Dream Hotel Bangkok: Boka nu

Baserat på 9839 omdömenSe vad andra gäster sa
90 % skulle rekommendera boendet till en vän

Verifierade omdömen från resenärer

Omdömen från Agoda (9839)Omdömen från Booking.com (2171)
Baserat på 9839 omdömen
Service8,6
Valuta för pengarna8,2
Från verifierade gäster hos Agoda
Alla språk
Alla typer av resenärer (9839)
Alla rumstyper
Visar 7792 verifierade gästkommentarer
Viveka från Sverige
Bodde i 4 nätter i oktober 2015
Som att sova på moln!”
Personalen, sängen och A/C
Hade 5 mycket behagliga dagar på Dream Hotel Bangkok. Underbar personal, sagolika sängar, stora rum ... frukosten bra och A/C guddomlig. Tycker dock inte att det är ett 5-stjärnigt hotel, men väl 4+. Pluset är för personalen. Wi-Fi fungerar mycket bra. Har inget att direkt klaga på - tyckte dock att badrummen inte var så rena som de kunde vara i listerna. Skulle dock bo där igen.
Recenserad 19 november 2015
Dear Guest, Thank you for your recent stay at Dream Hotel Bangkok. We appreciate your time writing us the feedback. Best regards, Dream Team
Jonas från Sverige
Affärsresenär
Bodde i 2 nätter i november 2012
Bra hotell nära kommunikationer”
Fem minuter från Asok och Nana skytrain-stationer. Bra standard till rimligt pris.
Hotellet är modernt och lite chict - rummen funktionella och lite high-tech - känns bättre än vanlig asiatisk standard. Olika typer av resenärer; alltfrån bizniz till turister. Inga stora gruppresor - hotellet är förhållandevis litet. Bra pool, mycket trevlig frukost. Överlag bra och effektiv service. Ligger på lugn bakgata men bara fem minuter från kommunikationsknutar och, om man vill, ganska vilt nattliv. Men själva hotellet i väldigt lugn del! Flera små restauranger runt hörnet.
Recenserad 13 november 2012
Bodde i 3 nätter i mars 2018
Perfekt läge nära till BTS, shopp och nattliv.”
Har bott här ett antal gånger. Alltid lika trivsamt. Bra att veta är att om man bor i building 2 har man nära till pool. Och då måste man välja de lux rum. I building 1 har man nära till frukost, då väljer man premier rum.
Recenserad 18 april 2018
Dear Patrik, Thank you very much for your kind comment and your support at our Dream Hotel Bangkok. we will use your comment to improve our hotel to meet your most satisfaction in the future. Have a good time. Best regards, Dream Team
Pontus från Sverige
Bodde en natt i juni 2018
Utmärkt”
Great staff!!!!
Recenserad 13 juni 2018
Dear Pontus, Thank you for your great review to Dream Hotel Bangkok. We are looking forward to your next trip. Best regards, Dream Team
Svarade 14 juni 2018
Sven-Erik från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2018
Ett bra Hotell”
Vi har bott på detta Hotell tidigare och är jättenöjda.Det är rent och bra ordning.Bra frukost tyst och lungt i frukostmatsalen.Hotellet har bra läge i Bangkok när man ska ut på stan och även när man ska till och från flygplatsen.Personalen är verkligen hjälpsamma och trevliga.Har även bott på andra hotell i Bangkok.Men detta återkommer vi till flera gånger./Sven-Erik
Recenserad 08 januari 2018
Dear Sven-Erik, Thank you for your stay and the review. We are looking forward to welcoming you back again soon. Best regards, Dream Team
Svarade 15 februari 2018
christer från Sverige
Bodde i 3 nätter i maj 2017
Trevligt”
Ok hotell. Tyst läge med gångavstånd till det mesta som mat och party. Poolen finns på Dream2. Hotellet har 2st byggnader. Frukost serveras på Dream1. Rummen är ok med bra tv och filmkanaler. wi-fi funkar bra. Återkommer troligtvis.
Recenserad 29 maj 2017
Dear Christer, Thank you for your stay and the review to Dream Hotel Bangkok. We are looking forward to welcoming you back again soon. Best regards, Dream Team
9,2
Anna från Sverige
Dubbelrum Gold
Bodde i 3 nätter i december 2016
Bra läge för shopping”
Mycket trevlig personal som var ytterst hjälpsam. Läget är bra, nära till BTS och MRT. Bra läge för shopping men lite längre att ta sig till de stora sevärdheterna men helt klart görbart med lokaltrafik. Sköna sängar och bra rum men ventilationen väsnades mycket.
Recenserad 10 december 2016
Robert från Sverige
Bodde i 4 nätter i september 2016
Trevligt hotell kanske lite dyrt men helt ok.”
Som alltid är de lite dåliga på underhållet i thailand. Men hittar lite grejer man skulle vilja slippa men inget stort. Ligger lungt o skönt 5 minuter promenad från cirkusen på Sukumvit. Nära BTS gillar jag för det går så fort att åka med skytrain. Taxi är rätt billigt om man hittar en som kör på meter. Annars har ölen blivit dyr med över 100B för en flaska Chang. Trevlig pool lite sliten men ok.
Recenserad 11 september 2016
Dear Robert, Thank you for your recent stay at Dream Hotel Bangkok. We appreciate your time writing us the feedback. Best regards, Dream Team
Svarade 10 april 2018
sture från Thailand
Bodde en natt i april 2016
En helt 6 stjärnig upplevelse”
Allting var bra,Sängen får ett extra +,Duchen likaså.Peronalen Högsta betyg allt från killarna som stoppade trafiken när man skulle gå över gatan. Frukosten som ett mindre julbord.Poolen å jacuzin på 11 vånengen, Hit kommer jag att tillbringa mina nätter i fortsättningen , 10 minuter till Asoke .Priset på 2000 baht är mycket moderat,för detta hotel som egentligen ska ha 5 stora stjärnor,
Recenserad 21 april 2016
Bodde i 3 nätter i mars 2016
Suveränt läge nära Asok BTS och Terminal 21.”
Har bott här flera gånger. Alltid i Dream 2, då jag vill ha nära till poolen. Denna gång hamnade jag på Dream 1. Men det var inga problem med att byta byggnad. Läget är utomordentligt med gångavstånd till BTS och nattliv. Frukosten mycket bra, och dessutom öppen till 11:00. Trevlig personal.
Recenserad 10 mars 2016
Enar från Sverige
Bodde en natt i december 2012
Trevligt”
bra hotell
hotellet ligger en liten bit ifrån nattlivet vilket gör att det är tyst och skönt att sova i den mjuka härliga sängen. Personalen är hjälpsam och duktig på engelska. Direkt utanför hotellet finns en fotmassagesalong som rekommenderas. Hotellets takpool var mycket bra och perfekt för den som valt bort stränderna för att se BKK.
Recenserad 14 juli 2015
Michael från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2014
Oas på Sukhumvit ”
Stora behagliga rum, Bra frukostbuffé och utmärkt service
Har bott här ett flertal gånger både med och utan barn. Skön takpool på Dream 2 med bar. Nära till BTS. Väl fungerande wifi på rummen. Rent och fräscht. Serviceinriktad personal med goda kunskaper i Engelska.
Recenserad 03 december 2014
Urban från Sverige
Bodde i 3 nätter i november 2014
Lyxig känsla”
Rent, bra läge och bra service.
Incheckningen gick snabbt utan strul (som alltid när man bokar via Agoda). Hög service nivå, fantastiskt fräscht rum, bra läge och en frukost som passade oss utmärkt. Tips, fortsätt gatan ned till kanalen och åk med taxibåtarna, en spännande och billig upplevelse.... Vi var jättenöjda med vår vistelse!
Recenserad 24 november 2014
Bodde i 2 nätter i juli 2014
Jättebra och trevligt hotell med centralt läge”
Fin design, sköna sängar , bra frukost
Vi har bott här 3 gånger förrut och kommer gärna tillbaka fler gånger. Det är ett mycket trevligt hotell med bra läge. Personalen är mycket serviceinriktade, fin inredning, bra frukost och fin pol på taket. Bra värde för pengarna.
Recenserad 04 augusti 2014
Barbro från Sverige
Bodde en natt i februari 2013
Tjusigt hotell bra läge”
Läget och frukosten, tillgång till duschrum vid avfärd
Andra gången vi bor på detta hotell. Perfekt med både tunnelbana och skytrain alldeles intill. Frukosten är något utöver det vanliga. Sedan att man kan få duscha innan man åker. Vi åker oftast strax efter midnatt och det är toppen att få duscha innan. Bikade när det var rabatt på Agoda och betlade strax under 500 kronor för detta hotell. Prisvärt! ganska dyrt att äta i restaurangen men det finns andra att välja på om man vill. Varuhuset teminal 21 finns i närheten med märkeskläder för den som är intresserrad.
Recenserad 03 mars 2013
Bodde i 3 nätter i januari 2013
Fina rum och pool på taket.”
Bra läge på soi 15 mellan Nana och Asok. Fina välstädade rum.
Väldigt bra läge med gångavstånd till både Nana och Asok BTS. Tyvärr lite för få solstolar vid poolen, men trevligt poolområde. Litet men användbart gym med gratis vatten på flaska. Fin frukost buffé med mycket att välja på.
Recenserad 06 februari 2013
Bodde i 2 nätter i januari 2013
Modernt och lyxigt hotell nära Skytrain och T21”
Nära till förbindelser, fräscht och lyxigt, grym frukost
Ett helt fantastiskt hotell som var väldigt fräscht och lyxigt. Frukosten var utan tvekan den bästa vi ätit i Thailand - speciellt om man är trött på thaimat. Sängarna var även de helt gudomliga, med thai-mått mätt. TV-kanaler ifrån hela världen fanns det gott om. Pool finns tillgänglig på det "nya" hotellets (Dream 2) takvåning, ca 50 meter ifrån Dream 1 där vi låg på. Poolen är ganska liten men fullt tillräcklig. Skytrain ligger ca 5 minuters promenad bort, precis som Terminal 21. Det finns även en liten restauranggränd ca 5 minuter bort, där de erbjuder all typ av mat till ett hyfsat pris.
Recenserad 05 februari 2013
Bodde i 2 nätter i januari 2013
Lyxigt hotell med närhet till Skytrain & shopping”
Lyxigt, grym service, frukosten(!), sängarna
Ett lyxigt hotell med närhet till Skytrain och Terminal 21, ca 5 minuters gångavstånd bort. Sängarna är otroligt sköna när man varit i Thailand runt en månad. Rummen är väldigt fräscha och lyxiga. Pool finns tillgänglig på takvåningen på en av hotellets två byggnader, som ligger ca 50 m ifrån varandra.
Recenserad 05 februari 2013
Liz från Sverige
återvänder gärna”
läget, rummen, personalen
har tidigare bott på dream vid två tillfällen. det är ett hotell som vi gärna återvänder till. läget är bra vid sukhumvit. hotellet ligger mellan nana och asok skytrain stationer. bra resturanger i området och mycket shopping, både lite lyxigare varuhus och mbk samt små turiststånd längs gatan. bara att pruta sig fram.
Recenserad 22 januari 2013
Tony från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2013
Drömhotell med bra läge!”
Modernt hotell med fräsha snygga rum! Trevlig personal och bästa frukosten man kan få!
Vi hade jättekul med närhet till shopping, tåg och hålligång! Det är ett passande namn på hotellet och vi återvänder gärna! Vi nyttjade även poolen på taket bredvid och gymmet! Allt fungerade bra för oss!
Recenserad 08 januari 2013
Lars från Sverige
Bodde i 3 nätter i juli 2012
"Ett litet hotell med mycket charm som hade allt"”
Läget, stilen, frukosten samt poolen på taket
Bodde själv på hotellet men har redan bestämt att komma tillbaks med min flickvän. Frukosten var helt perfekt. Personalen väldigt trevlig och gjorde allt för att man skulle trivas. Något som jag verkligen uppskattade var att den dag jag skulle åka hem checkade jag ut ganska tidigt men planet gick först vid midnatt och hotellet hade ett rum som man fick nyttja för att duscha och fräscha till sig.
Recenserad 10 augusti 2012
Bodde i 5 nätter i juli 2012
Trevligt hotell med bra läge ”
Modernt och fräscht hotell med bra läge. Trevlig personal, bra frukost och sköna sängar.
Vi stannade 5 nätter och tyckte hotellet var trevligt och fräscht. Designen är modern och inbjudande och läget mycket bra med gångavstånd till BTS Asok och Terminal 21 shopping komplex. Det enda negativa är att rummen är något små.
Recenserad 06 augusti 2012
Lars från Sverige
Bodde i 5 nätter i maj 2012
Trendigt design hotell”
Fräscht. Bra frukost
hotellet har 2 byggnader som ligger bredvid varandra på kort gångavstånd från sukhumvit road och skytrain. flera olika restauranger finns i kvarteren. har man sett ett designhotell, så har man sett alla, men det enda designhotellet jag bott på där det konstant doftar mint i entreen. fräscha bra rum. 40 tum platt tv. de flesta gäster är yngre par som vill testa ett nytt hotellkoncept. trevlig personal.
Recenserad 15 maj 2012
Kim från Sverige
Bodde i 3 nätter i april 2012
Utmärkt hotell nära Skytrain”
Helhetsintrycket!
Har bott på detta hotell tidigare, detta var min andra vistelse och det var en självklarhet att boka detta igen. Denna gång gjorde vi även ett besök vid poolen som ligger i byggnaden på andra sidan gatan (hotellet är uppdelat i 2 byggnader, Dream1 och Dream2). Mycket trevlig pool på taket 11 våningen med ca 10 solbäddar och några stolar/bord. Hotellet ligger nära Skytrain och har gratis TukTuk till närmaste station där även ett nyöppnat shoppingcenter ligger (Terminal 21). Rekommenderas!
Recenserad 25 april 2012
sonja från Sverige
Bodde en natt i april 2012
Snyggt hotell med bra service!”
Snygg design, bra rum, rent och fräscht, bra service i lobby och dörr, jättebra frukost!
dream är ett snyggt designhotell i två byggnader. mysig och snygg restaurang/bar. vi blev uppgraderade till ett deluxe rum kostnadsfritt då vi frågade. frukosten var jättebra! poolen ligger i dream2 som är den nyare och tystare byggnaden, restaurangen ligger i dream1. de har ett helt fantastiskt spa! ligger lite på en bakgata men det är promenadavstånd till asoke skytrain och taxi till mbk mm kostar bara
Recenserad 22 april 2012
Dear Guest, Thank you for your recent stay at Dream Hotel Bangkok. We will use your comment to improve our hotel and appreciate your time writing us the feedback. Best regards, Dream Team
Peter från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2011
Suveränt läge o bra standard!”
Läget, priset, pool/gym, sängarna
har bott här nu ett antal gånger genom åren (tidigare bott i bkk under ett par år med familjen). läget är suveränt. nära skytrain, restauranger och gatushopping. tillräckligt avständ från de mindre familjevänliga stråken men ändå centralt. prisvärt alla gånger vi har bott här. enda nackdelen på senare år är att man fortfarande kör med med lan anslutning på hotelrummen till internet och bara har wifi i lobbyn, poolen och restaurangen. (så tjii för iphone, ipad, android etc på rummet)....
Recenserad 19 april 2012
Rebecca från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2012
Bästa storstadshotellet!! Ljuvligt! ”
Takpoolen, Frukosten, rummet, servicen, läget!! Allt i toppklass!!
Vi fullkomligt älskade detta design hotell! Häftig inredning i allt från foajé till badrum. Personalen talade bra engelska och var väldigt hjälpsam. Läget är "outstanding" i och med att det ligger bara några minuter ifrån skytrain stationen Asok, som ligger väldigt nära både Siam och MBK för shopping osv. Takpoolen var ren, fräsch och poolbaren helt perfekt i anslutning. Takpoolen är dock i Dream2, så man ska definitivt försöka hamna i den byggnaden. Frukosten är i Dream 1, och var fullkomligt underbar! Fanns jättemycket att välja på. Det enda negativa vi noterade var att det luktade lite mögel i korridoren på väg till vårt rum, förmodligen pga heltäckningsmattorna, annars var allt till belåtenhet. Perfekt Bangkokhotell att avsluta resan på med shopping och uteliv i närheten!
Recenserad 25 mars 2012
Erica från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2012
Snyggt hotell!”
Takpoolen, bra service, rent och snyggt
Perfekt hotell för resande utan bar. Liten takpool, men det var aldrig särskilt mycket folk där. Trevlig bar vid poolen. Personalen var mycket serviceminded. Jättebra frukost! Jag resten ensam och trivdes superbra på de här hotellet! Kändes säkert, låg centralt och allting var mycket rent och snyggt.
Recenserad 07 februari 2012
Claes-Goran från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2012
tjusigt hotel och trevlig personal”
Centralt, trevliga rum, bra frukost och trevlig personal. Rent och snyggt
vår resa var en ren nöjesresa. vad vi ville få ut av vistelsen var shopping, avkoppling, och god mat i en trivsam hotelmiljö. på dream hotel fanns alla kriterier för detta. ett gym, en trevlig poolanläggning, och ett spa med trevlig personal. hela hotellet var rent och fräscht med trevlig personal. att börja dagen med restaurangens goda frukost var en sann glädje. möjligheten att ta sig till aktiviter och shopping var goda.
Recenserad 24 januari 2012
Ulla från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2012
Häftigt hotell”
mottagandet
Detta var ett prisvärt hotell. Vi blev mottagna på ett vänligt och proffsig sätt. Läget på hotellet var perfekt, lugnt och fridfullt men ändå nära centrum. Mysig bar och restaurang med god mat. Frukosten var utmärkt! Hotellets lobby var trevlig och personalen hjälpsam. Rummen var lite väl små men ändå mysiga, sköna sängar.
Recenserad 07 januari 2012
Ulla från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2012
Fin trevligt hotell”
Bemötandet
Ett snyggt prydligt hotell med service inriktad personal. Rummet var rent och snyggt. Det var sköna sängar med härliga sängkläder. Hela hotellet var snyggt möblerat med fina möbler och fin belysning. Baren och restaurangen var mysig och maten var utmärkt. Frukosten var perfekt och servicen god. Läget var bra eftersom det var tyst och lugnt men ändå nära till shopping.
Recenserad 07 januari 2012
Krister från Sverige
Coolt hotel”
Rent fräsch och fina rum
Det är ett bra hotell som är uppdelat i 2st hotellbyggnader. Hotellet är fräscht och rummet är fina med stor säng och stor dusch. Rummet har ochså häftiga blåa färger under sängen, taket och på bordet vilket ger det det lilla extra. Frukost Buffen innehöll det mesta man kan behöva ifrån kock som gör din omellet och Belgiska våfflor. Har även en pool dock inte så stor. Det enda negativa var att inte Wifi ingick i rummet. Annars ett jätte bra hotell
Recenserad 04 januari 2012
Stefan från Sverige
Grupp
Bodde i 2 nätter i september 2011
Härligaste hotellet med det bästa läget.”
Rummet, belysningen, servicen, läget, maten, poolen.
Har varit på Dream två gånger nu och varje gång är en helt utmärkt upplevelse. Alla är tillmötesgående och snälla och vill ditt bästa hela tiden. Läget för hotelleet kan inte bli bättre. Så som för unga eller resande med barn. Ligger direkt i närheten av skytrainet samt nära till både uteliv och till bra restauranger. Det går lätt att ta sig ifrån och till hotellet överallt. Ligger i smeten men ändå inte.
Recenserad 26 september 2011
henrik från Sverige
Bodde i 2 nätter i juni 2011
Modernt hotel med hyfsat bra läge.”
Riktigt fina rum och utmärkt frukost
Vi kom med thai airways tidig morgon ca 0700 till dream hotel fick vänta i lobbyn 2 och halvtimme på att rummen skulle bli städade, det va det mest negativa med våran vistelse på dream hotel,lobbyn är klart mindre än jag förväntat mig.Men allt annat va toppklass.Riktigt fräscha rum,lite längre till sukhumvit än vad jag trodde när jag bokade,kort promenad.
Recenserad 10 juni 2011
Kim från Sverige
Bodde i 3 nätter i april 2011
Fräsch hotell nära Skytrain och Tunnelbana!”
Fräscht, frukosten!
Har tidigare bott på ett annat hotell som är lite billigare. Men OJ vad detta hotell ger så mycket mer för pengarna trots att det bara kostar drygt 100:- SEK mer. Helt klart ett av dom mest prisvädra ställena jag bott på. För att inte tala om frukosten. Förmodligen den bästa frukostbuffen jag ätit på i denna prisklass! Hade tyvärr inte tid/möjlighet att prova poolen då det var ganska kasst väder. Ett par minuters gångavstånd till BTS (Skytrain) och MRT (Tunnelbana).
Recenserad 05 maj 2011
Leif från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2011
Trendigt designehotell”
Lungt läge men ändå centralt
vi tycker att detta hotell är ett trendigt designehotell som ligger ganska centralt och nära till skytrain men ändå på en lugn gata. dl rummet vi bodde på i dream 2 var fint med genomtänkta detaljer och man fick en känsla av lyx. det fanns ett fint gym och på taket en ganska stor pool. bra frukost med bl a sushi. vi kommer definitivt att återvända till detta hotell.
Recenserad 25 april 2011
Siv från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2011
Fantastiskt hotell”
Toppenhotell som ligger nära skytrain
Ett riktigt toppenhotell, fantastisk frukostbuffe, jättesköna sängar, fina hotellrum, trevlig personal, trevligt poolområde. Nära att ta sig med skytrain och tunnelbanan runt i Bangkok. Det var vårt andra besök på detta hotell och det blir defenetivt fler.
Recenserad 10 april 2011
ULF från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2011
Läckert hotell nära Sky Train”
Snyggt och fräscht med bra shopping läge!
Väldigt fräscht och läckert hotell nära Sky Train på Sukhumvit. Underbart rum, rent och snyggt, trevlig personal som kan bra engelska, bra frukost. Bra läge för shopping runt Siam Square. Hotellet ligger in på en lugn soi. Mycket bra hotell om man vill ha några dagar i Bangkok.
Recenserad 22 mars 2011
Barbro från Sverige
Bodde en natt i mars 2011
Fint hotell och trevlig personal”
Ligger centralt, god frukost, pool
Fick en jättefin avslutning på Thailandsvistelsen med två dagar i Bangkok. Dream hotel ligger bra till - åkte dit direkt från järnvägsstationen men tunnelbana. Sky train alldeles bredvid. Underbar frukost och trevlig personal.
Recenserad 14 mars 2011
Per från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2011
Snyggt designhotell med nära till kommunikationer”
Hög standard på rummen och resturangen
hotellet håller hög standard och servicenivå och är riktigt häftigt designmässigt. trevlig takpool med bar. frukosten håller riktigt bra klass - efter att ha rest i 30 dagar på olika resorts i övärlden stod frukosten på dream som klar vinnare. hotellet ligger nära både t-banan och skytrain. bra babysäng. minibaren är dock svindyr.
Recenserad 14 mars 2011
Lina från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2011
Underbart hotell med perfekt läge”
bra läge, trevlig personal, bra frukost
Personalen på Dream Hotel är jättetrevliga och det är service från incheckning till utcheckning. Jag bodde i ett "classic single" som var ett väldigt lagom stort rum för en person. Sköna sängar, snygga möbler, häftig belysning. Poolen på taket var jättefin med restaurang till. Läget är toppen, nära skytrainstation och häftiga nattklubbar. Kort och gott rekommenderar jag verkligen Dream Hotel.
Recenserad 22 januari 2011
per från Sverige
Bodde en natt i december 2010
Bra hotell med lugnt läge”
läget, standarden
finns egentilgen inget att klaga på.
Ligger bra på en tvärgata till sukhumvit road så det är lugnt nattetid och det är ett av de få hotell jag bott på i Thailand som har fattat detta med ljudisolering. Frukosten var överdådig, fanns allt man kan tänka sig och personalen var väldigt alert o trevlig. Rummet fräscht och bra standard med skön säng o bra badrum.
Recenserad 07 januari 2011
Birgitta från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2010
Trevligt hotell”
Trevlig personal. Bra men trånga rum. Bra frukost.
En bit att gå ut till gatan och sen ännu en bit till närmaste BTS. Att hotellet består av två byggnader med en gata emellan med poolen i en av byggnaderna så man får traska iklädd i badrock genom två foajéer och över en gata.
Vi bodde på Dream hotell för två år sedan och återvände i år för att läget är ganska bra, visserligen ligger det en bra bit in på en soi så man får gå en stund för att nå ut till Sukhumvit road. Rummen är absolut godkända, frukosten är riktigt bra med ett tillräckligt urval för att passa de flesta och personalen på hotellet är mycket hjälpsamma och trevliga.
Recenserad 13 april 2010
Hakan från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2010
Modernt”
Rummen, bemötandet av personalen
Två hotellbyggnader
Modernt hotell, andra i den här prisklassen kan ofta vara lite konservativt tråkiga, men inte detta. Bodde i en svit med två rum. Fräck belysning i rummen och två väldigt stora tv-apparater (en i varje rum). Frukt och desserter kom personalen med varje dag. Ung, glad och trevlig personal i receptionen som var mycket hjälpsamma med vad det vara månde. Dyr frukost (ca 100 SEK) om den inte ingår i rumspriset.
Recenserad 24 februari 2010
Linda från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2009
Frascht hotell”
Rent och fint. Toppenbra frukost. Bra service. Bra lage nara kommunikationer.
Har inget negativt att saga.
Vi hade en mycket trevlig vistelse pa Dream hotel. Vi hade sjalva blivit rekommenderade hotellet av vanner och deras varma ord stamde mycket bra. Vi hamnade pa Dream 1 och poolen ligger dessvarre pa Dream 2. I det stora hela var allt mycket bra och vi rekommenderar andra att bo pa detta hotell.
Recenserad 28 december 2009
Jens från Sverige
Bodde i 9 nätter i oktober 2009
Mysigt värre”
Rena rum med bra service Engelskspråkig personal av hög kvalitet och mycket god service Bra läge, nära till Asok BTS.
Utbud av mat
Ett bra hotell som dock ändå inte är i de övre skikten av bangkoks hotell. Det som saknas huvudsakligen är bra restauranger på hotellet samt att det är så pass litet så att det trots sin goda kvalitet och service aldrig känns som mer än max ett 4 stjärnigt hotell. Stannade i 9 nätter och hade aldrig några problem med personalen eller hotellets faciliteter. Servicen på hotellet var oklanderlig även om de tjänster som hotellet erbjöd (minibar, spa) var i det dyraste laget för ett hotell i denna kategori. Mycket bra läge med bekvämt gångavstånd till asok BBTS samt MRT så att man kan nå de flesta delarna aav bangkok på ett bekvämt sätt. Även gångavstånd ttill de flesta nattklubbsområdena.
Recenserad 11 november 2009
Laurent från Sverige
Bodde en natt i september 2009
Dream Bangkok”
bra service rena rum trevlig personal
inget
Hotellet har två byggnader, dream ett och dream två. Jag bodde i dream två där fanns det en utomhus pool och gym. Rummet var ganska litet men mysigt och fräscht. På Dream två finns en jättefin bar på andra vånongen. Nästa gång jag ska till bangkok kommer jag nog att bo där igen då det ligger bra placerat med gångavstånd till skytrain.
Recenserad 20 september 2009
Nathalie från Sverige
Bodde i 3 nätter i juli 2009
Helt ok hotell”
Trevlig personal. Rent. Supersköna lakan, egyptiskt bomull
Dyr frukost om den inte inkluderas i rummet.
Helt ok hotell. Personalen var jättetrevlig och hjälpsam. Rummet var rent och snyggt. Det kostade 400 baht att åka från flygplatsen till hotellet och samma sak tillbaka. Det fanns ingen pool på hotellet utan den fanns i Dream 2 byggnaden som låg snett över gatan. Gratis vatten flaskor och frukt. Vi väckdes dock kl 2 en natt av att det ringde på dörren och samma sak hände en morgon kl 8...
Recenserad 22 juli 2009
Bodde i 4 nätter i juni 2009
Kanonbra hotell”
Service och lugnet
Mer hängare för handdukar i badrum
Tillbringade 4 nätter med min 12-åriga dotter på Dream Hotell. Vi uppskattade verkligen detta hotell och fann det mycket prisvärt, med tanke på den fina standrard hotellet hade. Dream hotell ligger mycket nära Sky-train och de intressanta platser vi ville besöka i Bangkok låg mycket nära till tack vare Sky-train. Vi kommer att boka Dream hotell igen. Mycket nöjda!!
Recenserad 21 juni 2009
Joakim från Sverige
Bodde i 2 nätter i maj 2009
Dream Hotel BKK”
Hög service.Mycket komfortabla fräscha rum med sköna sängar, god frukostbuffé och skön atomsfär.
Inget direkt negativa synpunkter
Mycket prisvärt hotell centralt beläget, nära till Sky Train. Mycket bra service med mycket tillmötesgående personal, god och trevlig och frukostbuffé, sköna sängar, fräsch atmosfär med en skön design. Rummen är mycket komfortabla utrustat med plasma TV, internet anslutning. Internet ansluten dator (Mac) finns även i lobbyn. SPA och gym och en mycket trevlig pool area på toppfloor.
Recenserad 05 juni 2009
Aisha från Norge
Bodde i 6 nätter i juli 2018
Veldig bra hotell”
Veldig fin hotell. God service. Hyggelig personalet.
Recenserad 30 juli 2018
Recenserad 17 november 2016
ronny från Sverige
Affärsresenär
Bodde i 2 nätter i februari 2016
shoppingFrukost buffé , läge , design ”
Frukost buffé , läge , design
Recenserad 19 februari 2016
Bodde i 3 nätter i november 2014
Lite lyxhotell.”
Poolen, rummet, personalen
Lite smålyxig, van vid resorter med natur. Gillade verkligen o bo där.
Recenserad 19 november 2014
Marten från Sverige
Svit Platinum
Bra hotell”
fint
Hade supertrevligt. Bra personal samt fint rum. Läget är helt ok då det är nära till det mesta i Bkk. Tycker att de verkligen försökte hålla bästa service.
Recenserad 15 december 2011
Bodde i 3 nätter i november 2016
Mycket bra läge, trevlig personal.”
Har bott här ett antal gånger. Alltid i Dream building 2, för att ha nära till poolen. Den här gången blev jag tvungen att betala 400THB extra per natt för att få bo där. Rummen börjar bli lite slitna och tycket inte att detta är ett fem-stjärnigt hotell, men väl fyra stjärnor. Frukosten är bra. Gymmet är mycket enkelt.
Recenserad 28 november 2016
Bodde i 2 nätter i oktober 2016
Bra läge och frukost”
Helt okej hotell men för det priset hade jag förväntat mig fräschare rum. Toppen läge med närhet still skytrain och Terminal 21 köpcentrum. Städerskan glömde fylla på två och schampo och diskade aldrig glasen mm.
Recenserad 27 oktober 2016
Dear Anders, Thank you very much for your stay and feedback to Dream Hotel Bangkok. We are looking forward to welcoming you back in the near future. Best regards, Dream Team
Svarade 09 april 2018
georg från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2016
Missnöjd”
Frukost, Roomservice, poolområde.
Vistelsen var en besvikelse mot förväntningarna . Rummen var väldigt slitna och smutsiga ,lakan med fläckar samt handdukar. Det som var bra var Frukosten och Pool området . Men att detta hotell får bära 5 Stjärnor är en stor överdrift !
Recenserad 28 februari 2016
Bodde i 3 nätter i december 2014
Bra läge - nära till allt.”
Läget, rummens standard och poolen.
Ett mycket bra hotell. Är en återkommande gäst. Det finns två byggnader, jag föredrar att bo på Dream 2, då takpoolen finns där. Restaurangen är belägen på Dream 1, tvärs över gatan. Det är nära till skytrain och köpcentrum. Mycket fräscha rum.
Recenserad 13 januari 2015
Annica från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2013
Bra hotell med lugnt läge”
Nära till skytrain
Vi bodde här i tre nätter och fann hotellet vara okey men hade väntat oss mer framförallt av sängarna som vi i recenssioner läste skulle vara fantastiska. Enligt min mening var de dock ganska ordinära dvs ganska hårda som många i Thailand. Men personalen la på en extra madrass som gjorde effekt. Vid ankomst möttes vi av en något annorlunda scen. Två kvinnor i receptionspersonalen som står och bråkar med varandra. Det upplevedes mycket oproffsigt framförallt då de inte tog någon notis om vår ankomst till utan fortsatte!! Dock därefter var allt positivt.
Recenserad 25 februari 2013
Maria från Sverige
Bodde i 2 nätter i augusti 2012
Snyggt och trevligt hotell”
Ligger bra, har en mysig takpool, ligger nära skytrain.
Vi valde en svit och var jättenöjda med den. Rymligt rum, fräsch design och rent och snyggt. Enda negativa är att inte poolen låg i samma hus utan vi fick ta oss över till deras andra hotell. Annars fanns det inget att klaga på. Kom redan vid 7- tiden på morgonen och fick vårt rum direkt fastän det inte är incheckning förrän kl.12.00.
Recenserad 02 september 2012
lena från Sverige
Bodde i 3 nätter i juni 2012
Sköna sängar, bra läge!”
Bra sängar, dun kuddar i duntäcken. Rent och snyggt.
Hotellet ligger bra till i förhållande till sky train! Godkänd frukost med många val möjligheter. Lite dålig anslutning till wifi. Nackdel är att man måste betala rum i depositions avg vilket ej informerades vid beställningen. Kan tänka mig att bo där fler gånger.
Recenserad 29 juni 2012
Dear Lena, Thank you for your recent stay at Dream Hotel Bangkok. We appreciate your time writing us the feedback. Best regards, Dream Team
Tina från Sverige
Bodde en natt i december 2011
Bra hotell med bra läge.”
Läget, inredning.
dream är ett bra hotel med fina rum och perfekt läge nära skytrain och shopping och restauranger. frukosten är ok och på i det stora hela är hotellet mycket prisvärt. personalen är vänlig och korrekt. man påminns inte mycket om sexturismen och det tycker vi är bra då vi har barn. rekommenderar verkligen dream hotel.
Recenserad 27 december 2011
Kerstin från Sverige
Bodde en natt i april 2011
Fint hotell och hyfsat bra läge.”
Härlig frukost, vacker och trevlig personal vid frukosten, gratis wi-fi.
Fina rum och njutbar frukost. Vi checkade ut innan frukosten öppnat en dag och fick då med oss frukost i påse. Väldigt proffsigt! Han som stod i receptionen den natten var väldigt trevlig och tillmötesgående. Annars hade personalen i receptionen ingen direkt känsla för service. Viktigt tycker jag att man ser kunden från det att den kliver in på hotellet och stämmer av att allt är uppfattat och korrekt. De tittade knappt på oss. Vi hade gratis wi-fi vilket var kanon.
Recenserad 20 april 2011
Henrik från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2011
Västerländsk standard, bra service!”
Mycket fräscht. Helt klart i klass med hotell insverige med samma antal stjärnor (detta gäller inte alla hotell i Thailand). Fantastiskt god frukost.
Stannade här i två nätter på genomresa. Valde det främst på grund av närheten till Bangkoks ypperliga Skyttain. Det var inga konstigheter att ta sig från hotellet till shoppingcentren och flygplats utan att behöva sätta foten i en taxi. Hotellet är mycket fräscht och har bra service. Det enda vi blev lite besvikna på var att det här anges att pool skall finnas, vilket är en sanning i modifikation, då denna befinner sig på taket av "Dream 2" - det andra hotellet. Antar att man har tillgång till den även om man bor i Dream 1 tvärs över gatan, men vi brydde oss inte om att fråga.
Recenserad 14 april 2011
Anna från Sverige
Bodde en natt i januari 2011
Rent, snyggt och centralt”
Trevlig personal, stor frukost buffé och härlig takterass med pool
Jag bodde på Dream hotel i tre nätter och det var lyx för en överkomlig summa! Allt från det rena fräscha rummet och badrummet, till frukostbuffén, den trevliga personalen och den härliga solterassen på taket.Dream ligger centralt och nära skytrainstation vilket var bra då det ibland tar timmar att ta sig fram med taxi. Jag kan varmt rekommendera detta hotell.
Recenserad 22 januari 2011
Kevin från Schweiz
Bodde i 2 nätter i maj 2018
Good Value , decent location, ”
+ Got upgraded from Deluxe to Suite at check-In.. + Comfoartable Big Bed with many pillows .. (-) Expensive but nice Breakfast
Recenserad 28 maj 2018
Dear Kevin, Thank you very much for your kind comment and your support at our Dream Bangkok. We will use your comment to improve our hotel to meet your most satisfaction in the future. Best regards, Dream Team
Svarade 28 maj 2018
Christer från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2018
Trevligt med bra läge”
Alla faciliteter finns men tyvärr uppdelat på två nära-byggnader med olika finish.
Recenserad 25 mars 2018
Dear Christer, Thank you for your recent stay at Dream Hotel Bangkok. We appreciate your time writing us the feedback. Best regards, Dream Team
Svarade 26 mars 2018
8,8
Dennis från Sverige
Dubbelrum Gold
Bodde i 3 nätter i januari 2018
Riktigt bra”
Mycket trevlig personal, bra frukost, fina rum! Litet poolområde och ganska dyrt med mat o dryck!
Recenserad 17 januari 2018
Dear Dennis, Thank you for your recent stay. We appreciate your time writing us the feedback. Best regards, Dream Team
Svarade 15 februari 2018
Bengt från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2017
Lugnt bra hotel i centrum”
Bra personal speciellt Simon. Synd att poolen är i annan byggnad.
Recenserad 15 december 2017
Thank you very much for your stay and great feedback to Dream Hotel Bangkok. We are looking forward to welcoming you back in the near future. Best regards, Dream Team
Svarade 23 mars 2018