Railay Village Resort: Boka nu

Baserat på 1927 omdömenSe vad andra gäster sa
88 % skulle rekommendera boendet till en vän

Reviews of Omdömen för Railay Village Resort from real guests

Från verifierade gäster hos Agoda
Omdömen från Agoda (1927)Omdömen från Booking.com (516)
Renlighet8,4
Faciliteter8,0
Läge9,0
Komfort och kvalitet8,2
Service8,1
Valuta för pengarna7,8
Alla språk
Alla typer av resenärer (1927)
Alla rumstyper

Visa omdömen som nämner

Visar 1583 verifierade gästkommentarer
Veronica från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2013

Vackert hotell med sagolika omgivningar!”

Rummen, läget, poolområdet

Vi bodde här i 6 nätter och är helnöjda! Fantastiska stora rum med fin inredning. Rent och fräscht! Fantastiskt poolområde där det var lugnt och skönt och man kopplade verkligen av till fantastisk omgivning! Ligger kanonbra till med nära till allt! Stora sköna sängar! Maten på hotellet är inte den bästa på Railay och de serverar ingen alkohol (muslimskt), MEN låt inte detta hindra er! Man äter ngn annan stans eller så tar med egen öl bara Frukosten är dock bra! Det enda negativa med detta hotell är det samma som många andra hotell...AC som låter lite som ett jet-plan, men man vänjer sig Vi kommer att boka detta hotell igen om vi åter till Railay!

Recenserad 17 februari 2013
Jennie från Sverige
Grupp
Bodde i 3 nätter i januari 2013

Fint hotell direkt på stranden”

Fint rum och välskött hotellområde

Min kompis och jag var nöjda med hotellet; fina och välstädade rum, två pooler och snyggt poolområde. Frukostbuffén var jättebra med stort urval. Det fanns WiFi men det var ganska segt och var inte alltid uppe. Tyvärr var det ganska dyrt att använda deras "internetcafé". Trots detta var detta hotell det som vi trivdes bäst på under vår semester (vi bodde totalt på 5 olika hotell).

Recenserad 21 januari 2013
Hugo från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2012

Avslappnad och lugn resort”

Bra standard på rummen, nära till stranden, läget

vi gillade rummet mycket. fanns ingenting att klaga på. gott om utrymme och läget är perfekt, bara ett stenkast från railay west. hotellfrukosten var helt okej. övrig mat på hotellets restaurang höll högre kvalitet. det serveras ingen alkohol på restaurangen, men det går bra att köpa i baren 20 meter därifrån dricka till maten. två pooler som höll fin kvalitet. lugnt och skönt. trevlig och hjälpsam personal.

Recenserad 06 mars 2012
Magnus från Sverige
Bodde i 4 nätter i januari 2011

Fint, men dyrt, hotell med fin pool och bra läge”

rent, stort, bekvämt, fin pool, bra läge, fin trädgård

Hotellet har ett bra läge nära stranden, men det har nästan alla hotell vid Railay. Allt kändes mycket rent och fräscht, men det var också i vårt tycke dyrt. Rummet var stort, bekvämt och rent. Stort badrum med både dusch och badkar. Servicen var ok, städning bra, men det tråkiga var att de aldrig kunde lära sig att vi var tre, vilket vi också bokat och betalt för. Vi fick ingen extrasäng och fick inte byta till rum med en bred säng där vårt fyraåriga barn kunde legat i mitten, trots att rummet bredvid, som var ledigt, hade sådan. Vi fick aldrig några extra lakan till soffan, som utlovades redan första dagen. Barnet fick därför dela enkelsäng med en förälder. Inte ok för ett hotell i denna prisklass. Det varierade om vi fick tre handdukar/badlakan/vatten eller bara två. Ändå tog de betalt för en vattenflaska som vi tog ur minibaren. Inte särskilt flexibelt. Poolen var toppen då man både kunde simma (!) eller leka med barn. Vi hade i det närmaste s.k. poolaccess, vilket faktiskt var en mysig lyx. Poolen var också ombonad med växtlighet och sjungande fåglar. Kul också med grodor och varaner i trädgården. God omfångsrik frukost. Bra spa. Vi var sammantaget mycket nöjda, trots att de aldrig löste sängfrågan.

Recenserad 09 februari 2011

Drömhotell”

Läget vid stranden, poolen och smaken på renoveringen
Hotellets reseinfo, vi reste vidare till Koh Mook med båt och det tog dubbelt så lång tid som tänkt...

Vi kom till Krabi och behövde ett hotell i närheten av flygplatsen, innan vi reste vidare till andra öar i närheten. Vi tog en taxi på flygplatsen och därefter en Longtail, kanske inte så nära som tänkt med det här blev mer en ett nödvändigt stopp! Vi tog Railay direkt till vårt hjärta med härliga strander och lagom med kommers. Vi kommer definitivt tillbaka!

Recenserad 18 januari 2011
Jenny från Sverige
Bodde i 3 nätter i mars 2010

Toppen upplevelse!”

Vackert, lyxigt, fantastiskt läge, härlig pool, bästa frukosten på denna resa.
Fler handdukar eftersom vi var fyra hade varit önskvärt och mer kaffepulver.

Mycket vacker resort och bra läge på Raily beach. Vi bodde i Spa Villa, två vuxna och två barn (3 och 6 år) och stannade tre nätter som en avslutning på vår resa. Otrolig natur precis in på knuten. En fantastik pool/pooler. Bra service och faciliteter på rummet. Hjälpsam och vänlig personal. Lyxigt!

Recenserad 09 april 2010
Erik från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2010

Bästa hotellet!”

Vi bodde i Spa Villa rummet helt klart det bästa hotellet under hela våran vistelse i Thailand. Det får 5 + av fem möjliga från mig. Prismässigt lite dyrare men du blir så nöjd. Superfin anläggning och det man ser på bilderna stämmer mer är 100 gånger bättre i verkligheten. Ligger precis vid stranden och nära till resturanger. Stor pool och lugnt och skönt. Färsk frukt varje dag på rummet och alltid välstädat.
Till hotellet fanns en tillhörande resturang de serverar ingen alkohol så vill man ha en drink eller annat till maten så fick man springa bort till baren brevid. När vi var där så hade de för lite personal där med tanke på alla gäster. Det tog lång tid innan de servera en eller kom till ditt bord. Men det fanns så många andra fina resturanger i närheten. Dock bör man komma och beställa sin mat vid sju tiden på kvällen efter det tar allt en evighet..

Jätte vackert hotell med enskilda små villor. Vårat rum hette spa villa och jag har inget negativt och säga om våran bungalow. Underbar växtlighet i omgivningarna som bäddar in resorten. Rekommenderar alla mina vänner att boka där om de reser dit. Hotellet hade helt klart det lilla extra. Negativt den tillhörande resturangen serverade inte alkohol. Man fick gå över till baren i närheten om man ville ha vin eller en drink till maten.

Recenserad 25 februari 2010
Anton från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2010

Suveränt”

Läget, precis vid den bästa stranden. Bra och fräscha villor.
Jacuzzin krånglade lite men det var snabbt åtgärdat. Maten på hotellet var aningen dyr.

Väldigt bra bemötande när vi kom med färjan. Trevligt hotell som ligger precis vid stranden och hade den enligt oss bästa restaurangen på west beach även om maten på resorterna är aningen dyrare än snittet i Thailand.

Recenserad 23 februari 2010
Joachim från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2010

Lyxig avslutning”

Toppenbra läge, stor härlig pool, fina rymliga rum, bra service
Lyhört om man bor i en pool villa

Vi bodde tre nätter på Railay Village som avslutning på vår Thailandsresa. Hotellet har det bästa läget på västra stranden, nära till allt. Railay Village är ett superfint och lyxigt ställe att bo på, för oss var det perfekt. Rummen är stora och rymliga (bodde i en pool villa) och den egna terassen är mysig. Enda nackdelen var att det var ganska lyhört så vi stördes lite grann av de som bodde i rummet brevid. Om man har råd kan man ju bo i en spa villa istället, där man är helt ensam. Då har man dessutom egna solsängar, det blir nog vårt val nästa gång. Jag kan varmt rekommendera Railay Village om man vill ha ett lite lyxigare boende med alla bekvämligheter!

Recenserad 12 februari 2010
Julia från Sverige
Bodde i 7 nätter i december 2009

Mer än motsvarade förväntningarna!”

Fantastiskt trevligt hotell med fina, fräscha hotellrum och ett superfint hotellområde.
Kanske inget för den som är ute efter fest och nattliv.

Bodde i en poolvilla med direkt åtkomst till en jättefin och lugn pool. Fanns även ytterligare pool i närheten av stranden som också var lugn och stilla trots att vi var där under högsäsong. Railey över lag var fantastikst med jättefin strand och fina utflyktsmöjligheter. Har bara positivt att säga om Railey Village resort!

Recenserad 10 januari 2010
Bodde en natt i december 2014

Mysigt och fint”

Fint, nära och bra!

Bilden på pool accessen kändes inte som den på bilden. Men allt var bra ändå och vi njöt av det dygn vi bokat. Lyxigt, nära och trevligt. Kan rekommenderas varmt.

Recenserad 17 december 2014
5,0
Kajsa från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2016

Överskattat hotell”

Läget

Överskattat hotell. Det är inte fyrstjärnigt snarare trestjärnigt. Kackerlackor på rummet, väldigt smutsigt. Speciellt smutsigt i badrummet och duschen. Restaurangen håller en låg klass på maten. En dag var det myror i min mat. Det som var bra med detta hotell var poolen och läget.

Recenserad 17 mars 2016
Annika från Sverige
Bodde i 6 nätter i februari 2013

Fina rum, vackra omgivningar”

Fantastiskt läge!

hotellet ligger vackert på västra sidan av railay, med fantastiska solnedgångar. vi bodde 6 nätter i ett deluxe pool view-rum och var mycket nöjda med rummet. rymligt, rent och fint, med trevlig balkong. det enda jag kan ifrågasätta var glasdörren in till badrummet... även om man reser med sin livspartner kan man vilja ha lite privatliv! poolen var underbar, inbäddad i grönska. vi testade aldrig hotellets spa eftersom de inte kunde erbjuda oss två massage samtidigt. frukosten var ganska bra. vi åt ganska många av våra måltider på hotellets restaurang pga det begränsade utbudet på västra sidan. maten är ok, men inget märkvärdigt. jag upplevde inte personalen som otrevlig, som jag sett att några andra kommenterat, men servicen var ofta långsam och engelskan fungerade inte alltid perfekt.

Recenserad 19 februari 2013
Bodde i 2 nätter i november 2012

Mysig villa bubbel pool”

Lugnt, nära stranden

Personalen var lite under bemannad, mest muslimsk personal. Inget fel på det men kvinnorna tenderar att inte le lika mycket, vilket är synd. För mig är alla dessa glada människor väldigt upplyftande. Fin villa, otroligt landskap, helt ok strand

Recenserad 20 november 2012
ULF från Sverige
Bodde i 3 nätter i januari 2011

Bra.”

Stora härliga rum.

Trevligt hotell. Spa fungerade dock inget vidare. Trevlig och bra restaurang. Kanske inte så kul när när båtar lägger till vid stranden varje dag. Lite väl "turistico" för våran del. Andra sidan av ön var extremt exploaterad. Railay Beach - checked and clear. Mao - det finns roliga ställen att vara på.

Recenserad 09 februari 2011
helene från Sverige
Bodde en natt i januari 2011

Utmärkt läge, fin trädgård, ”

Bra frukost, mycket bra spa med kanonbra massage

Fick ej frukostbiljetter som skulle ingå, mycket snack innan receptionen gick med på att lämna ut dessa. Bra restaurang med bra priser och god mat. Ingen öl eller vi serveras p.g. av muslimer äger detta hotell fick gå till en bar för att köpa detta till middagen. Priset är för högt i förhållande till standarden på hotellet

Recenserad 21 januari 2011
Fredrik från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2010

Kanonläge med vacker trädgård och bra pool”

Läget, poolvillan, poolen
Tråkig frukost, varierande service och personal

Läget vid stranden är kanonbra. Vi valde en poolvilla - rymlig och bra. De sitter ihop två och två och det är ganska lyhört. Personalen är mycket varierande i sin service - vissa bra andra dåliga. Tråkig frukost, annan mat OK. restaurangen på Railay Bay är den bästa.

Recenserad 21 december 2010
Fredrik från Sverige
Bodde en natt i december 2010

Bästa läge, bra rum, delvis otrevlig personal. ”

Bra läge i mitten av Railay beach.
Hotellet serverar ej alkohol, varken i restaurang eller bar. Alldeles för få solsängar vid poolen. Delvis nonchalant personal.

Bodde på hotellet i 2 nätter, bytte därefter till Railay bay resort and spa som jag verkligen kan rekomendera. Rummen var stora och fräscha. Vi bodde i en pool villa som den kallades. Bättre namn är nog delvis pool access som rummet egentligen knappt heller kan kallas eftersom det gick en allmän gång mellan rummet och poolen.

Recenserad 19 december 2010
Carolina från Sverige
Bodde i 3 nätter i december 2009

Jättenöjda”

Oerhört vackra omgivningar, fantastisk poolvilla! Mycket väl bemötta i samband med bokningen. Fick spälsäng på rummet utan extra kostnad.
Kan förbättra sin service på plats under vistelsen.

Mycket fin resort med fantastisk pool. Bodde i poolvilla som var jättefin - underbart att bara kliva ut genom dörren och ner i poolen. Hade thailändska barnstolar. Visade dock inte den entusiasm för barn som thailändare är kända för. Perfekt belägen vid en av de finare stränderna på Railay - västra. Sålde inte alkohol men det var inga problem att ta med sig egen öl till poolen eller restaurangen.

Recenserad 26 december 2009
melissa från Sverige
Bodde i 13 nätter i januari 2016

Nöjd kund”

Stranden. Poolerna. Maten. Walk street.
Recenserad 29 januari 2016
Ann-Sofie från Sverige
Bodde en natt i mars 2013

Lyxigt litet boende perfekt för familj”

Allt, vi var supernöjda

Perfekt! Ska ni bo på Riley så är detta perfekt! Kommer absolut återvända!

Recenserad 06 september 2014
Kristoffer från Sverige
Bodde i 3 nätter i februari 2013

Jättefint, med 2 pooler, trevlig personal.”

Personal, rummet, poolen
Recenserad 13 mars 2013
Mattias från Sverige
Bodde i 6 nätter i november 2012

Rent och fint hotell på vacker strand”

Fina välstädade rum, Vackara omgivningar

Railay Village Resort är ett fint hotell på vackra västsidan av Railay Beach. Vi bodde i en Jacuzzi Villa som är en trevlig bungalow med en fin Jacuzzi. Rummen var rena och fräscha.

Recenserad 29 november 2012
Annika från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2011

Mycket fint hotell!”

stort härligt rum!

Väldigt bra hotell med fint rum och trevlig personal... perfekt läge med när väg till railey east.

Recenserad 20 december 2011
Robert från Sverige
Bodde i 4 nätter i februari 2011

Paradisisk miljö”

Poolområde vackert, rummen fräscha och fina

bodde fyra nätter är jätte nöjda. glad och trevlig personal.

Recenserad 28 februari 2011
Andreas från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2011

kanon hotelll med bra läge och super rum”

kanon bra perssonal och fina rum allt va kanon

trivdes jätte bra på detta hotell riktigt trevlig personal och fina rum vi bodde i en spa villa de va kanon har inget negativt att säga

Recenserad 28 januari 2011
Tomas från Sverige
Bodde i 2 nätter i januari 2011

Härligt hotell med jätte fina Spa-villor. ”

Spa-villan hade jätte bra läge, mysigt inbäddad i grönska, rent och fräscht
Saknade solstolar på stranden

Railay beach är så fantastiskt vackert med alla berg runt. Väl värt att stanna en natt eller två.

Recenserad 13 januari 2011
martina från Sverige
Bodde i 4 nätter i december 2010

Lyxiga rum/bungalow”

stora rum, lugn och ro
Kommer inte på nåt.

trevligt att titta på alla som klättrade. härlig strand på east railay.god mat på restaurangerna på west railay. fantastiska pizzor. lätt att ta sig dit.

Recenserad 03 januari 2011
Svante från Sverige
Bodde i 2 nätter i mars 2010

Jättefin poolvilla”

Poolen, rummen och läget
Inget speciellt

Miljön är fantastisk runt poolvillorna. Poolen är kurvig och omgärdad av växtlighet och har små "bubbelavsatser". Stora, fina och rena rum.

Recenserad 27 mars 2010

Ronny från Sverige
Bodde i 4 nätter i mars 2010

Railay village”

Läget Poolen Rummet
Frukosten var inte helt perfekt, men helt ok.

Fantastiskt trevligt hotell med bra läge, fina rum och riktigt fin pool. Kan rekommendera pool villa. Passar utrmärkt för både par och barnfamiljer. Finns gratis trådlöst Internet.

Recenserad 22 mars 2010
Jonas från Sverige
Bodde i 5 nätter i december 2016

Bästa stället på Railay West”

Snyggt, välordnat och trevlig

Recenserad 21 december 2016
6,4
Diana från Sverige
Bodde i 4 nätter i april 2016

Ok”

Städningen var mycket dålig. Servicen ok men inte jättebra. Jättefin resort med bra läge och fina pooler!

Recenserad 24 april 2016
Mattias från Sverige
Bodde i 6 nätter i april 2015

Bra läge med trött och usel personal ”

Jacuzzivilla, Poolerna, läget
Recenserad 16 april 2015
Erik från Sverige
Bodde i 6 nätter i november 2014

Utmärkt läge men behöver renoveras”

Läget är super, storleken på rummen är bra. Ok frukost, fint att sitta på stranden och äta frukost.

Läget bra, personalen trevlig. Däremot behövs snart toaletter, duschar renoveras om man skall behålla sin standard.

Recenserad 23 november 2014
Elisabeth från Sverige
Bodde i 2 nätter i april 2013

Trevligt hotell med bra läge på stranden”

Fina pooler, Fin trädgård, Fina rum
Recenserad 23 april 2013
Joakim från Sverige
Bodde i 4 nätter i september 2012

Nice resort in beautiful area”

Clean, Fresh rooms with narrow access to pool area, Very nice restaurant with service minded personel

Enjoyed reaching the hotel in the evening by boat(no car access) and waking up to the "mountain views" in the morning. Close reach to several restaurants and adventures and day trips.

Recenserad 09 oktober 2012
Nicole från USA
Bodde i 3 nätter i maj 2019

Beautiful resort”

Great location on West Railay. Nice rooms, beautiful grounds, 2 nice pools. Tasty breakfast with good coffee. Staff friendly. WiFi didn’t work most of time in our room which was at the end of property. Would definitely stay there again.

Recenserad 18 maj 2019
Brett från USA
Bodde i 6 nätter i april 2019

Beautiful location!”

Very nice hotel. I was in a jacuzzi villa, which was VERY spacious. The staff was very nice, and helpful. The location is right next to the beach and right next to the start of Railay walking street. The only thing I will point out has nothing to do with the hotel itself. Railay Beach is beautiful, but since you can only get there by boat, you're limited in the choices of things to do spur of the moment. There are plenty of things there to keep you busy for a day or two, but after that, you could go a little stir crazy. UNLESS what you're looking for is someplace you can just relax and forget about the rest of the world. Then that could work well. Also, it's a mecca for rock climbers, a category I don't fit into, but you might.

Recenserad 05 maj 2019
9,6
micheal från Guam
Bodde i 2 nätter i april 2019

Beautiful Location”

The suite we booked was very nice with a private walk and the neighbors were not too close. Rooms are non-smoking, but they provide ash trays at the outside covered table. Overall everything was awesome, but there are a couple of things that could be improved. You only get one key and the AC takes about 2 hours to get the room cool. Either leave the key in the room unlocked or just deal with the heat when you get back. The main shower did not have hot water; the sink and the jacuzzi tub had great hot water, just not the main shower. While it was a rain maker style shower head, it appeared to be old (rusted? corroded?) it did not work very well and kind of dribbled out. More than enough to wash ones body, but for the price, I expected a bit more here. Again, overall it was a great room with awesome staff members who went out of their way to make everyone feel comfortable. The 2 swimming pools are close to all the rooms and the sea is just a couple meters away.

Recenserad 09 april 2019
Diana
Bodde i 4 nätter i februari 2019

Great hotel and staff”

Excellent place to stay, right in front of the beach. The hotel has a great pool area and watching the sunset was so great to appreciate. The staff was also super great and very kind. The only bad part is that there were so many mosquitos in the room. I got bitten several times. The staff brought more mosquito repellent for us but everyday there were mosquitos to but us.

Recenserad 20 februari 2019
Samantha
Bodde i 2 nätter i april 2019

Great location and villa”

The staff were not very helpful when departing the resort, we almost missed our boat because they did not direct us correctly. Besides that, the resort was excellent.

Recenserad 06 maj 2019
Michelle
Bodde i 2 nätter i mars 2019

Beachfront property with no beachfront rooms”

If you stay here you need a bungalow. The deluxe pool front king is way too far from the ocean. The pictures online are taken with a special lens and are misleading. The bungalows are lovely with sunken jacuzzi and private wood deck. They are for a romantic getaway, otherwise save a little money and stay elsewhere. I upgraded my room to a bungalow and then was very happy but this was way more than what I needed as a solo traveler. The breakfast buffet is phenomenal and the ocean front tables can’t be beat. There is a fabulous on site coffee counter as well! Loved that. The staff were lovely but the boy that took me to my room did little to explain how the lights and AC worked and I had quite a bit of trouble initially.

Recenserad 04 april 2019
Asanka från Sri Lanka
Bodde i 4 nätter i mars 2019

Value for Money, Great Location ”

This hotel is at Railay west beach and perfect location for a beach lover. Staffs are very friendly and they gave us a room, 4hrs before standard check in time. This is accessible only by boat and recommend to take their airport pick up service, if you are going there for the first time (although rate is bit higher than normal). Buffet breakfast is normal (nothing much options). We were in jacuzzi villa and it was pretty big. Recommend to always use deposit box to keep your valuable stuff as we lost $100 from my wife’s handbag, when we came back from phi-phi island tour. Lot of restaurants and happenings are there at Railay west and east beaches from afternoon until midnight. If you are going out by boat, please always check wheather forecast as it is changing very fast, and rain with heavy winds create storms easily (if it says rain, better stay at hotel and explore Railay).

Recenserad 01 april 2019
Henry

Great staff”

A great resort and wonderful staff! My only issue is with the very hard mattresses. Wow! Coming from the US, that is something I am not accustomed to. And those long boats, wish they could congregate at the ends of the beach instead of the middle. Some new lounge chairs would be lovely. Overall, we have a fabulous time and can’t say enough good things about the staff, very accommodating.

Recenserad 14 mars 2019
Nava från Israel

A great spot in Railay”

Located on the beach at Railay West (much better choice than R East) it is a good place to stay. Villas are large and well maintained, with one exception - shower head was rusty and all over the place... Beds are very hard, hardest I ever experienced. Breakfast plentiful and offers many choices. Price of Alcoholic drinks and dinner is 20% than the numerous places around it. Staff is trying to be as helpful as they can.

Recenserad 11 mars 2019
Eser från USA

50/50”

My wife and I were traveling for our honeymoon and were extremely excited for this stop. It was the most expensive place we were staying, but figured it would be worth it. Pros: Beautiful rooms and setting. Service staff (housekeeping, restaurant, grounds) were very friendly. Cons: *Suite entrance, Bathroom, and jacuzzi DO NOT have AC. We were here in Feb but could not imagine being here during hot season. For the price, we would expect the whole suite to have AC. *Front desk staff were very unhelpful. Anytime we asked them for help, answers to questions or requests were just "no" as opposed to presenting any alternative options or trying to be accommodating. *Beach- while very scenic, the beach right in front of the hotel is where all of the longboats pull up and these LOUD boats are coming/going all day. I'm surprised they are not required to use the dock on the opposite side. It really puts a damper on an otherwise beautiful beach.

Recenserad 27 februari 2019
Carolina från Thailand
Grupp
Bodde i 4 nätter i november 2018

Amazing”

Gorgeous little hotel in the heart of Railey Beach. You basically have a private beach! Room was clean, air conditioner worked, really nice view from the room. Restaurant was okay. Would be nice it they served cheese at breakfast, but otherwise, our stay was really wonderful.

Recenserad 25 februari 2019
Brian från Taiwan
Bodde i 2 nätter i november 2018

Beautiful hotel”

We stayed at the deluxe rooms (next to the pool). Room is big. Bathroom is huge. Pool is nice. Lighting can be better (somewhat dim at night). It’s not super modern but everything was clean and of good quality. The best part was eating breakfast right on the beach. However, the breakfast food can be vastly improved - many hotels on Railay half the price of this one had better breakfast. Location is amazing - it is right next to west side of Walking Street, and you can access east side of walking street through a back gate.

Recenserad 22 november 2018
shinichi från Japan
Bodde i 3 nätter i juni 2018

Wonderful experience ”

Although weather was mostly bad, I had a wonderful experience at Railway Village, due to the very comfortable jacuzzi villa and wonderful staff . I would definitely come again and would recommend it to my all friends

Recenserad 19 juni 2018
9,6
Trine från Danmark
Bodde i 3 nätter i februari 2019

Very good!”

Nice, clean, spacious rooms. Great pools. Placed on the nice westside Beach. Perfect lokation. Rooms away from longtailboat noise. A bit more attention at the breakfastbuffet would be nice. Often lacked refilling. Noisy “airbubbles” in the pool. Made it a bit hard to enjoy staying on the balcony.

Recenserad 22 februari 2019
Angie från USA
Bodde i 4 nätter i januari 2019

I can't wait to go back!”

Our stay was from January 25-30, 2019. I was hoping for the best, but because of mixed reviews I was prepared to be underwhelmed. Any apprehensions about choosing the wrong hotel were laid to rest the minute we arrived. We had a wonderful time and enjoyed our stay so much that we plan on returning in the very near future. Our room was on the second floor at the back of the property next to the larger pool. While I read complaints about staying at the back of the property we found our room to be perfectly located. It helped when we figured out that we can go out the back way too. The room décor is simple, but very attractive. Our only complaint is the lack/misuse of storage space. There was half a closet that we couldn't use because the opening is blocked by the vanity and the safe is in the half that you can get to. There are no dresser drawers. The grounds are beautiful and everyone on staff was helpful. We're looking forward to returning to Railay Village Resort.

Recenserad 08 februari 2019
Frederike från Thailand
Bodde i 3 nätter i januari 2019

Ypperlig”

Beautiful and very luxury resort in an amazing place. Nice and friendly staff. If you think about booking trips around Railey, to the islands or back to Krabi / Ao Nang, you can probably better shop around a bit rather then book them at the hotel. They were overpriced. Other than that, I absolutely recommend coming here!

Recenserad 28 januari 2019
Sarah från Storbritannien
Bodde i 4 nätter i januari 2019

Fantastic spot on Railay West Beach”

Stunning views whilst enjoying breakfast. Best location for getting to everything as so central, next to the main walking street where all the bars and restaurants are but our room was blissfully quiet with stunning views as we requested an upper deluxe room. Really pleased with the service and ambience at this hotel.

Recenserad 21 januari 2019
Saul från USA
Bodde i 3 nätter i januari 2019

Great location, excellent facilities, cleaning may be an issue ”

Great hotel and wonderful pool for children. Pool may not great for young children since supervision is always necessary. Rooms are big, beds are hard, so be ready for it. Lots of people so staff struggle to keep the place tidy, the attitude is great however. We enjoyed the stay.

Recenserad 13 januari 2019
Mrs från Storbritannien
Bodde i 4 nätter i december 2018

Fantastic hotel, lovely staff and great location”

Last time I came to Railay beach it was 23yrs ago and there was no power after 6pm. And hardly anywhere to stay. I loved it then and loved it again. Obviously it’s much busier than it was but it still had a chilled feel and the surroundings are stunning. Sunsets amazing and the Railay Village reaper was perfect. Huge rooms, lovely restaurant, helpful staff and a little oasis in the midst of a lively little beach town. Highly recommend.

Recenserad 06 januari 2019
Kit från USA
Bodde i 2 nätter i december 2018

Great hotel by Railay Beach!”

Excellent place. Our room was clean with pool access right outside the door. It was also very close to the beach where we rented our longtail for island hopping. The staff was very helpful. They can help book your island hopping. But here's a tip. Double check a private kiosk on the beach where we were able to hire and haggle a private excursion for less than what a group tour would have been.

Recenserad 02 januari 2019
3,2
Teoh från Malaysia
Bodde i 2 nätter i december 2018

Poor breakfast and not valuable ”

It is astounding to find the breakfast provided by one of the best hotels in Railey to be so disappointing. The lack of variety and low quality buffet do not match the rating of this resort. Despite the scenic view, the 350 Bath per pax breakfast is not worth it. To make it worse, it is ridiculous that providing a single pillow and blanket is considered as an extra bed service, which by the way, costs 4000++ Bath per night. Both of my children were expected to sleep on the existing single sofa bed. The only thing that is good about this resort is its room and the landscape around it.

Recenserad 19 december 2018
paul från Storbritannien
Bodde en natt i april 2019

Second visit!”

As before this is an amazing hotel in beautiful grounds. Staff are great as is it location!

Recenserad 19 april 2019
YUI från Japan
Bodde i 2 nätter i mars 2019

Excellent but inconvenient to get to other places.”

Highly recommend to stay more than 3 days so you can enjoy the whole area.

Recenserad 18 april 2019
Roy från Israel
Bodde i 3 nätter i april 2019

Perfect ”

The hotel was amazing very beautiful, clean, very friendly staff and very good location.

Recenserad 05 april 2019
Karimah från Malaysia

Enastående”

Good

Recenserad 29 mars 2019
Finn från Danmark
Bodde i 7 nätter i mars 2019

Ypperlig”

Nice resort with great pools. Quiet place except on the beach. Remember to book transportation to the resort if you want to avoid carrying you luggage through the water.

Recenserad 14 mars 2019
Simone från Brasilien
Bodde i 6 nätter i februari 2019

Impressive ! ”

The hotel rooms are amazing ! The place is a dream and the staff is very kind. We spent special days in this hotel. I do recommend

Recenserad 08 mars 2019
Melissa från Kanada

Loved this hotel!!”

The location is amazing and the pool and landscape is outstanding!! We definitely would stay here again and wish we booked longer!

Recenserad 04 mars 2019
yoash från Israel
Bodde en natt i maj 2018

Best hotel in railay”

Perfect location, great staff, amazing rooms, fabulous pool. If you go to railay thats definetly the hotel you should book. The hotel is located on the west side, a minute walk from the goreous raily beach. The hotel gives a free basket of fruits everyday.

Recenserad 14 maj 2018
Armida från Singapore
Bodde i 2 nätter i april 2018

Everything was fantastic! The breakfast needs improvement though. ”

The logistics of hotel airport transfers was prompt and very good. If you want a location in Krabi that is quiet, serene, far away from the crowds but still strategically located for island hopping, this is perfect. The room was also spacious and comfortable.

Recenserad 16 april 2018
Kimberley från Kina
Bodde i 2 nätter i april 2018

2 nights - wanted longer”

Unfortunately we booked late so the only room was the jacuzzi villa and we paid more than we really wanted to. However, we did not regret our decision as the location of this hotel is brilliant. It is literally right there when the ferry drops you off at Railay West depending on where you are coming from (we came from Koh Lanta and left to Phuket). Breakfast was standard -eggs, salad, cereals, fruit, toasts, beans, ham, sausage and pancakes. It doesn't seem to vary much but should cater for everyone's tastes. Decent check-out time of 12pm. We loved Railay and wish we could have stayed longer.

Recenserad 09 april 2018
Ashly från USA
Bodde en natt i februari 2018

Just Perfect!”

This was a beautiful and relaxing place to stay! It was very expensive but we booked last minute but it was still so worth it! It's worth staying on the beach as the crowds leave around 6 pm and don't come back until later morning. There was so much to do and the hotel offered beautiful rooms, a restaurant, room service, had 2 pools, and private walkways. I would highly recommend especially if you can get a good deal!

Recenserad 28 februari 2018
Katrina från Kanada
Bodde en natt i februari 2018

Gorgeous but Pricey”

Beautiful spot but was accused of taking things from the fridge that weren’t there to begin with - lesson learned, double check when arriving! Beautiful pools and great location but don’t recommend the restaurant.

Recenserad 12 februari 2018