KC Grande Resort & Spa: Boka nu

8,5
92 % skulle rekommendera boendet till en vän

Reviews of Omdömen för KC Grande Resort & Spa from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (5720)Omdömen från Booking.com (838)
8,5
Renlighet8,5
Faciliteter8,7
Läge9,1
Komfort och kvalitet8,5
Service8,4
Valuta för pengarna8,1
Alla språk
Alla typer av resenärer (5720)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 5002 verifierade gästkommentarer
Jorgen från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2017

toppenställe”

Vi bodde här 4 dagar och dessa innehöll våra två födelsedagar. Bägge dagarna uppmärksammade personalen detta och uppvaktade med en liten födelsedags tårta, och sådana små initiativ känns som att de bryr sig det lilla extra och man trivs, och stället för övrigt i kanonskick

Recenserad 27 januari 2017
Patrik från Sverige
Bodde i 4 nätter i juni 2014

Bra läge nära strand och huvudgata.”

Närheten till stranden, polerna och frukostbuffén.

Bodde i en fullt utrustad bungalow precis på stranden. Mycket trevlig vistelse. Eftersom det var lågsäsong var det också väldigt prisvärt. Det finns 4 poler, två på varje sida om vägen. Bungalowen var fräsch och ingenting saknades i den. Härlig frukostbuffé. Trevlig personal. Nära till restauranger och shopping.

Recenserad 27 juni 2014
Martin från Sverige
Bodde en natt i januari 2014

Bekvämt och småtrevligt”

Nära till strand, centralt läge, fina rum

Hotell som har det mesta för en bekväm semester. Dock lite opersonligt och inte det trevligaste läget på Koh Chang enligt mig. Det finns trevligare i samma prisklass. Hotellet består av flera byggnader. Bäst är de som ligger på andra sidan vägen mittemot stranden. Fina rum och pool med restaurang på taket. Nära till restauranger och en del uteliv. Gymet tyvärr oanvändbart med dålig utrustning. Stor och bra frukostbuffé.

Recenserad 04 juni 2014
Bodde i 5 nätter i oktober 2012

Mycket bra läge”

Bra mat, trevlig personal

Mycket bra för barnfamiljer, nära stranden, barn pool stor pool,bra rum,Tyvärr var det mycket maneter samt jelly fish då vi var där, hotellet varnade inte för detta och några familjer blev brända av den mindre farligare typen, men otrevligt i alla fall. Sedan alldelens för lite solstolar, vi fick gå upp 0530 för att också boka stolar, jag beklagade mig till receptionen som sa att dom hade beställt mer, ryssar/engelsmän/tyskar som bokar så tidigt.Man skall tänka sig för om man vill kosta på sig jacusi på rummet,,trevligt att bubbelbada på sin egen ballkong och titta på solnedgången, men under högsäsongen är det inte värt dessa pengar.

Recenserad 11 november 2012
Bodde i 5 nätter i april 2012

Mycket trevligt hotell”

Vi hade några av våra Thailändska släktningar med oss och dom var över förtjusta i detta hotell. Läget bada i havet , poolen bara njuta o relaxa helt kanon bra ställe för hela familjen liksom för alla åldrar

Vi var undwer songkran där och det var mycket folk men hotellet gjorde mycket bra i från sig för att alla skulle trivas. Personalen var lite sölig av sig men med mera träning blir dom bra. Bra mat för stället, Man känner sig lyxig på ett här ställe helt klart, varje dag blir två dagar lång så här laddar man batterierna och umgås helt underbart.

Recenserad 02 maj 2012
Bodde i 2 nätter i april 2012

Mycket bra hotell. Personalen l”

Mycket bra läge ca 50 m till havet från poolen, Balkong jacuzin trevlig att tiita ut över havet i stjärnhimlen, man ville aldrig gå upp därifrån.Bra standard för att vara på en ö, Personalen lite sölig behöver tränas mer.Bra okay mat i restaurangen poolbarens priser okay

Det var överbokat då vi kom dit pga Thailändska nyåret "Songkran" men vi fick en svit med balkong jacuzi som kostade det dubbla vi betalt för garden view rum. SÅ det var ädelt av dom. Annars bara bra att säga om detta hotell kommer hit fler gånger, bra med 7-11 rakt utanför hotellet vilket gjorde att det var stort sett samma priser på båda ställena

Recenserad 02 maj 2012
Per från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2010

Avslappnad semester”

Allt finns
Inget

KC Grande är ett hotell som har en lite högre prisbild. Du betalar dock för kvalitet. Det är inga extraavgifter för exempelvis internet. Trådlös internet ingår vilket borde vara en självklarhet på alla hotell. Läget för hotellet är perfekt, precis på stranden med stora utrymmen. Poolområdet är alldeles utmärkt och har både bar och massage. Gott om solstolar samt möjlighet till skugga. Stranden vid hotellet är helt perfekt. Det finns gott om personal på hotellet och de hjälper till om det uppstår några problem Frukosten är stor och mycket god. Övriga måltider är också mycket goda, dock så håller hotellet en högre prisbild än närliggande restauranger vilket medförde att det var ganska tomt i restaurangen under kvällstid.

Recenserad 14 februari 2010
niklas från Sverige
Bodde i 6 nätter i oktober 2018

Ypperlig”

Mycket nöjd med KC även denna gång. Stort plus för läget,frukosten även prisvärd och god mat i restaurang men framför allt personalen som är mycket trevlig och hjälpsam vilket är skönt då min hustru är rörelsehindrad.

Recenserad 10 november 2018
Paul från Sverige
Bodde i 7 nätter i december 2018

Bra!”

Vi bodde i en deluxevilla trädgård och är riktigt nöjda. Det enda minuset är wi-fi, de får dom jobba på.

Recenserad 29 december 2018

Recenserad 05 mars 2019
Josef från Sverige
Bodde i 15 nätter i december 2017

Fint hotellområde ”

Vi fick en Garden Bungalow med ett bra läge nära stranden. Bungalowen var rymlig och fräsch. En del hus ligger i den övre delen av området och är därför inte lika attraktiva. Frukosten var bra med stort utbud och med hög kvalitet. Stranden vid hotellet är mycket fin och väl underhållen. Positivt också att det fanns närhet till små strandrestauranger med bra mat. Om man ska klaga på något, var att det vid den lilla poolen var solstolarna av sämre kvalitet och med trasiga parasoller. Motsvarar inte standard för ett hotell för detta prisläge. Personalen vid poolbaren var också oengagerad och tog inget initiativ till trivsel vid poolen. Likaså var sortimentet i poolbaren mycket begränsat. Men som helhet trivdes vi mycket bra på hotellet.

Recenserad 05 januari 2018
9,6
Cathrine från Sverige
Villa Paradise vid stranden
Bodde i 6 nätter i december 2017

Bungalow oceanfront, helt perfekt!”

Skönt med egna solstolar, ingen hets att boka för att få plats. Egen dusch vid huset att duscha bort saltvattnet. Humana priser både i minibaren och mat via roomservice. Suverän sandstrand och mycket bra frukostbuffe’.

Recenserad 16 december 2017
Linda från Sverige
Bodde i 5 nätter i mars 2017

Helt fantastiskt ställe! ”

Allt va precis som vi hade tänkt oss! Huset, läget, personal, frukost m.m va över förväntan. Det va en extremt fin strand med många fina solnedgångar, fin pool och poolbar. Personalen va extremt hjälpsamma och maten va riktigt bra. Vi kan verkligen rekommendera detta hotell och vi kommer garanterat att återvända vid tillfälle! Koh Chang centrum låg precis utanför hotellet så inga långa avstånd till fina och mysiga restauranger, men vi rekommenderar verkligen att strosa på stranden och äta sin middag där ist, då får du den riktiga känslan av god mat, havet och den Thailändska atmosfären!

Recenserad 08 maj 2017
Susanna från Sverige
Bodde i 14 nätter i mars 2017

Fint hotell som ligger i direkt anslutning till bästa stranden. Bra frukost, gym och spa. ”

Ofräsch takpool. Vattnet kändes smutsigt och den tillhörande baren serverade usla drinkar. Synd, för det finns potential till att göra det hur bra som helst. Utsikten därifrån är fantastiskt i kvällssolen! Borde vara en pool endast för vuxna. När vi besökte poolen var den full med lekande barn med stora plastleksaker! Det finns ju ett antal fler pooler på området som är avsedda för barn så detta borde vara en pool avsedd för vuxna!

Recenserad 26 mars 2017
Nils från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2017

Mycket nöjd”

Andra gången vi bor på KC. Lika nöjd nu som då. Vi har testat totalt fyra boenden utmed White Sand Beach och inget av det vi testat slår KC. Bra pooler, fräscha rum (bara bott på Hillside) och helt klart bästa frukosten. Servicen mycket bra.

Recenserad 18 januari 2017
Anita från Sverige
Bodde i 9 nätter i december 2016

Bra hotell och fin strand, men....”

Det var ett mycket dåligt internet. Stora poolen vid havet hade ingen trappa och räcke förr att komma ner i poolen. Innebär att jag med skadat knä inte kunde bada där. Stort minus. På takpoolrn fanns trappa men inget räcke. Matem på julafton var inte märkvärdig men fin på nyårsafton. Dock var arrangemang och uppträdande inte så roliga. Synd att det inte bjöds på ett glas mousserande vid tolvslaget. Men jag gillade annars hotell, stranden och omgivningarna.

Recenserad 05 januari 2017
Erik från Sverige
Bodde en natt i november 2016

Jättebra resort för familjen ”

Väldigt bra läge vid stranden. Jättebra pooler, dock lite få solstolar. Suverän frukost och fräscha rum. Vi bodde i 3 olika rum under vår vistelse. Byggnaden mot hillside (som är mest nybyggd) känns lite slarvigt byggd. Lite fukt i rummen och plattor släppt i den poolen. Villorna testade vi aldrig men de såg väldigt fina ut, dock en bit att gå till frukosten och stora pool-området från dem. Skulle jag åka utan barn hade jag gärna bott i de husen med beachfront. Med småbarn uppskattade vi närheten till poolen. Fin strand och mycket restauranger på stranden att äta middag på på kvällarna. Vi gilla Sun & Soul bäst!

Recenserad 22 november 2016
Dennis från Sverige
Bodde i 3 nätter i oktober 2016

White Sand Beachs bästa?”

Andra vistelsensen på detta hotell, fortfarande nöjd men det märks att hotellet blivit tre år äldre än vid första besöket. Bra poolområde mot stranden och fin strand direkt intill hotellet. Finns även en pool med rutschkana som ligger på hotellets "bergssida" om vägen, vägen som korsas för att komma till den poolen är bevakad av vakt dygnet runt så man går alltid säkert över vägen. Finns även en fin pool på taket av bergssidsbyggnaden. Hotellet har nyligen byggt flertalet nya bungalows med bra strandläge som såg mycket fina ut med kanonläge. Bra frukostbuffé där det finns något för alla.

Recenserad 03 november 2016
Joacim från Sverige
Bodde i 11 nätter i februari 2016

Fantastiskt”

Läget, lugnet och poolen

Fantastisk. Ett av Thailands bästa hotel. Vi bodde här 11 nätter med två barn 5 o 6. Rummen är lagom stora o fräscha med förvaring. Huvudpoolen är stor o fin. Poolerna på hillside är lite som sandpapper på botten o väggarna kändes som en miss. Stranden är långgrund och jättefin. Gott om restauranger längs stranden och längs huvudgatan samt en del shopping. Nackdelen är att dom tar 900 för sängkläder till soffan per natt o 250 för varje barn i frukost över 4år. Tycker inte Agodas priser stämmer då detta tillkom. Men detta är helt klart bästa boende vi haft i Thailand

Recenserad 15 mars 2016
Patrik från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2016

Fräscht och bra läge nära stranden.”

Bodde på hillside med jacuzzi och nära till poolen. Väldigt fräscha lägenheter med balkong. Mycket bra frukost. Rimliga priser på både mat och dryck i poolbaren. Ligger i ena änden av white sand beach. Men ändå hyfsat nära till alla restauranger och affärer.

Recenserad 10 mars 2016
Peter från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2015

Bra läge”

Trevlig hjälpsam personal, bästa strandbiten på WSB, frukosten

Tillbringade 6 nätter på KC och blev både väl mottagna och trevligt bemötta. Blev tom erbjudna skjuts till konkurrenten på andra sidan WSB när vi skulle byta boende. Tyvärr var vårt badrum lite nedgånget men det tror jag inte är genomgående för KC. Vi har åkt runt hela ön och kunde inte hitta någon bättre strand än KC:s. Rekommenderas, speciellt för barnfamiljer.

Recenserad 20 december 2015
Madeleine från Sverige
Bodde i 7 nätter i november 2015

Bästa hotellet ”

Läget, takpoolen, frukosten

Toppenhotell! Jättebra läge, bra poolområde. En pool för barnen och en helt fantastiskt panoramapool på taket för de vuxna! Fanns ytterliga en pool men var aldrig där. God, stor frukostbuffé. Negativt är att sängarna var lite hårda och stolarna på balkongen var jätteobekväma! Vi bodde i ett Deluxerum på sjösidan (hotellet är uppdelat i sea och hillside) och det verkade som att det bara var de rummen som hade dessa stolar. Så åker ni med små barn så boka ett annat rum då man ju sitter på balkongen rätt mycket på kvällarna. Villorna verkade vara helt fantastiska!

Recenserad 24 november 2015
Mikael från Sverige
Bodde i 9 nätter i november 2015

Härligt läge och supertrevlig personal! ”

Mycket trevlig och vänlig personal, härligt läge precis vid stranden, hög servicenivå.

Härliga semester veckor på detta ställe! Det mesta finns i närområdet. Mycket bra mat på hotellet, lunch på stranden med utsikt över havet. Jättetrevlig personal alltid med ett leende. Mycket fin miljö på området, åker gärna tillbaka igen!

Recenserad 15 november 2015
6,0
Robin från Sverige
Bodde en natt i juni 2015

Stort och opersonligt hotell”

Fina rum, bra frukost och fina pooler

Stor besvikelse. Fick först fel rum och blev tvungen att packa ihop allt och byta rum. Ingen som helst kompensation för detta. Myck myggor på runmet. Hela hotellet kändes lite öde och personalen var inte så bra.

Recenserad 01 juli 2015
Susanne från Sverige
Bodde i 7 nätter i mars 2015

Bästa hotellet på Koh Chang”

Läget, maten i baren, rummet.

Ett trevligt hotell som lever upp till sin standard. Bra wifi på rimmet och i omgivningen.Bra läge på White Sand....Nära till allt. Underbar strand!!!! Bra mat i hotellets restaurang och även room service. Rent och fint i poolen och runt om. Kommer att återvända helt klart. Visst......man får betala lite mer för att bo här men det är det värt. Hälsningar Susanne Jussi Anton Johanna Mainy i Nora.

Recenserad 06 april 2015
Fabian från Sverige
Bodde i 17 nätter i mars 2015

fantastiskt”

läget. rummen, solnedgången från takpolen

har varit på Koh Chang vid två tillfällen tidigare. Jag skulle kunna sträcka mig så långt att säga att KC är white sand bästa hotell. Jag kommer definitivt återkomma. Trevlig personal. bra rum supersköna sängar

Recenserad 29 mars 2015
KG från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2015

Lyxigt”

Bra service, glad personal, rent o fint även ute

Jag avslutade en 4-veckors resa i Kambodja och Thailand med att bo på KC Grande på Koh Chang. Jag var van vid enklare boenden som båtluffare, men ville avsluta med stil. Och det gjorde jag på KC Grande. Kommer gärna igen.

Recenserad 29 januari 2015
Torben från Sverige
Bodde i 8 nätter i december 2014

Komfort kostar”

Närheten till stranden, bekväma rum, bra service

KC Grande kostade lite mer än vi hade tänkt oss när vi planerade Thailands-resan. Vistelsen under nyår gick upp till europeiska priser, vilket med thailändsk måttstock är enormt dyrt. För pengarna fick man dock bra och bekväma rum där allting kändes fräscht och fungerade bra, perfekt service, trevligt bemötande (vilket iofs var fallet överallt på Koh Chang). Renlighet, byte av handdukar och sängkläder fungerade perfekt. Frukostbuffén var storartad. Vi åt endast middag en gång, och det var bra kvalitet på maten. Det trådlösa nätverket fungerade bra på hela området, dvs även vid pollen och t o m på stranden nedanför hotellet. Stranden nedanför hotellet är den bästa biten på öns västsida och vattnet klart och fint. En negativ sak är att hotellet ligger på båda sidor om huvudgatan. Om man bor på Hillside-delen (som är modern och har 2 pooler), så måste man korsa gatan för att gå till matsalen. Trafken är dock inte tät och vi hörde inga störande ljud nattetid trots rum mot gatan. En positiv upplevelse var att sitta och njuta av solnedgången vid takpoolen (!) på 4:e våningen. Väldigt speciellt!

Recenserad 10 januari 2015
Tobias från Sverige
Bodde i 4 nätter i november 2014

Mycket bra frukost och bra läge”

läget, frukost och personalen

Bodde i både Garden Villa och hotellrum. Villan är dock inte 4 stjärnig snarare 3. Rummen i hotellet är däremot rätt nya och bra. Var dock problem att få rätt temp i duschen, ibland kallt ibland varmt. Städningen tog lång tid. Sängarna var bra men kuddarna väl så hårda. Personalen är väldigt trevlig och frukosten fantastisk.

Recenserad 03 december 2014
Viktor från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2014

White Sand Beachs bästa Resort!”

Helt underbar frukostbuffé, kanonläge direkt vid stranden och pooler som ungarna älskade!

Vi hade en helt underbar semester på KC Grande, hade bokat tre nätter men förlängde med ytterligare två innan vi drog vidare till Koh Mak (missa inte!). Rent, fint och bra ordning. Maten i restaurangerna är jättebra, men ganska dyr om man missar att skaffa deras rabattkort (vilket vi gjorde). En bit bort på stranden (bort från stan) finns massage och en mysig restaurang som inte ska missas. Sammantaget en riktig kanonresort!

Recenserad 08 november 2014
Quincy från Sverige
Bodde i 2 nätter i juli 2014

Modernt hotell på Hillside”

Modern inredning, trevlig takpool och service.

Vi bokade Deluxe Garden Villa som såg bra ut på bilderna, men vi fick en Bungaloo som var sliten, ofräsht och låg på ett mörkt område vilket inte föll oss i smaken. Vi uppgraderade oss till rum på Hillside med Ocean view som föll oss i smaken. Hillside-komplexen var relativt nybyggt och modern med två pooler. Vi tyckte mest om takpoolen med härligt utsikt mot havet, lugnare och man kunde se solnedgång. I och med att vi bokade om rummet via receptionen fick vi betala 1050 kr istället för 750 kr om vi hade bokat via Agoda eller andra hotellsajter. Vi stannade först två nätter och utökade med 3 nätter till som vi bokade via en annan hotellsajt för 750 kr per natt. Frukosten var okej man har ätit bättre mat på andra hotell av samma klass. Matkvalitén var ojämn, vissa dagar bra och vissa mindre bra. Ett minus var de materbjudande som enbart gällde på vissa områden, t.ex. vissa erbjudande gällde enbart takpoolen, andra enbart Turtle poolen osv. Generellt var priserna på takpoolen 10-20 baht högre. Generellt var servicen bra med undantag vid ett tillfälle då vi beställde stekta nudlar från takpoolen som var listad under rubriken "Express food" på menyn tog det efter påminnelse 35 min. innan vi fick maten som hade hunnit kallna. Efter att ha påtalat detta till servitören bad de om ursäkt och de blev genast fart och bättre attention från de övriga personalen. Servitören återkom sedan med att de hade strukit rätten från noten vilket vi tyckte var en god gest! Om vi åker hit igen kommer vi att välja Hillside-delen och ej rummen på huvudbyggnaden som är äldre och sliten.

Recenserad 15 augusti 2014
Lena från Sverige
Bodde i 14 nätter i juli 2013

Nära till strand, restauranger och stora gå-gatan”

Egen strand, tillräckligt med solstolar (juli 2013), nära till allt

Allt var mycket bra, rummet, frukost, middagar, stranden, pool området, hjälp, etc. Glad att vi ändrade vår bokning från Hillside till istället room with garden wiew. Byggnaden/rummen var relativt ny och fräschst. Solnedgång som sipprade igenom trädgrönskan. Tips, välj våning 3 i mitten ungefär. Hillside var inte så läckert som det ser ut på bilderna. Frukostdelen låg alldeles för nära stora vägen. Hypermodernt men murrigt. KoChang max 2 veckor, dom sista dagar blev lite långtråkiga efter man gått gatan fram och åter i flera dagar.

Recenserad 29 juni 2014
Lena från Sverige
Bodde i 14 nätter i juli 2013

Avkopplande med sol och bad”

Nära till stranden och restauranger, fantastik frukostbuffé

Avkopplande, nära till allt området hade att erbjuda. Glad att vi ändra från nya hillside till rum med garden wiew. Byggnaden är ganska ny och var den fräschaste. Stora rymliga rum. Härlig solnedgång som sipprade igenom träden. Poolområdet och stranden finns inget att klaga på. Renligheten inte heller. Det är ett bra hotell om än lite överreklamerat om man är van att resa och bo på hotell över 500 kr natten. Två veckor är lagom, dock blev gatan fram och åter lite trist och enahanda dom sista dagarna. Det fanns gott om bra restauranger i alla prisklasser. Shoppingen, nja - lika, lika, lika, som det brukar erbjudas i skjul utmed gator. Kan absolut rekommendera en traditionell herrklippning hos frisören närmast KC Grande på havssidan. Billigt och välgjort, inkluderat näsa och öron. Bilresa längre ner på ön, gav inga wow, dock något att göra och se när man blev rastlös.

Recenserad 28 juni 2014
Johan från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2014

Avkopplande”

Området, läget och rummet

Hade ett par underbara dagar på KC, då läget var helt perfekt vid stranden. Hotellområdet var lugnt och skönt med mycket plats för gästerna. Stranden var super fin och att ha poolen direkt ovanför stranden var ett stort plus. Rummet var super fint, bra standard, rent och fint badrum. Rekommenderar gärna KC för mina vänner!

Recenserad 30 mars 2014
Anna från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2014

Underbart hotell med grym pool på stranden”

Poolen stranden frukosten

Vi hade fyra fantastiska dagar på KC, hade bara bokat två men sedan förlängde vi vistelsen. Tyvärr var det molnigt och vi åkte till Phuket istället men om den hade varit sol hade vi stannat en vecka minst. Det finns inget bättre hotell på Koh Chang! Jättefin strand, poolen ligger vid stranden så du kan ligga i poolen och blicka ut över havet. Vi bodde i en Villa/Bungalow på stranden, dessa är inte lika fina som Deluxerummen men ok skick. Nästa gång bokar vi rum i Building med poolutsikt (ej trädgård). Var in i ett sådant rum, superfint!! Om man ska klaga på något, så var sängen i Villa väldigt hård.

Recenserad 30 mars 2014
August från Sverige
Tillgång till pool - Bubbelpool Deluxe - Vid berg
Bodde i 3 nätter i januari 2014

Finaste hotellet vid White sand beach”

Rent, fräscht, snyggt

Bara positivt!Fint hotel, trevlig personal - perfekt läge vid stranden. Kan välja både Hillside eller Seaside. Vi bodde på Hillside vilket såg nyare ut än Seaside. Det går en väg emellan hotellets byggnader. Lugnt hotell med fina rum.

Recenserad 16 januari 2014
Helge från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2013

Bra hotell,nära till stranden god frukost buffe.”

Nära till stranden god frukost buffe, internet på rummen och vid poolen.

Vi bodde i bungalows i 4 dagar det hyfsat bra badrummen var lite slitna men det var rent och snyggt. Vi bodde en natt på andra sidan vägen i det ny byggda det var mycket bättre och 100 kr billigare per natt. Åker gärna dit igen mycket fint hotell.

Recenserad 25 december 2013
Andreas från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2013

Bästa läget på Koh Chang med barnfamilj”

Poolerna, läget, skicket

Jättebra läge, riktigt prydligt och fint. Fantastiskt bekväma rum. Bra att veta är att hotellet är uppdelat på 2 sidor av vägen, med den delen närmast havet lite dyrare förstås, den andra kallas "hillside" och är lika fin och det finns 2 poolområden där. Vi bodde i huset längst upp och hade barnvagn att skjuta upp för backen, men den är inte så lång så det gick alldeles utmärkt. Ska man klaga på nåt så är det nog personalen nere vid restaurangen vid poolen vid havet, de såg inte så glada ut, absolut inte otrevliga, men.....=)

Recenserad 21 december 2013
jan från Sverige
Bodde en natt i november 2013

topp hotell med det lilla extra”

bubbelpoolen, poolerna,frukosten

Vi var jätte nöjda. Poolerna var toppklass rummen mysigt inrett samt bubbelpool på rummet var en skön avkoppling på kvällen. Frukosten var jätte bra otroligt mycket att välja mellan. Har ingenting att klaga på detta hotell,rekomenderas varmt

Recenserad 19 november 2013
Daniel från Sverige
Bodde en natt i april 2013

Först missnöjd. Sedan nöjd”

Restaurang personalen, sängen, duschen.

Till en början kände vi oss lurade. Bokade delux rum med havsutsikt och (vad vi trodde) jacuzzi på balkongen. Det börjar med att vi får ett fint rum med utsikt över ett träd, betongvägg och bakgård samt ingen jacuzzi på balkongen. Jacuzzin på balkongen var inte KC:s fel, där kände vi oss missvisade av agoda. Men rummet skulle ha havsutsikt. Så jag fick hå ner hela vägen till lobbyn som ligger på andra sidan vägen, för att försöka rätta till det hela. Efter lite om och men så vart vi flyttade till ett annat rum med havsutsikt. Fint rum med skön komfort. Restaurang personalen var toppen! Frukost personalen var ganska konstiga.

Recenserad 16 april 2013
Bertil från Sverige
Bodde i 3 nätter i april 2013

Du kommer inte att bli besviken om du väljer KC.”

Rent och snyggt. Trevlig och vänlig personal var du än kom. Incheckning,restuarenten och städerskorna. Grön och lummig omgivning. Tyst och fridfullt.

Allt har varit till full belåtenhet. Jag har varit här förut så jag visste redan innan att jag skulle bli nöjd.En liten miss var att vi hade beställt hämtning av vårt bagage vid 5229 och 5231 06:15 samt att vi hade beställt frukost att ta med oss vid utcheckningen. Det är sånt som kan hända, inga problem :). Best regards /Bertil Rågvall

Recenserad 12 april 2013
Karolina från Sverige

Underbart!”

Personalen var super, läget fantastiskt! Allt var toppen!

Vi älskade detta hotellet. Bästa läget på hela White sand och personalen var helt underbar! Rekommenderar vi verkligen. Vi hade med oss en 9 månaders baby och det var super läge för oss. Helt klart värt var enda krona.

Recenserad 21 mars 2013
Elsa från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2013

Lyxigt hotell med trevlig personal och kanonläge!”

Bra läge, hjälpsam personal, superfina rum, stor balkong med jättehärliga liggstolar och en läcker takpool.

Vi tänkte först att det skulle kännas trist att bo på "fel" sida av gatan men då hotellet var så himla fint och det låg så nära till hade det ingen som helst betydelse. Allt var tipp topp på det här hotellet. Frukostbuffen var den bästa på resan och rummet var 2 veckor gammalt (nybyggt) så det finns absolut ingenting att klaga på! Väl värt pengarna.

Recenserad 09 mars 2013
Birgitta från Sverige
Bodde i 5 nätter i februari 2013

Underbart hotell”

bästa läget på white sand beach

vi bodde på hillside, alldeles nybyggt, fräscha rum med utsikt mot stranden. Flera pooler på området, härlig pool på taket där man slipper slåss om solstolar som man får göra på strandpoolen. God frukost mycket att välja på

Recenserad 28 februari 2013
Lars-Erik från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2013

Bästa läge på White Sand Beach”

Fint poolområde mycket bra frukost fint resortområde

K C Grande Resort har som sin absolut största fördel att resorten lgger väldigt bra på White Sand Beach. Deras område är väldigt stort och bara att gå omkring inne på området bort mot bungalowdelen är väldigt fint med härlig växtlighet och fina dammar. Resorten har 2 pooler varav den centralt placerade är mycket trevlig med poolbar och en barnpool. På den negativa sidan kan sägas att K C Grandes prisnivå på mat och dryck är i relation till den goda mat vi som gäster kan få på näraliggande restauranger alldeles för hög priser är mer än dubbelt så höga. Ytterligare en sak att bli irriterad på är denna hejdlösa markering av solstolar vid poolerna. Vi är mkt morgonpigga men redan vid 07.15 tiden är i princip alla stoilar markerade vilket vi anser att resorten bör hitta en lösning på genom att helt sonika plocka bort dessa markeringa. Vi bodde i den äldre bungalow delen på K C Grande och det var rent och välskött men är snart i behov av en update. Så i jämförelse med vad andra bungalower av samma kvalitet normalt kostar så kanske K C Grande tar lite mycket betalt men det är klart de skall ju finansiera de andra trevliga genomsamma ytorna som nämnda pool etc.

Recenserad 19 februari 2013
Arne från Sverige
Bodde i 15 nätter i januari 2013

Bästa möjliga läge”

Service och mat utmärkt

Är mycket nöjd med vistelsen och kommer tillbaka. Var på hotellet hösten 2011, med samma positiva känsla. Stranden och poolerna är fantastiska. Frukosten är den bästa man kan tänka sig. Närheten till shopping och restauranger är utmärkt. Rum och service är också top of the line.

Recenserad 12 februari 2013
Leif från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2013

Bästa hotellet på White Sand Beach”

Här finns allt men det kostar lite mer

Koh Chang Grande Resort ligger på norra Koh Chang på White Sand Beach och här har du den bästa stranden och förmodligen även den bästa poolen. Bra rum med olika standard och Bungalows finns också. Tyvärr har vissa östeuropeiska resenärer hittat hit nu och dom uppträder inte speciellt trevligt så av den anledningen kommer VI inte att resa hit igen. Men kan du stå ut med detta så är allt ok.

Recenserad 09 februari 2013
Roger från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2013

Fantastiskt trevlig personal,underbart läge.”

Frukosten bra.

Bungalowsen vi fick tyckte jag inte stämde med beskrivningen, dem var alldeles för små och i för dåligt skick. Men efter första natten tog jag upp saken i receptionen och blev snabbt uppgraderad till ett fantastiskt rum i den nya byggnaden. Oerhört proffsigt bemötande som uppskattades enormt. Kan rekomenderas varmt.

Recenserad 04 februari 2013
Malin från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2013

Perfekt läge, finare resort”

Kanonfrukost och jättefinpool,precis på stranden

Vi bokade först en bungalow som kallades deluxe. Den var otroligt liten och väldigt sliten. Eftersom priset var ca förväntade vi oss mkt mera. Det var stor glipa i ytterdörren så myggorna svämade in. Vi bytte, lade till t och sov i stora byggnaden i fantastiska rum. Modernt, smakfullt och praktiskt. Det blev till slut en härlig vistelse. Det är härligt poolhäng på hotellet. Vi trivdes väldigt bramoch bokade på en vecka extra.

Recenserad 24 januari 2013
Peter från Sverige
Bodde i 6 nätter i januari 2013

Stort lyxigt hotel direkt på stranden”

Bra läge och trevlig personal

Stort lyxigt resort. Den som vill ha det "gamla Thailand" ska inre boka här. Kändes lite som en lyxresort på Gran Canaria, Vill man ha det så är stället perfekt. Se upp med bokningen. Havsglimt - kan vara väldigt lite sådan och ganska långt bak i resortet. Boka beachfront om Du vill vara säker opå bästa läget. Frukotsen var perfekt eller i vart fall nästintill,

Recenserad 20 januari 2013
Kerstin från Sverige
Bodde i 14 nätter i december 2012

Bra hotell med utmärkt strandläge”

Fint läge och lugn strand, suverän frukostbuffe, stor pool och bra faciliteter

vi är mycket nöjda med vår lilla enskilda stuga direkt på stranden. dessutom fanns allt inom räckhåll som ett stort hotell bör erbjuda, jättefin frukostbuffe, fint poolområde, spa och gym. centralt läge alldeles intill huvudgatan med alla restauranger och butiker. det enda negativa var att det fanns för få solstolar på själva stranden där stugorna låg.

Recenserad 13 januari 2013
Ake från Sverige
Bodde i 9 nätter i december 2012

Trevligt fyrstjärningt hotell med bra läge”

Bra läge vid White Sands Beach

Bra rum om Du väljer huvudbyggnaden, har tidigare bott i strandbungalows men de badrummen var från 1950-talet .... Mycket fräscha rum, hygglig frukoststandard med "omelettman" men lite klent utbud. Hysterisk stress om kampen om solstolarna men det kan kanske hotellet inte rå över. Kanske lite fler solstolar ? Galamiddag på nyår rena katastrofen med usel underhållning, maten var inte mycket bättre... Snabb roomservice, in- och utcheckning effektivt denna gång.

Recenserad 07 januari 2013
Patric från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2012

KC håller ännu”

Läget

Vi har varit på KC ett antal gånger förut och det håller ännu, även om bungarna börjar bli lite väl slitna nu och bör fixas till. Annars höll KC fortfarande hög standard på rummen och mataen. Personalen är trevlig och service minded. Läget kan inte bli bättre enl våran smak precis utanför barer och den puls som finns på White sand. Vi kan varmt rekomendera KC hotel rummen med gott samvete. rent och snyggt.

Recenserad 03 januari 2013
Niklas från Sverige
Bodde en natt i december 2012

Fräscht o barnvänligt boende”

Servicen, bra frukost, barnpool, gott om solstolar, nära stranden

Ett väldigt bra hotell på White Sand beach. Barnvänligt med trevlig och serviceinriktad personal. Bra städning varje dag. Delar även ut strandhanddukar. Även ett litet gym. Inte mycket till utrustning i det men det går att träna i alla fall.

Recenserad 25 december 2012
Ann-Charlotte från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2012

Fantastiskt läge och högklassigt hotell”

Fin strand, trevlig personal och hög standard.

Hotellet ligger vid en fantastisk strand, är välskött och har stora, fina rum och är beläget i ett område med många små butiker och restauranger. Frukostbuffen är omfattande, allt finns (utom grovt bröd) och matsalen har underbar utsikt. Det enda som är dåligt är gymmet, alldeles för litet och dåligt utrustat. Poolen är barnvänlig och solstolarna räckte till alla.

Recenserad 21 december 2012
LARS från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2012

Centralt men ändå lugnt vid White sand beach”

Bara 20 meter till havet

Vi begärde och fick en stuga närmast stranden. Sitta på den lilla verandan och titta på solnedgången var perfekt. Helt underbart läge vid den fina stranden. Små stugor men mycket fräscha. Det blir lugnt vid denna delen av stranden då hotellet tar en ganska lång bit av stranden i anspråk. Ändå är det nära till små restauranger åt båda hållen.

Recenserad 17 december 2012
Katrine från Sverige
Bodde en natt i oktober 2012

Jättefin resort”

Sannolikt den finaste och fräschaste resorten på white sand beach.

Vi hade bokat en natt här då vi tänkt att bara mellanlanda på Koh Chang innan vi skulle åka vidare till de mindre öarna omkring, men detta hotellområde var så fint att vi stannade två nätter till. Särskilt poolområdet är jättefint och stort. Barnen älskade det. Den privata stranden är ren och fräsch, men tyvärr var havet fullt av små maneter. Vi pratade med andra svenskar som bott på andra ställen på Koh Chang och fick veta att det var samma sak där. Kanske är detta inget direkt billigt boende, men vi tyckte att vi fick vad vi betalade för. Jättestor och bra frukostbuffé! Rymliga och fina rum. Det som vi gillade med White sand beach var just resorten. Området för övrigt är märkt av massturism och det är försäljare överallt. Vänliga, men många. En del resturanger längre bort på stranden släpper ut sitt avloppsvatten rakt ut i havet och det känns bitvis smutsigt med högar av soper som ligger och stinker i värmen.

Recenserad 18 november 2012
lena från Sverige
Bodde i 7 nätter i april 2012

Bra läge, trevliga rum”

perfekt läge vid stranden, rummen i hotellbyggnaden stora med bra badrum. Frukost bra, gott om trevliga restaurangen i närheten

Vi trivs på detta hotell. Bra pool med perfekt läge vid stranden. Mycket vänlig personal och frukosten är helt OK.Lite väl mycket småbarn ( blöjbarn) i poolen och barnpoolen och stora poolen är inte separerade. Tyckte vattnet blev smutsigt.

Recenserad 15 april 2012
Margaret från Sverige
Bodde i 10 nätter i mars 2012

Underbart läge vid stranden och nära restauranger ”

Fint poolområde mycket hög klass på personal välskött strand

Utmärkt läge hög klass på anläggningen. Nära alla restauranger på stranden,"byn" hade det mesta att erbjuda! Vi hyrde superiorrum i villas) med havsutsikt. Dessa blev vi besvikna på, dels för att vi hamnade i andra raden och alltså endast hade havsglimt inte utsikt, dels för att de var väldigt små!! Inga garderober eller byråar fanns,så kläderna fick i stort ligga kvar i väskorna. Fanns ingen vattenkokare eller te och kaffe som ju brukar vara standard. Dock mycket rent och fint! Fanns också en liten pool precis vid våra små villas!

Recenserad 25 mars 2012
Kaj från Sverige
Bodde i 10 nätter i mars 2012

Utmärkt läge, 10 meter till stranden”

Pool området högsta klass. Mycket bra service av personalen. Stranden utmärkt.

bungalow 10 meter från den utmärkta stranden. mycket små men fullt godkända bungalow. när min fru stod framför spegeln gick det knappt att passera mellan säng och bord/spelel. liten bra pool mycket nära bungalow. stora poolen mycket lyxig och med bar från vattnet. bra lunchbar intill stora poolen. bastu intill poolen för damer och herrar separat. visserligen var herr bastun "out of order", de höll på att byta agregat. bra med toaletter intill poolen. frukosten var helt utmärkt, fanns allt. när vi kom hem om kvällaran blev vi skjutsade till vår bongalow med en liten golfbil. mycket hög klass på hela hotellet.

Recenserad 25 mars 2012
Evelina från Sverige
Bodde i 8 nätter i mars 2012

Fint hotell men smågnällig personal i receptionen”

Riktigt fin pool och bara ett stenkast från havet. Fantastisk ballkong m havsutsikt o solnedgång

trevligt bemötande av personalen i stort, dock lite grinig personal i receptionen. många restauranger i närheten. jättefint poolområde, stenkast från havet. rent o fint o bra städat. dåligt o litet gym. mkt bra frukost!

Recenserad 15 mars 2012
Marie från Sverige
Bodde en natt i februari 2012

Utmärkt läge med stora fina rum”

Mycket fina rum, jacuzzi på balkongen, bra del av stranden, bra WiFi

en utmärkt resort direkt vid stranden på norra delen av witesand beach. helt ok beach men mycket turistiskt och inte så charmigt gemfört med andra delar av thailand. saknar solstolar på stranden, endast vi poolen. vi var nöjda med vår vistelse, hotellet är ganska stort och inte så mysigt men är välskött med alla bekvämligheter. stora bra rum med fina badrum. vi bodde tre nätter, i ett rum med jacuzzi på balkongen vilket var härligt på kvällen, oerhört mycket svenskar på hotellet. vi åt inga måltider på hotellet eftersom det fanns mycket trevligt att välja på längs stranden.

Recenserad 26 februari 2012
Tobias från Sverige
Bodde i 13 nätter i januari 2012

Kanon hotell med härligt stora och sköna sängar!”

Grymt bra poolområde, bra service, jätte god frukost!

Vi är jätte nöjda som småbarnsfamilj med vår semester och boendet på KC. Personalen hade klass oc var väldigt service inriktade, vår dotter blev sjuk under vistelsen och vi fick väldigt bra hjälp av städerskor/servitriser. Något som är negativt var ju dessa frukostbiljetter som man fick lov att ta med varje morgon. Detta uppfattades som lite gammelmodigt och borde kunna lösas på ett smidigare sätt med listor eller dylikt.

Recenserad 13 februari 2012
Marie från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2012

Bästa hotellet på stranden”

Mycket bra och modernt hotell med stora fina rum alla bekvämligheter samt bra service.

Vill du bo på ett stort och välskött hotell med pool, gym och bra läge på stranden kan jag rekomendera KC. Det är inget mysigt hotell men håller hög standard. Rummen är stora och fint inredda med balkong ut mot havet med en stor privat jaccuci, härligt att ta ett bad i på kvällen! Vi åt inte på hotellet och det verkar inga andra göra heller men det finns trevliga ställen längs stranden, som förövrigt är fullpackade med hotell och restauranger, inte en mysig strand. Norrut på stranden är det lite trevligare.

Recenserad 12 februari 2012
Sune från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2012

Trevligt och lite lyxigt”

Rent och snyggt - parkträdgård

kc grande är en aning dyrt med i stort sett värt pengarna. trevlig personal, snyggt poolområde. tyvärr inga eller få solstolar på själva stranden. husen trevliga men vi bodde i en bungalow intill skogen / berget och det var alldeles för mycket mygg. thaimaten var ok med europeisk mat var man inte så duktig på så vi gick till buffalo bill och åt riktigt kött från australien.

Recenserad 09 februari 2012
Thomas från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2012

Suverän Resort med trevlig personal”

läget, rummet, personalen och frukosten!

kc grande resort & spa är det bästa stället vi har bott på i thailand. vi bodde i en stor och trevlig bungalow med centralt och bra läge. kc i sig ligger väldigt bra till på white sand beach, ganska lugnt och ostört men ändå nära till byn och andra strandserveringar. kc har en suverän frukost, restaurangen ligger lite högt i pris men maten och servicen är suverän. vi är väldigt nöjda med vår vistelse på kc och kommer säkert tillbaks dit igen.

Recenserad 17 januari 2012
Christer från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2011

En bra start på semestern”

Frukosten, personalen, läget på vårt boeende.

Bra och positivt bemötande från början till slut av hotellets personal, vi bodde i en Garden Villa som låg placerad på ett lugg och bra läge utan störningar från omgivningen. Frukosten var omfattande och bra, vilket gav en bra start på dagens aktiviteter. Vi gick antingen ner till stranden och solade och badade, vilket låg 50 meter bort. Långgrunt med vit härlig sand. En trip med taxi ner till piren och lite mer öde stränder längst ner vid Bin bang är att rekommendera. Att ta en Thi massage är ett måste efter en dag i solen så att man känner sig klar för lite kvällsaktiviteter längs stranden. Det enda negativa var mängden människor som i bland kändes lite påträngande på stranden.

Recenserad 05 januari 2012
Jonas från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2011

Stunning view ocean front !”

Bra läge rakt på stranden.

Bra hotell på bra läge. Bytade rumstyp från bungalow till valigt rum. Betydligt bättre och mkt stort rum. Dock ville de ha nästan dubbelt betalt för denna upgrade. Inte förrän jag kunde bevisa på deras egen prislista samt olika hotell sajter att skillnaden var ca 15% mellan rummen kunde jag få tillbaks pengar. Jag menade att det inte var motiverat med ett dubbelt pris oavsett hur billigt jag fått det första rummet. Allting är toppklass utom gymet som inte är värt namnet. Den enda maskin som finns är usel och trasig. Kan inte användas. Finns ingen motionscykel bara ett löpband. Mkt dåligt för ett hotell av denna klass.

Recenserad 28 december 2011
Malin från Sverige
Grupp
Bodde i 3 nätter i december 2011

Perfekt läge”

Läget, poolen, bungalown på stranden

Vi bodde i en bungalow på stranden vilket var ett fantastiskt läge och väldigt mysigt. Denär dock väldigt lite och det finns ingenstans att göra av väskor och kläder med ändå något jag starkt rekommenderar. Bra stor frukost och trevlig atmosfär. Härliga solstolar där man kan ligga och ha utsikt över havet. Stort minus dock att ett falsksjungande coverbans övande ny låtar varje eftermiddag vid solnedgång så då gick det inte att ligga vid poolen. Tur att men hade sin lilla veranda på bungalown.

Recenserad 27 december 2011
fredrik från Sverige
Bodde i 7 nätter i oktober 2011

Bästa läget på White sand beach!”

Frukosten, poolbaren, läget

Vi hade bokat seaview delux med jaccuzi på balkongen och det var riktigt härligt att kunna krypa ner i efter en dag på stranden. Vi bodde på andra våningen och hade ingen insyn till vår balkong men vi kan tänka oss att om man har rummen på botten våningen blir det inte samma upplevelse. Poolen var riktigt fin men en bar man kan simma in till och ta något gott att äta eller dricka. Frukosten är bra men när det var mycket folk var den inte så påfylld som man kanske önskar... Fantastisk utsikt över solnedgången från hotellet

Recenserad 13 november 2011