2015

• Mat/Middag 7,7
Sortera efter

ioan från Sverige
Bodde en natt i januari 2012
Inte riktigt ett femstjärnigt hotell
Bra läge, fin lobby
Att jämföra Istana med andra femstjärniga hotell i samma prisklass låter sig inte göras. Deluxe rummet vi bokade online var ganska slitet, minbaren bestod av av en kaffekokare och ett par tépåsar, ingen wifi på rummet, en tv med minst 10 år på nacken inte någon av kanalerna hade klar bild och så en utsikt (från 17e våningen) som i princip var obefintlig... Badrummet var däremot helt ok. Väldigt sköna sängar.
Recenserad 21 januari 2012

Bo från Sverige
Familj med äldre barn
Club Svit
Bodde i 3 nätter i januari 2012
Stort pampigt hotell i perfekt läge.
Nära till KL Tower, shopping, Petronas mm. Jättefint badrum.
jättefin hotellobby med varmt mottagande av tjusigt klädd hptellpersonal. tyvärr kändes det efter några dagar som krystade standardfraser. bra frukost och trevligt poolområde på hotellets baksida. det enda negativa var att man borde ha fler solstolar. rummen var rymliga men kändes lite kala. fräscht badrum. jätteenkelt att ta sig till kringliggande sevärdheter/attraktioner. personalen snabb på att fixa fram taxi och att hjälpa till med middagsbokningar ute på stan och annat. hotellets restaurang med "urban food" är dyr, men de hade jättegod mat coh var snyggt upplagd. tips: en choklad-efterrätt som serverads i en stor glaskupol! minns tyvärr inte vad den hette!
Recenserad 11 januari 2012

Johan från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2011
Trevlig miljö, bra läge
Väldigt bra & trevlig personal
Ett välskött hotell med bra läge, rent och snyggt. Trevlig personal som ställer upp, bra frukost. Fin pool med bra solstolar. Bra taxiservice
Recenserad 14 april 2011

Hakan från Sverige
Bodde en natt i januari 2011
Har sett bättre dagar
Läget
rummet var inte klart när vi fick nyckeln. vi fick sitta i rummet medan dom bäddade. ingen säkerhetsbox fanns, stora brännmärken på heltäckningsmattan och i den mjuka stolen. en annan stol höll på att ramla ihop, strykjärnet har farliga lösa sladdar, städningen på toaletten bakom skjutdörren där fanns en massa hår. det bästa man kan säga är läget och att lobbyn är mysig.
Recenserad 14 mars 2011

Staffan från Sverige
Bodde en natt i februari 2011
Billig lyx
trevlig service, problemlösare, kanon rum, schysst badrum, fint hotell
billig lyx med kanon service. några minuters gångväg från bukit bintang där de flesta galleriorna finns. även nära till twin towers och kl tower. nära till monotrain(metro) vid bukit bintang(kostar mellan 1,5-2 myr per resa). fräsha badrum med flera handdukar, sköna sängar med bra lakan och mycket kuddar. separat badkar med dusch på sidan om.
Recenserad 16 februari 2011

Sinisa från Sverige
Affärsresenär
Bodde en natt i oktober 2010
OK location
Location
Old hotell
old hotel in city center, old rooms and bathroom, time to renovate soon? location is great, staff very friendly. if location is importat, chose this hotel. if you want more luxury, take some other 5 star hotel nearby. Good food, bars, and shopping near by, just few minutes walk. view over towers from room.
Recenserad 22 oktober 2010

mathias från Sverige
Bodde en natt i maj 2010
prisvärt
bra centralt läge, bra mat, stor frukostbuffe
liten pool, kallt på rummen
stort utbud vid frukostbuffen, hög kvalitet på maten
Recenserad 30 maj 2010

Christopher från Sverige
Gruppresenär
Bodde i 2 nätter i april 2010
Billig men tveksam standard
Frukosten och läget är mycket bra.
Fick byta rum tre gånger innan vi fick ett hyffsat rent och acceptabelt rum. Vi blev mycket illa behandlade. Hotellet är gammalt och en upprustning är illa behövd.
Hotellets läge kunde inte vara bättre, nära till allt. Men efter att ha varit i KL 6 gånger tidigare och provat flera hotell så är det utan tvekan så att Istana inte håller samma standard som Crown Plaza eller Rennaisance. Rummen är mycket slitna och badrummen ofräscha med fläckar och skador. Vi fick byta rum 3 gånger innan vi fick ett rum som ens var städat och bemötandet från receptionen kunde varit bättre. Den person som tillslut tog tag i våra problem var dock mycket tillmötesgående. På plussidan hamnar dock frukosten som var riklig och hade mat som passade alla. Som helhet kan jag inte rekommendera hotellet speciellt med tanke på att man kan hitta mycket bättre hotell i samma prisklass med samma läge och standard. Istana behöver verkligen en renovering för att möta sig med konkurrenterna i närheten.
Recenserad 25 april 2010

Helmer från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2010
Malaysia visit
Rent och snyggt, bra service läget mitt i centrum, men ändå lungt
Något dyr lunch och middag
Detta är ett förstklassigt hotell, men bokning rekommenderas via t.ex internet , då priserna i princip halveras jämfört om man anländer obokat. Hotellets läge mitt i centrum, gör att det är gångavstånd till mycket shopping och sevärdheter. Rent och fint överallt, och en förstklassig service. Mycket prisvärt med rätt typ av bokning Vänlig personal.
Recenserad 12 april 2010

Anders från Sverige
Familj med småbarn
Bodde i 2 nätter i mars 2010
Kuala Lumpur
Käslan av klass när man klev in på rummet. Och utsikten.
Priserna i minibaren.
Vi är inte vana med såna här hotell så det är ju lite svårt att bedöma och jämföra. Me det var en upplevelse att bara bo på hotellet. Jättenära till Twintowers och vi fick rätt sida av hotellet (framsidan) så vi hade tornen som utsikt ifrån hotellfönstret. Ett väldigt vänligt och naturligt bemötande av hotellpersonalen, man vet ju att de har i uppgift att få oss att känna oss välkomna men dem kändes som jag sa naturligt vänliga och ödmjuka. Att ligga i poolen och titta upp på de höga byggnaderna var också en ny och cool upplevelse! Vi kan verkligen rekomendera detta hotell.
Recenserad 24 mars 2010

Välj lojalitetsprogram

PointsMAX
Språk
Lojalitetsprogram A Lojalitetsprogram A
Lojalitetsprogram B

I menyn, klicka på PointsMAX och välj det lojalitetsprogram du helst använder.

Välj poängerbjudande

Hotellrum A
Rumsinformation
Tjäna
5 000 poäng

Välj rum och poängalternativ för ditt valda boende.

Ange medlems-ID

Nationalitet (angivet i pass)
Medlemsprogram ID

Ange ditt medlemsnummer för ditt valda program när du slutför din bokning. Poängen kommer att läggas till på ditt konto efter att du checkat ut från hotellet.

Börja här och välj det program som du helst föredrar: