Railay Bay Resort & Spa: Boka nu

Baserat på 5988 omdömenSe vad andra gäster sa
83 % skulle rekommendera boendet till en vän

Reviews of Omdömen för Railay Bay Resort & Spa from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (5988)Omdömen från Booking.com (2326)
Renlighet7,8
Faciliteter7,8
Läge9,0
Komfort och kvalitet7,7
Service7,8
Valuta för pengarna7,6
Alla språk
Alla typer av resenärer (5988)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 5159 verifierade gästkommentarer
Tony från Sverige

Fint hotell”

fint läge , stort rum , bra utsikt
kanske lite slitet men helt ok

när man kommer dit är det bara att gå längst stranden och njuta av den fina miljön , hotellet ligger nära stranden ...finns både rum och bungalows att hyra . utsikten ifrån resturangen är makalös... käkade frukost varje morgon ca 50 m till havet . trevlig personal

Recenserad 14 juli 2010
3,6
Maria från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2019

Inte värt pengarna”

Ganska fint hotell överlag men inte värt pengarna. Jacuzzin har bara kallt vatten och är dessutom i hård betong och liten. ACn gick inte att reglera. Ingen imponerande frukost. Railey beach är överexploaterad, avgasdimmorna från longtailbåtarna ligger tät. Mer plats för båtarna än för människorna på stranden.

Recenserad 14 februari 2019
Isabelle från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2018

Härligt med avsvalkningspool och god frukost”

Rymlig bunge med "egen" trädgård och jacuzzi. Dock kostade allting extra. Vi hade med oss två barn och fick betala extra för en extra handduk, extra lakan, kudde osv. Kändes lite snålt. God frukost men annars var maten hutlöst dyr i restaurangen men det finns ju andra ställen att välja. Läget är ett av de bättre på Railay

Recenserad 25 februari 2018
Malin från Sverige
Privat poolvilla 2 sovrum
Bodde i 7 nätter i november 2017

En vilsam paradisplats”

Fint hotell. Vi hade 2 småhus med egen pool mellan dem. Inhägnat och helt insynsskyddat. Så mysigt! Läget var för oss perfekt och det är precis just här vi tycker man ska bo om man åker till Railay. Att gå över till andra stranden på kvällen är enkelt. Att promenera till vackra Princessbeach för bad på annan strand var inga problem. Det tog bara 10 minuter och det gjorde man lätt om man ville ha lite ombyte under dagen. Bra gångväg. Här händer inte mycket och om man är ute efter total vila passar det fint. Att ta några utflykter tycker vi man ska göra och vi både dök, snorklade , SUPade och var iväg på utflykt till Phi Phi islands med Speed boat. Trevlig omväxling och absolut nödvändigt om man är en aktiv familj. Annars blir det lite för långsamt. Vi kombinerade Railay med andra resmål i Thailand och fick där mer shopping, puls och kulturella upplevelser. Bra kombo för en familj med 3 barn tycker vi.

Recenserad 06 januari 2018
Mattias från Sverige
Bodde i 3 nätter i november 2016

Fint och trevligt ställe! ”

Tycker absolut att detta var ett fint ställe, vi fick en liten villa som var närmast stranden. Railay Beach är inte direkt ett fest ställe utan mer för par och så. Men det är fint och trevligt här. Skulle absolut kunna tänka mig att komma hit igen med min sambo! Vet ej vilka rum och byggnader exakt som tillbehör detta hotell men den lilla villan vi hade tycker jag var trevlig och mysig att bo i.

Recenserad 13 november 2016
ann-charlott från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2012

kanon läge på Railay”

rekomenderas varmt

Skulle gärna bo här igen. Fin frukost bra läge.hade ett trippelrum stort o fint bodde på andra våning fin utsikt. fruktansvärd hårda sängar. Fint service fanns badväska och liggunderlag på rummet till stranden.

Recenserad 03 mars 2012
Lennart från Sverige
Bodde i 2 nätter i december 2011

Tjusigt hotell med trevlig personal, 18 år byggds.”

Närheten till stranden. Restaurangen.

Märks att hotellet är 18 år gammalt. Västra stranden är helt ok, men den östra bör undvikas. Skräpigt och avloppsvatten som rinner ut så gott som orenat. Dåligt med möjligheter att vandra. Bergsklättringen till utsiktspunkten var skitig men kul. Lagunen svårt nå. Glöm inte rejäla skor, om ni vill prova klättra. Och vadarsandaler. Kommer man fram sent med egen hyrd långbåt, så fick man vada sista kilometern(kändes som). Personalen väldigt trevlig och rummen helt ok, men dyra.

Recenserad 05 januari 2012
Kristina från Sverige
Bodde i 6 nätter i november 2011

Kanonfint läge,trevlig personal och lite slitet”

Underbar utsikt och fina pooler samt bra spa

Firade min mors 80årsdag och personalen bjöd på tårta och var fantastiskt serviceminded. Spapersonalen var underbara. Vi fick god service från städpersonalen liksom personalen i restaurangen som serverade en fantastisk frukost.

Recenserad 02 december 2011
Mats från Sverige
Svit med jacuzzi
Bodde i 2 nätter i november 2011

Fantastisk strand”

Solnedgången på Railay beach

Railay Beach är ett lugnt och vackert ställe. Stränderna är nästan magiska. Hyr en kanot och paddla runt småöarna. Hyr också en longtail ut till Chicken island. Bra snorkling och en fin båtfärd. Smidigt att ta sig till Koh Phi Phi några dagar. Det var min andra gång på Railay Bay resort och jag kommer säkert tillbaka.

Recenserad 15 november 2011
Johan från Sverige
Bodde i 3 nätter i september 2011

Smekmånadsparadis”

Mycket fint och bra lyxkänsla

Vänligt bemötande från början till slut på detta fina hotell. Bra service i alla delar, från incheckning, restaurang och utflyktsmål ända fram till utcheckning. Trevlig pool alldeles vid stranden. Rent och fräscht.

Recenserad 18 september 2011
Lars-Goran från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2011

Trevligt hotell med utmärkt läge”

Bra service, trevlig personal, lugnt och skönt

mycket trevlig hotellvistelse. härliga stränder i anslutning till hotellet. vill man ha en lugn och skön vistelse utan besvär ska man bo här. gillar man shopping ska man däremot välja andra platser. kan verkligen rekommendera hotellet och allt runt omkring.

Recenserad 07 april 2011
Erica från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2011

Mysigt djungelhotell med narhet till stranden”

Laget, personalen.

fint hotell pa liten halvo med goda transporter till ao nang och krabi. avskilt. lite vip kansla. dock sporegn nar vi var dar. monsunregn. da kande man sig liten och ratt utsatt. om vagorna ar for hoga sa kommer man inte fran on da de inte kan hamta en med longboat. fint spa och helt ok frukost. klattring for den som ar intresserad av det.

Recenserad 02 april 2011
Jessika från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2011

Toppen ställe med ett fantastiskt läge”

Läget på hotellet är det som är bäst, lugnt skönt då det inte finns några som helst bilar eller mopeder.

Jag & min dotter, 17, hade en skön och lung avkopplande vecka. Weat samt Phranang stränderna är helt toppen. Vi bad hotellet om hämtning vilket fungerade toppen smidigt. Poolerna är inte stora men räcker gott och väl. Vi använde spat på hotellet då de hade bra priser på förmiddagarna samt var fräshast.

Recenserad 17 mars 2011
Mikael från Sverige
Bodde i 7 nätter i februari 2011

Trevligt hotell underbar omgivning”

Fint läge med härlig pool direkt vid stranden

mycket familjevänligt. härlig pool med mindre barndel. lägenheterna ligger utmärkt nära stranden. för familjer med små barn är det bäst att bo i marklägenhet som har en liten uteplats. tänk ändå att hålla uppsikt på barnen eftersom det finns pooler i närhet till lägenheterna. trevligt med apor i träden alldeles invid husen. tyvärr lite oorganiserat i hotellets restaurang. tog tid att få mat och man fick vänta länge på hjälp. vi är nöjda med railey bay resort och kan tänka oss att återvända. vi har aldrig haft en mer avkopplande och skön semester.

Recenserad 22 februari 2011
Laila från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2011

Lummig resort”

Luftiga och rena rum, bra frukost.

Bodde i deluxerum for tva personer, laget over forvantan! Stor balkong med bekvama mobler. Mycigt lage med lite djungelkansla! Vi tillbringade mesta tiden vid poolen pa innergarden, den var fraschare an den andra. Svart att hinna fa en solsang vid havspoolen, vilket man blev lite less pa. Folk verkade boka med handdukar trots att man inte fick gora sa enligt foreskrifter. Handdukarna pa rummet var inte frascha, luktade illa. En san enkel sak drar ju ner nar det ar fint i ovrigt. Finast i omradet ar phranang-stranden som man enkelt nar till fts. Dessvarre mycket folk och blasigt dar.

Recenserad 01 februari 2011
Rolf- från Norge
Bodde i 11 nätter i december 2010

Flotta Bungalower midt på stranden”

Utmerkede bugalower, kort til strand og utflukter m longtails.
Restaurantpersonalet virker ikke utdannede, kaos m bestillnger osv.

Bra hotell, romslige (Bungalower) m boblebad, bra rengjøring, nærme stranden. Railay er et flott sted og utmerket for utflukter til de andre øyene feks m longtail. Øyer å rekomendere er feks Chicken Island. Var litt kaotisk på restauranten med bestillinger, service osv, men veldig trevlig betjening. God mat i rest. med både europeisk og Thai mat. Et hotell vi varmt kan anbefale. Transporten m båt tur retur hotell og transfer gikk utmerket.

Recenserad 11 januari 2011
10,0
Charlotta från Sverige
Bodde en natt i november 2010

Fantastisk tropisk miljö med alla träd växter och ”

Fantastisk tropisk miljö med alla träd, växter och djur.
myror i badrummet

Skulle vara där i två dagar som blev fyra istället. Det var mycket att upptäcka i området. På våra långpromenader träffade vi på apor, bergsklättrare och grottor som man kunde krypa in i, jätte spännande. Sandstränderna var toppen!

Recenserad 27 november 2010
Anita från Sverige
Bodde i 3 nätter i augusti 2010

Underbart läge och utmärkt hotell”

Så troligt vackert - bästa läge, strålande utsikt över havet. Trevlig hotellområde, lugnt. Nära med båt till Aonang
Kommer inte på något

Railay är en av de vackraste platserna jag har varit på. Reste ensam och det gick alldeles utmärkt. Tror detta är en plats och hotell som det skulle vara mycket fint att gifta sig på. Vattnet varmt och klart. Avkopplande vistelse. Nära till snorkling. Spännande bergsklättring för de som vågar. Trots att jag var där i regnperioden kom det inte mycket regn. Bara lite skönt när det kom en skur. vill man ha lie folkliv och shopping är det bara att ta longtail båten i 10 minuter til Aonang.

Recenserad 17 augusti 2010
Oystein från Sverige
Bodde i 3 nätter i maj 2010

Platsen har allt!”

Läget, stranden, solnedgången över vattnet, ingen kommers eller discodunk.
Serveringspersonalen behärskar inte engelska så bra vilket leder till missförstånd.

Bästa stället i Thailand om du vill ha avkoppling, gott om utrymme på stranden, dramatisk och bedårande natur, fina pooler. Kort sagt, stället har allt! Det enda som behöver förbättras är serveringspersonalens engelskakunskaper. Maten är inte helt i topp men klart godkänd.

Recenserad 01 juni 2010
Bodde i 7 nätter i mars 2010

Nöjda -återvänder gärna”

Hotellets läge är fantastiskt mellan 2 stränder. Receptionen mkt serviceinrisktad o alla trevliga i restaurangen. Rummen fina o fräscha. Pollerna helt fantastiska och rena. Vi är så nöjd o återvänder gärna! Vi reste med ett barn så vi ville ju ha ett lugnt ställe vilket det var.
Kommer inte på något..

Recenserad 22 mars 2010
Hakan från Sverige
Bodde i 10 nätter i februari 2010

Allt man kan önska sig”

Trevlig personal, bra läge, mysig restaurang, bra pool och bra spa.
Lite myggigt på kvällarna.

mycket bra hotell vid vacker strand. bra service, god mat och trevlig pool. väldigt hjälpsam personal. mycket barnvänligt, men har man barnvagn, kan man försöka att boka ett rum i markplan. annars kan det bli lite kånkande. om man inte bor i någon av de många "villorna". hotellet kan även ordna enkel transfer till och från flygplatsen. det är bara att maila och säga när man kommer, så står dom och väntar med en namnskylt.

Recenserad 15 mars 2010
Hannah från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2010

Paradiset!”

Hotellet är väldigt fint, har 2 fina pooler, underbart spa och fina rum. Visst är det lite dyrt men det är väl värt pengarna
Personalen i restaurangen är ganska oorganiserade och kan ibland vara riktigt otrevliga! Vi fick ofta fel mat och fick ibland sitta och vänta länge på att få den.

Hotellet ligger otroligt vackert. Den ena poolen ligger nästan på stranden så det känns otroligt lyxigt! Vi bodde i en private cottage med egen bubbelpool, det är värt varenda krona! Maten på hotellet är något dyr och personalen kan vara ganska otrevlig. Trots det så åt vi nästan varje kväll på hotellet, maten var nämligen väldigt god!!! Deras grillspett kan vi verkligen rekommendera!

Recenserad 21 februari 2010
Niklas från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2010

Sköna dagar på Railey i ett skönt hotell!”

Bra läge och den fantastiska naturen kring Railey gör det inte sämre.
Dåligt skötta trädgårdar till Private Cottage rummen.

En mkt härligt hotell i en fantastisk omgivning. Vi bodde i en Private Cottage med egen jacuzzi i trädgården. Rummen var helt fantastiska men tyvärr så var trädgårdarna ganska så dåligt skötta och när vi påpekade detta så gjordes inte så mkt för att åtgärda problemet. Bortsett från det så var det mkt bra!

Recenserad 18 februari 2010
10,0
Joakim från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2009

Lyxigt paradis”

Underbar utsikt från restaurangen, Solnedgången avnjuts nere från den varma sandstranden.
Det finns inget negativt med detta hotell

Det går inte att beskriva känslan som man får när man sitter och äter en underbar frukost och har den utsikt som man har från detta hotells restaurangdel, paradis näe det räcker inte till för att förklara känslan. Detta är ett hotell som vi garanterat kommer att besöka många gånger till, kanske redan nästa vinter. Den underbara mat som serveras måste upplevas, en hott pan med biff som fräser och doftar sagolikt gott när serveringspersonalen kommer in med den, ja. Railay Bay Resort & Spa är ett måste om man är i Krabi.

Recenserad 11 februari 2010
Pontus från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2009

Railey”

Bra service, vackert läge, god mat
Glasruta mellan toalett och sovrum vilket gör det svårt att gå på toa på natten utan att väcka övriga

Ett mycket vackert hotel beläget inbäddat i djungelgrönska vid Railey. Fantastisk personal som såg till att vi stormtrivdes och hela tiden såg till att barnen trivdes. Speciellt restaurangen var bra med god mat och vacker utsikt över beachen. Extra plus för 2 pooler, uttagsautomat och affär på området samt möjlighet att få en DVD-spelare med filmer till rummet kostnadsfritt. Rummen trevliga och fräscha.

Recenserad 22 december 2009
Petra från Sverige
Bodde i 3 nätter i oktober 2009

Raily Beach”

Läget, 2 pooler varav en precis vid stranden. Rent fräscht. Trådlöst internet vid pool och restaurang.
Lite otäta dörrar, myggen kom in. Lyhört.

Detta hotell var mkt trevligt och låg bra på Raily beach. Personaleln var otroligt alerta om det var något. Tex inget varmvatten vid ett tillfälle, de kom på stört och åtgärdade. Det var rent och fräscht men ngt lyhört. Folk passerade utanför och det lät som om de var i badrummet och pratade. Bra frukostbuffé, dock ej flugskydd över färska frukten vilket gjorde att de undvek jag...Annars bra mat och trevlig bar vid poolen.

Recenserad 11 november 2009
Andreas från Sverige
Bodde i 2 nätter i augusti 2009

Railay Bay Resort & Spa”

Lugnt, skönt och rent Affärer i området, dock ganska höga priser. Stora fina rum (Private Cottage)men inte så privata som man kan tro. Trevlig och hjälpsam personal Bra frukost buffé
Maten i restaurangen lite för tillrättalagd för icke Thailändare dvs tam kryddning. Ej internet i rummen utan detta kan bara skötas från restaurang arean. Men annars gratis internet för boende.

Hotel anläggningen ligger med restaurangen direkt nere vid stranden (västra) och sedan så sträcker sig hela anläggningen nästan ända bort till östra stranden. Så det är ett ganska så vidsträckt område med 2 poler. En vid själva huvudstranden (västra) och en mitt i området mellan västra och östra stranden. polerna är relativt små men absolut inte för små. De är välskötta och rena. Det finns 2 affärer inne på området (närmare östra stranden) som håller ganska höga priser. Men inte uppseendeväckande högt. En nackdel med hotellet (gäller alla hotel i Railay) är att det är ganska svårt att ta sig dit. Man får hoppa på en longtail båt i Ao Nang Beach eller Pier (lite beroende på tidvattnet). Och sedan tar det ca: 10-15 min. till själva Railay west. Väl där måste man kliva ner i vattnet från båten och ta sig in till stranden. Inget farligt för en frisk person då man bara vadar i knädjupt vatten men kanske värre för en som är äldre. Speciellt vid högvatten som det är på morgonen/förmiddagen när man ska checka ut. Men longtail förarna hjälper till att bära väskor om det behövs. Sedan så måste man ta sig med sin väska över sanden kanske 100-200 m till receptionen beroende på var longtail båten lägger till. Man kan visst köpa hotellets egen transport också. Det går på 1200 Bath och då misstänker jag att hotellets personal tar hand om väskorna hela vägen. Annars kostar själva transporten med longtail 100 B. Om man betalar de 1200 tror jag att det där ingår taxi till flygplatsen också. Så egentligen blir det inte så väldigt mycket dyrare. Ett tips om man är lite äldre. Annars är det ett väldigt fint ställe att semestra på. Spektakulära omgivningar med höga berg runt hela Railay Bay. Västra stranden är den finare stranden. Östra stranden är otjänlig för bad. Men det är inte alls långt mellan stränderna. 5 min promenad kanske. Västra stranden är mer tillrättalagd för västerlänska turister med dyrare mat o dryck.

Recenserad 31 augusti 2009
Emelie från Sverige
Bodde i 2 nätter i februari 2009

Super nöjda”

Allt.
inget.

Jätte fint hotell som ligger direkt på den fina railay stranden. Vi bodde i privatcy cottage och det var värt varenda öre. Helt otroligt fint. Rummet som den lilla egna gården. Ingen insyn från grannar så man bodde helt ostört. Och underbart med egen bubbelpool ute. Samt två solbäddar. Det fanns även två stora pooler till alla gäster och var jätte bra. Stor frukost buffe med det mest. Mycket fint och fräsht hotell. Skulle gärna stannat där länge.

Recenserad 18 februari 2009
Conny från Sverige
Bodde i 14 nätter i augusti 2011

Avkopplande vistelse”

Romantiskt, prisvärt, lugnt

Ett perfekt hotell för avkopplande semester fri från störande nattliv och biltrafik. Kan endast nås med båt. Beläget vid fantastisk strand med natursköna klippformationer.

Recenserad 14 september 2011
Emelie från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2017

Fina omgivningar men matförgiftade”

Fina omgivningar och härlig private cottage om än något slitet. Fin trädgård och apor på taken/i träden. Dessvärre blev hela familjen rejält matförgiftade redan dag 2. Natten innan hade en annan familj legat sjuka så misstänker hotelfrukosten då vi endast ätit på hotellets restaurang.

Recenserad 06 december 2017
Magdalena från Sverige
Bodde i 5 nätter i februari 2016

Ett paradis i förfall”

Det är med blandade känslor jag lämnar en recention....själva Railay är en väldigt vacker plats och ett givet paradis för sol och bad....MEN Railay Bay Resort & Spa är ett paradis i förfall!! En anläggning som förmodligen varit ett riktigt paradis men som idag är fruktansvärt nergånget och snuskigt. Rummen är rymliga och har bra läge men det hjälper föga när mögel lukten möter en i dörren. Badrummet var riktigt riktigt illa med spruckna kakel väggar och ingrott smuts och avlagringar överallt.

Recenserad 13 februari 2016
Anders från Sverige
Bodde i 2 nätter i juli 2015

Vänta på maten nästan en timma fast vi kom förstä.”

Fin utsikt fin rum lätt att hitta när man ta promenad..

Allt gick så bra vi var där fem nätet och andra natt fick vi vänta på maten nästan timmar.. Och vi fick aldrig bord som vi har bokat hellre.. Hade man inte bor på ö hade vi lämnar ställe från första natt..

Recenserad 06 augusti 2015
Rune från Sverige
Bodde i 5 nätter i mars 2014

Phra Nang Beach bäst”

Stränderna, Baden, Frukosten

Ankomst till Railay West sent på eftermiddagen = lågvatten. Ingen att hjälpa till med två tunga väskor vid ankomst med longtail. Måste bära dem själva hundratals meter i vatten och över sanden till receptionen. Mottagningen där ingen höjdare. Personalen ger ett oengagerat intryck och hade behövt utbildas/tränas i kundservice. Internetuppkopplingen, WIFI, är mestadels bedrövligt långsam. På Phra Nang Beach serveras utmärkt/prisvärd mat från longtail båtar.

Recenserad 17 mars 2014
Tomas från Sverige
Bodde i 7 nätter i mars 2013

Underbart läge”

Vacker Natur, underbar strand, lugnt avlägset

Andra vistelsen på Raily Bay och kan rekommendera denna resort. Vi hade Deluxe Cottage vid östra stranden och detta rum var inte värt 4 stjärnor närmre 2-3 stjärnor. Trots nyligen renovering känns rummet sunkigt. Dåligt badrum, hårda sängar undermålig utrustning, urusel städning. Eftersom vi inte tillbringade så mycket tid på rummet mer än att sova så väger resortens läge och underbara strand att helhetsintrycket ändå ger ett gott intryck. Välj bättre standard än Deluxe Cottage närmre västra stranden

Recenserad 28 mars 2013
Susanne från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2013

Ett bra ställe att starta sin resa på. ”

Ligger precis vid stranden, nära till allt på Railay Beach, god frukost för att vara i Thailand.

Vi fick en bra start på vår resa där, och det kändes perfekt att ha en Privacy cottage. Det va härligt med en utomhusdusch, den inomhus använde vi aldrig. Dock tyckte vi att resortets restaurang inte levde upp till våra förväntningar, då vi inte fick någon bra service och fick vänta på maten väldigt länge. Men totaluplevelsen blev ändå väldigt bra där.!

Recenserad 21 mars 2013
Agnetha från Sverige
Bodde i 6 nätter i mars 2013

Strandnära hotell med fint läge”

Bra läge mitt på stranden

Ett fint hotell med bra läge mitt på stranden Stora rum om man väljer Deluxevarianten Dock brister det vad gäller städning av såväl rum som hela hotellområdet. Maten är inte lika god som på många andra ställen vilket är lite trist, frukostbuffen får dock godkänt En av våra familjemedlemmar blev akut magsjuk tre timmar efter en lunchmåltid vår 5:e dag ( hade ätit samtliga måltider på detta hotell) vilket indikerar brister i hygien

Recenserad 10 mars 2013
3,7
Britt-Marie från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2013

Bra läge nära strand”

Trevlig personal

Personalen var väldigt trevlig och hjälpsam. Tyvärr var inte rummet vad man kunde önska om man tänker på priset. Ganska enkla och rätt smutsigt på golvet. Frukosten var också väldigt enkel och ibland fick man betala för vissa saker som ost och ibland var det gratis. Positivt var att man kunde sitta nere vid vattnet och äta. Bra med flygtransfer där de tog hand om väskor både under båtfärden och sedan med bil till flygplatsen.

Recenserad 16 januari 2013
Robert från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2012

Utmärkt läge men sämre service”

Bra läge, pool, SPA, rymligt boende

ett bra hotell med ett av railay bästa lägen. området är lummigt och fint. poolen fungerar bra för såväl vuxna som barn. rekommenderar hotellet men personalen upplevs som något lat, städning av såväl rum som pool kunde varit bättre. långsam servering och tyvärr medioker mat annars i övrigt trevlig personal och bra service. ett bra hotell att bo på sola och bad men rekommenderar andra kök.

Recenserad 14 januari 2013
Stefan från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2012

Utmärkt läge på härliga Railay Beach”

Helt ok med två pooler och resorten sträcker sig mellan både Railay West o East.

det är en stor resort som sträcker sig från beachen west till east, kan bli lite avstånd att gå ibland. vi tycker det ser lite bättre ut än verkligheten. vi bodde i deluxe cottage och det har varit fräscht och innovativt, nu behövs lite underhåll. railay är duktig på att hålla priserna uppe, där det är dubbla priset på vatten, öl på resortens minimart jämfört med i ao nang. vårt hotell tar också rätt rejält betalt för mat o dryck. man promenerar lätt till phranang beach som är mysigt med mycket klättrare och så äter man god lunch som lagas från longtailbåtarna. hyr en kajak en dag och paddla runt, ta även en koll på ton sai beach som är klättrarnas boende, lite billigar, ruffigare men mysigt. gå ner till railay east, kolla om det är thai boxning på gång, det var grymt häftigt, east är ruffigare men även relaxed och det finns top resorts här också.

Recenserad 11 januari 2013
4,0
Nathalie från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2012

Smutsigt och otrevlig personal”

Railay är underbart men inte hotellet

Rekommenderar inte detta hotell. Oerhört smutsigt. Vi hade stopp i avloppen och rummen stank. Tappade vi upp badet var det som vitt gegg som kom upp. Riktigt äckligt. Personalen skötte det inte snyggt. Vi blev tillsagda att vänta en kvart men efter en timme ringde vi. Restaurangen var dyr och vid lunchen väntade vi en halvtimme på att ens få beställa. Dålig service!

Recenserad 21 december 2012
Daniel från Sverige
Bodde i 2 nätter i november 2012

"Opersonligt hotell som inte levererade"”

Rymliga rum.

Hade bokat en deluxe cottage. Stugan bestod av ett parhus som delades med ett annat för oss okänt hotellgästpar. I sovrummet fanns en dåligt isolerad mellandörr till de andra hotellgästerna. När vi checkade in var sängen ej bäddad och städningen var dåligt utförd. En dag när vi återvände från stranden hade städpersonal glömt att låsa dörren då låset kärvade. Hotellet utgav sig för att finnas på Railays västra sida men hotellområdet var så stort så våran stuga befann sig närmare Railays östra sida. Så vi hade förväntat oss mer av denna "delux" Cottage.

Recenserad 08 december 2012
Anita från Sverige
Svit med jacuzzi
Bodde i 4 nätter i oktober 2012

Härligt hotell, med ”

Vidunderligt vacker utsikt, bra stränder

Bokade private cottage, som var överbokade, vilket innebar att vi blev uppgraderade till Suite cottage, vilket var toppen. Huset ligger precis vid poolen och med utsikt över havet och de otroligt vackra klippformationerna. Utsikten på Railay är den vackraste jag någonsin sett. Fin strand och dessutom ännu bättre strand om man går till Railay East. Bra frukost, dock behöver personalen mer utbildning för att vara helt serviceminded. Blir missförstånd kring beställningar. Stortrivs här, dock kan städningen bli bättre. Härligt med en longtailbåt till Aonang och shopping. Det var mitt fjärde besök här och kommer troligen bli fler.

Recenserad 31 oktober 2012
Josefin från Sverige
Bodde en natt i april 2012

Välskött hotell ”

Läget poolen

Fina bungalows på en bergssluttning en bit upp från en privat liten strand. Rummen och framför allt badrummen är mycket stora. Finns även en stor altan ich några av standardrummen har havsutsikt. Personalen är trevlig och hjälpsam. Detta ställe är renare än de flesta andra i området i samma prisklass och det finns en ljuvligt belägen pool med fin utsikt. Man får gå en bit för att komma till huvudgatan med andra resturanger där priserna på mat är lägre. Frukosten ok med stort urval.

Recenserad 08 maj 2012
Linus från Sverige
Bodde en natt i april 2012

Bra resort på trevlig strand”

Lugnt område och fin miljö

Personalen var inte lika service-minded som på många andra ställen i Thailand, men inte så att det störde. Bra pool och spa. Trevlig enkel restaurang vid stranden. Bra ställe att bo på om man kommer över det till bra pris.

Recenserad 08 maj 2012
Soghra från Sverige
Bodde i 13 nätter i februari 2012

Fint och lugnt område”

Harmoniskt, vackert, nära till strand bra pool.

väldigt fint hotell med tillgång till minimart, wifi, internetcafé, två pooler samt gratis uthyrning av dvd filmer. dock hade personalen tendenser av att vara otrevliga vid vissa tillfällen och restaurangen var under all kritik. maten kom ut vid olika tillfällen och ibland var den kall. finns bättre restauranger runt omkring.

Recenserad 24 april 2012
4,3
Veronica från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2012

Super läge med väldigt dålig service!!”

Kanon läge på hotellet.

Läge på hotellet är super tycker vi på Railay beach. Först och främst hade vi bokat en villa med bubbelbad utomhus som var så ofräscht så skulle inte vilja bada där. Vi hade 3 nätter där men 2 dagen när vi kom hem på kvällen visar det sig att det har varit ngn i trädgården och inne hos oss :(, vilket inte var speciellt roligt. Som tur var tog dem ingenting. Vi blev bra bemöta av personalen som hjälpte oss att få ett annat rum dem 2 andra nätterna, kändes inte hundra att bo kvar.För övrigt var personalen i restaurang och bar sura, otrevliga och tog lång tid. Vi fick känslan att det var trötta på turister.....

Recenserad 08 februari 2012
Anna från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2012

Stort men charmigt med mysiga Privacy Cottages”

Privacy Cottage ett vinnande koncept

Stort men charmigt hotell på Railay på bästa stranden. Mysiga Privacy Cottages, fräscht, bra frukost, två fina pooler. Det enda negativa var att vi fick en cottage längst in under ett stort träd vilket ledde till otroligt mycket skräp i bubbelpoolen och uteduschen. I övrigt inget att klaga på! Kan verkligen rekommenderas om man söker bekvämlighet!

Recenserad 30 januari 2012
Henrik från Sverige

Perfekt strandläge”

Rymlig och mysiga rum, bra frukostbuffe, pool och närheten till strand och hav

Stannade här 3 nätter. (Hade gärna stannat ett par nätter till) Perfekt läge på Railey beach. Gångavstånd till de andra stränderna intill. Ett skönt litet tropiskt paradis med ett fåtal restauranger längs stranden. Ingen biltrafik. (då det inte går några vägar hit) Kommer bara hit med båt! Mysiga och stora rum med uteplats eller balkong. Bra frukostbuffé. Mysigt poolområde precis vid stranden och havet.

Recenserad 17 december 2011
Johan från Sverige
Bodde i 3 nätter i november 2011

Opersonlig större resort utan mycket charm”

Bekvämt, brastandard

gillar man att bo på en större semesteranläggning med de bekvämligheter som det innebär är det väl ok. men räkna med att utan att betala en större summa så hamnar du på östra sidan av railey. 200 meter från den västra stranden, vid incheckningen efter en liten svalkande dryck och kylskåpssval handduk att torka av resdammet med så körs du effektivt till ditt $130:ars rum av en bell boy i en golfbil. ok men charmlöst.

Recenserad 06 december 2011
David från Sverige
Bodde i 3 nätter i november 2011

Bra läge, dålig restaurang”

Läget, frukosten, rummen

Resorten har utgång både till railay west och East, vilket gör att du antingen kan bada i west, eller gå till panang beach via east. Rummet vi fick luktade instängd gymnastikpåse. Vi sa till i receptionen och dom flyttade oss med en gång. Det blev en uppgradering till en egen villa, egen liten jacuzzipool, murar runt så det var insynsskyddat, egen port för att komma in i trädgården. Fint! Men restarangens service var riktigt usel. Frukosten var det enda som var positivt där. Dom är fruktansvärt långsamma med att komma med maten. Vi var 4 i sällskapet. När den första fick sin mat dröjde det nästan 20 min innan nästa fick sin, och då kom de samtidigt. Då hade den första redan ätit upp. Inget leende på läpparna hos personalen, som i övriga Thailand. Bordsnumreringen gör dom efter hand som folk sätter sig, inga fasta nr på bord. Så man såg personalen springa runt och försökte hitta rätt bordsnr. Det är en ganska stor restaurang så jag förtstår inte varför de gör så. Beställde pommes. De kom ut nästan ofärdiga, när jag klagade på dom så förstod hon knappt vad jag menade. När vi ville betala fanns det knappt någon tillgänglig för alla sprang runt och försökte hitta rätt bordsnr. Nej, om jag ska till railay beach nästa gång så kanske jag bor här igen, men jag vägrar äta i deras restaurang!

Recenserad 28 november 2011
Maria från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2011

Ointresserad personal”

Stranden

Detta hotell kan inte rekommenderas. Rummen var ok men inte särskilt rena i förhållande till prisvinån. Bilderna motsvarar inte verkligheten. Stranden är fantastisk men eftersom Krabi ligger avskiljt från fastlandet och bara kan nås med båt så verkade det som om personalen inte brydde sig ett dugg om service. Jag tror inte vi fick mat samtidigit någon gång under denna veckan. Det var dyrt, maten var inget särskilt och den usla servicen var det värsta. Man kunde vänta i 30 min på menyn och fick gå och hämta den själv. Flera gånger gick jag själv och hämtade bestick eftersom jag fick mat men inga bestick. Personalen verkade trötta på turister och totalt ointresserade eftersom dem som kommer dit inte kan ta sig någonstans utan att betala de ganska dyra taxibåtarna därifrån. Jag kommer aldrig besöka detta ställe igen och trots att naturen är fantastisk så tycker jag inte det är värt det. Vi mötte flera som hade samma upplevelse på flera hoteller på stranden. Det verkar som om personalen glömt att det är turisterna som betalar deras lön.

Recenserad 31 juli 2011
Andrea från Sverige
Bodde i 5 nätter i mars 2011

Fina rum men dålig mat och service. ”

Fina rum och nära stranden.

Fina rum men dålig servce och turistig mat. Lyxigt att de bytte handukar varje dag även om vi valde att inte tycka på cleanup-knappen bara för att vi tyckte att de av miljöskäl kunde bytt varannan dag då vi inte hade behov av varje dag. Lite mer miljötänk vore generellt positivt. De hade stort utbud av turistig mat och vi önskade mer inhemsk mat tex hade de bara en thairätt till frukost och ca tio västalternativ. När vi på kvällen beställde thaimat var den inte särskilt bra. Personalen var inte serviceminded. På frukosten var det ok men eftermiddag och middag tog lång tid. Vi ett tillfälle fick jag min mat 20 min efter min sambo som då såklart redan hade ätit upp maten. generellt var personalen tjurig.

Recenserad 21 mars 2011
Marita från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2011

Fint läge vid stranden.”

Trevlig personal och fina omgivningar.

Blev hämtad av personal ned kärra på stranden som drog vårt bagage och visade vägen till hotellet. Fick vänligt mottagande med välkommst drink och kalla våta små handdukar att torka av oss på. Rummet var stort och fint men luktade lite starkt av något medel med citronlukt. Fantastiskt fin och god frukost mycket att välja på, med värsta läget och utsikt över standen och havet.

Recenserad 06 februari 2011
Lina från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2011

Fint resort m bra poolområden”

Bra service i receptionen, lite långsammare i restaurangen.

vi ville avsluta vår rundresa nära flygpltsen i krabi och är jätte nöjda m railay beach och railay bay resort. lagom m fem nätter, sen kan det bli lite långtråkigt. vi hade bott lite billigare innan så vi tyckte resorten höll bra standard och bra frukost. maten i restaurangen inte superkul men helt oj. bäst var restaurangen på den sk walking street i mitten av railay west.

Recenserad 03 februari 2011
Katarina från Sverige
Bodde i 6 nätter i december 2010

oas!”

Privacy cottages har ljuvliga insynskyddade små "gårdar" med jacuzzi och utomhusdusch; vi använde aldrig duschen i badrummet.
Ibland kom en unken, äcklig doft i badrummet som av personalen "åtgärdades" med doftljus (!)...

Railay är ett underbart ställe, bilfritt, tyst, vackert. Tre stränder med olika karaktär på kort avstånd från varandra. Den ena, East Railay, har många restauranger och hotell och mangrovestrand. De andra två är vackra, lugna med fantastiskt vackra berg (som användes flitigt av bergsklättrare) runtomkring. Såklart mycket turister från alla håll i världen, men ändå inte så turistiskt (inget som svensk köttbullar mm). Perfekt ställe för total avkoppling...

Recenserad 19 december 2010
Angelika från Sverige
Bodde i 6 nätter i juli 2010

Nybyggt, fräscht och mysigt”

Nybyggt, fräscht och mysigt. Fantastisk natur i omgivningen. Resortens egen transfer service till och från flygplatsen (Krabi och Phuket) helt suverän! Mysig restaurang precis intill stranden!
Vi var där när det var lågsässong men det var inte många som log, de verkade mest trötta på sitt jobb. Dålig kommunikation mellan restaurangpersonalen och oorganiserat. Besvärligt att ta sig till och från resorten, finns inga vägar dit. Tyvärr många som rökte i restaurangen vilket födärvade smakupplevelserna.

Railay Bay Resort & Spa totalförstördes vid tsunamin 2004 men nu är allting återuppbyggt och återställt även de enklaste rummen håller hög klass. Området är isolerat så det är båt som gäller för att ta sig till och från resorten. Mysiga barer i området. Bra möjligheter till bergsklättring och bergsvandring. Se dock till att ha kläder som du inte är rädd om vi bergsvandring eftersom de rikerar att bli missfärgade och förstöras av den röda leran.

Recenserad 26 oktober 2010
Lisa från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2010

Fint resort på Railay Beach”

2 pooler i området. God mat i restaurangen.
Lite långsam service.

Vi bodde på Railay Bay Resort i 3 nätter och trivdes bra. Personalen var trevlig om än lite långsam vid restaurangen. Bungalowen var väl tilltagen och rummet var stort och fräscht. Railay är rätt litet och kan kännas lite trångt med alla resort på båda sidorna (East och West Railay). Tidvattnet påverkar också stranden.

Recenserad 09 april 2010
Emil från Sverige

Lugnt ställe”

Lugnt, fin strand på Railay West samt på Pra Nang stranden.
En del bungalows ligger på Railay East vilket inte alls är lika fint. Ganska hög musik från vissa ställen på East.

Vi bokade en Deluxe cottage vilken var ny och fräsch. Dock låg den längst bort mot Railay East vilket iofs medförde att vi hade utsikt mot soluppgången. Dock är det en hel del oväsen från East under kvällarna och det är ingen fin strand på East utan man tar sig till West eller den väldigt fina Pra Nang strande. Några minuters promenad inte långt vill säga... Mycket vackra solnedgångar från poolen och Railay West sidan, där resorten också har sin restaurang. Fint lugnt stället Railay dock lite väl lugnt efter någon vecka kanske...

Recenserad 29 mars 2010
Daniel från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2010

Fina bungalows”

Fina rum, fina trägårdar, stor frukost buffé
Bullrig luftkonditionering Konstig doft i rummet Går inte att justera värmen i dush och badkar.

Vi bode i två olika delux cottages, anledningen att vi bytte var att vi ville bo två dagar extra. Båda stugorna var lika dana. I den första bullrade luftkonditioneringen ganska mycket (även i den andra bullrade den lite). Den andra hade lite unken luft (tror den låg nära sopstationen). Stugorna ligger mycket vackert med blommor och fina gångar. Frukost buffén var bra och det fanns mycket att välja på. Personalen var mycket vänlig och hjälpsam. Det går även att boka utflykter via hotellet vilket kan vara praktiskt. Vi var på snorkeltur vid phi-phi islands. Ett annat problem var att det inte gicka att justera värmen i dush eller badkar, det var antingen varmt eller kallt som gällde.

Recenserad 21 mars 2010
Bodde i 2 nätter i mars 2010

private cottage”

Fin egen cottage med stor jacuzzi ute. Bra frukost, 2 fina poolområden. gratis internet i restaurangen.
Fläckiga badlakan, dåligt spa, fick matförgiftning av deras pasta bolognes!

Fint läge, resorten går genom hela ön. West sidan har bäst och finast strand, east har billigare matställen. Våran cottage var perfekt för oss med småbarn, kunde sola utanför rummet när dottern sov middag inne på rummet. Aircon mycket dålig, högt ljud och tog långt tid för att kyla ner rummet. Ingen aircon i badrummet. Dålig daglig städning, bytte lakan och handdukar men städade inte av rummet.

Recenserad 14 mars 2010
Bodde i 2 nätter i mars 2010

private cottage”

fin bungalow, bra läge, bra frukost
slarvig städning

Vi bodde i en private cottage med privat innergård med stort badkar/minipool och solstolar. Perfekt för oss med litet barn som sover middag på rummet. Lagom stort rum med bra utbud på tv:n. Restaurangen på hotellet mycket populär! Boka bord om du vill sitta vid stranden. Gratis internet, ett stort plus! resorten har 2 poolområden, båda mycket fina.

Recenserad 12 mars 2010
magnus från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2010

Railay Bay Resort & Spa‏”

Underbart läge och mycket lugnt och avkopplande
Hotellets resturang, kvällstid katastrof, finns ingen service.

Vi bodde i private cottage och det var helt underbart.Stort rum men underbar säng, stor soffgrupp, underbar inomhus dusch, fanns en ute också som var helt ok. Bubbel jazuzzi var ok funkade lite sämre de sista dagarna. frukosten var helt underbar och personalen som arbetade då var super bra. Minus för hotellet var resurangen på kvällen, dålig service frågade man om något glömde dom det hela tiden. Kall huvudrätt lång väntetid. Hotellet måste rösta upp denna del när det gäller service för annars kommer inte folk tillbaks såg att det var flera som var besvikna. Men visst kan man gå till en annan resturang men de flesta ingår i en hotellkedja och misstänker samma problem.

Recenserad 17 februari 2010
6,4
Peter från Sverige
Bodde en natt i oktober 2017

Bra men dyrt ”

Fint läge på restaurangen och poolen. Bra frukost, jätteskön säng. Vi hade tur och fick ett bra sista-minuten pris på vårt boende men läget och omgivningen vid Railey East var inte så trevligt.

Recenserad 29 oktober 2017
Roger från Sverige
Bodde i 5 nätter i januari 2017

Ett bra hotell med bra läge och bra frukost”

Helt ok inget att anmärka på

Recenserad 09 januari 2017
Oskar från Sverige
Bodde i 8 nätter i februari 2015

Nice”

Rent, bra läge. Pool med utsikt
Recenserad 09 mars 2015
Marie från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2015

Betyg”

Lyx, god mat och bra personal

Underbart!!

Recenserad 18 februari 2015
Simon från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2012

Fina rum och väldigt bra läge på hotellet! ”

Bra Service!

Jag tycker att det var ett väldigt bra hotell över lag, det ändå som kanske drar ner det var att det inte fanns chang i minibaren;)

Recenserad 04 maj 2012
Inger från Sverige
Bodde i 14 nätter i mars 2012

Underbart hotel med god service.”

Rummet läget

Underbart hotell med vänlig personal. Läget perfekt vid stranden. Maten var god och deras frukostbuffé var utsökt. Trevligt med husband att lyssna till på kvällarna. Härlig massage/behandlingar.

Recenserad 03 april 2012
Mats från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2012

Stor resort”

En utmärkt anläggning, bra rum, bra läge mellan västra och östra sidan. Rent och snyggt, bra service. En riktigt välskött anläggning.Mycket bra frukost För oss dock i största laget.

Recenserad 24 januari 2012
thomas från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2012

Fint läge och fräscha rum”

Läget och området

hjälpsam och trevlig personal, rent och fräscht! har bott här tre gånger nu och kommer säkert bo här igen någon gång

Recenserad 22 januari 2012