frukosten
Utmärkt läge med fina rum och god frukost. Dock lite tråkigt hotell som kändes opersonligt och var även väldigt lyhört, vilket var det största minuset. Vi fick ett rum med utsikt på en vägg, så det var väldigt mörkt även på dagen. Bra pooler.
Recenserad 30 juni 2012