Pavilion Queens Bay Hotel: Boka nu

Omdömen för Pavilion Queens Bay Hotel

Baserat på 1588 omdömenSe vad andra gäster sa

Reviews of Omdömen för Pavilion Queens Bay Hotel from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (1588)Omdömen från Booking.com (93)
Renlighet6,8
Faciliteter6,8
Läge7,2
Komfort och kvalitet7,6
Service7,6
Valuta för pengarna7,6
Alla språk
Alla typer av resenärer (1588)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 1365 verifierade gästkommentarer
kristin från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2019

Råtta på toaletten”

På natten hade vi en stor råtta inne på toaletten fick hjälp o fånga den när vi klagade på morgonen var personalen välldigt ignorerande i receptionen.....vi fick byta rum och fick en massage i kompensation efter mycket tjat ...

Recenserad 26 januari 2019
Kristina från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013

Före detta lyxhotell med charmen i behåll.”

Lungt läge.Deluxrummet hade en stor trevlig balkong med hammok och takfläkt.

Bodde tre nätter på detta hotell som vi fann gammaldags trevligt med tjusig entre pampigt med svart marmor.Läget är lugnt och var perfekt för oss som hade motorcykel till stranden.Vi hade ett deluxrum som vi verkligen uppskattade stort och med en härlig balkong med havsutsikt, fint stort badrum med både dusch och badkar.Poolområde i anslutning till entren.

Recenserad 03 februari 2013
ZORANA från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2012

Fantastiska rum”

Restaurang på tacket av hotellet med fantastisk utsikt

Hotellet med fantastisk läge , trevligt personal och rena rum som är så stora med stora badrum och stora balkong, en bit från stranden men finns tuk-tuk om du vill inte promenera. Fantastisk pool område med allt du behöver .

Recenserad 07 maj 2012
Carina från Sverige
Bodde en natt i november 2011

Tjusigt hotell men mycket slitet”

Tjusigt, trevlig hjalpsam personal, turistbyra pa hotellet, stor pool

Stannade pa hotellet en natt. Var ett tjusigt hotell men mycket slitet. Behover verkigen renoveras. Stor harlig pool. Trevlg personal som var mycket hjalpsam ett plus var att det fanns en turisbyra pa hotellet. Gratis wifi i lobbyn men om man onskade wifi pa rummet fick man betala extra.

Recenserad 17 november 2011
Christine från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2010

Lugnt med bra läge”

Vänlig personal, härlig utsikt.
Endast en fungerande dator som många köade för att kunna använda. Personalen pratade dålig engelska.

Vid ankomst hade vi blivit uppgraderade från de billigaste rummen utan balkong till Deluxe med stora härliga balkonger med tilllhörande gungor. Rummet (och hela hotellet) var stort och pampigt och kändes mycket lyxigt vid första anblicken. Vid närmare granskning visade det sig vara rejält slitet och i behov av underhåll. Synd på ett så fint ställe! Frukosten var fantastisk med något för alla internationella smaker. Den serverades på 6:e våningen med utsikt över havet. Detta var det tredje och sista hotellet under vår resa och det vi var mest nöjda med. En härlig avslutning! Vi fick även behålla ett av våra två rum hela den sista dagen i väntan på kvällsflyget. Vi reste två ensamstående vuxna med varsitt barn och alla fyra var mycket nöjda! Det fanns även ett gym som jag utnyttjade där maskinerna var helt ok. En fin SPAdel fanns också men denna utnyttjade vi inte.

Recenserad 27 december 2010
jonny från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2010

Pavilion Queens Bay Hotel”

Det absolut bästa med detta hotell var den otroligt fina frukost buffe´n. Hotellet är rent och snyggt, gammal kolonialstil. Mycket trevligt bemötande och en god service. bra AC och sköna sängar, sen utcheckning var inga problem heller (kl 15:00)
Trots sin prakt så är det lite nedslitet om man synar det nogrannt. skulle inte skada med lite mer poolstolar. dyr minibar. Seg internet anslutning.

På det hela taget ett fint hotel som ger mycket för pengarna. Det finns både pool handukar och strandhandukar att låna. tog oftast tuk-tuk till centrum eller longtailbåtarna, de fanns alltid tillhands utanför hotellet. 40 baht. En riktig bra frukost hade vi varje morgon, jag tror att besökare från alla våra kontinenter kan uppskatta den. Bra service av personalen och trevligt med en liten välkommst drink.

Recenserad 28 februari 2010
Niklas från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2010

bra läge”

Bra läge och mkt trevlig personal lugnt poolområde
Dåligt städat dammigt i hörnen, internet uppkoppling var mkt långsam mkt slitet hotell. gymmet var uruselt med gamla maskiner. Ölen vid poolbaren var mkt dyr ingen personal som cirkulerade runt poolen poolmöbler slitna och färglöst. Hotellet har sett sina bästa dagar för länge sedan.

Detta hotell ligger har ett bra läge endast 5 min gångväg från centrum. lugnt område och tyst på rummen tyvärr är hotellet slitet och håller inte riktigt måttet i förhållande till priset. Personalen var mycket trevlig men hotellet måste renoveras och en riktig städning av rummen är nödvändig. mögeldoft från acn som efter några dagar verkade fungera sämre och sämre. Internet uppkoppling är dyr iförhållande till hastigheten som ibland var obefintlig.

Recenserad 01 februari 2010
Johanna från Sverige
Bodde en natt i december 2009

Mycket vackert”

Härliga rum, rent och snyggt - lyxkänsla! Bra service. Mycket vänlig personal. Härlig frukost
En bit från stranden

Väldigt vackert hotel, fina rum och god service. Det kändes mycket lyxigt att bo på stället. Vi fick aldrig tid att bada i poolen men den såg härlig ut. Det var en liten promenad ner till stranden vilket kanske inte passar alla. Oss gjorde det inget för att vår vistelse varade bara i två dagar.TIPS! ät mat på hotellet och njut av den fantastiska utsikten. Mycket romantisk plats.

Recenserad 07 januari 2010
kristin från Sverige
Bodde en natt i november 2012

jättefina rum”

bra läge

jättefina rum trevlig hjälpsam personal rent o snyggt kanon fin pool nära till ao nang....

Recenserad 01 mars 2013
5,6
Nicklas från Sverige
Bodde i 11 nätter i december 2018

Ganska slitet Hotel men med bra pool.”

Bra pool, tyvärr är det slitet med stort renoverings behov,. Trevlig personal och ett lungt läge

Recenserad 09 januari 2019
CHARLOTTE från Sverige
Bodde i 7 nätter i december 2017

För dyrt mot vad du får”

Stort hotell, stora rum. Tyvärr håller hotellet på att förfalla, dåligt omhändertagande. Vi fick ett hotell, med fläckar på väggarna, kaffestänkt från kaffekokaren, man kunde inte låsa terassdörren. Solstolar med 3 ben, söndriga solmadrasser, smutsigt. Men trevlig personal och det låg väldigt bra. Priserna borde sänkas, bilderna talar inte ren sanning. Ser bättre ut än vad det är i verkligheten

Recenserad 20 december 2017
2,7
Viktoria från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2013

Åk inte hit!!”

Nära till shopping

Rummen var mögelangripna,trasiga eluttag,myrornas krig på tv:n. Personalen kunde inte svara på frågor utan sa ja på allting bara.. Maten var tillagad i mikro fick vi veta då vi frågade. En av oss blev sjuk av maten dessutom. Wifi var kasst i lobbyn. Vi fick veta att man kunde köpa wifi på rummet för 100 baht per timme. Mer än vad själva rummet kostar per dygn totalt! Vid närmare koll var det dessutom bara för en person på rummet! Vid utcheckning beställde personalen taxi som skulle ta oss till Phuket och vi blev lovade att den skulle ta oss fram till hotellet. Det gjorde den inte,han vägrade och resan blev i slutändan 2500 baht dyrare. Boka inte detta hotell..Illa Illa

Recenserad 29 december 2013
Susanna från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2013

Fint men ganska slitet”

Snabbt wifi

Vid ankomsten tyckte vi att allt var jätte fint men vid lite närmare granskning var allt ganska slitet! Rummen var väldigt stora och balkongen var fantastisk! Däremot kändes det inte så rent och fräscht! Lakanen var trasiga och vi hade myror i sängen första natten! Poolområdet var fint! Det var en bit att gå till centrum och strand men det var billigt att ta en tuktuk.

Recenserad 12 april 2013
3,0
andreas från Sverige
Bodde i 6 nätter i januari 2013

Slitet hotell bilderna ljuger! ”

Stora rum stor altan

Det här hotellet var förmodligen ett riktigt lyxhotell när det byggdes! I dagsläget är det slitet ofräscht å inte spec rent!! Svindyrt å köpa ens en läsk! Allt har påläggsavgifter! Ok läge, nära ao nang men långt ifrån stranden.

Recenserad 24 januari 2013
3,3
Sanna från Sverige
Bodde en natt i januari 2013

Fin entré men riktigt sunkiga rum”

Fin entré

Bedrövliga rum som var skitiga och luktade mögel. Vi reste med 2 par till, totalt var vi inne i 7 olika rum, samtliga luktade starkt av mögel. Fukt och mögelskador i taken. Hotellet var säkert ett 4stjärnigt hotell när det var nytt för 30 år sedan men nu är de under all kritik.

Recenserad 21 januari 2013
Karianne från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2013

Veldig slitt hotell med bra beliggenhet ”

Hyggelig og smilende personal, fint bassengområde, bra beliggenhet i forhold til sentrum og strand.

Hotellet er svært slitt og har antagelig ikke gjennomgått noen renovering siden det ble bygget. Renholdet i felles arealer er mangelfullt. Vi ble oppgradert til et deluxe rom og trivdes svært godt med den store balkongen.

Recenserad 14 januari 2013
carina från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2012

Fint Hotell”

Stora rum

Ett stort hotell som var ganska slitet vårat rum var stort o ganska fint men luktade mögel som tur var att vi bara skulle bo där i 2 nätter ,frukostbuffen var bra mycket att välja på.Prsonalen var servicinriktade.En härlig pool.

Recenserad 13 januari 2013
Fredrik från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2013

Slitet och en aning ostädat”

Trevlig personal och fin pool

Då vi checkade in den 1/1 fanns det inte så mycket att välja mellan om man inte ville betala en förmögenhet. Vi blev uppgraderade till ett Deluxe rum utan att fråga om det. Väl på rummet såg vi att gamla recensioner stämde då vi hade spindelväv i lampskärmarna vilka också var trasiga. Gardinerna var även de klädda med spindelväv. Varje handduk hade minst ett hål och var dessutom slitna och urtvättade. Duschmunstycket i badkaret var trasigt så det sprutade vatten över hela golvet. Poolen var fin och ren men solstolarna hade gjort sitt med bland annat stora sprickor i dynorna. Wifi var gratis i lobbyn så där satt alltid folk. På rummet kostade det pengar. Jag fick inte täckning vid poolen trots att denna låg direkt i anslutning till lobbyn. Personalen var dock hjälpsam och även om en del säger att hotellet ligger långt från centrum, tog det bara 5 minuter att gå ner till början av byn med alla restauranger och affärer. Det ligger även en minilivs och ett par restauranger precis bredvid hotellet för den som inte vill gå. Området är förskonat från oljud på nätterna från pubar etc.

Recenserad 07 januari 2013
Martin från Sverige
Bodde en natt i december 2012

Ok hotell med gångavstånd till gågatan”

serviceminded

Helt okej hotell för kortare vistelse och för det billiga priset vi fick. Det är fräscht, har enkel pool och personalen är trevlig. Däremot, i jämförelse med vår tidigare vistelse i Koh Lanta, är helheltsupplevelsen och känslan långt ifrån densamma: avsaknad av strand och roligare pool för barnen. Maten var också dyrare, inkl. påslag av dricks. Bättre frukost. Vårt syfte var att komma närmare flygplatsen och få lite omväxling sista natten innan vi for hem. När jag bokade trodde vi att det skulle vara klart lyxigare än vad det visade sig. Känns som att det varit så en gång i tiden men håller inte måttet idag. Ger betyg 3 av 5.

Recenserad 03 januari 2013
Liisa från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2012

Tjusigt hotell!”

Vackra stora rum

Har bott många gånger i denna hotell, pgra stora vackra rum, utsikten från balkongen, gungan på balkongen..(delux rum) Hotellet ser ut som en gammaldags lyxhotell från början av 1900-talet. (Byggt nån gång på 1990-talet) Visst är det kantslitet men det stör inte mig, allt överväger den vackra inredningen, stora badrummet i svart marmor, fantastiska balkongen.. Mycket trevlig personal, de flesta talar OK engelska. God mat på restaurangen, men dyrt. Promenad avstånd, ca 10 min. till Ao Nang centrum.

Recenserad 02 januari 2013
Daniel från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2012

lite dåligt läge men fantastiska rum”

Stora fina rum, stora fin pool

Kanske inte hade det bästa läget, men en tuk-tuk kostade bara 20 bath till centrum, stora rum och en balkong på 18 kvm med solnedgången rakt framför. Kanske inte det finaste hotellet på utsidan och kanske inte den roligaste miljön runtomkring

Recenserad 19 december 2012
4,3
Dinny från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2012

Mögel hotell med fint yttre!”

Trevlig personal i resturangen, poolområdet var bra.

Dåligt hotell som erbjöd transfer och frukost vid beställning/bokning men ner vi kom till flygplatsen, ja då var det ingen och hämtade oss. När vi kom till hotellet med taxi så säger dem att inget godkännande hade givits från dem därför fick vi ingen transfer . och toppen på isberget var ett mögligt rum som inte gick att byta ut (tur att det var endast tredagar vi beställde)

Recenserad 17 december 2012
Carl från Sverige
Bodde en natt i mars 2012

Var nog väldigt vackert när det byggdes. ”

Balkongen, balkongen och balkongen!

vi bodde en natt sedan flyttade vi vidare. vi spenderade vår kväll i den romantiska gungan på balkongen. vi fick byta rum eftersom vår ac inte fungerade. vi gick några våningar nedåt i hotellet och fick spökhuskänsla. ostädat och helt öde. bra pool och trevlig personal.

Recenserad 19 mars 2012
Jeanette från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2012

Jätte fint hotell och pool område”

Fina och stora rum, bra frukost och nära till stan

Stannade här i 3 nätter och var riktigt nöjd med frukosten och poolområdet var riktigt bra. När till stan.Sängarna var oxå sköna då dom arnars brukar vara så hårda. Gillade dock inte att dom inte kunde hjälpa oss med att boka en taxi utan vi fick gå ner till stan för att göra det.

Malin från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2012

Helt ok”

Fina trägolv i rummen, stort och rymligt badrum

Bra hotell. Lite långt att gå för att komma till huvudgatan. Syns att det inte är nybyggt, sprucken färg lite här och var. Fick vattenläcka och fick byta rum, vi hade utan balkong och fick sedan ett med balkong. Balkongen lika stor som resten av rummet med fåtöljer och hammock.

Recenserad 16 februari 2012
Annelie från Sverige

Vackert hotell”

stort hotellrum

lyxhotell men som blivit lite till åren, lite nött i kanterna. superiorrummet var rymligt med stort badrum med både badkar och dusch. stor balkong med fåtöljer och en säng som hängde i kättingar från taket. trevlig personal. lite dåligt städat. frukosten hade mycket att välja på och man kunde sitta både ute och inne. hotellet hade ett bra och lugnt läge men ändå nära till "shoppinggatan".

Recenserad 12 februari 2012
Jonas från Sverige
Bodde i 7 nätter i januari 2012

Pampigt men slitet”

Trevlig personal, poolområdet och stor balkong

Vi stannade på detta hotell i en vecka. Positivt; Poolområde i tre etage, balkongen med den stora hammocken (populärt för barn), trevlig personal, frukostbuffé med havsutsikt. Negativt; Mögellukt på rummet, slitet, dåligt städat, nerlagda butiker i bottenplan=ödsligt, beställde man roomservice så stod tallrikarna utanför dörren i flera dagar.

Recenserad 20 januari 2012
Ramia från Sverige
Bodde i 3 nätter i november 2011

Vänlig personal och stort hotell område”

Gäst vänligt personal och billigt för hotellets skick. Blev uppgraderade till luxury Room eftersom de missade att hämta oss från flygplatsen.

Hotellet var helt dött. Knappt några gäster och lika stort som ett slott. Lite spöklika områden i hotellet som har stått still i flera år. Annars helt ok och läget var väl inte så mycket att klaga på. Hyrde moppe o det tog knappt någon minut till huvud gatan o stranden. Provade aldrig frukosten eftersom den va asdyr. Balkongen va lika stort som ett rum. Lyxigt.

Recenserad 13 november 2011
Ola från Sverige
Bodde i 8 nätter i mars 2011

Trevlig personal och fint poolområde, dock slitet ”

Bra poolområde, fin frukost och trevlig personal i en lugn del av AoNang

vårt första intryck var att det var ett jättefint hotell, dock efter ett tag märkte man att det var ganska slitet. vi blev uppgraderade och placerade i en svit på en gavel och tyvärr fans det mycket mygg i denna svit trots att vi höll stängt. vi fick byta till en ny lite högre upp och lite ljusare och myggproblemet försvann. personalen tillmötesgående och inga problem med att byta. våra resekompisar hade råttor i innertaket och fick byta, så brister finns. frukosten var suverän. gymmet slitet. poolerna bra.

Recenserad 19 april 2011
4,3
Thomas från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2010

Slitet ganska opersonligt hotell”

Ganska bra poolområde. Bra frukost.
Slitet hotell med problem att hantera kylan på rummet (iskallt)

Ao Nang blev en liten besvikelse för oss. Miljön på öarna utanför Ao Nang var fantastisk men det var väldigt mycket folk överallt. Centrum kändes väldigt "turistigt" nästan som Phuket. Är man ute efter nattliv så fanns det trevliga pubar med Thailändska musiker. Poolområdet på hotellet var helt ok.

Recenserad 10 januari 2011
Jari från Sverige
Bodde i 9 nätter i maj 2010

Lyckad resa”

Vi gillade att det var svalt i rummet och att det var mycket plats i rummet.God frukost allt var färskt o bra.Personalen var mycket hjälpsam. Servicen var bra.Från balkongen var det en vacker utsikt.Det var bra att stranden var nära.
Det ända dåliga var att ett av våra skåpdörr var trasig.

Hotellet var pris värt och det var lungt i hotellet.I hotellet var det mycket väl planerat tyckte vi och hotellet var nästan nära till allt.Personalen är jätte hjälpsamma och servicen var mycket duktiga och bra.Maten var utsökt i resturangen och frukosten var bra med det att allt vart färskt och mångsidig och så klart gott.Stranden var nära och det var mycket bra.Vacker utsikt från balkongen.

Recenserad 31 maj 2010
linda från Sverige
Bodde i 9 nätter i april 2010

Underbart”

Harlig pool och underbara balkonger, rummen helt ok. hotell bussen korde en nastan vart man ville 4 tidpunker pa dagen (helt gratis). spa avdelningen var fantastisk. frukosten
dalig service i pool baren, dyrt internet, dyrt overhuvudtaget med det mesta pa hotellet.

en maffig entre ar det fosta man mots av. 3 pooler i olika nivaer dar man kan hitta bade solstolar, handukar samt skugga eller sol. spaavdelningen p[ pavilion queen var otroligt mysigt, lugnt och skont. Fick massage och tittade pa solnedgangen. Frukosten ar enorm och du hittar det mesta.balkonegerna har varsin hangsoffa samt flakt i taket for en skon kvall.

Recenserad 15 april 2010
Liisa från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2010

Pavillon Queens bay”

Rymlig vacker rum, stor alltanliknande balkong med en stor hammock. Fantastisk frukost.Mycket fint poolområde. Liknar en gammeldags lyxhotel. Havsutsikt mot solnedgång..
Hotellet börjar vara lite kantslitet. Dock störde det inte mig. Bygg pågår mittemot hotellet.Luftkonditionering tycktes vara inställt på en temperatur(kallt) Ganska hård säng.

Liknar en gammaldax lyxhotel, stora utrymmen, marmor och mörk trä detaljer. Stor deluxrum med en jätte balkong med en trähammock i,havsutsikt mot en vacker solnedgång.Sängen var ganska hård. Stor badrum i svart marmor separat toa, duch, bad.Hotellet ligger 10 min. promenad från Ao Nang centrum. Enorm frukost buffe. Vacker infinity pool med poolbar. Välanlitad skräddare och resebyrå på hotellet.

Recenserad 14 januari 2010

Lugnt och skönt

Recenserad 21 december 2017
Klas-Johan från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2011

Stort rum, mycket bra service”

Rymligt rum med terrass, vänlig personal, bra pool även för barn

Som alltid är thailändarna vänliga och älskar barn. Stort rum med terrass samt rent och snyggt. Mycket bra frukost och rent generellt bra service.

Recenserad 03 januari 2015

Recenserad 25 december 2014
Karolina från Sverige
Bodde en natt i januari 2013

Snyggt hotell ”

Personalen är otroligt trevlig!

Bra hotel som har det man behöver på ett hotel. Behövde köpa till frukost som borde ha in gått.

Recenserad 06 mars 2013
susanne från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2012

flott hotell med pampig entre”

stoora rum! härlig balkong! bra poolområde!

flott och lyxig känsla på hotellet men det har några år på nacken. Kommer gärna tillbaka då vi trivdes utmärkt i detta stora fina hotell.

susanne från Sverige

flott och lyxigt”

stora rena rum

här trivdes vi så bra att vi bokade snabbt in fler nätter i dessa stora härliga rum med enorma balkonger.

6,8
Filip från Finland
Bodde i 6 nätter i mars 2018

Bra”

Jätte stort hotell har varit fint för 20 år sedan men har börjat förfalla delar av hotellet stängt. Pool åmrådet var bra. Stora fina rum inget att klaga på. Fruckosten var ok.

Recenserad 09 mars 2018
2,8
Lars från Sverige
Bodde en natt i januari 2017

Förfallet Hotel”

Hotelet var pampigt men hade nog sin storhet för 50 år sedan, dåligt städat, förfallet och ser inte ut som på bilderna.

Recenserad 31 januari 2017
Peter från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2016

Slitet”

Pris,läge

Mycket slitet hotell som skulle behöva ett omfattande underhåll. Stark mögellukt på gymet och på rummet. Bra frukost!

Recenserad 15 januari 2016
Lena från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2015

Renoveringsbehov men rejält stort”

Balkongen badrummet frukostutsikten

Kanon men de behöver verkligen renovera golv o lite allmänt slitet annars det ett fint thailändsk hotell men med guldglansens dagar gångna ..

Recenserad 10 februari 2015
Viktor från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2015

Bra hotell för bra peng”

Poolen, rummet, strandbussen
Recenserad 29 januari 2015
2,3
Saman från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2013

katastrof”

polen va helt ok

katastrof, rekommenderar inte .. ingen bra service. ostädad . spindelnät i rum. ser bra ut på utsidan och tvärtom på in sidan

Recenserad 02 maj 2013
lisa från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2013

Stora rum men det märks att hotellet är gammalt”

Rummets strl, balkongen och sängarna

Det var helt okej, tycker kanske inte att det är ett 4stjärnigt hotell i dagsläget vilket det troligen var för 10-15år sedan. Det var ganska slitet.

Recenserad 04 april 2013
Andreas från Sverige
Bodde en natt i mars 2013

Jättefint hotell”

Frukostbuffén, swimmingpoolen och känslan av lyx

Stället är som ett palats med ett genuint uppförande. Allt känns ordentligt gjort, i rummen är det tyst, svalt och lugnt.

Recenserad 08 mars 2013
Max från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2013

Fint men väldigt slitet hotell”

Ganska prisvärt

Hotellet har säkerligen varit fint för 3-5 år sedan, tyvärr har man inte skött hotellet som man borde och det ser därför ganska slitet ut nu.

Recenserad 23 februari 2013
Anna från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2013

Stort rum och stor balkong”

Stort rum, stort badrum, stor balkong, fint poolområde, strandhandukar gick att låna

Vi bodde på våning 3 på samma plan som frukosten serverades. Frukosten var sådär. Det fanns ett gym men det luktade massor av mögel så att det knappast gick att vara där. Annars var det toppen!!

Recenserad 18 februari 2013
Johan från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2012

Fint hotell men något förfallet.”

Oerhört vackert byggt hotell med fantastiska balkonger.

Ser ut som ett före detta lyxhotell som av någon anledning fått förfalla. Festlokaler, konferanssalar som ej används? Mkt märkligt.

Recenserad 16 februari 2013
stefan från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2012

pampigt hotel något slitet”

stora hotelrum, äldre stil.

ett slitet lyxhotell men ändå väldigt bra ordning och service. hotellet ligger 5-10min promenad från shoppingstråket i ao-nang och stranden. bra läge med utsikt över havet.

Recenserad 12 januari 2013
2,7
Magnus från Sverige

Smutsigt, gammalt, nergånget”

Poolen, frukosten o restaurang personalen

Receptions personalen nonchalant, ostädat rum, mycket dålig lukt (möggel?!?)

Recenserad 20 februari 2012
thor
Bodde i 12 nätter i februari 2012

bra hotel”

stora rum bra balkonger

frächt hotel, finna pooler lugnt läge nära till byn, bra frukost buffe

Recenserad 16 februari 2012
Hero från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2012

Bra hotell och god frukost ”

Frukosten och poolen var två bra saker

Hotellet var ok, bilderna sa mer än vad hotellet visade IRL. Det var ett trevligt hotell, fint inredda rum men väldigt tomt. Fint poolområde med 3 st pooler.

Recenserad 10 februari 2012
Hans-Bertil från Sverige
Bodde i 14 nätter i november 2011

Härligt rum med stor underbar balkong.”

Lugnt läge. Och nära huvudgatan i aomnang.

Perfekt för avkoppling. Trevlig och hjälpsam personal. Härlig utsikt över havet från balkongen. Bästa läget i solnedgång.

Recenserad 22 december 2011
Johan från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2011

Pampigt med slitet”

Pampigt och ståtligt
Slitna rum, hål i golvbeläggning(laminat), trasig tempreglering, slitna sängkläder, lite slarvigt städat på rummet.

Rummet var 96 kvm och var nog mäktigt fint när det var nytt. Nu slitet och behöver en renovering. Hela hotellet behöver gås igenom.

Recenserad 19 januari 2011
Mariette från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2010

Stort hotell”

Jättebra frukost
Låg högt uppe i en backe och långt från centrum

Jättefina pooler, tre stycken. Frukosten var den bästa. Trevlig personal. Lite slitet, hoteller behöver rustas.

Recenserad 16 januari 2011
8,8
Abd från Danmark
Bodde i 7 nätter i mars 2019

Very good hotel”

A very nice hotel. I would recommend this hotel. Good value for money. I even think we got a free upgrade. I think this hotel have much potential by just fixing small stuff like painting the outside of the hotel, fixing broken machines in the gym (only bad thing was the gym). Pools where very nice and a good view.

Recenserad 06 april 2019
A från Oman
Bodde en natt i april 2019

Never again”

It was a very bad experience I ever had it with a hotel rated four stars in AGODA rating. AGODA must rate hotels very care fully. This hotel is zero star. It was a night mare whole night I could not sleep because of a very poor air conditioning, extremely old furniture, lights were so poor &dim and the toilet was just useless. This property needs total 100% renovation. I don't recommend this property to anyone even to my enemy. A part from staff kindness nothing else worth staying in this haunt house.

Recenserad 29 april 2019
Linas från Australien
Bodde i 2 nätter i april 2019

”

Photos of the hotel were made 20 years ago... Hotel is way older than it looks like. Staff was perfect. Had to change room 5 times until found decent one. Termites and ants everywhere. Bed sheets have lots of holes. It will probably be ghost hotel in the future.

Recenserad 25 april 2019
Weng från Malaysia
Bodde i 4 nätter i februari 2019

Clean and good location. A bit old hotel. ”

What I like most about this hotel is the bed, breakfast & its location. Lobby is large with good view of the pool but the bar at the pool is closed. Near walking distance to Aonang & Nopharat Thara beach.

Recenserad 12 februari 2019
Robert från Kanada
Bodde i 2 nätter i februari 2019

Ypperlig”

Was probably a magnificent hotel once but age and little maintenance has taken its toll. The price and location are both very good. Nice pools but again need of repairs and maintenance. Room was big and clean..... hallways and outer grounds poorly maintained. Breakfast buffet adequate but not great. Thanks toAgoda the room rate was very good. If you’re looking for luxury look elsewhere... if you’re after adequate at a great price this is your place

Recenserad 11 februari 2019
2,4
Emelie från Australien
Trebäddsrum Deluxe
Bodde i 4 nätter i december 2018

Very outdated, not at all like photos”

I can imagine this place being a good budget stay about 10 years ago. Agoda's photos do not tell the true story and the whole place feels like a ghost hotel. First we were moved to a room with dirty sheets and no wifi (signal is unsteady and weak everywhere), then to the basement where a non functioning gym was located. We refused to stay down here as well as it was damp and not the same room type as we booked. They let us stay in the room with no wifi one night and gave us dinner on the house - the chicken skewers were raw and breakfast terrible. The next room was ok but pool area was old with broken pieces of tiles and only one working sunbed. All in all a bad experience. The staff did their best but with so little to work with I don't blame them for not being able to make the stay much more pleasant. We also had lizards in the room but that was the least of our concerns.

Recenserad 16 maj 2019
Charlotte från Malaysia
Bodde en natt i maj 2019

Grand Budapest Hotel Once Upon a Time”

The architecture was what attracted us to book this place plus we saw that it has a swimming pool. Unfortunately the building is in dire need of renovating and refurbishing as our room had an old musty smell plus it was very dim with only two functioning bedside lamps. The bedsheets were clean however some of the wood panels in the bathroom were rotting. The owners should definitely look into investing to redo the place. I could tell the staff morale was low as they couldn’t deny the condition of the place when I mentioned that there were mixed reviews on google and agoda.

Recenserad 11 maj 2019
6,8
Soyer från Storbritannien
Bodde i 4 nätter i mars 2019

Location and value for money ”

I read all reviews on site and was apprehensive going , to my surprise this hotel is an absolute beautiful 1950’s style hotel, yes it’s old , but it’s huge rooms and balcony, fantastic pools , the whole place is so charming and it’s like going back in time . The location is perfect .

Recenserad 07 april 2019
10,0
Dr. från Malaysia
Bodde i 2 nätter i april 2019

Excellent”

It is nothing short of amazing. An old but very lovely hotel. Good for photography and travellers who look for authentic touch. It felt like staying in a royal palace. Staff were helpful. Thought wearrived about 6 hours prior to check in time, they allowed us in to rest, without us having to ask for it. 3 tiers swimming pool are spot on. very clean and i think they use saline instead of chlorinated.

Recenserad 05 april 2019
Susanta från Indien
Bodde i 2 nätter i mars 2019

Royal structure ”

Value for money. Excellent bathroom and room space with great buffet breakfast. Design of hotel is so good that you will feel royal happiness, but the environment is not so charming that you can feel the excitement of lifetime tour experience.

Recenserad 04 april 2019
4,0
Kinga från Norge
Bodde en natt i mars 2019

I would think twice before ordering. ”

In the beginning... At the pictures hotel looks very nice, clean, luxurious and well-kept. But unfortunately pictures was made very very long time ago or photoshoped. It is sad to see what happened with this once beautiful hotel. From swimmingpool area You can see holes in ceiling, lack of floor tiles here and there. Lowest floor is actually closed with wholes in ceiling. Gym is out of order and waiting for renovation. Those disadvantages doesn't disturb so much as broken bed in room. First we thought that madress was so old that didn't hold the shape. When we looked closer, we noticed that matress was ok, but construction under bed didn't hold it! Other clients had same problem. It looks like someone gave up with taking care of this building. Still has charm with beautiful furniture, marble floor in bathroom, and is good example of older architecture worth to see. It was definitely very good, high standard hotel about 40 years ago. We enjoyed beautiful view in restaurant and "smart house system" from older years. Our room had bedside table (made for special order of hotel) with all switches to light/ventilator/etc like 'smart house'. Breakfast was good.

Recenserad 12 mars 2019
stefan
Bodde i 3 nätter i mars 2019

Good price value ”

Hotel is about 10min walk from beach, a bit older and could use some repairs but for 25usd it was a very good deal. Ac should be stronger. Interior is dark wood, but nicely done. Breakfast is Standard continental plus some Thai food. The view from the restaurant is amazing, above Ao Nang. Would come again.

Recenserad 11 mars 2019
william från USA
Bodde i 7 nätter i februari 2019

Older Once Grand Hotel with Spirit!”

Hotel has been around for awhile but although it's somewhat tattered condition it provides a warm atmosphere provided by staff and a very nice swimming pool. Located on a street/soi with a couple of the areas finest dining just outside the entry. A less than ten minute walk gets you down to the hustle bustle shopping etc. area along Ao nong beach. Didn't buy the breakfast package so no experience there.

Recenserad 23 februari 2019